abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 30 april 2022 @ 21:33:20 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204592096
De wereldbevolking wordt steeds maar ouder en ouder en ouder en ouder
De zorg wordt onbetaalbaar
https://www.populationpyramid.net/northern-europe/2025/

Moeten al die oude mensen echt tot de dood op zichzelf blijven wonen ??
Voor de scootmobiel bedrijven breken gouden tijden aan , nu nog de infrastructuur ervoor
Maar ja die stikstofcrisis he .


Nieuwsdump voor al het nieuws wat met overbevolking in Nederland te maken heeft.

Laatste nieuwsitem vorige deel:

quote:
Zorgen om behoud groene gebieden van Amsterdam: 'Er wordt aan de scheggen geknabbeld'


De parken en groene gebieden in Amsterdam zijn zeer geliefd. Zeker in deze tijd hechten we nog meer waarde aan groen vlakbij huis. Dankzij acht grote groene gebieden aan de randen van de stad, scheggen genaamd, is het groen in Amsterdam voor iedereen bereikbaar. Deze scheggen reiken namelijk tot ver in de stad. Maar zorgen over het voortbestaan van de scheggen nemen toe.

'Amsterdam heeft een lange traditie van stad maken en tegelijkertijd groen maken' vertelt stadsecoloog Remco Daalder in AT5's Bouw Woon Leef. Ontwerpen van nieuwe wijken werden altijd vergezeld door parken of groene gebieden, zo is bijvoorbeeld het Amsterdamse Bos bij de stadsuitbreiding van de jaren '30 aangelegd.

Het was stedenbouwkundige Cornelis van Eesteren die in de jaren dertig bij het bedenken van het Algemeen Uitbreidingsplan het standpunt innam dat elke Amsterdammer binnen tien minuten fietsen in de natuur moet kunnen zijn.
Er werd besloten de acht grote groengebieden, de scheggen, zo min mogelijk te bebouwen.
Maar door de grote bouwopgave waar Amsterdam nu voor staat, 75.000 woningen in de komende tien jaar, nemen de zorgen over het voortbestaan van de scheggen toe.


Die zorgen zijn gebundeld in het Manifest van de Scheggen, opgesteld op initiatief van Architectuurcentrum Amsterdam en landschapsarchitectenbureau Boom. Het manifest roept de gemeente Amsterdam en omliggende gemeentes op om te investeren in het groen, net zoals er geïnvesteerd wordt in woningbouw en infrastructuur.

Ze nemen de stelling in dat de kwaliteit van de scheggen vermindert. De groengebieden worden opgesneden door bijvoorbeeld wegen en bebouwing. Terwijl door klimaatproblemen de natuur van extra belang is voor verkoeling en waterberging. Voor elke scheg zijn door experts aanbevelingen bedacht om ze te behouden en beter te benutten.

Versnipperde natuurgebieden
Ook Robert Graat van Staatsbosbeheer werkte mee aan het Manifest van de Scheggen en maakt zich zorgen over de toekomst van de scheggen. 'Er wordt aan de scheggen geknabbeld.' Hij neemt de Diemerscheg als voorbeeld waar energiecentrales en wegen het natuurgebied versnipperen.

Toch is er volgens Robert Graat ook hoop voor het groen. '
Woningen met groen erbij verkopen beter dan zonder groen'.
Dus gebiedsontwikkelaars zouden logischerwijs ook groen moeten blijven ontwikkelen. Maar met de huidige bouwopgave en de enorme druk op de ruimte vraagt Graat zich af of het belang van groen overeind blijft in het heetst van de strijd.
Doelend op de strijd om ruimte tussen nieuwbouw, infrastructuur en natuur.

Doelend op de strijd om ruimte tussen nieuwbouw, infrastructuur en natuur.,
Intensieve landbouw met megastallen zal wel flink moeten wijken voor mooie kringloop annex kinderboerdeij en recreatie
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 30 april 2022 @ 21:34:11 #2
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204592111
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:32 schreef michaelmoore het volgende:
Ik denk dat van de 3 miljoen oekrainers die nu in Polen zijn er nog eens 200.000 naar Nederland gaan komen gezien de goede vooruitzichten hier als volop goed betaald werk en gratis huisvesting

Eenmaal hier gewend en de taal machtig , rest er alleen nog maar vragen aan de echtgenoot om ook te komen
hier verder
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_204592316
Voor als je Facebook discussies over dit onderwerp wilt volgen: https://www.facebook.com/Overbevolking.nl
pi_204592392
Geweldig man. Tegen de tijd dat de "grijze generatie" is gestorven en er vele woningen beschikbaar komen ben ik miss al te oud om me voor te planten.

Opmerkelijk is ook dat van alle lui waarmee ik op het vwo in de klas zat er niemand is die nu (al) kinderen heeft. En van de basisschool kunnen jullie wel raden wie wel.

quote:
Sws heeft bijna niemand van mijn vroegere middelbare school een partner. Maar gezien je toch in deze tijden verdoemd bent tot bij je ouders wonen of op je 30ste nog chillen op een studentenkamer is het ook niet mogelijk om met alle privacy te ontdekken of je tot elkaar bent voortbestemd


[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2022 21:57:31 ]
pi_204592410
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:55 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
Geweldig man. Tegen de tijd dat de "grijze generatie" is gestorven en er vele woningen beschikbaar komen ben ik miss al te oud om me voor te planten.

Opmerkelijk is ook dat van alle lui waarmee ik op het vwo in de klas zat er niemand is die nu (al) kinderen heeft. En van de basisschool kunnen jullie wel raden wie wel.
Door demograaf Jan Latten wordt de wooncrisis daarom ook wel een anti-conceptie genoemd.
pi_204592429
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:56 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Door demograaf Jan Latten wordt de wooncrisis daarom ook wel een anti-conceptie genoemd.
Op deze manier gaat het ook lastig worden om een partner te vinden. Echt niet dat ik met iemand naar bed ga als die huisgenoten heeft...
  zaterdag 30 april 2022 @ 22:22:25 #7
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_204592863
Het hele land Oekraïne licht in puin hele steden zijn verandert in ruines. logistiek de supply chain, water, elektriciteit, basis behoeften zoals Ziekenhuizen en Scholen is allemaal weg.

Ik zou als mijn land in puin lag niet terugkeren in ieder geval.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 30 april 2022 @ 22:29:40 #8
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_204592994
Tijd dat Mark Rutte zn zetel en woning opgeeft. Visieloze flapdrol
pi_204593923
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2022 22:22 schreef cherrycoke het volgende:
Het hele land Oekraïne licht in puin hele steden zijn verandert in ruines. logistiek de supply chain, water, elektriciteit, basis behoeften zoals Ziekenhuizen en Scholen is allemaal weg.

Ik zou als mijn land in puin lag niet terugkeren in ieder geval.
Voordeel van Oekraïne is wel weer dat de leider terugkeerders niet martelt *ahum Assad*
Overigens zou ik ook niet terug willen keren. Poetler maakt nog steeds alles kapot en wat heb je aan en kan je in een land waar alles kapot is?
  Beste debater 2022 zondag 1 mei 2022 @ 01:30:21 #10
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204594798
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:33 schreef michaelmoore het volgende:
De wereldbevolking wordt steeds maar ouder en ouder en ouder en ouder
De zorg wordt onbetaalbaar
https://www.populationpyramid.net/northern-europe/2025/

Moeten al die oude mensen echt tot de dood op zichzelf blijven wonen ??
Voor de scootmobiel bedrijven breken gouden tijden aan , nu nog de infrastructuur ervoor
Maar ja die stikstofcrisis he .

Nieuwsdump voor al het nieuws wat met overbevolking in Nederland te maken heeft.

Laatste nieuwsitem vorige deel:
[..]
Doelend op de strijd om ruimte tussen nieuwbouw, infrastructuur en natuur.,
Intensieve landbouw met megastallen zal wel flink moeten wijken voor mooie kringloop annex kinderboerdeij en recreatie
Blijf je die langspeelplaat herhalen, met je prefab woningen en de verkwanseling van natuurgebieden met je recreatie-gelul?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204595353
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 01:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Blijf je die langspeelplaat herhalen, met je prefab woningen en de verkwanseling van natuurgebieden met je recreatie-gelul?
In herhalen ligt toch de kracht? De aanhouder wint.
  zondag 1 mei 2022 @ 10:35:37 #12
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204595879
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 01:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Blijf je die langspeelplaat herhalen, met je prefab woningen en de verkwanseling van natuurgebieden met je recreatie-gelul?
ik vind dat bij recreatie ook mooie natuur hoort om te fietsen en te wandelen en te vissen
bij zandverstuivingen zie je ook veel recreatie ontstaan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Beste debater 2022 zondag 1 mei 2022 @ 12:39:10 #13
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204596954
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik vind dat bij recreatie ook mooie natuur hoort om te fietsen en te wandelen en te vissen
bij zandverstuivingen zie je ook veel recreatie ontstaan
Daarvoor kun je mooi naar Centre Parks.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 1 mei 2022 @ 12:43:18 #14
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204596980
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 12:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Daarvoor kun je mooi naar Centre Parks.
Ja zulke parken, zijn vaak naast natuur gebieden gebouwd , naast de zandverstuiving , en duingebied daar loop je zo op

Ook centerparcs creert veel natuur erpm heen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Beste debater 2022 zondag 1 mei 2022 @ 12:48:04 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204597016
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 12:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja zulke parken, zijn vaak naast natuur gebieden gebouwd , naast de zandverstuiving , en duingebied daar loop je zo op

Ook centerparcs creert veel natuur erpm heen
Opbokken met dat soort parken naast natuurgebieden. Je zegt het al zelf: die lullige parkjes bouwen hun eigen 'natuur', met hun kunstmatige beekjes en vlindertuin. Wegwezen bij natuurgebieden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204665932
Het is nog steeds een rommeltje in de Nederlandse openbare ruimtes door de overbevolking, 1. het is nog steeds te druk 2. er wordt slechts gebrekkig Nederlands gesproken.
  zondag 8 mei 2022 @ 14:49:00 #17
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204665968
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 12:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Opbokken met dat soort parken naast natuurgebieden. Je zegt het al zelf: die lullige parkjes bouwen hun eigen 'natuur', met hun kunstmatige beekjes en vlindertuin. Wegwezen bij natuurgebieden.
Ik ga elk jaar een weekje naar Centerparcs.
De Huttenheugte ligt in een kaal gebied, tussen saaie kale weilanden.
Maar het park zelf is een ontzettend mooi bos geworden, veel vogels profiteren van dit gebied.


(bron google)

Zo zie je dat je woongebieden wel kunt combineren met natuur.

maar dat is natuurlijk veel te duur voor ontwikkelaars, het liefst proppen ze in vinex wijkjes zoveel mogelijk woningen op een aantal vierkante meter... Groen ontbreekt dan helaas.
pi_204667225
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 14:41 schreef torentje het volgende:
Het is nog steeds een rommeltje in de Nederlandse openbare ruimtes door de overbevolking, 1. het is nog steeds te druk 2. er wordt slechts gebrekkig Nederlands gesproken.
Een paar jaar gelden klaagde men nog dat de scholen in de provincie leegliepen en dicht moesten.

Dit is een land van benepen klagers.

Laat men liever blij zijn dat scholen (en winkels etc) open kunnen blijven ipv wegtrekken of dichtgaan. Dankzij de immigranten.
pi_204669441
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 17:03 schreef riazop het volgende:

[..]
Een paar jaar gelden klaagde men nog dat de scholen in de provincie leegliepen en dicht moesten.

Dit is een land van benepen klagers.

Laat men liever blij zijn dat scholen (en winkels etc) open kunnen blijven ipv wegtrekken of dichtgaan. Dankzij de immigranten.
Je moet eens op scholenopdekaart.nl kijken naar Leiden en Den Haag… Zelfs daar lopen scholen leeg
pi_204670848
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 19:20 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
Je moet eens op scholenopdekaart.nl kijken naar Leiden en Den Haag… Zelfs daar lopen scholen leeg
Reden temeer om de immigratie verder op te voeren en versneld de omvolking uit te voeren.

De autochtone Hollander wenst zich niet meer voort te planten maar te genieten van het leven. Te consumeren. We hebben dus nieuwe groepen nodig in ons land.
pi_204670918
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 17:03 schreef riazop het volgende:

[..]
Een paar jaar gelden klaagde men nog dat de scholen in de provincie leegliepen en dicht moesten.

Dit is een land van benepen klagers.

Laat men liever blij zijn dat scholen (en winkels etc) open kunnen blijven ipv wegtrekken of dichtgaan. Dankzij de immigranten.
Als men dan mensen zou sturen die geen gebrekkig Nederlands spreken dan zouden de winkels en scholen ook meerwaarde hebben, maar nu is het slechts een te zware last voor mensen die vloeiend Nederlands hebben leren spreken..
pi_204671089
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 20:50 schreef riazop het volgende:

[..]
Reden temeer om de immigratie verder op te voeren en versneld de omvolking uit te voeren.

De autochtone Hollander wenst zich niet meer voort te planten maar te genieten van het leven. Te consumeren. We hebben dus nieuwe groepen nodig in ons land.
Laatst is een topic van mij gesloten waarin ik mij afvroeg waar Nederlanders werken _O- Helaas was dat topic serieus, je ziet bv. op Schiphol bij de bagage alleen maar immigranten aan het werk :N
pi_204671673
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 20:50 schreef riazop het volgende:

[..]
Reden temeer om de immigratie verder op te voeren en versneld de omvolking uit te voeren.

De autochtone Hollander wenst zich niet meer voort te planten maar te genieten van het leven. Te consumeren. We hebben dus nieuwe groepen nodig in ons land.
:')
  zondag 8 mei 2022 @ 21:27:29 #24
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204671732
Die schijtstad kun je niet meer verkrachten dan het al is. _O-
  zondag 8 mei 2022 @ 23:32:16 #25
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204674237
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 21:02 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
Laatst is een topic van mij gesloten waarin ik mij afvroeg waar Nederlanders werken _O- Helaas was dat topic serieus, je ziet bv. op Schiphol bij de bagage alleen maar immigranten aan het werk :N
De regio Amsterdam bestaat voor zo'n 50% uit immigranten, vind je het dan heel gek dat laaggeschoold werk uitgevoerd word door immigranten?

Kijk eens in Dubai op het vliegveld, ook bijna alleen maar immigranten (pakistani's Indiërs e.d)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')