abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204548723
Overigens kan ik bevestigen dat dit decreet alleen voor Centrum geld, AH verkoopt buiten het centrum gewoon onbeperkt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 26 april 2022 @ 22:34:18 #127
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_204549864
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_204550253
1 lauw biertje, dan ook maar 1 gram coke. Fair is fair.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_204550508
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 10:45 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]
Misschien wel, maar het is al jaren niet meer gezellig in Amsterdam met koningsdag, eigenlijk sinds ze al de feesten uit het centrum hebben verbannen en je overal kaarten voor moet halen.
Voor mij was de piek 15-20 jaar geleden. Het gepeupel ging naar 538 op het Museumplein en op andere plekken in de stad genoeg mooie feestjes, Loveland op de Nieuwmarkt bijvoorbeeld _O_

Al snap ik wel dat een jaar of 10 geleden de stekker er even uit moest, werd wel wat te gek :D
pi_204551075
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 10:45 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]
Misschien wel, maar het is al jaren niet meer gezellig in Amsterdam met koningsdag, eigenlijk sinds ze al de feesten uit het centrum hebben verbannen en je overal kaarten voor moet halen.
Onzin, alleen centrum is niet meer zo druk, komt ook omdat de grote steden nu veelal eigen dingen hebben.
Overigens is het buiten het centrum juist erg leuk, veel live muziek bij cafeetjes en gewoon gezellig druk, niet stamp druk.
pi_204551076
Het meest treurig is natuurlijk ook: Niet gekoeld, welke debiel verzint dat.
  woensdag 27 april 2022 @ 07:08:36 #132
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204551141
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 06:40 schreef raptorix het volgende:
Het meest treurig is natuurlijk ook: Niet gekoeld, welke debiel verzint dat.
Om het zo onaantrekkelijk mogelijk te maken alcohol bij de supermarkt te kopen.

Dan geef je misschien weer meer uit in de horeca. Hopen ze.
  woensdag 27 april 2022 @ 07:38:34 #133
22565 asco
Los in deze tent
pi_204551210
Je zult er maar "feest" moeten vieren. :') _O-

Morgen lekker naar Vegas, de groeten. :W *O* _O_
  woensdag 27 april 2022 @ 08:45:18 #134
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204551393
Misschien is het in Amersfoort wel leuker dan daar. Ik ken er niet veel, maar probeer het eens.

(Gekke bestemming? Was bedacht als backup voor Utrecht, en daar kom ik door een tegenwerkend ov veel te laat. Is bij een vrijmarkt die toch al uren bezig is nogal jammer.)
  woensdag 27 april 2022 @ 10:12:04 #135
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204551967
Voor Amsterdam en zeker het centrum van Amsterdam is Koningsdag ook helemaal geen essentiële feestdag. Dit gaat om een stad die door het jaar heen miljoenen toeristen trekt, waar vanuit het buitenland sowieso al veel mensen naartoe komen, met dagelijks al een enorme aantrekkingskracht op de miljoen inwoners die in de mini-metropool wonen die het een bruisend geheel maken.

Dan komt Koningsdag en dan besluiten er allemaal figuren ook van buiten de stad, om naar Amsterdam te komen om daar heel dronken te worden. Erg hinderlijk voor de gewone Amsterdamse inwoner, met straten die zo druk zijn dat de politie mensen weg moet houden. De charme is daar wel wat vanaf. De binnenstad is er niet op voorbereid en voor de stad zelf voegt Koningsdag ook niet echt wat toe.

Waarschijnlijk wil het gemeentebestuur dat Koningsdag in A'dam wat wordt afgeschaald zodat het weer een behapbaar festijn wordt in plaats van een last.
pi_204551976
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 07:38 schreef asco het volgende:

Moet je daar dan in dat pauperland :') :') :') :') :') :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_204551993
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 10:12 schreef EinarBoe het volgende:
Voor Amsterdam en zeker het centrum van Amsterdam is Koningsdag ook helemaal geen essentiële feestdag. Dit gaat om een stad die door het jaar heen miljoenen toeristen trekt, waar vanuit het buitenland sowieso al veel mensen naartoe komen, met dagelijks al een enorme aantrekkingskracht op de miljoen inwoners die in de mini-metropool wonen die het een bruisend geheel maken.

Dan komt Koningsdag en dan besluiten er allemaal figuren ook van buiten de stad, om naar Amsterdam te komen om daar heel dronken te worden. Erg hinderlijk voor de gewone Amsterdamse inwoner, met straten die zo druk zijn dat de politie mensen weg moet houden. De charme is daar wel wat vanaf. De binnenstad is er niet op voorbereid en voor de stad zelf voegt Koningsdag ook niet echt wat toe.

Waarschijnlijk wil het gemeentebestuur dat Koningsdag in A'dam wat wordt afgeschaald zodat het weer een behapbaar festijn wordt in plaats van een last.
Amsterdammers hebben geen last van het centrum, daar komt de gemiddelde Amsterdammer niet, het enige waar soms overlast van hebben is luidruchtige AirBNB toeristen, maar ook steeds minder omdat de meeste VVE's het niet toestaan.
  woensdag 27 april 2022 @ 10:19:11 #138
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204552004
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 10:17 schreef raptorix het volgende:

[..]
Amsterdammers hebben geen last van het centrum, daar komt de gemiddelde Amsterdammer niet
De gemiddelde Amsterdammer komt vast nooit in het centrum van Amsterdam ja.
pi_204552135
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 10:19 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
De gemiddelde Amsterdammer komt vast nooit in het centrum van Amsterdam ja.
Inderdaad hooguit forensen we ons met OV er doorheen, wat dacht je dat we daar kwamen doen? Winkelen? Leuk uit gaan? Die mensen die je ziet zijn voornamelijk toeristen en mensen die van buiten de stad komen.
Waarom zou ik als ik in Oud-West daar heen gaan? Uitgaan is hier veel leuker, en de winkels hebben we ook gewoon, en nog leuker ook.
pi_204552923
En? Hoe staat het ervoor iedereen netjes met 1lauw blikje in de hand ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_204553076
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 07:38 schreef asco het volgende:

Over paupersteden gesproken _O- :{w
pi_204553527
Trutstadje :')
pi_204554389
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 10:12 schreef EinarBoe het volgende:

Niet zo zeuren, het is wel de hoofdstad van alle Nederlanders. Je denkt toch niet dat die stad draait op zijn inwoners alleen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_204554780
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 13:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Niet zo zeuren, het is wel de hoofdstad van alle Nederlanders. Je denkt toch niet dat die stad draait op zijn inwoners alleen?
Natuurlijk, Amsterdam is de hoofdstad, het centrum van het bestaan, ook voor Rotterdammers en Eindhovenaren en ander agrarisch volk. Maar ze hebben zich wèl te gedragen als we ze toelaten.
pi_204554800
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 10:36 schreef raptorix het volgende:

[..]
Inderdaad hooguit forensen we ons met OV er doorheen, wat dacht je dat we daar kwamen doen? Winkelen? Leuk uit gaan? Die mensen die je ziet zijn voornamelijk toeristen en mensen die van buiten de stad komen.
Waarom zou ik als ik in Oud-West daar heen gaan? Uitgaan is hier veel leuker, en de winkels hebben we ook gewoon, en nog leuker ook.
Gelul
pi_204554848
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 14:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Natuurlijk, Amsterdam is de hoofdstad, het centrum van het bestaan, ook voor Rotterdammers en Eindhovenaren en ander agrarisch volk. Maar ze hebben zich wèl te gedragen als we ze toelaten.
Het zou de Amsterdammers sieren als zij hun bordeelbezoekers binnen hun stadsgrenzen zouden houden.
pi_204554943
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 14:27 schreef torentje het volgende:

[..]
Het zou de Amsterdammers sieren als zij hun bordeelbezoekers binnen hun stadsgrenzen zouden houden.
Hoezo? Het is de hoofdstad. We hebben het recht te gaan en staan waar we willen.
  woensdag 27 april 2022 @ 15:19:10 #148
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204555213
Na Amersfoort alsnog even naar Utrecht gegaan; dit is niet zoals een jaar of 10 terug. Ik herinner het me van toen als best relaxed.

*Amsterdam in de jaren 00-flashbacks*

Mensen hebben te lang zo goed als opgesloten gezeten, vermoed ik.
pi_204556459
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 14:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoezo? Het is de hoofdstad. We hebben het recht te gaan en staan waar we willen.
Dan ga maar eens tussen de rails staan als er een trein met volle snelheid nadert op dezelfde rails.
pi_204557303
twitter

@monkyyy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')