Godnondeju. Wat een trieste man.quote:Johan heeft laten weten zijn excuses niet aan te gaan bieden voor zijn uitspraken. Hij heeft zich 'kwetsbaar opgesteld' door zijn verhaal te delen, vindt hij.
Ik ging niet echt veel stappen in die tijd maar wij dronken meestal cola, cola tic of gewoon een biertje.quote:Op woensdag 27 april 2022 20:24 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
'Ja, maar in de jaren 70 was dat normaal'(NOT!)
Nou, ik ben blij dat ik geen dame in de jaren '70 was. (Breezah was er nog niet... hoe ging dat toen? Bessenjenever?)
Zal ook nooit een verkrachting wordenquote:Op woensdag 27 april 2022 20:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het was geen verkrachting, het is het nu wel. Maar gezien het toen gebeurd is, is het dat nu nog steeds niet.
Triest, dom, of heeft gewoon schijt aan alles en iedereen. Waarschijnlijk een combinatie van zaken maar voornamelijk het laatste.quote:
Heroïne.quote:Op woensdag 27 april 2022 20:24 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Nou, ik ben blij dat ik geen dame in de jaren '70 was. (Breezah was er nog niet... hoe ging dat toen? Bessenjenever?)
Shandyquote:Op woensdag 27 april 2022 20:33 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ging niet echt veel stappen in die tijd maar wij dronken meestal cola, cola tic of gewoon een biertje.
Euhm nee. Die wet van Grapperhaus is nog (lang) niet ingegaan.quote:Op woensdag 27 april 2022 20:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het was geen verkrachting, het is het nu wel. Maar gezien het toen gebeurd is, is het dat nu nog steeds niet.
Echt tenenkrommend dit soort quasi-nonchalante reacties. Mocht het om andere mensen van tv gaan had je heel wat meer gesteigerd.quote:
Echt helemaal niemand van tv boeit me geen ene kloot.quote:Op woensdag 27 april 2022 20:35 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Echt tenenkrommend dit soort quasi-nonchalante reacties. Mocht het om andere mensen van tv gaan had je heel wat meer gesteigerd.
Is zijn coping mechanisme ingegeven door het patriarchaat, want hij heeft heeft zelf ook het e.a. op dit gebied meegemaakt.quote:Op woensdag 27 april 2022 20:35 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Echt tenenkrommend dit soort quasi-nonchalante reacties. Mocht het om andere mensen van tv gaan had je heel wat meer gesteigerd.
idd.quote:Op woensdag 27 april 2022 19:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit ja, als er vroeger tijdens het uitgaan of bij een thuisfeestje een meisje out ging dan zorgden we dat ze veilig thuis kwam. We gingen ze niet neuken of penetreren met kaarsen. Echt wtf, wat bezielt sommige mannen.
Nee, geen idioot. Het was gewoon zo.quote:Op woensdag 27 april 2022 20:32 schreef Harvest89 het volgende:
Over die jeugdzondes.
Dit soort dingen is inderdaad van alle tijden. Maar Johan zegt nu in feite dat dit vroeger normaal was, en we nu niet zo moeten zeiken.
Vroegah was ales beter. Toen kon je nog gewoon kaarsen in de kut van bezopen wijven duwen.
Wat een idioot.
Ja echt vermakelijk hoe lichamelijke integriteit onderhevig wordt aan meningen en de tijdsgeest.quote:Op woensdag 27 april 2022 20:38 schreef Hiddendoe het volgende:
Vermakelijk om te zien hoe de tegenstanders elkaar verbaal af proberen te maken.
Verstandig!quote:Op woensdag 27 april 2022 18:00 schreef monkyyy het volgende:
Waarom moet ík hier nou weer op reageren. Ik heb niets zinnigs aan de discussie toe te voegen.
Totale waanzin.quote:Op woensdag 27 april 2022 20:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, geen idioot. Het was gewoon zo.
Verkrachte vrouwen moesten niet zo zeiken. Was helemaal hun eigen schuld.
Links boegbeeld Robert Long vond het nodig om het wetsvoorstel waarin verkrachting binnen het huwelijk strafbaar zou worden, af te zeiken.
Ik vind het ook niet slim van Johan, maar hij laat wel weer een tornado over Nederland razen.
Vermakelijk om te zien hoe de tegenstanders elkaar verbaal af proberen te maken.
Niet dan? Zullen we het even hebben over de slavernij? Hoe nu overal standbeelden worden omvergetrokken, straatnamen worden veranderd, kinderboeken worden aangepast?quote:Op woensdag 27 april 2022 20:39 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ja echt vermakelijk hoe lichamelijke integriteit onderhevig wordt aan meningen en de tijdsgeest.Not.
Denk dat we gewoon schijt terug moeten hebben. Ik merk dat ik het heel erg de tijdsgeest vind van 2022 om Johan Derksen een kaars in z'n reet te douwen. Is gewoon lachen.quote:Op woensdag 27 april 2022 20:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Triest, dom, of heeft gewoon schijt aan alles en iedereen. Waarschijnlijk een combinatie van zaken maar voornamelijk het laatste.
Als hij dat normaal voor de jaren 70 vond wil ik niet weten wat hij nog meer heeft uitgevreten.quote:Op woensdag 27 april 2022 20:24 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ik vraag mij ook af wat je moet met zo'n absurde anekdote van vijftig jaar geleden moet, waarvan je je tevens kunt afvragen of het niet een broodje aap verhaal betreft. Want bij dat hele VI wordt volgens mij wel meer uit de duim gezogen. Maar het hele gebeuren werkt voor sommigen weer als een hevige trigger zo te zien, maar dat betreft dan ook een bepaald soort mens. Het type mens dat in de zomer van 2020 met een stukje karton 'BLM', 'Ook hier in Nederland' op een grasveldje stond te snikken.quote:Op woensdag 27 april 2022 19:52 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk niet dat er heel veel gaat gebeuren eigenlijk
Ik denk dat het sommigen slechts opvalt dat het altijd een bepaald kliekje is die zich enorm opwind over dit soort onderwerpen. Dat benoemen is niets mis mee.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:26 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Waarom toch altijd zo obsessief bezig zijn met de politieke voorkeuren van mensen, helemaal bij onderwerpen die totaal niet over politiek gaan?
Over welk patriarchaat hebben we het hier precies?quote:Op woensdag 27 april 2022 20:37 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Is zijn coping mechanisme ingegeven door het patriarchaat, want hij heeft heeft zelf ook het e.a. op dit gebied meegemaakt.
Heel sneu.
Zonde. Ik vond het programma nog wel leuk door tafelgasten als Roos, Leonie, Eus, die ex-wielrenster etc. Die zullen ook wel niet gauw weer komen vrees ik. Dan blijven de Wierd Duks over. Dan haak ik ook af (deed ik sowieso al wel na gisteren). Oh Johan, zo dom om dat zo toe te gevenquote:Op woensdag 27 april 2022 20:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
Roos Schlikker is opgestapt als tafeldame: https://www.nu.nl/media/6(...)ksen.html?redirect=1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |