abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 29 april 2022 @ 11:42:13 #1
338066 cherishable
Kan ook lief zijn.
pi_204575558
https://t.co/T729HkAjSB

Volgens Wallace zal Poetin mogelijk 9 mei gebruiken om de derde wereldoorlog aan te kondigen en te mobiliseren. Volgens mij is de Britse inlichtingendienst altijd vrij goed geïnformeerd dus het zou me niet verbazen als het klopt.

Volgens mij zit er nog wel een nuance tussen mobilisatie in Oekraïne en de derde wereldoorlog, maar dit lijkt me extreem zorgelijk. Ik snap niet dat men niet meer bezig lijkt te zijn met de-escalatie.
  vrijdag 29 april 2022 @ 11:45:01 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204575592
WW3 nog wel......

Oh ja.. The Mirror :')
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 29 april 2022 @ 11:45:18 #3
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_204575597
Putin kan wel gillen dat het de derde wereldoorlog is in zijn ogen maar de definitie is er vrij helder over. Een stuntelend semi failliete schurkenstaat die z'n buurman er niet eens onder krijgt is dat niet
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 29 april 2022 @ 11:46:55 #4
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204575620
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 11:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Putin kan wel gillen dat het de derde wereldoorlog is in zijn ogen maar de definitie is er vrij helder over. Een stuntelend semi failliete schurkenstaat die z'n buurman er niet eens onder krijgt is dat niet
Sowieso hebben andere bronnen het alleen over een officiele oorlogsverklaring aan UA en niet de hele wereld i.p.v een 'speciale operatie'

Verder sla je de spijker op z'n kop.
  Moderator vrijdag 29 april 2022 @ 11:48:56 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204575639
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 11:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Putin kan wel gillen dat het de derde wereldoorlog is in zijn ogen maar de definitie is er vrij helder over. Een stuntelend semi failliete schurkenstaat die z'n buurman er niet eens onder krijgt is dat niet
En toch he, toch maak ik me zorgen over die nukes. Want hij kan dan wel bijna failliet zijn, maar die dingen afschieten kan ie nog wel.

Overigens, daarover verder gedacht, ik vraag me af wat die lui in Rusland daar denken. Die hebben het over nukes, die hebben het over aanvallen en en en, en die lui op TV zijn (zogenaamd) allemaal pro-wereld-aanvallen, maar waarom stoppen ze daar met denken?

Waarom denken die lui niet van 'wacht even, als wij dat doen....dan gaan wij ook allemaal dood want we krijgen het net zo hard terug'. Ik snap dat niet zo goed.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204575699
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 11:48 schreef CoolGuy het volgende:
Waarom denken die lui niet van 'wacht even, als wij dat doen....dan gaan wij ook allemaal dood want we krijgen het net zo hard terug'. Ik snap dat niet zo goed
Stoort hun blijkbaar niet want dan gaan wij naar de hel en zij naar de hemel .
zie einde van video clip .
zie Russische tv

VRT reporters keken dagenlang Russische televisie.

Beangstigend

https://www.vrt.be/vrtnws(...)en-van-oorlog-in-oe/
  vrijdag 29 april 2022 @ 11:55:52 #7
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204575715
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 11:48 schreef CoolGuy het volgende:
Waarom denken die lui niet van 'wacht even, als wij dat doen....dan gaan wij ook allemaal dood want we krijgen het net zo hard terug'. Ik snap dat niet zo goed.
precies. MAD. Maar dat is wat jarenlange hersenspoeling met je doet.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 29 april 2022 @ 12:00:37 #8
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_204575778
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 11:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
En toch he, toch maak ik me zorgen over die nukes. Want hij kan dan wel bijna failliet zijn, maar die dingen afschieten kan ie nog wel.

Overigens, daarover verder gedacht, ik vraag me af wat die lui in Rusland daar denken. Die hebben het over nukes, die hebben het over aanvallen en en en, en die lui op TV zijn (zogenaamd) allemaal pro-wereld-aanvallen, maar waarom stoppen ze daar met denken?

Waarom denken die lui niet van 'wacht even, als wij dat doen....dan gaan wij ook allemaal dood want we krijgen het net zo hard terug'. Ik snap dat niet zo goed.
Omdat ze naar de mond van het kremlin praten. Als dit mislukt, valt het huidige regime hoogstwaarschijnlijk ook en daarmee hun luxe leventjes.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 29 april 2022 @ 12:03:14 #9
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_204575802
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 11:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom denken die lui niet van 'wacht even, als wij dat doen....dan gaan wij ook allemaal dood want we krijgen het net zo hard terug'. Ik snap dat niet zo goed.
Poetin heeft al vaker verkondigd dat een wereld zonder Rusland wat hem betreft geen reden tot bestaan heeft. Op het moment dat Rusland de oorlog in Oekraine niet wint is het gedaan met Rusland en is het dus gedaan met het bestaansrecht van de wereld.
  Moderator vrijdag 29 april 2022 @ 12:10:52 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204575883
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2022 12:03 schreef Nobu het volgende:

[..]
Poetin heeft al vaker verkondigd dat een wereld zonder Rusland wat hem betreft geen reden tot bestaan heeft. Op het moment dat Rusland de oorlog in Oekraine niet wint is het gedaan met Rusland en is het dus gedaan met het bestaansrecht van de wereld.
Ja, dan moet je hopen dat daar mensen die daadwerkelijk fysiek op de knoppen drukken anders over denken. Dat was in 1983 zo.

Maar goed, de wereld is nu anders.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 29 april 2022 @ 12:24:44 #11
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204576023
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2022 12:03 schreef Nobu het volgende:

[..]
Poetin heeft al vaker verkondigd dat een wereld zonder Rusland wat hem betreft geen reden tot bestaan heeft. Op het moment dat Rusland de oorlog in Oekraine niet wint is het gedaan met Rusland en is het dus gedaan met het bestaansrecht van de wereld.
Sowieso kan Putin elke spin geven aan hoe hij het einde ziet van deze 'speciale operatie' dus hij kan ervoor zorgen dat hij altijd wint.
pi_204576782
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2022 11:42 schreef cherishable het volgende:
Volgens mij zit er nog wel een nuance tussen mobilisatie in Oekraïne en de derde wereldoorlog, maar dit lijkt me extreem zorgelijk. Ik snap niet dat men niet meer bezig lijkt te zijn met de-escalatie.
Snapte men in WO1 en WO2 ook niet. Waarom zou het nu anders zijn? De mensen die aan de touwtjes trekken zitten veilig in hun ivoren torentjes en doen waar ze het meeste voordeel mee behalen. Jou het leven redden staat niet op de lijst met voordelen.

Dit is wat meerdere wereldoorlogen je zou moeten leren. Blijkbaar is het bericht nog steeds niet aangekomen bij veel mensen.
pi_204576826
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 april 2022 11:46 schreef Gunner het volgende:

[..]
Sowieso hebben andere bronnen het alleen over een officiele oorlogsverklaring aan UA en niet de hele wereld i.p.v een 'speciale operatie'
Als Poetin een officiële oorlogsverklaring aan UA doet, dan heeft hij besloten om heel het land in te gaan nemen, in plaats van alleen de regio's. Dan zal Oekraïne volledig bij Rusland gevoegd gaan worden en zal het als soeverein land ophouden te bestaan. Het voorrecht van de overwinnaar.
pi_204576842
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 11:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Overigens, daarover verder gedacht, ik vraag me af wat die lui in Rusland daar denken. Die hebben het over nukes, die hebben het over aanvallen en en en, en die lui op TV zijn (zogenaamd) allemaal pro-wereld-aanvallen, maar waarom stoppen ze daar met denken?
Blijkbaar hebben wij in de afgelopen weken voor hen bevestigd dat we ze willen vernietigen, en dat zullen proberen.
  vrijdag 29 april 2022 @ 13:23:29 #15
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204576859
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 13:21 schreef RetepV het volgende:

[..]
Als Poetin een officiële oorlogsverklaring aan UA doet, dan heeft hij besloten om heel het land in te gaan nemen, in plaats van alleen de regio's. Dan zal Oekraïne volledig bij Rusland gevoegd gaan worden en zal het als soeverein land ophouden te bestaan. Het voorrecht van de overwinnaar.
Met dat prutsleger? Enige wat de kunnen is dom dingen platgooien met artillerie. Laat staan dat ze een land kunnen bezetten.
pi_204576921
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 11:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
En toch he, toch maak ik me zorgen over die nukes. Want hij kan dan wel bijna failliet zijn, maar die dingen afschieten kan ie nog wel.

(ik niet geinformeerd) Is heel dat nuke-wapentuig van USSR nog wel operabel/in topconditie?
Leuk dat ze met props :D ieder jaar een keer lang het Kremlin karren, maar gerichte launches? Kunnen ze dat nog?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Moderator vrijdag 29 april 2022 @ 13:39:41 #17
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204577090
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 13:28 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
(ik niet geinformeerd) Is heel dat nuke-wapentuig van USSR nog wel operabel/in topconditie?
Leuk dat ze met props :D ieder jaar een keer lang het Kremlin karren, maar gerichte launches? Kunnen ze dat nog?
Ik denk dat in ieder geval een deel van die wapens nog inzetbaar zijn ja, en ik denk dat dat wel bevestigd wordt in het feit 'we' niet Rusland al lang plat hebben gegooid. Ik ga er vanuit dat de inlichtingendiensten van verschillende landen deze informatie wel hebben, en op basis van die informatie geen WO3 gestart wordt, omdat dat een nucleaire oorlog is, wat niemand wil.

Was Rusland geen nucleaire macht maar gewoon een land met een te grote bek, dan was deze oorlog al heel lang voorbij geweest.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204577211
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 13:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik denk dat in ieder geval een deel van die wapens nog inzetbaar zijn ja, en ik denk dat dat wel bevestigd wordt in het feit 'we' niet Rusland al lang plat hebben gegooid. Ik ga er vanuit dat de inlichtingendiensten van verschillende landen deze informatie wel hebben, en op basis van die informatie geen WO3 gestart wordt, omdat dat een nucleaire oorlog is, wat niemand wil.

Was Rusland geen nucleaire macht maar gewoon een land met een te grote bek, dan was deze oorlog al heel lang voorbij geweest.
Ik ben bang dat je idd gelijk hebt.

Nouja, laat die nucleaire meuk 'per ongeluk' dan daar maar op de grond ontploffen, de lul is iedereen dan toch. Wij ook nucleairwindgewijs, á la Chernobyl destijds. En even heel Zuid-Oost Europa voor decennia onvrucht/bewoonbaar maken. En alles is zo duur :')

Fuk... Diploma's... Zwemdiploma A+B Brevet Brons Sportddagen Basisschool Sticker DDEC Groep 1- Havo5 Oorkonde Skiles Company Ehtics Diploma Cheques zijn toch allang afgeschaft -O-
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_204577514
Grootspraak van een land dat Oekraïne er niet eens onder krijgt. Noord-Korea heeft in woorden de VS al 100x vernietigd. Ik geloof er gewoon helemaal niks van. En ga er ook niet bang van worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204577530
TT moet zijn Wallace kondigt WW3 aan
  vrijdag 29 april 2022 @ 15:12:05 #21
338066 cherishable
Kan ook lief zijn.
pi_204578282
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 11:54 schreef KangaP het volgende:

[..]
Stoort hun blijkbaar niet want dan gaan wij naar de hel en zij naar de hemel .
zie einde van video clip .
zie Russische tv

VRT reporters keken dagenlang Russische televisie.

Beangstigend

https://www.vrt.be/vrtnws(...)en-van-oorlog-in-oe/
Ja. Dat zag ik ook idd.

Moet wel zeggen dat ik ook hoorde (o.a. in de podcast van Jelle Brandt Corstius en op Twitter van een ‘normale Rus’ dat het vooral de oude oma’tjes zijn die naar deze propaganda kijken. Men is in Oost-Europa en RU veel meer gewend aan die nuke-propaganda dan wij in het Westen.
  vrijdag 29 april 2022 @ 15:15:56 #22
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204578318
Freeeeeedoooooooooom
pi_204578464
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 11:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
En toch he, toch maak ik me zorgen over die nukes. Want hij kan dan wel bijna failliet zijn, maar die dingen afschieten kan ie nog wel.

Overigens, daarover verder gedacht, ik vraag me af wat die lui in Rusland daar denken. Die hebben het over nukes, die hebben het over aanvallen en en en, en die lui op TV zijn (zogenaamd) allemaal pro-wereld-aanvallen, maar waarom stoppen ze daar met denken?

Waarom denken die lui niet van 'wacht even, als wij dat doen....dan gaan wij ook allemaal dood want we krijgen het net zo hard terug'. Ik snap dat niet zo goed.
Dat denken ze wel maar ze zeggen het niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204578481
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2022 12:03 schreef Nobu het volgende:

[..]
Poetin heeft al vaker verkondigd dat een wereld zonder Rusland wat hem betreft geen reden tot bestaan heeft. Op het moment dat Rusland de oorlog in Oekraine niet wint is het gedaan met Rusland en is het dus gedaan met het bestaansrecht van de wereld.
Daarom zal deze speciale missie ook gewonnen worden door rusland.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204578566
Iets roepen kan natuurlijk altijd....

enkel, als de russische regering en algemene mobilisatie afkondigt zitten ze diep in de shit....
hun hele informatiebeleid naar de eigen bevolking is erop gericht juist keihard te ontkennen dat er een oorlog tegen oekraine plaatsvind.
En wat ze wel vertellen is vooral dat daar alles succesvol verloopt en er eigenlijk niet echt gevochten wordt.

En daarvoor hebben ze ook een verdomd goede grond, omdat openlijk te erkennen dat ze de oekrainers in zijn geheel bestrijden zeer impopulair is, aangezien voor alle russen dat gewoon een broedervolk is...
de huidige 'je mag er niet over praten' (en het narratief dat men een klein deel 'nazi's' daar bevecht) is ook juist bedoeld om te voorkomen dat er verder echt open en vrij erover gesproken kan worden.

dan ook nog eens breed gaan mobiliseren zal helemaal een ramp worden, juist dat deel van de bevolking dat dan in aanmerking komt, de jongeren, is eerder het meest kritisch en tegen de oorlog en minder geneigd propaganda te geloven en de kans dat deze personen hun leger gaan 'versterken' kan sterk betwijfeld worden.

Het is ook natuurlijk in volledige tegenspraak tegen alle bericht dat hun 'speciale aktie' zo succesvol verlopen zou

net zoals de amerikanen in Vietnam juist ook door de dienstplicht uiteindelijk vooral een opstand onder de eigen jonge bevolkingsdelen opriepen in de jaren zestig, en des te meer twijfels wat erover wat hun land eigenlijk daar te zoeken had....
Niets werkzamer om mensen anti-oorlog te maken dan ze te dwingen eraan mee te vechten als ze niet dadwerkelijk zelf direkt bedreigd worden (wat bv in oerkaine wél werkt, daar mobiliseert men probleemloos grote delen van de bevolking tegen de invasie te vechten, omdat die ook graag _willen_ vechten)

Algemene mobilisatie zou zelfmoord zijn voor de russische regering... op dat moment verliezen ze alle steun onder de eigen bevolking
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_204579462
Tja dat kan, Putin is er gestoord genoeg voor.

En daarnaast lijkt ook niemand nog van plan enige moeite te doen te willen de-escaleren, al hebben enkelen het nog wel geprobeerd.

Ik zie het iig somber in en ben blij dat ik geen kinderen heb en zelf de 50 al gepasseerd ben.
  vrijdag 29 april 2022 @ 17:56:34 #27
338066 cherishable
Kan ook lief zijn.
pi_204580036
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 15:42 schreef RM-rf het volgende:
Iets roepen kan natuurlijk altijd....

enkel, als de russische regering en algemene mobilisatie afkondigt zitten ze diep in de shit....
hun hele informatiebeleid naar de eigen bevolking is erop gericht juist keihard te ontkennen dat er een oorlog tegen oekraine plaatsvind.
En wat ze wel vertellen is vooral dat daar alles succesvol verloopt en er eigenlijk niet echt gevochten wordt.

En daarvoor hebben ze ook een verdomd goede grond, omdat openlijk te erkennen dat ze de oekrainers in zijn geheel bestrijden zeer impopulair is, aangezien voor alle russen dat gewoon een broedervolk is...
de huidige 'je mag er niet over praten' (en het narratief dat men een klein deel 'nazi's' daar bevecht) is ook juist bedoeld om te voorkomen dat er verder echt open en vrij erover gesproken kan worden.

dan ook nog eens breed gaan mobiliseren zal helemaal een ramp worden, juist dat deel van de bevolking dat dan in aanmerking komt, de jongeren, is eerder het meest kritisch en tegen de oorlog en minder geneigd propaganda te geloven en de kans dat deze personen hun leger gaan 'versterken' kan sterk betwijfeld worden.

Het is ook natuurlijk in volledige tegenspraak tegen alle bericht dat hun 'speciale aktie' zo succesvol verlopen zou

net zoals de amerikanen in Vietnam juist ook door de dienstplicht uiteindelijk vooral een opstand onder de eigen jonge bevolkingsdelen opriepen in de jaren zestig, en des te meer twijfels wat erover wat hun land eigenlijk daar te zoeken had....
Niets werkzamer om mensen anti-oorlog te maken dan ze te dwingen eraan mee te vechten als ze niet dadwerkelijk zelf direkt bedreigd worden (wat bv in oerkaine wél werkt, daar mobiliseert men probleemloos grote delen van de bevolking tegen de invasie te vechten, omdat die ook graag _willen_ vechten)

Algemene mobilisatie zou zelfmoord zijn voor de russische regering... op dat moment verliezen ze alle steun onder de eigen bevolking
Goed punt inderdaad, over de jongeren die dan gemobiliseerd worden terwijl die inderdaad juist wél kritisch zijn.

De ‘gewone’ burger (lees: kijker van staatspropaganda-TV) wordt echter al wel ‘warm’ gemaakt voor een oorlog. Zelfs een nucleaire oorlog wordt gepromoot. Inclusief MAD-doctrine. Bizar is het.
pi_204580131
Die bestraling van die bommen zal in ieder geval Poetin van zijn vermeende terminale ziekte afhelpen.
Elk nadeel hep zijn voordeel.
  vrijdag 29 april 2022 @ 18:41:45 #29
338066 cherishable
Kan ook lief zijn.
pi_204580573
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 18:04 schreef -Sigaartje het volgende:
Die bestraling van die bommen zal in ieder geval Poetin van zijn vermeende terminale ziekte afhelpen.
Elk nadeel hep zijn voordeel.
Weet niet of dat in geval van Poetin een voordeel is.
pi_204580674
pi_204580709
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 13:22 schreef RetepV het volgende:

[..]
Blijkbaar hebben wij in de afgelopen weken voor hen bevestigd dat we ze willen vernietigen, en dat zullen proberen.
Nee, het Westen wil Rusland uit Oekraïne verdrijven. Dat is iets anders dan Rusland te willen vernietigen.
  vrijdag 29 april 2022 @ 19:25:39 #32
25470 SoSolid
Danke danke
pi_204581023
Verschillende bronnen melden het net iets anders. Zover ik lees hebben de Britse inlichtingendiensten het over "mass mobilisation" en niet over WW3. Dat lijkt me op dit moment meer clickbait. Dat uitroepen van de oorlog lijkt voor ons misschien raar maar officieel is het volgens Rusland nu nog een technische operatie en kunnen ze niet iedereen oproepen, alleen het professionele leger en huurlingen. Gezien de verliezen die ze hebben geleden kunnen ze wel wat versterking gebruiken. Als er geen eervolle uitweg is is het inderdaad geen kwestie van of maar wanneer ze het een officiële oorlog gaan noemen en een nieuw blik kanonnenvoer opentrekken.
xxx
  vrijdag 29 april 2022 @ 22:04:16 #33
491566 HogwartsFailure
Try to take over the world!
pi_204582547
Meh.....zodra Vladje op de rode knop drukt weet de hele wereld het.
Dingen worden in Rusland al uit de lucht geknald, reken er maar op dat er al het e.e.a. aan voorzorgsmaatregelen zijn genomen waar het klootjesvolk geen idee van heeft.
pi_204586389
Putin verklaart de hele wereld de oorlog? _O-

Wat een beest!
pi_204586401
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 11:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
En toch he, toch maak ik me zorgen over die nukes. Want hij kan dan wel bijna failliet zijn, maar die dingen afschieten kan ie nog wel.

Overigens, daarover verder gedacht, ik vraag me af wat die lui in Rusland daar denken. Die hebben het over nukes, die hebben het over aanvallen en en en, en die lui op TV zijn (zogenaamd) allemaal pro-wereld-aanvallen, maar waarom stoppen ze daar met denken?

Waarom denken die lui niet van 'wacht even, als wij dat doen....dan gaan wij ook allemaal dood want we krijgen het net zo hard terug'. Ik snap dat niet zo goed.
Waarom gaf de SS hun leven voor Hitler?

Sommige mensen gaan door hun ideologie door tot de dood. Jullie onderschatten Rusland echt, maar dat krijg je met leiders die nog geen kleuterklas onder controle zouden kunnen houden.
pi_204586425
Alweer? :')
Dat roepen ze al 60 jaar

Lekker angst zaaien weer.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_204587342
De Westerse media lijkt geobsedeerd te zijn op 9 mei.
Maar ik denk dat ze in het Kremlin veel te nuchter zijn om deze datum mee bepalend te laten zijn in hun strategie. Er zal dor de Russen niks versneld (en onverantwoord) worden uitgevoerd om daar op 9 mei mee te kunnen 'pronken'.

Ik denk wel dat er een wedloop in tijd is, door de toenemende herbewapening van Oekraïne door het Westen. Dat geeft de grootste tijdsdruk voor het Kremlin.
  zaterdag 30 april 2022 @ 14:19:32 #38
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204587373
Dit gaat precies niets veranderen.

Dienstplichtigen werden al ingezet door de Russen. Feitelijk is het al een oorlog en in principe bemoeit de hele wereld zich er mee vanaf dag 1.

Toch bedankt Wallace
  zaterdag 30 april 2022 @ 14:20:40 #39
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204587384
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 12:36 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Waarom gaf de SS hun leven voor Hitler?

Sommige mensen gaan door hun ideologie door tot de dood. Jullie onderschatten Rusland echt, maar dat krijg je met leiders die nog geen kleuterklas onder controle zouden kunnen houden.
Als het over de Russen gaat hebben we ze eerder overschat
pi_204587402
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:20 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Als het over de Russen gaat hebben we ze eerder overschat
Op basis van wat baseer je dit? Rusland lijkt alleen nog maar harder te gaan.
  zaterdag 30 april 2022 @ 14:53:20 #41
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204587679
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:22 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Op basis van wat baseer je dit? Rusland lijkt alleen nog maar harder te gaan.
Ik baseer dit op basis van dat 'iedereen' (militaire deskundigen) er vanuit ging dat ze ofwel binnen een paar dagen en anders wel binnen een paar weken Oekraïne onder de voeten zou lopen. En daarna wellicht zouden overstappen op Litouwen, Moldavië en Polen. Wellicht zelfs Zweden.

En wat blijkt? Ze hebben de grootste moeite met oost en zuid oekraine. Hebben al meermaals de doelen bijgesteld. Zichzelf teruggetrokken. Enorme casualties. Matig materieel. Tekorten. Enzovoorts enzovoorts. Het nu uitroepen van oorlog is weer zo'n stap, men heeft schijnbaar (veel) meer mensen nodig dan gedacht
  zaterdag 30 april 2022 @ 15:03:11 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204587770
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 11:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Putin kan wel gillen dat het de derde wereldoorlog is in zijn ogen maar de definitie is er vrij helder over. Een stuntelend semi failliete schurkenstaat die z'n buurman er niet eens onder krijgt is dat niet
Op zich bedoeld Poetin een kernoorlog natuurlijk. Maar wat op zich ook een einde maakt aan zijn dictatoriale plannen. De man is dus gewoon een gevaarlijke gek als hij werkelijk zover wil gaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204588032
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 15:03 schreef Megumi het volgende:

[..]
Op zich bedoeld Poetin een kernoorlog natuurlijk. Maar wat op zich ook een einde maakt aan zijn dictatoriale plannen. De man is dus gewoon een gevaarlijke gek als hij werkelijk zover wil gaan.
Linksom of rechtsom is een directe confrontatie met NAVO zelfmoord. Een conflict enkel met conventionele wapens gaan ze ook niet winnen en met kernwapens is het ook einde verhaal.
pi_204588713
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 15:03 schreef Megumi het volgende:

[..]
Op zich bedoeld Poetin een kernoorlog natuurlijk. Maar wat op zich ook een einde maakt aan zijn dictatoriale plannen. De man is dus gewoon een gevaarlijke gek als hij werkelijk zover wil gaan.
Zo ver lijkt hij alleen helemaal niet te willen gaan, dat zien blijkbaar alle inlichtingendiensten in het westen ook. Hij pakt het enige wat hij durft te doen tegen de wapenleveranties: dreigen. En stampvoeten dat het niet eerlijk is. Maar als er een risico was dat Poetin echt wil escaleren, waren bijvoorbeeld de Britse uitlatingen wel een stuk voorzichtiger. Blijkbaar is vrij algemeen bekend dat Poetin dat helemaal niet wil.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 30 april 2022 @ 17:02:16 #45
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204588779
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 11:54 schreef KangaP het volgende:

[..]
Stoort hun blijkbaar niet want dan gaan wij naar de hel en zij naar de hemel .
zie einde van video clip .
zie Russische tv

VRT reporters keken dagenlang Russische televisie.

Beangstigend

https://www.vrt.be/vrtnws(...)en-van-oorlog-in-oe/
Thx en jup klopt als een bus.
Komt ook niet overal in Rusland heeft men internet en de jongeren gebruiken het wel en zitten in tweestrijd want de oudere garde ziet alleen de tv propaganda.

[ Bericht 0% gewijzigd door theguyver op 30-04-2022 17:10:46 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204588956
Zal eens tijd worden! Hoelang dromen we nou al van die Derde Wereldoorlog? En hij komt er maar nooit!
Eens kijken
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 30 april 2022 @ 20:12:55 #47
414785 sirdanilot
pi_204591073
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 22:04 schreef HogwartsFailure het volgende:
Meh.....zodra Vladje op de rode knop drukt weet de hele wereld het.
Dingen worden in Rusland al uit de lucht geknald, reken er maar op dat er al het e.e.a. aan voorzorgsmaatregelen zijn genomen waar het klootjesvolk geen idee van heeft.
Volgens @Tijger_m is er niets wat we met de huidige technologie kunnen doen tegen ICBMs en al helemaal niet tegen die nieuwe supersonische Sarmatraketten van ze. Dus het is nogal naief om te denken dat we kernwapens kunnen tegenhouden.

Ook rusland kan dat overigens niet.

Raketschilden in landen als Israel werken voor zover ik weet ook niet tegen ICBMs.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204605641
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 april 2022 13:23 schreef Gunner het volgende:

[..]

Met dat prutsleger? Enige wat de kunnen is dom dingen platgooien met artillerie. Laat staan dat ze een land kunnen bezetten.
Het probleem is dat jij en ik in die dingen zitten die ze plat zullen gooien met artillerie.

Dus ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik met jouw argument aan moet.
pi_204605681
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 14:15 schreef Hanca het volgende:
Grootspraak van een land dat Oekraïne er niet eens onder krijgt. Noord-Korea heeft in woorden de VS al 100x vernietigd. Ik geloof er gewoon helemaal niks van. En ga er ook niet bang van worden.
Er is een verschil tussen veroveren en vernietigen. Rusland kan ons misschien niet veroveren, maar zeker wel vernietigen.

Overigens ben ik toch steeds weer verbaasd over dat mensen roepen dat Rusland Oekraïne probeerde te veroveren. Nergens heeft Poetin ooit gezegd dat dat zijn doel was. Hij wilde Luhansk en Donetsk "bevrijden", en de regering in Kiev omverwerpen.

En tot noch toe heeft hij niets anders dan die drie dingen geprobeerd.

Je kan er natuurlijk zelf compleet bijverzinnen dat hij wel heel Oekraïne wilde hebben en dat dat mislukt is. Maar je moet dan natuurlijk niet na verloop van tijd gaan vergeten dat je dat helemaal zelf verzonnen hebt. Poetin heeft het namelijk nooit gezegd, en heeft er ook nooit aanstalten toe gemaakt.

En om eerlijk te zijn, ik vind die Britse Geheime Dienst helemaal niet zo goed geïnformeerd. Ze roepen wel vaker dingen die achteraf niet waar worden. Of ik denk beter gezegd: die geheime dienst zal wel goed geïnformeerd zijn, maar het is de Britse overheid die de meldingen doet. En die is uit op oorlog omdat het niet zo goed met hun landje gaat. Er komt de laatste tijd een hoop kolonialistisch-getint geblaat uit die Engelse hoek. Dus ik neem dat Britse gelul gewoonlijk met een korreltje zout.

[ Bericht 8% gewijzigd door RetepV op 02-05-2022 10:58:55 ]
  maandag 2 mei 2022 @ 11:01:28 #50
33189 RM-rf
1/998001
pi_204605758
Compleet doorgedraaide berichtgeving...

Poetin zal nooit 'WW3 aankondigen' ... en ook die minister beweert dat niet.... hooguit een doorgedraaid koppen-verzinner heeft dat er als handige 'clickbait' bij verzonnen.

Wat wél uiteindelijk de feiten zijn is dat 9 mei vermoedelijk in rusland groot gevierd gaat worden en het vanuit de Russische Overheid altijd gepland was om dan de 'speciale operatie' in de oekraine als 'succesvol beeindigt' te verklaren...

... en dat dat uiteindelijk niet geloofwaardig kan gebeuren en dus de russen vermoedelijk wat anders gaan doen.
de kans dat Rusland zich gaat terugtrekken en haar verlies erkend is eerder laag... zou de regering dat doen zou het zichzelf aan heel veel kritiek blootgeven en dus is de verwachting (en daarvoor bestaan ook veel goede argumenten) dat de Russische Overheid juist een aggressieve stap naar voren en naar meer escalatie zet.
Tevens zal er natuurlijk bij de '9 mei'-viering er volop gerefeeert worden aan het 'succesvol bevechten van Nazi's' door de Russen (los ervan of men exact daarmee het einde van de 2e wo doelt of op de invasie van oekraine nu... rusland moet overigens wel degelijk oppassen niet bij een beetje fout gebruik van oorlogsretoriek zichzelf niet als 'nazi's' bloot te geven, met hun Z-swastika).

Enkel, dat is ook voor de russen niet echt een 'recept-voor-succes' en brengt ook hen mogelijk evenzeer in verdere problemen...
Een massale Mobilisatie zal in Rusland zeker niet met gejuich begroet worden en zeker onder de personen die betroffen zijn, nl. jonge russen die veelal een betere en bredere toegang tot internet-media hebben en wel degelijk beter weten wat er aan de gang is dan de ouderen die enkel staatstelevisie volgen...

Het kan ook betwijfeld worden of hun leger echt sterker ervan kan worden, of dat het vooral nóg meer logistieke en materiele problemen zou opleveren, terwijl het helemaal niks doet om hun mogelijkheden terrein in Oekraine te winnen én te behouden zou verbeteren.

Rusland heeft maar één 'hoop' nu... en dat is een hoopp dat het westen wel eens zou kunnen 'verzwakken' en men daar eerder oorlogsmoe wordt dan in rusland zelf.
Tot nog toe is daarvoor eerder weinig werkelijk bewijs... natuurlijk zijn er in het westen ook groepen die openlijk tegen de oorlog en meer wapens voor de oekraine agereren, maar dat is eigen aan een vrije democratie en komt ook omdat men hier zulke demonstraties niet kan of wil verbieden.

Wat er tot nu toie zichtbaar is van groepen die tegen verdere steun aan de oekraine zijn, maken die eigenlijk nooit meer dan 10 tot misschien 15% van de bevolking uit, de overgrote meerderheid in het westen is juist wel degeleijk bereid de Russische Regering en Poetin wél het hoofd te biedn en hun aggressie een stop toe te zeggen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_204605818
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 12:36 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Waarom gaf de SS hun leven voor Hitler?
Omdat Duitsland door Amerika, Engeland en Frankrijk volledig naar de tyfus geholpen was met economische sancties. De Duitsers gingen op straat dood van de honger. En dus waren ze bereid alles te doen. Hitler beloofde ze eten, een uniform, wapens en een maatschappelijke status. Hitler beloofde ze dus het leven, en gaf het ze ook. En dus gaven ze hun leven voor Hitler.

Het begon allemaal met Duitsland economisch volledig kapot te maken.

Zo zal hyperinflatie in Rusland hetzelfde gaan veroorzaken. Poetin is het probleem helemaal niet. Als er hyperinflatie in Rusland ontstaat, zal Poetin snel afgezet of vermoord worden. En dan komt er iemand anders voor in de plaats waar het volk al zijn hoop aan zal geven en voor wie het gemakkelijk zal zijn om dat volk te manipuleren.

Een beetje trots geven, hen vertellen dat hun ellende onverdiend is, dat hun gerechtvaardigde plaats in de wereld hen is afgenomen, en dat jij hen zal helpen om die gerechtvaardigde plaats weer terug te krijgen, geef je leven voor het welzijn van al onze kinderen, etc., et voila.
pi_204605841
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 11:07 schreef RetepV het volgende:

[..]
Omdat Duitsland door Amerika, Engeland en Frankrijk volledig naar de tyfus geholpen was met economische sancties. De Duitsers gingen op straat dood van de honger. En dus waren ze bereid alles te doen. Hitler beloofde ze eten, een uniform, wapens en een maatschappelijke status. Hitler beloofde ze dus het leven, en gaf het ze ook. En dus gaven ze hun leven voor Hitler.

Het begon allemaal met Duitsland economisch volledig kapot te maken.

Zo zal hyperinflatie in Rusland hetzelfde gaan veroorzaken. Poetin is het probleem helemaal niet. Als er hyperinflatie in Rusland ontstaat, zal Poetin snel afgezet of vermoord worden. En dan komt er iemand anders voor in de plaats waar het volk al zijn hoop aan zal geven en voor wie het gemakkelijk zal zijn om dat volk te manipuleren.

Een beetje trots geven, hen vertellen dat hun ellende onverdiend is, dat hun gerechtvaardigde plaats in de wereld hen is afgenomen, en dat jij hen zal helpen om die gerechtvaardigde plaats weer terug te krijgen, geef je leven voor het welzijn van al onze kinderen, etc., et voila.
Juistem. Isolatie.
pi_204606076
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 11:07 schreef RetepV het volgende:

[..]
Omdat Duitsland door Amerika, Engeland en Frankrijk volledig naar de tyfus geholpen was met economische sancties. De Duitsers gingen op straat dood van de honger. En dus waren ze bereid alles te doen. Hitler beloofde ze eten, een uniform, wapens en een maatschappelijke status. Hitler beloofde ze dus het leven, en gaf het ze ook. En dus gaven ze hun leven voor Hitler.

Het begon allemaal met Duitsland economisch volledig kapot te maken.

Zo zal hyperinflatie in Rusland hetzelfde gaan veroorzaken. Poetin is het probleem helemaal niet. Als er hyperinflatie in Rusland ontstaat, zal Poetin snel afgezet of vermoord worden. En dan komt er iemand anders voor in de plaats waar het volk al zijn hoop aan zal geven en voor wie het gemakkelijk zal zijn om dat volk te manipuleren.

Een beetje trots geven, hen vertellen dat hun ellende onverdiend is, dat hun gerechtvaardigde plaats in de wereld hen is afgenomen, en dat jij hen zal helpen om die gerechtvaardigde plaats weer terug te krijgen, geef je leven voor het welzijn van al onze kinderen, etc., et voila.
Maar moet je een dreinend kind dan wel een ijsje geven? Dan gaat het morgen weer dreinen om een ijsje.

Het is inderdaad lastig om een uitweg te vinden uit de impasse die nog moet gaan ontstaan. Voorlopig is het alleen nog maar vechten vrees ik. Rusland laten winnen lijkt mij niet echt een optie maar het totaal af laten gaan is dat ook niet. De mooiste oplossing zou zijn als Sovjetstaten zich af willen gaan splitsen maar die beweging zie ik ook al niet. Alleen Belarus kan nog wel eens gaan bewegen, dat is geen Sovjetstaat natuurlijk maar het zou wel effect hebben als de bevolking daar opnieuw in opstand komt.
pi_204606088
De enige mogelijkheden die die heeft is nukes lanceren, en wat dan? Trekken er dan legers van over de wereld naar de Russen toe om ze uit te moorden of zo?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_204607046
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 11:34 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Maar moet je een dreinend kind dan wel een ijsje geven? Dan gaat het morgen weer dreinen om een ijsje.
Ik geloof dat als ik als kind dreinde om een ijsje, ik stopte met dreinen als ik geen ijsje kreeg. Tenslotte was mijn probleem niet opgelost door mij niks te geven. Wat er wel gebeurde is dat mijn moeder het na verloop van tijd compleet zat werd en me vertelde dat als ik niet ophield met dreinen, ik thuis naar mijn kamer gestuurd zou worden en er niet uit zou mogen komen voordat ik opgehouden was. Het is nu vele jaren later en ik houd nog steeds van mijn moeder en mijn moeder van mij. Dus kan ik niet zeggen dat het een foute tactiek van haar was. :)

quote:
Het is inderdaad lastig om een uitweg te vinden uit de impasse die nog moet gaan ontstaan. Voorlopig is het alleen nog maar vechten vrees ik. Rusland laten winnen lijkt mij niet echt een optie maar het totaal af laten gaan is dat ook niet. De mooiste oplossing zou zijn als Sovjetstaten zich af willen gaan splitsen maar die beweging zie ik ook al niet. Alleen Belarus kan nog wel eens gaan bewegen, dat is geen Sovjetstaat natuurlijk maar het zou wel effect hebben als de bevolking daar opnieuw in opstand komt.
Kijk, wij lijken er helemaal van uit te gaan dat zij willen zijn zoals wij zijn. Persoonlijk vind ik dat een grote arrogantie. Want het impliceert dat wij geloven dat hoe wij leven het beste is voor iedereen. Ik weet niet waar dat geloof precies vandaan komt, maar het zal er wel mee te maken hebben dat veel mensen naar de EU proberen te vluchten en wij daardoor denken dat wij de beste in de hele wereld zijn en wij onze stijl van leven dus moeten beschermen met alle mogelijkheden die we tot onze beschikking hebben.

Persoonlijk geloof ik dat wij inderdaad voor ons een prima manier van leven hebben en dat die inderdaad voor ons beschermd moet worden. Maar dat voor ons is de sleutel.

Wij leven het beste voor ons. En Russen leven het beste voor hen. En Oekraïeners leven het beste voor hen. En Indonesiërs leven het beste voor hen. En Amerikanen leven het beste voor hen.

Maar ik wil niet leven zoals Amerikanen. En iedere Nederlander die weet hoe het er in Amerika werkelijk aan toe gaat, zou niet willen leven zoals Amerikanen. En ga zo maar door.

Hoe je daar mee om moet gaan? Nou, er dus niet automatisch van uit gaan dat anderen willen leven zoals jij. Ja, ze willen dezelfde rijkdom. Maar ze willen niet zo leven. Ze willen leven zoals zichzelf, maar met de rijkdom die wij hebben. Dat is de hele crux rondom "integratie", iedereen die hier gekomen is en niet integreert, wil leven als zichzelf, maar met de rijkdom die wij hebben.

Oekraïne wil leven zoals zichzelf, maar met de rijkdom die de EU heeft. Of, wat toch echt vele miljoenen Oekraïeners willen, met de rijkdom van Rusland.

En daar ligt het probleem.

Ze behoren te leven zoals zichzelf, met de rijkdom van zichzelf. En die rijkdom zal er alleen komen wanneer Oekraïne goed met zijn buurlanden leert om te gaan, met de EU en Rusland. En ik zou de Oekraïeners aanraden om Amerika links te laten liggen.

Ja, Amerika is rijk, en het zou mooi zijn als je mee kon delen in die rijkdom. Maar Amerika is geen buurland van je, en je kan niet ruzie maken met al je buren en jezelf met het geld van Amerika in leven proberen te houden. Israel is daar het grote voorbeeld voor. Willen de mensen in Oekraïne leven zoals de mensen in Israël? Als daar de buitenlandse geldkraan dicht gaat, dan wordt Israël vernietigd. Israël leeft altijd op het randje van vernietiging.

Lang verhaal, sorry. Maar onder de streep denk ik dat Oekraïne nog eens heel goed moet gaan nadenken over hun ambities, en die misschien wat verleggen. Ze kunnen simpelweg niet blijven leven als ze niet beter met hun buren omgaan.

En vergis je niet, hé. De EU heeft op dit moment geen problemen met Oekraïne. Maar wij moeten niet in onze arrogantie gaan denken dat wij de beste in de wereld zijn en dat Oekraïne het "verdient" om bij de EU te komen omdat Rusland zo'n boosdoener is. Voor je het weet is Oekraïne bij ons herrie aan het maken en zullen wij ineens de boosdoener zijn.

Ik weet zeker dat Oekraïne het bijvoorbeeld niet zo leuk zal vinden als we hen gaan verplichten om hun grondwet meer rechtvaardig te maken, hun zwakke democratie te gaan versterken, hun staatsfinanciën op orde te brengen, iedere burger een deel van hun verdiensten af te laten dragen, hun drugsproblemen op te lossen, minderheden in Oekraïne allemaal dezelfde rechten en hetzelfde respect als iedereen te gaan geven, alle landen van de EU zonder onderscheid te respecteren en geen enkel onder druk zetten, en Rusland te aanvaarden als handelspartner en ten allen tijde beleefd tegen hen zijn. En dat allemaal binnen 10 jaar.

Ik zie het nog niet zo snel gebeuren. Oekraïne kan niet bij de EU zo lang ze hun nationalistische gevoelens niet achter zich laten. Ze beseffen niet dat als ze bij de EU komen, ze een deel van hun identiteit zullen moeten inleveren. En een nationalist kan dat simpelweg niet, het gaat volledig tegen zijn principes in.
pi_204607298
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 13:22 schreef RetepV het volgende:
Kijk, wij lijken er helemaal van uit te gaan dat zij willen zijn zoals wij zijn. Persoonlijk vind ik dat een grote arrogantie. Want het impliceert dat wij geloven dat hoe wij leven het beste is voor iedereen. Ik weet niet waar dat geloof precies vandaan komt, maar het zal er wel mee te maken hebben dat veel mensen naar de EU proberen te vluchten en wij daardoor denken dat wij de beste in de hele wereld zijn en wij onze stijl van leven dus moeten beschermen met alle mogelijkheden die we tot onze beschikking hebben.

Dat jij vind dat ik dat beweer, dat doe ik namelijk nergens, maar dat jij bepaald wat ik vind wijst alleen op jou arrogantie.

Verder ben ik er redelijk van overtuigd dat de mensen in Oekraïne en in Belarus graag een stijl van leven willen hebben die in ieder geval bij ons aansluit. Hoeft niet het zelfde te zijn maar volgens mij willen in ieder geval die volken/landen wederzijds respect met west Europa.

Wat mensen in Sovjetstaten willen kan je slechts naar raden, in ieder geval kunnen die niet meer openlijk hun mening geven. Russische influencers op YouTube vluchten al naar buurlanden maar dat is natuurlijk niet een doorsnede van de bevolking. Van de Aziatische Sovjetstaten ga ik er van uit dat die minder met een westerse levensstijl zullen hebben.

De rest van je verhaal heb ik maar niet meer gelezen.
  maandag 2 mei 2022 @ 14:20:15 #57
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_204607529
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 11:48 schreef CoolGuy het volgende:

Waarom denken die lui niet van 'wacht even, als wij dat doen....dan gaan wij ook allemaal dood want we krijgen het net zo hard terug'. Ik snap dat niet zo goed.
Rusland gaat niet uit van een MAD scenario, ze zijn er van overtuigd dat ze een eventuele kernoorlog kunnen winnen.
Het inzetten van kernwapens kan 2 kanten op:
- Tactische nukes op een paar steden en strategische locaties in Oekraine om ze te dwingen over te geven.
- Op alle lanceerinstallaties van NAVO tegelijk kernkoppen afvuren zodat in elk geval een groot deel onklaar raakt en ze er niet zoveel terug krijgen.

Ze denken echt anders over een kernoorlog dan wij, niet iets om zomaar weg te wuiven in elk geval.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_204607809
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 14:20 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Rusland gaat niet uit van een MAD scenario, ze zijn er van overtuigd dat ze een eventuele kernoorlog kunnen winnen.
Het inzetten van kernwapens kan 2 kanten op:
- Tactische nukes op een paar steden en strategische locaties in Oekraine om ze te dwingen over te geven.
- Op alle lanceerinstallaties van NAVO tegelijk kernkoppen afvuren zodat in elk geval een groot deel onklaar raakt en ze er niet zoveel terug krijgen.

Ze denken echt anders over een kernoorlog dan wij, niet iets om zomaar weg te wuiven in elk geval.
Dat laatste punt is onzin en dat weet Rusland heel goed. Net zoals er wat Russische onderzeeërs onder het ijs liggen met kernwapens genoeg om de wereld te vernietigen, zo liggen er ook Amerikaanse onderzeeërs. Naar het schijnt vlak bij Noorwegen. Ze krijgen er dus sowieso genoeg terug om volledig van de aardbodem te verdwijnen.

En nee, Rusland denkt niet veel anders over een kernoorlog dan de VS. Sterker: volgens alle verhalen is Amerika dichter bij de inzet van een kernwapen geweest dan de Sovjet Unie ooit was.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204607959
Oorlog is er altijd al geweest maar de puzzelstukjes richting de Wederkomst van De Here Jezus en de bijbehorende profetien komen ernstig dichtbij. Maar volgens veel mede landgenoten bestaat God toch niet dus men zal wel blijven slapen en verder gaan met Heel Holland Bakt, Boer zoekt vrouw en Chateau Meiland, en lekker vreten met de suikerfeesten.
  maandag 2 mei 2022 @ 15:15:11 #60
451005 Grems
Clown World
pi_204607981
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 11:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
En toch he, toch maak ik me zorgen over die nukes. Want hij kan dan wel bijna failliet zijn, maar die dingen afschieten kan ie nog wel.

Overigens, daarover verder gedacht, ik vraag me af wat die lui in Rusland daar denken. Die hebben het over nukes, die hebben het over aanvallen en en en, en die lui op TV zijn (zogenaamd) allemaal pro-wereld-aanvallen, maar waarom stoppen ze daar met denken?

Waarom denken die lui niet van 'wacht even, als wij dat doen....dan gaan wij ook allemaal dood want we krijgen het net zo hard terug'. Ik snap dat niet zo goed.
Die vinden dat prima, gewoon omdat het nieuws en de overheid ze dat zegt.

Denk je dat wij hier anders zijn?
pi_204608160
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 11:01 schreef RM-rf het volgende:
Compleet doorgedraaide berichtgeving...

Poetin zal nooit 'WW3 aankondigen' ... en ook die minister beweert dat niet.... hooguit een doorgedraaid koppen-verzinner heeft dat er als handige 'clickbait' bij verzonnen.

Wat wél uiteindelijk de feiten zijn is dat 9 mei vermoedelijk in rusland groot gevierd gaat worden en het vanuit de Russische Overheid altijd gepland was om dan de 'speciale operatie' in de oekraine als 'succesvol beeindigt' te verklaren...

... en dat dat uiteindelijk niet geloofwaardig kan gebeuren en dus de russen vermoedelijk wat anders gaan doen.
de kans dat Rusland zich gaat terugtrekken en haar verlies erkend is eerder laag... zou de regering dat doen zou het zichzelf aan heel veel kritiek blootgeven en dus is de verwachting (en daarvoor bestaan ook veel goede argumenten) dat de Russische Overheid juist een aggressieve stap naar voren en naar meer escalatie zet.

<knip>
Maar... Wat zijn dan precies die doelen die Rusland wil halen?

En noem dan wel de doelen die Rusland zelf heeft gezegd dat ze wilde halen, en niet die doelen die de media zegt dat Rusland probeert te halen. Want Poetin hoeft voor zijn volk alleen verantwoording af te leggen voor de doelen die hij genoemd heeft, niet wat het Westen er allemaal bij verzonnen heeft.

Volgens mij waren de doelen:

* Oekraïne belooft dat het nooit bij de NAVO zal gaan. Oekraïne heeft al min of meer gezegd dat ze daar akkoord mee zullen zijn.
* Donetsk en Luhansk "bevrijd". Volgens mij al verregaand gelukt, maar ik kan er naast zitten.
* De regering in Kiev afgezet. Er is weinig meer over van die regering, in ieder geval zijn er een groot aantal oligarchen en neonazi's op de vlucht geslagen. Maar alla, Zelensky wordt nog steeds genoemd als President. Hier zal Poetin wat moeten schipperen. Zelensky is de president en niet de hele regering, dus met een beetje draaien kan Poetin in ieder geval zeggen dat "het gevaar geweken is", en Zelensky als de "good guy" presenteren die zijn land heeft bijgestaan toen het slecht ging.
* Een corridor tussen de Krim en Donetsk. Volgens mij had Poetin die corridor niet genoemd in zijn doelen. Alles dat hij heeft gezegd is dat hij de Nazi's wilde vernietigen. En daar is hij nu druk mee bezig. Die corridor zal er daardoor natuurlijk wel van komen. Ik denk dat dit vooral een slimme zet van Poetin was. Helaas voor dat Azov-regiment die tot op het laatste lid vernietigd zal worden.

Waren er nog andere doelen die Poetin heeft genoemd?

Feitelijk had hij ook nog wat andere zaken over de NAVO gezegd:

* NAVO niet verder uitbreiden naar het Oosten.
* Stoppen met militaire samenwerking met voormalige Oostblok landen.
* Amerikaanse nucleaire wapens weg uit Europa.
* Terugtrekken van de NAVO legers tot de grenzen van 1997. Let op dat dit niet betekent dat de NAVO weg moet uit landen voorbij die grenzen, maar dat die landen geen bewapende NAVO bases meer mogen hebben. Ze mogen best lid van de NAVO zijn.

Tsja, de NAVO heeft beslist om hier over te gaan vechten. Dus als de oorlog in Oekraïne is afgelopen, zullen we nog steeds iets moeten doen met deze punten, anders zal Rusland niet stoppen.
pi_204608172
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 15:13 schreef Remco2021 het volgende:
Oorlog is er altijd al geweest maar de puzzelstukjes richting de Wederkomst van De Here Jezus en de bijbehorende profetien komen ernstig dichtbij.
Waarom is dat ernstig? Het is toch een heugelijk feit? Het Kwaad zal eindelijk verslagen worden. Enz.
pi_204608198
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 15:13 schreef Remco2021 het volgende:
Oorlog is er altijd al geweest maar de puzzelstukjes richting de Wederkomst van De Here Jezus en de bijbehorende profetien komen ernstig dichtbij. Maar volgens veel mede landgenoten bestaat God toch niet dus men zal wel blijven slapen en verder gaan met Heel Holland Bakt, Boer zoekt vrouw en Chateau Meiland, en lekker vreten met de suikerfeesten.
Ik geloof zeker in de wederkomst, maar ik zie niet zo goed hoe de puzzelstukjes nu beter passen dan in de donkere middeleeuwen, toen de zwarte pest hele steden in een paar maanden voor 70/80% uit roeide, toen er een paar overstromingen zijn geweest die half europa weg spoelden en toen er vele zeer bloederige oorlogen waren. En dat is alleen Europa, wat er in de rest van de wereld precies gebeurde aan rampen weten we helemaal niet. Ik vind die mensen die doen alsof het nu erger is dan ooit altijd enorm kortzichtig. Ik geloof dan ook dat Jezus terugkomt zoals hij zelf heeft voorspeld, als een dief in de nacht. Dit proberen te voorspellen aan de hand van de tekenen des tijds is volgens mij onbijbels.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 2 mei 2022 @ 15:38:26 #64
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204608216
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 15:13 schreef Remco2021 het volgende:
Oorlog is er altijd al geweest maar de puzzelstukjes richting de Wederkomst van De Here Jezus en de bijbehorende profetien komen ernstig dichtbij.
Interessant. Kun je iets concreter zijn over welke puzzelstukjes en passages uit profetieën je bedoelt?
  maandag 2 mei 2022 @ 16:19:32 #65
64288 Bensel
Ladderzat
pi_204608526
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 15:38 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Interessant. Kun je iets concreter zijn over welke puzzelstukjes en passages uit profetieën je bedoelt?
Ik geloof iets met Gog en Magog, waarbij Magog in het huidige rusland valt. Daar zou de anti-christ resideren.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_204608804
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 15:33 schreef RetepV het volgende:

[..]
Waarom is dat ernstig? Het is toch een heugelijk feit? Het Kwaad zal eindelijk verslagen worden. Enz.
Ernstig in die zin dat de ongelovigen geen besef hebben wat er komt. Maar voor de gelovige in de Here Jezus als de Christus weten we dat het op den duur allemaal goed komt. Wat een fantastisch betrouwbaar boek is de bijbel toch.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 2 mei 2022 @ 19:09:29 #67
414785 sirdanilot
pi_204610092
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 15:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik geloof zeker in de wederkomst, maar ik zie niet zo goed hoe de puzzelstukjes nu beter passen dan in de donkere middeleeuwen, toen de zwarte pest hele steden in een paar maanden voor 70/80% uit roeide, toen er een paar overstromingen zijn geweest die half europa weg spoelden en toen er vele zeer bloederige oorlogen waren. En dat is alleen Europa, wat er in de rest van de wereld precies gebeurde aan rampen weten we helemaal niet. Ik vind die mensen die doen alsof het nu erger is dan ooit altijd enorm kortzichtig. Ik geloof dan ook dat Jezus terugkomt zoals hij zelf heeft voorspeld, als een dief in de nacht. Dit proberen te voorspellen aan de hand van de tekenen des tijds is volgens mij onbijbels.
Die rampen vallen toch echt in het niet bij een potentiele totale kernoorlog.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204610252
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 19:09 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Die rampen vallen toch echt in het niet bij een potentiele totale kernoorlog.
Ja, maar een totale kernoorlog is dan weer wat lastiger in te vullen in Openbaringen. En die totale kernoorlog is er ook gewoon helemaal niet en dat die komt lijkt vrij onwaarschijnlijk. Jouw posts doen me denken aan een gezegde dat mijn oma aan de muur had hangen:

Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  User die het meest klaagt 2022 maandag 2 mei 2022 @ 19:50:46 #69
414785 sirdanilot
pi_204610481
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 19:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, maar een totale kernoorlog is dan weer wat lastiger in te vullen in Openbaringen.
Openbaring 8 vers 10

quote:
En die totale kernoorlog is er ook gewoon helemaal niet en dat die komt lijkt vrij onwaarschijnlijk. Jouw posts doen me denken aan een gezegde dat mijn oma aan de muur had hangen:

[ afbeelding ]
Dat is hoopgevend maar helaas lost het niet de oorzaak van de angst om een kernoorlog op.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204610519
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 19:50 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Openbaring 8 vers 10

Bij een totale kernoorlog komt er meer dan een derde van de wereldbevolking om. Veel meer. Dat is ook de reden dat hij er nooit komt: degene die er mee begint en degene die reageert overleeft het zelf nooit en zijn volk ook niet. Dat weet Kim Jong-Un, dat weet Poetin, dat wist ook Trump, dat weet nu Biden.

Zoiets begin je hooguit als er tegenstanders jouw hoofdstad in gaan en je dreigen te pakken te krijgen, Hitler in zijn laatste dagen zeg maar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  User die het meest klaagt 2022 maandag 2 mei 2022 @ 20:04:39 #71
414785 sirdanilot
pi_204610581
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 19:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij een totale kernoorlog komt er meer dan een derde van de wereldbevolking om. Veel meer. Dat is ook de reden dat hij er nooit komt: degene die er mee begint en degene die reageert overleeft het zelf nooit en zijn volk ook niet. Dat weet Kim Jong-Un, dat weet Poetin, dat wist ook Trump, dat weet nu Biden.

Zoiets begin je hooguit als er tegenstanders jouw hoofdstad in gaan en je dreigen te pakken te krijgen, Hitler in zijn laatste dagen zeg maar.
Nu goed, totaal....

Stel er komt een directe oorlog tussen NAVO en Rusland en deze escaleert tot een nucleair conflict, dan overleven veel mensen het nog wel in China, India, Zuid Amerika en Afrika.

Dan liggen Rusland, Wit Rusland, het grootste deel van de EU, Amerika, Canada, Australie, Zuid Korea en Japan plat. De landen die bij de NAVO horen en haar directe bondgenoten dus. Denk dat je daarmee wel aan een derde komt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 2 mei 2022 @ 20:20:17 #72
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_204610700
Ondertussen wordt er op de Russische staatstelevisie gedreigd met een nucleaire aanval om Groot-Britannie compleet te verwoesten:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220502_94057484



[ Bericht 0% gewijzigd door Forumtijger op 02-05-2022 20:52:37 ]
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
pi_204610727
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 20:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nu goed, totaal....

Stel er komt een directe oorlog tussen NAVO en Rusland en deze escaleert tot een nucleair conflict, dan overleven veel mensen het nog wel in China, India, Zuid Amerika en Afrika.

Dan liggen Rusland, Wit Rusland, het grootste deel van de EU, Amerika, Canada, Australie, Zuid Korea en Japan plat. De landen die bij de NAVO horen en haar directe bondgenoten dus. Denk dat je daarmee wel aan een derde komt.
En dan krijg je enorme gevolgen voor het klimaat e.d. en is de planeet niet meer leefbaar. Een totale kernoorlog is ook gewoon dodelijk voor mensen die duizenden kilometers van de bommen wonen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204610832
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 20:20 schreef Forumtijger het volgende:
Ondertussen wordt er op de Russicshe staatstelevisie gedreigd met een nucleaire aanval om Groot-Britannie compleet te verwoesten:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220502_94057484

Ja die rot Britten, eerst dankbaar lekker schuiven en knuffelen met het Russische geld, lekker geld aannemen voor brexit. En nu rusland een beetje steun nodig heeft laten ze Rusland gewoon vallen, alleen maar omdat er nu een democraat in het witte huis zit. echt bij trump hadden die lafaards dit nooit gedaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 2 mei 2022 @ 22:07:49 #75
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_204611792
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 14:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat laatste punt is onzin en dat weet Rusland heel goed. Net zoals er wat Russische onderzeeërs onder het ijs liggen met kernwapens genoeg om de wereld te vernietigen, zo liggen er ook Amerikaanse onderzeeërs. Naar het schijnt vlak bij Noorwegen. Ze krijgen er dus sowieso genoeg terug om volledig van de aardbodem te verdwijnen.
Het is geen onzin, dat is de tactiek die de Russen willen hanteren.

Als je de kernkoppen die paraat staan op het vasteland in de navo kan uitschakelen boeien die handvol kernonderzeeers die ook kernwapens kunnen afvuren niet meer. Natuurlijk mag je dan nog een paar kernwapens koppen maar het merendeel is onschadelijk en je land ligt niet volledig in puin maar je hebt wel de vijand vleugellam gemaakt.

quote:
En nee, Rusland denkt niet veel anders over een kernoorlog dan de VS. Sterker: volgens alle verhalen is Amerika dichter bij de inzet van een kernwapen geweest dan de Sovjet Unie ooit was.
Rusland denkt wel degelijk anders over een kernoorlog dan de VS.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_204611939
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 22:07 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Het is geen onzin, dat is de tactiek die de Russen willen hanteren.

Als je de kernkoppen die paraat staan op het vasteland in de navo kan uitschakelen boeien die handvol kernonderzeeers die ook kernwapens kunnen afvuren niet meer. Natuurlijk mag je dan nog een paar kernwapens koppen maar het merendeel is onschadelijk en je land ligt niet volledig in puin maar je hebt wel de vijand vleugellam gemaakt.

De grootste voorraad kernwapens bij elkaar in de buurt ligt onder meters dik ijs op een aantal Amerikaanse onderzeeërs. Volgens geruchten al genoeg om een paar keer de hele wereld te vernietigen. Dus ja, het is wel onzin. Rusland zou gewoon de volle laag krijgen, zelfs al schieten ze alle kernwapens op land aan flarden.

https://marineschepen.nl/schepen/columbia.html

quote:
Uiteraard zijn de belangrijkste wapens van de Columbia, de UGM-133A Trident II SLBM's. Deze ballistische raketten staan verticaal opgesteld achter het sail van de sub. De Columbia's kunnen maximaal 16 van deze raketten meenemen, tegenover 24 van de Ohio's. Iedere raket heeft 8 tot 12 koppen die nadat zij in de ruimte zijn, zelfstandig terugkeren in de dampkring en die ieder een eigen doel voor hun rekening nemen. Eén kernraket draagt dus meerdere kernbommen bij zich en één SSBN heeft genoeg wapens aan boord voor een nucleaire holocaust en een aansluitende nucleaire winter. De vuurkracht van de Columbia is gelijk aan 3.300 atoombommen zoals die op Hiroshima gegooid werden.


[ Bericht 15% gewijzigd door Hanca op 02-05-2022 22:30:15 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 2 mei 2022 @ 22:30:07 #77
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_204611972
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 22:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
De grootste voorraad kernwapens bij elkaar in de buurt ligt onder meters dik ijs op een Amerikaanse onderzeeër. Volgens geruchten al genoeg om een paar keer de hele wereld te vernietigen. Dus ja, het is wel onzin. Rusland zou gewoon de volle laag krijgen, zelfs al schieten ze alle kernwapens op land aan flarden.

https://marineschepen.nl/schepen/columbia.html
[..]

Je hebt niks aan je kernkoppen als je lanceerinstallaties niet meer bestaan...
Maargoed, het is niet dat ik denk dat Rusland gelijk heeft, dit is alleen waarom een kernoorlog zeker niet uitgesloten is. En als dat gebeurt graag eentje direct op mijn harses.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_204611979
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 22:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Je hebt niks aan je kernkoppen als je lanceerinstallaties niet meer bestaan...
Die onderzeeërs kunnen ze afvuren, direct. Sterker: de commandant van zo'n boot is de enige die dat mag zonder bevel van de president (als Amerika plat geschoten is).


Dus nee, je hebt totaal geen gelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 2 mei 2022 @ 22:33:26 #79
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_204611994
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 22:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die onderzeeërs kunnen ze afvuren, direct. Sterker: de commandant van zo'n boot is de enige die dat mag zonder bevel van de president (als Amerika plat geschoten is).

Dus nee, je hebt totaal geen gelijk.
Dit gaat toch niet over wie gelijk heeft, ik zeg dat dit is hoe Rusland denkt een kernoorlog te winnen.

Interessante video hierover :

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_204612003
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 22:33 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Dit gaat toch niet over wie gelijk heeft, ik zeg dat dit is hoe rusland denkt een kernoorlog te winnen.

Rusland denkt dat dus niet, die weet ook dat ze 3300 keer Hiroshima op hun dak krijgen als ze dat doen. Die weten dat het 'uitschakelen van de kernwapens' onmogelijk is.

En wat er over is, heeft best veel last van die mogelijk 20 tot 30 graden temperatuurdaling. En het is al zo koud in rusland.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204612250
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 22:33 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Dit gaat toch niet over wie gelijk heeft, ik zeg dat dit is hoe Rusland denkt een kernoorlog te winnen.

Interessante video hierover :

Wat zegt ie in het kort? Heb even geen uur de tijd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_204613201
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 15:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik geloof zeker in de wederkomst, maar ik zie niet zo goed hoe de puzzelstukjes nu beter passen dan in de donkere middeleeuwen, toen de zwarte pest hele steden in een paar maanden voor 70/80% uit roeide, toen er een paar overstromingen zijn geweest die half europa weg spoelden en toen er vele zeer bloederige oorlogen waren. En dat is alleen Europa, wat er in de rest van de wereld precies gebeurde aan rampen weten we helemaal niet. Ik vind die mensen die doen alsof het nu erger is dan ooit altijd enorm kortzichtig. Ik geloof dan ook dat Jezus terugkomt zoals hij zelf heeft voorspeld, als een dief in de nacht. Dit proberen te voorspellen aan de hand van de tekenen des tijds is volgens mij onbijbels.
Omdat in de middeleeuwen het evangelie nog niet overal min of meer bekend was. Met internet etc is het makkelijker.
En omdat we nu vrijwel 2000 jaar na De Here Jezus leven en 6000 jaar na Adam en Eva. En God heeft 120 jubeljaren geduld met de mens en 1 jubeljaar is 50 jaar . 120 maal 50 is 6000 jaar.
pi_204613214
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 22:35 schreef Hanca het volgende:
En wat er over is, heeft best veel last van die mogelijk 20 tot 30 graden temperatuurdaling. En het is al zo koud in rusland.
Als Moskou een fall out bron wordt die honderd keer Tsjernobyl is en de wind een beetje fout staat dan kunnen we hier nog de blikvoorraad leegeten maar dan is het daarna hier ook wel over.

edit: mag die theologische discussie ergens anders?
  dinsdag 3 mei 2022 @ 08:37:57 #84
33189 RM-rf
1/998001
pi_204613336
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 15:32 schreef RetepV het volgende:

[..]
Maar... Wat zijn dan precies die doelen die Rusland wil halen?
een belangrijk punt is dat je een onderscheid moet maken tussen doelen die ze daadwerkelijk wilen bereiken (of mogelijk best bereid zijn op te geven bij een onderhandeling/compromis) en wat ze openlijk in de pers vertellen wat hun 'doelen' zouden zijn...

de Russische Overheid hoeft als zeer authoritair geregeerde staat geen verantwooording af te leggen voor hun handelen, en kan dus redelijk breed 'spelen' met wat ze zeggen en volop ook valse sporen uitgooien... of juist werkelijke doelen ontkennen als het hen uitkomt.

dat wil niet zeggen dat ze altijd en welbewust onwaarheden stellen... bv achter hun dreiging met kernwapens speelt wel degelijk een gevaar dat juist doordat ze het als mogelijkheid niet uitsluiten, het uiteindelijk via een andere weg wél tot inzet ervan komt, mogelijk zelfs zonder dat dat écht hun doel was....

maar het 'dreigen' ermee is al een doel op zich en Rusland hoopt ermee een betere onderhandelingpositie te krijgen als het tot serieuze wapenstilstands-onderhandelingen komt..
Mogelijk zelfs dat een kleinschalige en lokale inzet van een taktisch nucleair wapen daarin ook een doel vervuld doordat het zou 'bewijzen' dat rusland zo ver durft te gaan en er ook mee wegkomt (net zoals de inzet van chemische wapens in Syrie vooral dat moest bewijzen: 'wij kunnen dat doen en jullie doen er niks tegen, ook al zei je dat vooraf wél').

Echter, los van alles weet ook Rusland dat het vroeger of later naar de onderhandelingstafel moet komen, maar ze willen vooral voorkomen dat te moeten doen vanuit een 'zwakke' onderhandelingspositie.

Dat is dus vooral een vraag van lange adem... Rusland zal er enigszins op gokken dat ook waar het westen nu verregaande 'beloftes' doet, het die beloftes aan Oekraine niet daadwerkelijk langdurig bereid is na te komen en op een gegeven moment toch druk gaat zetten op de Oekrainse regering een minder gunstig compromis te accepteren... bv een de-militarisering van het gebied ten zuid-oosten van de Dnipro en een zelfstandige status van Donbass, Luhansk en Krym, alswel controle over de ingang van het noordelijk krymkanaal voor de zoetwatervoorziening van de Krym door rusland, alswel vermoedelijk een landroute beschikbaar voor goederentransport naar de Krym (enkel die brug bij Kerch voldoet daar niet genoeg).
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 3 mei 2022 @ 08:56:33 #85
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_204613446
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 23:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat zegt ie in het kort? Heb even geen uur de tijd.
In het kort: Wat ik daarvoor postte
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_204613603
Als Puta WWIII aankondigt dan wordt Moskou gedecimeerd en wacht hem hetzelfde lot als Saddam Hussein. :')
pi_204613731
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 09:26 schreef Stikkelbaars het volgende:
Als Puta WWIII aankondigt dan wordt Moskou gedecimeerd en wacht hem hetzelfde lot als Saddam Hussein. :')
Met als minimaal verschil dat Sadam alleen Koeweit in de fik zette en Poetin mogelijk de hele wereld.
pi_204613847
Ik denk dat op het moment dat ze ook maar 1 nucleair wapen inzetten ze hun vriendjes China en India wel vaarwel kunnen zeggen...

Laten we hopen dat er iemand in Rusland zo slim is om putin naar de eeuwige jachtvelden te helpen. :)
Just say hi!



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')