quote:
Op zondag 1 mei 2022 17:15 schreef Zolena het volgende:Optie 3 is natuurlijk als eventuele nieuwe buren een eventuele uitbouw tegen de grens willen maken (en dat mag meestal) overleggen en vragen of je overkapping eraan vast mag.
Misschien is dit inderdaad dan wel de optie voor eventuele nieuwe buren.
Je kan gewoon strak tegen onze overkapping aanmetselen. Daar verlies je vrijwel niets mee qua ruimte.
quote:
Op zondag 1 mei 2022 17:33 schreef Lienekien het volgende:Ik snap het niet wat je nou wilt. Moet je niet beginnen met laten bepalen waar die erfgrens nou eigenlijk loopt? En dan eens verder bedenken of je vervolgstappen wilt zetten?
Er staan op de gedeelde berging achterin de tuin en op ons huizenblok een lijn, dit is de scheidingslijn.
En voor de schutting is die gevolgd.
Als het een optie zou zijn om een stukje te kopen zodat schutting + overkapping op mijn grond komen is een landmeter inderdaad degene die ik moet hebben. Maar dat is peperduur (al uitgezocht) en misschien wel niet nodig.
quote:
Op zondag 1 mei 2022 17:54 schreef qajariaq het volgende:Als er één paal voor de helft in de tuin van de buren staat dan kom je er wel mee weg, het moeten afbreken is dan onevenredig kwa kosten. Bovendien komen nieuwe kopers in de situatie dat het al zo is en kennelijk eerder is geaccepteerd door je huidige buur.
Als zij iets willen neerzetten waarbij jouw paal in de weg staat dan is het vroeg genoeg eens naar andere (creatieve) oplossingen te kijken.
Als ik de schutting door trek dan kom ik de schuttingpaal recht tegen, dus die ligt op de grens.
De paal is net zo breed als de schuttingpaal. Dus komt niet bij de buren in de tuin.
Buitenkant overkappingspaal staat niet over de grens.
Overkapping heb ik dicht gemaakt met rabatdelen, het raamwerk zit ook niet over de grens van de buren.
De buren hebben aan de buitenkant van mijn overkapping nog 2x schuttingpaneel staan.
Je hebt dus muur huis, 2 schuttingpanelen, schuttingpaal, gelijk daarnaast nog een schuttingpaal en dan kaarsrecht de schutting naar achteren. Dus deel wat verspringt is 1 schuttingpaal