abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204551483
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 08:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Een opiniestuk uit 2017 van een of ander obscure site. Dank voor de link. Syriers zijn vluchtelingen, geen gereguleerde stroom arbeidsmigranten.
Waren vluchtelingen. Volgens mij zitten er nu genoeg hier met een verblijfsstatus
En zolang ze integreren en werken, prima! Kunnen veel Hollandse tokkies een voorbeeld aan nemen.

Mij gaat het er om dat er veel strengere eisen moeten worden gesteld wie hier binnen komt, uit welk land je ook komt. Zie Zwitsers model. En daar is niks mis mee.

Er zitten teveel nietsnutten, probleemgevallen, criminelen uit veel van die landen waar we niks aan hebben en wat de samenleving veel geld kost.
pi_204551495
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 08:57 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Maar begrijp ik dan dat jij tegen bent?
Wat doet mijn precieze mening er toe, is dat nu het inhoudelijke antwoord waarop je zit te wachten.

Jarenlang lid geweest van de club van 10 miljoen. Dus dat ik tegen immigratie ben en voor een meer duurzame wereld mag wel blijken.

Maar ik kan zoveel willen als we door rechtsen die beïnvloedbaar zijn door bedrijfslobbies bestuurd blijven worden zal de immigratie nooit stoppen omdat de race to the bottom voor deze bedrijven winstgevender is.
pi_204551517
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 08:55 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Refresh my memory... waarom moeten we met alle geweld zo veel migranten binnenhalen?
Omdat Poetin
quote:
De Lange denkt dat het niet veel uit zal maken of er protest komt tegen de komst van meer arbeidsmigranten. "Het is geen kwestie van draagvlak, maar van noodzaak. Wie gaat anders al die zonnepanelen die we nodig hebben voor de energietransitie op het dak leggen?"
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)atie-is-noodzakelijk
pi_204551564
Wat een ongelooflijk slecht plan. Ook achterbaks dat ze precies nog net even de verkiezingen in Frankrijk hebben afgewacht voor ze dit de wereld in slingeren.
pi_204551568
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 08:49 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Dit dus. Van de 17 miljoen Nederlanders werken er slechts 5 miljoen fulltime. Dan is het niet gek dat je handjes tekort komt.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)psbevolking/deeltijd
Er zijn er een heleboel die leerplicht hebben.
  woensdag 27 april 2022 @ 09:24:29 #81
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204551571
quote:
Tja, en voor ál die mensen moet je ook weer huizen bouwen en zonnepanelen aanleggen. Gebed zonder eind.

Geloof die werkgevers gewoon niet. Die kijken alleen maar naar hun winstgevendheid.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 27 april 2022 @ 09:25:52 #82
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204551579
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 08:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Heeft niets met culture achtergrond te maken.
Met alle respect, maar wat je zegt is gewoon feitelijk onjuist.

Hier in de eerste statistiek zie je de de criminaliteit naar afkomst van het CBS.

De Turken en Marokkanen, ze zaten beide in diezelfde positie.

- relatief arm
- geen toekomst in eigen land wegens werkloosheid
- kwamen als gastarbeider in Nederland te werken.

Maar toch zijn de Marokkanen sinds dag 1 in Nederland twee maal zo crimineel als de inwoners hier met Turkse wortels.. Vreemd toch? Beide zaten in diezelfde situatie, met dito laag opleidingsniveau.

Hier de criminaliteit statistieken van vluchtelingengroepen.
Zoals je ziet zijn de Somaliërs met 4% het meest crimineel, zelfs nog wat hoger dan bij de Marokkanen.
Na de Somaliërs zijn de Eritreeërs het meest crimineel.

Wat valt op? Dat vooral de Afrikaanse volkeren crimineler gedrag vertonen dan de overige groepen.
Dat heeft dus vrij weinig met opleidingsniveau te maken.
Immers de Turken zijn niet beter geschoold in Nederland zoals je dan weer in deze grafiek ziet.

Wat is dan wel het verschil? Ik denk dat criminaliteit onder Marokkaanse jongeren algemeen geaccepteerd is. Meer dan gemiddeld. Daarom is het ook zo vreemd dat juist de EU kiest voor Noord Afrikanen.
Bron : CBS
pi_204551628
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 22:08 schreef BasEnAad het volgende:
Het is gewoon migratie van meer resources om nog meer economische groei te faciliteren om het grootkapitaal te spekken. Als gewone burger ervaar je hier alleen de lasten van. Er is blijkbaar weer stevig gelobbyd in de Brusselse vergaderzaaltjes.
Uiteraard, elke inwoner consumeert en heeft een bankrekening. Hetzelfde huis dat duurder wordt door veel te veel vraag geldt als 'economische groei'. Het BNP stijgt, dus is er meer af te romen door de valsemunters en andere parasitaire industrien, maar het BNP per capita daalt. Het is geen groei, het is kunstmatige vergroting van een economie door toevoeging van mensen.

Echt groei komt van een toename van de arbeidsproductiviteit, maar daarvoor heb je goed beleid nodig, innovatie en automatisering. De arbeidsproductiviteit daalt in Nederland, de laaggeletterdheid neemt sterk toe, het onderwijsniveau blijft dalen, de bestaanszekerheid en baanzekerheid neemt af. Van flitsbezorgers wordt een land niet welvarend, het werk van mensen die zich stabiel ontwikkelen in een carriere wordt wel meer waard maar de flexibilisering levert vooral op de korte termijn op.

Als het mislukt om economische groei te organiseren met het wanbeleid, kun je altijd nog het inwonertal vergroten. Veel ingewikkelder is het niet, maar geen journalist vraagt naar het BNP per capita.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 04:45 schreef Lyrebird het volgende:
Zijn het Open Grenzen Marxisten binnen de EC die dit propageren, of zit hier het groot-kapitaal achter?
Ja, GroenLinks en Goldman Sachs zitten helemaal op één lijn.

quote:
Van de andere kant, Europa vergrijst waar je bij staat, dus ergens wel logisch dat ze op zoek zijn naar handjes om het werk te doen. Maar waarom dan niet aan de poort selecteren? Kijk naar wat iemand in zijn of haar mars heeft, ipv analfabeten binnen te halen. Dat doen ze in andere landen (Australie, Nieuw Zeeland, Japan, Korea, US) ook. Waarom spelen wij hier voor gekke Henkie?
Europa vergrijst dus moeten we mensen importeren, maar vervolgens zijn dat vooral 'personen zonder baarmoeder'. .Het moeten ook mensen zjin met de grootste culturele achterstand, de sociale cohesie van Nederland wordt gewoon misbruikt om dat nog enigzins in goede banen te leiden. Onze leerkrachten, politie-agenten lopen wel een stukje harder, buurtbewoners verdragen wel wat meer anders zijn het racisten, boeren ontruimen hun land wel voor containerwoningen. Maar die leerkrachten houden ermee op of beginnen er niet meer aan, terwijl ze voor vanzelfsprekend aangenomen bljiven worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_204551660
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 09:24 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Tja, en voor ál die mensen moet je ook weer huizen bouwen en zonnepanelen aanleggen. Gebed zonder eind.

Geloof die werkgevers gewoon niet. Die kijken alleen maar naar hun winstgevendheid.
Stiekem ook een wensbeeld van deze knakker

quote:
De Unie voor het Middellandse Zeegebied (Frans: Union pour la Méditerranée), officieus ook wel Mediterrane Unie (MU), is een samenwerkingsverband tussen de landen van de Europese Unie en de landen gelegen aan de Middellandse Zee. De Unie werd op 13 juli 2008 opgericht. Aan het genootschap doen 42 landen mee, waaronder de 27 landen van de Europese Unie.[1][2] De Unie heeft meer dan 780 miljoen inwoners.
https://nl.wikipedia.org/(...)ddellandse_Zeegebied
pi_204551703
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 09:25 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Met alle respect, maar wat je zegt is gewoon feitelijk onjuist.

Hier in de eerste statistiek zie je de de criminaliteit naar afkomst van het CBS.

De Turken en Marokkanen, ze zaten beide in diezelfde positie.

- relatief arm
- geen toekomst in eigen land wegens werkloosheid
- kwamen als gastarbeider in Nederland te werken.

Maar toch zijn de Marokkanen sinds dag 1 in Nederland twee maal zo crimineel als de inwoners hier met Turkse wortels.. Vreemd toch? Beide zaten in diezelfde situatie, met dito laag opleidingsniveau.

[ link | afbeelding ]

Hier de criminaliteit statistieken van vluchtelingengroepen.
Zoals je ziet zijn de Somaliërs met 4% het meest crimineel, zelfs nog wat hoger dan bij de Marokkanen.
Na de Somaliërs zijn de Eritreeërs het meest crimineel.

[ link | afbeelding ]

Wat valt op? Dat vooral de Afrikaanse volkeren crimineler gedrag vertonen dan de overige groepen.
Dat heeft dus vrij weinig met opleidingsniveau te maken.
Immers de Turken zijn niet beter geschoold in Nederland zoals je dan weer in deze grafiek ziet.

[ link | afbeelding ]

Wat is dan wel het verschil? Ik denk dat criminaliteit onder Marokkaanse jongeren algemeen geaccepteerd is. Meer dan gemiddeld. Daarom is het ook zo vreemd dat juist de EU kiest voor Noord Afrikanen.
Bron : CBS
Alleen een rechter kan veroordelen.
  woensdag 27 april 2022 @ 09:42:26 #86
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204551730
^ Jep, zoals te zien in de statistiek is dat ook meermaals gebeurt. :')
pi_204551766
Wij in Nederland zijn straks de minderheid maar boeit hun niet.

Hoe meer Islamieten, hoe beter.
Ik zeg het al van de jaren '90 dat dit een gevaarlijke cocktail is. Maar wie ben ik?
Cindy De Vuyst
pi_204551779
quote:
15s.gif Op woensdag 27 april 2022 09:39 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Alleen een rechter kan veroordelen.
En wat nog meer opvalt is dat de criminaliteit van deze groepen waar hij zich druk over maakt subtiantieel aan het dalen is in die gepresenteerde plaatjes, waarbij we ons zelfs kunnen afvragen of dat omgekeerd evenredig is met het toenemen van het opleidingsniveau.
  woensdag 27 april 2022 @ 09:49:45 #89
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204551784
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 09:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Uiteraard, elke inwoner consumeert en heeft een bankrekening. Hetzelfde huis dat duurder wordt door veel te veel vraag geldt als 'economische groei'. Het BNP stijgt, dus is er meer af te romen door de valsemunters en andere parasitaire industrien, maar het BNP per capita daalt. Het is geen groei, het is kunstmatige vergroting van een economie door toevoeging van mensen.

Echt groei komt van een toename van de arbeidsproductiviteit, maar daarvoor heb je goed beleid nodig, innovatie en automatisering. De arbeidsproductiviteit daalt in Nederland, de laaggeletterdheid neemt sterk toe, het onderwijsniveau blijft dalen, de bestaanszekerheid en baanzekerheid neemt af. Van flitsbezorgers wordt een land niet welvarend, het werk van mensen die zich stabiel ontwikkelen in een carriere wordt wel meer waard maar de flexibilisering levert vooral op de korte termijn op.

Als het mislukt om economische groei te organiseren met het wanbeleid, kun je altijd nog het inwonertal vergroten. Veel ingewikkelder is het niet, maar geen journalist vraagt naar het BNP per capita.
[..]
Ja, GroenLinks en Goldman Sachs zitten helemaal op één lijn.
[..]
Europa vergrijst dus moeten we mensen importeren, maar vervolgens zijn dat vooral 'personen zonder baarmoeder'. .Het moeten ook mensen zjin met de grootste culturele achterstand, de sociale cohesie van Nederland wordt gewoon misbruikt om dat nog enigzins in goede banen te leiden. Onze leerkrachten, politie-agenten lopen wel een stukje harder, buurtbewoners verdragen wel wat meer anders zijn het racisten, boeren ontruimen hun land wel voor containerwoningen. Maar die leerkrachten houden ermee op of beginnen er niet meer aan, terwijl ze voor vanzelfsprekend aangenomen bljiven worden.
Flitsbezorgers staan wel mooi symbool voor onze politiek. Geen enkele visie, maar vooral snel wat brandjes blussen en daarna op naar het volgende incident.
pi_204551900
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 09:47 schreef einzeinz het volgende:
Wij in Nederland zijn straks de minderheid maar boeit hun niet.

Hoe meer Islamieten, hoe beter.
Ik zeg het al van de jaren '90 dat dit een gevaarlijke cocktail is. Maar wie ben ik?
Jij bent toch een Belg?
pi_204551921
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 09:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Flitsbezorgers staan wel mooi symbool voor onze politiek. Geen enkele visie, maar vooral snel wat brandjes blussen en daarna op naar het volgende incident.
Het is de vleesgeworden economische race to the bottom. Overlastgevende bezorgertjes in het verkeer, overlastgevende dark stores in de stad, en dat allemaal omdat de bedenkers winst maken door zoveel mogelijk risico's en verantwoordelijkheden af te wentelen en de afnemers te beroerd zijn om zelf hun boodschappen vooruit te plannen.
pi_204552655
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 20:50 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Het gaat denk ik in de toekomst naar een blanke upper class in compounds, en een deels blanke enen verwesterde migranten onderklasse.

Aka Brazilië.
En zuid Afrika.

Ik zie niet zoveel heil in het telkens maar binnenlaten van niet westerse migranten om tijdelijke problemen op te lossen.

Dat heeft zelden positief uitgepakt voor de bevolking.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204552693
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 10:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Jij bent toch een Belg?
Ja maar doet er verder weinig toe. Probleem speelt zich ook af in België. Kijk eens naar Parijs.
Parijs krioelt van de Arabieren.
Cindy De Vuyst
pi_204552877
Een grotere economie (= aantal mensen) is niet noodzakelijk een betere / welvarendere economie. Anders zouden Rusland en Bangladesh super welvarend zijn en Denemarken en Zwitserland enorm arm.
pi_204552950
twitter
pi_204553030
Nog meer van dat volk hier naar toe halen wat zich niet aan past
  woensdag 27 april 2022 @ 11:59:52 #97
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204553075
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 11:49 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]
Wat een heerlijk exemplarische uitspraak uit de ivoren toren _O-
  Redactie Sport woensdag 27 april 2022 @ 12:00:31 #98
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204553080
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 08:49 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Dit dus. Van de 17 miljoen Nederlanders werken er slechts 5 miljoen fulltime. Dan is het niet gek dat je handjes tekort komt.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)psbevolking/deeltijd
Onzin. Als 1/3 kind of pensionado is, betekent dat dat van de rest bijna 50% fulltime werkt, dat vind ik niet handjes tekort komen.

Teveel mensen hebben gewoon een onzinberoep
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204553232
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 12:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Teveel mensen hebben gewoon een onzinberoep
Klopt. Maar omscholen naar technici? Nope, not going to happen.

Wel wrang dat ze de energietransitie (waar niemand op zit te wachten) misbruiken om nog meer mensen binnen te halen. Ik heb me wat in die materie verdiept: die energietransitie kun je niet aan analfabeten overlaten. Lastige technologie, waarvoor niet genoeg Nederlanders opgeleid willen/kunnen worden, en vergeet het maar dat je daar gediplomeerde buitenlanders voor vindt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 april 2022 @ 12:13:12 #100
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204553251
Wat is onze energietraditie?

Waarom leven we in een tijd waar linkse partijen dit toejuichen? Dit gaat tegen alles in wat links is verdomme :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')