Niet zelf mogen doen? Wat?quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik had het niet zelf mogen doen, hij kwam electra verleggen in de badkamer.
We betalen een aannemer maar die heeft me 1350 gerekend voor electra werkzaamheden in de badkamer zag ik in de offerte.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je gaat me niet vertellen dat je hem dat geld gewoon gegeven hebt?
Jambersquote:
Ergens wel een veilig idee, maar vooral een duur ideequote:Op woensdag 4 mei 2022 10:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Alleen officiële electriciens mogen hier electra werk doen dat 'achter de muur' is.
Vragen om een specificatie van de kosten.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
We betalen een aannemer maar die heeft me 1350 gerekend voor electra werkzaamheden in de badkamer zag ik in de offerte.
Is ook zodat je het niet kunt uitbesteden aan Duitsers ofzo. Want je moet hier dan geregistreerd staan als electriciën en specifieke diploma's hebben.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ergens wel een veilig idee, maar vooral een duur idee
Neuspeuteren 1250 euroquote:Op woensdag 4 mei 2022 10:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Vragen om een specificatie van de kosten.
Hmm, dus dan zou ik alsnog m'n pa (die heeft ooit, in een grijs verleden, daar papieren voor gehaald) daar voor kunnen inschakelen of moet het dan iemand zijn die actief ergens geregistreerd staat?quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Alleen officiële electriciens mogen hier electra werk doen dat 'achter de muur' is.
Verdiep je eens in de VS/NZ met hun build code en inspecties.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ergens wel een veilig idee, maar vooral een duur idee
Ergens wel slim, zou houd je het eigen volk wel aan het werkquote:Op woensdag 4 mei 2022 10:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Is ook zodat je het niet kunt uitbesteden aan Duitsers ofzo. Want je moet hier dan geregistreerd staan als electriciën en specifieke diploma's hebben.
Oh, daar is al een antwoord op m'n vraag.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Is ook zodat je het niet kunt uitbesteden aan Duitsers ofzo. Want je moet hier dan geregistreerd staan als electriciën en specifieke diploma's hebben.
Nee liever nietquote:
In Zwitserland moet je dan inderdaad als actief bij de overheid geregistreerd staan, met een beetje up to date diploma's ook ga ik vanuit.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:50 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Hmm, dus dan zou ik alsnog m'n pa (die heeft ooit, in een grijs verleden, daar papieren voor gehaald) daar voor kunnen inschakelen of moet het dan iemand zijn die actief ergens geregistreerd staat?
Kabels en dozen leggen mag vaak wel zelf. De draadjes aan de schroefjes verbinden niet. Dus je kan veel kosten besparen door voorbereidend werk te doen. Maar hang dus ook per land er vanaf in hoeverre je dat voorbereidend werk mag doen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:48 schreef IJsdraakje het volgende:
Of electra zelf verleggen verstandig is, hangt van nogal wat factoren af natuurlijk, maar er zijn genoeg lui die het verantwoord zelf kunnen.
En toen had ze ineens een nieuwe auto van jou gekregen ?quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:51 schreef UitStraling het volgende:
Mijn ex-vrouw ook, had zo'n oud kutwagentje toen ik haar leerde kennen, liet ze me rekeningen zien van duizenden euro's van een garage, stond alleen al voor iets van 500 euro voor olie op de rekening in een jaar tijd, ben maar even koffie gaan drinken daar en babbelen met de eigenaar.
900 voor kwakje op de tandenborstel.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Neuspeuteren 1250 euro
Wat elektriek werk verrichten 100 euro
Ja, daarom mag je ook maar 1 kg vlees per persoon importeren, anders hebben lokale boeren te weinig inkomstenquote:Op woensdag 4 mei 2022 10:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ergens wel slim, zou houd je het eigen volk wel aan het werk
Er is overal over nagedachtquote:Op woensdag 4 mei 2022 10:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja, daarom mag je ook maar 1 kg vlees per persoon importeren, anders hebben lokale boeren te weinig inkomsten
Nou ja wel spijt van achteraf nu dat je het zegt, die zure zemelpreut heeft me later aardig wat centjes gekost.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
En toen had ze ineens een nieuwe auto van jou gekregen ?
Check. Nu ben ik zelf heel simpel hoor, ik betaal liever iemand voor ruimtes als badkamers dan dat ik zelf ga lopen kutten, maar "het niet zelf mogen" klinkt gewoon raar als je wat goeie contacten hebt.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:51 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Kabels en dozen leggen mag vaak wel zelf. De draadjes aan de schroefjes verbinden niet. Dus je kan veel kosten besparen door voorbereidend werk te doen. Maar hang dus ook per land er vanaf in hoeverre je dat voorbereidend werk mag doen.
Sowieso kosten vrouwen veel geld.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nou ja wel spijt van achteraf nu dat je het zegt, die zure zemelpreut heeft me later aardig wat centjes gekost.
Ja joh, cadeautje voor m'n moeder, weer ¤50 achteruit.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Sowieso kosten vrouwen veel geld.
Maar vrouwen zijn zo leuk en zijn het meer dan waard.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Sowieso kosten vrouwen veel geld.
quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:54 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Check. Nu ben ik zelf heel simpel hoor, ik betaal liever iemand voor ruimtes als badkamers dan dat ik zelf ga lopen kutten, maar "het niet zelf mogen" klinkt gewoon raar als je wat goeie contacten hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |