abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 21:32:21 #1
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_204540749

In navolging van deze podcast van Wuyts & Boonen ben ik benieuwd naar jullie voorjaarsrapport op basis van de volgende tien vragen die daar ook gesteld werden:

1. De renner van het voorjaar
2. De renster van het voorjaar
3. De ploeg van het voorjaar
4. De pechvogel van het voorjaar
5. Het meest indrukwekkende moment dat is bijgebleven van het voorjaar
6. De mooiste wedstrijd van het voorjaar
7. De ontgoocheling van het voorjaar
8. De ontdekking van het voorjaar
9. De meest onderschatte renner van het voorjaar
10. De ploegleider van het voorjaar

Kom maar door!!!
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 21:47:11 #2
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_204540853
Ik begin.

1. Van Baarle. Van Aert had een monument moeten winnen voor deze award, wel de meest regelmatige wellicht. Zelfde geldt voor Pogacar. En wat met Mathieu? Jawadde.
2. Marta Cavalli
3. Ineos-Grenadiers
4. Ik kan niet kiezen tussen Julian Alaphilippe, Sonny Colbrelli en "Ach" Sep Vanmarcke
5. Pogacar op de Oude Kwaremont en later op de Paterberg met een bijna lossende Van der Poel. Maar de winst van Bini was ook erg mooi.
6. Zonder enige twijfel Parijs-Roubaix.
7. Michael Valgren. Of Gianni Moscon. Of Oliver Naesen. Of Greg van Avermaet. Of of of... Qua moment de niet-samenwerkende rubriek Merlier en Philipsen. In dit kader noem ik ook Bling Matthews :')
8. Ben Turner
9. Stefan Küng
10. Aike Visbeek @wimderon
pi_204541238
1. De renner van het voorjaar - Pogacar. Dit is wel een beetje met de aanname dat de rittenkoersen ook worden meegenomen in het voorjaarsrapport en natuurlijk het feit dat er niet echt iemand bovenuit steekt. Maar dominant in de UAE Tour, Tirreno-Adriatico, een prachtige solo in de Strade, zestien keer aanvallen op de Poggio, domineren op de Oude Kwaremont is voor mij voldoende als de renner van het voorjaar.

2. De renster van het voorjaar - Van Vleuten. Misschien voor haar doen niet eens een super voorjaar, maar eerste in de Omloop, tweede in de Strade Bianche, tweede in de Ronde van Vlaanderen, vierde in de Amstel Gold Race, tweede op de Muur van Hoei en winst in Luik-Bastenaken-Luik. Je zou voor minder.

3. De ploeg van het voorjaar - Bahrain. De bonus is welbekend, maar winst in Milaan - Sanremo, schroeien met renners als Tratnik en Fred Wright over de kasseien, een beresterke Mohoric in Roubaix en dan nog Teuns winst in de Waalse Pijl en die leek ook nog de sterkste op de Roche Aux Faucons. En dan ontbrak Colbrelli ook nog eens, kun je nagaan.

4. De pechvogel van het voorjaar - Van Aert. Dat zijn er zoveel geweest dit voorjaar, maar Wout die zijn hoofddoel moet missen, terwijl de ploeg volledig op punt stond is toch erg zuur. Zoveel kansen krijg je niet om de Ronde te winnen.

5. Het meest indrukwekkende moment dat is bijgebleven van het voorjaar. Pogacar op de Oude Kwaremont. Gewoon genieten.

6. De mooiste wedstrijd van het voorjaar - Parijs-Roubaix. Eigenlijk heb je in een klassieker na het openingsuur altijd wel even twee of drie uur de tijd om iets anders te gaan doen, maar dit was echt 260 kilometers koers, ongekend.

7. De ontgoocheling van het voorjaar - Pidcock. Soms wat ziekjes, soms gevangen en soms gewoon rotslecht. Voor iemand die zo nu en dan in hetzelfde rijtje wordt genoemd met Van der Poel en Van Aert was ie dit voorjaar echt te matig.

8. De ontdekking van het voorjaar - Ben Turner. Op meerdere terreinen een diesel die maar bleef gaan, erg knap.

9. De meest onderschatte renner van het voorjaar - Dylan Teuns. Niet altijd even tactisch en ook wat pech gehad in sommige races, maar hij heeft zoveel in de Vlaamse als de Waalse koersen om de winst gestreden en was afgelopen week waarschijnlijk de sterkste.

10. De ploegleider van het voorjaar. Ineos. Ik maak hier maar van welk ploeg het meest tactisch gereden heeft. Ineos heeft het in de Amstel Gold Race en Brabantse Pijl uitstekend uitgespeeld en in Roubaix de boel naar zijn hand gezet.
  maandag 25 april 2022 @ 22:59:06 #4
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204541396
Met kanttekening dat ik Milaan - San Remo en Amstel Gold Race niet heb kunnen zien dit jaar.

Ik vind dit een moeilijke. Ik denk dat er meerdere zijn. Mathieu, Van Baarle en Biniam waarbij mijn voorkeur lichtjes naar laatste gaat. Biniam misschien wel de revelatie, waarbij Mathieu wat meer gewonnen heeft en Van Baarle toch mooiste gewonnen heeft. Kleine vermelding ook voor Pogacar als rittenkoersen ook meetelt.

Maria Cavalli. Met winnen van AGR en Waalse Pijl heb je het zeer goed gedaan. Attractief koersen ook van FDJ met Grace Brown. Jammer dat Uttrup Ludwig corona had.

INEOS Grenadiers - veruit meest attractief gekoerst. Met hoogtepunten Brabantse Pijl en de WAAIERS bij Roubaix. Enorme transformatie ondergaan en nu ben ik zelfs bijna fan.

Tsja dan toch Wout voor corona vlak voor de Ronde?

Als het mag nog uit Parijs - Nice de demarrage van Jumbo-Gewiss op Cote de Breuill-Bois Robert. Enorm gelachen. Anders vergelijkbaar uit E3 Harelbeke.

Parijs - Roubaix. Vanaf kilometer 0 tot en met 257 was het koers.

Ontgoocheling is een groot woord maar jammer was ontknoping bij Luik-Bastenaken-Luik en het ontbreken van Wout bij de Ronde.

Ik vond Biniam toch niet echt de ontdekking... Dan kies ik toch voor het rijden van jongelingen bij INEOS. Magnus Sheffield en Ben Turner. Enorm de koers meegedragen en gekleurd.

Omdat Karel dat steeds roept kies ik Madouas. Die reed goed mee hier en daar maar Karel vond hem steeds de verrassing.

INEOS en Intermarche. Wat een voorjaar voor Hilario. Wat een ploeg, in elke klassieker deden ze voorop mee. Ongelofelijk.
pi_204541560
https://sporza.be/nl/2022(...)rjaar~1650881273496/

Geen moment uit Parijs-Roubaix bij de keuzeopties :')
  maandag 25 april 2022 @ 23:35:01 #6
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204541621
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 23:22 schreef Chiappucci het volgende:
https://sporza.be/nl/2022(...)rjaar~1650881273496/

Geen moment uit Parijs-Roubaix bij de keuzeopties :')
Maar wel Kopecky die Alien klopt!!

w/ w/ w/ w/ (Belgisch vlaggetje)
pi_204542028
Tweede in de Ronde en Roubaix solo winnen,dit kan alleen maar Dylan van Baarle zijn.

Geen idee, vrouwenwielrennen kijken vind ik dan weer zonde van mijn tijd.

Intermache-Wanty. Van een lachertje naar meer eruit halen dan er eigenlijk inzit. Jammer dat NTT net te vroeg moest stoppen om ook iets soortgelijks neer te zetten..

Sep, ach Sep.

De solo van Pogacar in de Strade.

Ronde van Vlaanderen, de strijd tussen Van der Poel en Pogacar.

Sonny die door hartfalen is weggevallen als voorjaarsrenner. Waarbij dar tweede uiteraard slechts bijzaak is.

Sheffield en Turner. Vooral die laatste had ik niet op mijn radar staan.

Kung, wordt vaak gezien als een subtopper in het voorjaar, maar is een wereldtopper die zijn moment of fame nog niet heeft mogen beleven.

Aike Visbeek
pi_204543791
Van Baarle.

Neef_Wuppie kijkt geen vrouwenfietsen.

INEOS.

Alaphilippe.

Bas Tietema die op zijn tandvlees na meer dan een uur achterstand de meet in Roubaix heeft gehaald. Waar andere stopte, is Hij door gegaan. Grote klasse.

Parijs-Roubaix, vanaf de start al koers.

Colbrelli.

De twee jonkies van INEOS; Turner en Sheffield.

Küng.

INEOS en WantyGoden.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_204544597
Dylan van Baarle

Annemiek van Vleuten

INEOS

Sep Vanmarcke

De afdaling van Mohoric in Milaan - San Remo

Ronde van Vlaanderen

Wout van Aert die de Ronde van Vlaanderen moet missen

Biniam Girmay

Daniel Felipe Martinez

Servais Knaven
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 15:13:36 #10
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_204545566
Veel koersen reed hij niet, maar voor mij is het toch echt Biniam Girmay. Wat hij deed overtrof mijn stoutste verwachtingen. Stiekem droomde ik van een zege in Milaan-San Remo, maar toen hij daadwerkelijk mee was op de Poggio was ik alsnog onder de indruk. Dat hij een tijdje later in de E3 aanwezig was in de finale en maar net moest passen op de Paterberg, ja, jeetje, toen viel mijn mond helemaal open van verbazing. De wegen niet kennen, niet heel erg bedreven zijn in het positioneren en dan toch vooraan meedoen, dat was genieten. Toen na de E3 bekend werd dat hij Gent-Wevelgem zou gaan rijden zag ik hem er wel voor aan om nog een mooie ereplaats toe te voegen aan het geheel, maar het werd zelfs een overwinning. Ontzettend van genoten, een meer dan historische zege. En mede dankzij het historische karakter van zijn prestaties is hij de renner van het voorjaar. Dylan van Baarle zijn we over tien jaar vergeten, Bini is voor de eeuwigheid.

Dankzij de overwinning in Luik tegen Bastenaken tegen Luik is het uiteindelijk toch Van Vleuten geworden. Ze had nog een grote overwinning nodig na die reeks ereplaatsen. Nu dat is gelukt mogen we haar toch wel de meest constante en ook beste renster van het voorjaar noemen. Al zal de Natte Wind hier een andere mening over hebben.

Pfoe, ja. Jumbo begon heel voortvarend, maar mede dankzij de ziekte van Van Aert zijn ze uiteindelijk toch wel overvleugeld door Ineos, zou ik zeggen. Bahrein mag ook genoemd worden, en Wanty natuurlijk.

Ach, Sep. Hij heeft zichzelf weer overtroffen dit voorjaar, zo erg was het nog nooit. Normaal haalde hij de start nog wel eens, maar zelfs dat zit er tegenwoordig niet meer in. Turgis is overigens ook nog wel een kanshebber, die is na zijn knappe tweede plaats in Milaan-San Remo vervolgens in iedere andere koers keihard op z'n bek gegaan.

De sprint van Bini in Gent-Wevelgem. Lang geleden dat ik zo uitzinnig was. Het gat in het plafond is nog steeds niet gedicht en ik vermoed dat ze me een paar straten verder nog konden horen. Sowieso was die hele koers heerlijk. De helderheid van geest van Bini om direct op het wiel van Laporte te zitten, dat vond ik ook indrukwekkend. Sterker nog, hij was gewoon op die demarrage aan het wachten. Hij wist hoe hij die koers kon winnen. Anticiperen door een Jumbo die niet Van Aert heet te volgen en in de sprint gewoon uitgaan van eigen kracht, meer dan indrukwekkend. En als je José kunt laten huilen, dan ben je natuurlijk helemaal een grootheid.

quote:
Gent-Wevelgem was één brok emotie. Het begon al bij de start in Ieper, de geboortestad van Karl Vannieuwkerke, en met de vloek van José De Cauwer bij de Menenpoort door de link met de oorlog in Oekraïne.

Aan de finish volgde er weer een krop in de keel. De Cauwer kreeg tranen in zijn ogen na de zege van Biniam Girmay.

Hij vertelde ons meer dan een jaar geleden al dat Girmay een kanjer zou kunnen worden. "Niemand gelooft me nu, maar onthoud mijn woorden", zei hij onder meer tijdens de Tour en de Vuelta.

Toen ze begonnen te sprinten, wist ik dat er emoties zouden volgen bij onze cocommentator. Ik zag tranen.

Het was alsof een Belg olympisch kampioen geworden was of alsof zijn adoptiezoon gewonnen had. Dat zie je zelden bij een niet-Belgische overwinning.
_O_

Parijs-Roubaix, simpel. Normaal is Parijs-Roubaix altijd interessant, omdat iedereen in de vlucht van de dag wil zitten. Maar zodra die vlucht vertrokken is kun je even wat anders gaan doen tot ze de eerste kasseistrook bereiken. Dat was dit jaar helemaal anders. Dankzij de move van Ineos hebben we geen moment van rust gekend, koers van begin tot eind. Dit gaat niet snel meer overtroffen worden, denk ik. Een koers om te koesteren. Voor het vlaggetje zal vooral de uitkomst blijven hangen, maar dit was een voorstelling van 250 kilometer. Inlijsten en naar een museum sturen.

Twee ploegen eigenlijk: Alpecin en Quick Step. Mathieu kon de meubelen nog redden voor Alpecin, maar de rest van zijn ploeg mist de bonus van de afgelopen twee jaar. Quick Step zonder Taus was het aanzien niet waard, al werden ze op de valreep natuurlijk nog gered door Evenepoel. Recency bias zegt dat het voorjaar van Quick Step daardoor is gered, maar wat ze in Vlaanderen lieten zien grensde aan het chanante. Daarnaast mag Pidcock niet onbenoemd blijven. Op een voetstuk geplaatst, maar daar kon hij dit voorjaar niet aan voldoen. Een paar goede dagen, maar vooral heel veel slechte dagen. Ook niet echt een ideale ploegmaat gebleken, denk ook niet dat hij intern veel punten heeft gescoord.

In hoeverre is Bini een ontdekking? Zijn talent was al bekend, het was hooguit verrassend dat hij nu al om de knikkers mee kon doen. Nee, dan was Ben Turner toch een veel grotere verrassing. Die jongen reed in het veld en bij de beloften een aantal redelijke resultaten bij elkaar, maar imponeren deed hij nooit. Dat hij werd aangetrokken door Ineos leek ook meer bedoeld te zijn om Pidcock te pleasen. Nou, dat pakte even anders uit. In bijna iedere koers was hij vooraan te zien, vaak in dienst van. Maar zelfs als knecht haalde hij tal van goede resultaten. Enorm indrukwekkend en vooral enorm onverwacht. Een schot in de roos van Ineos dat ik niet zag aankomen.

Op een bepaalde manier is Dielon Teuns nog steeds ontzettend onderschat. Ook door mezelf. Ik had hem niet opgeschreven voor de zege in de Waalse Pijl, maar als je de Bahreinbonus optelt bij het feit dat hij in het verleden wel vaker heel goed is geweest op dit soort aankomsten mag het eigenlijk geen verrassing zijn. Ook Karrel was volledig verrast. HEERLIJK, HEERLIJK! Dat was het commentator van een vlaggetjesfetisjist die niet had verwacht het vlaggetje van stal te kunnen halen. Om het als Belg voor elkaar te krijgen onderschat te worden, nee, dan mag je de glansrijke winnaar van deze rubriek genoemd worden.

Dan gaan we natuurlijk voor het olijke duo Aike Visbeek en Hilario. Heel knap wat zij bij Wanty neer hebben weten te zetten. Bini richting de wereldtop weten te stuwen, maar ook de carrières van jongens als Kristoff en Petit van nieuw elan weten te voorzien. Uit het niets tweede in Luik-Bastenaken-Luik zelfs met Hermans, het kan niet op. Zeker kijkend naar de verschillende budgetten in de WT is de prestatie extra hoog in te schatten, enkele ploegen met veel meer budget kunnen nog wat leren van Wanty. Een jaar geleden waren ze nog het lachertje, nu lachen ze ons allemaal uit. Chapeau.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 28 april 2022 @ 19:22:05 #11
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_204567662
Het tweeluik RVV en PR geeft voor mij toch de doorslag, dus Dylan Van Baarle

Kopecky. Eigenlijk gelijk met Van Vleuten en Cavalli, maar hoe ze na zo veel pech de afgelopen jaren nu zo sterk rijdt _O_

Wanty, niet de beste ploeg maar hoe ze in een jaar tijd van de absolute schlemielenploeg van het peleton naar een bij momenten dominante ploeg getransformeerd zijn. Als je zelfs Petilli en Devriendt kan laten meestrijden met de wereldtop...

Sep die in volle topvorm en kerngezond niet mag meedoen aan de RVV omdat er geen ploegmaats vacant zijn.

De clean sweep van Jumbo in de openingsrit in Parijs-Nice. Dat is het strafste wat ik zag sinds Gewiss.

Gent-Wevelgem, zoals zo vaak. In theorie niet het boeiendste parcours, maar in de praktijk erg vaak een spektakel. En wat een winnaar dit jaar _O_

Van Aert mist de ronde

Qua renners: Trentin, Kragh, Dewulf

Sheffield & Turner, die kent u niet

Warren Barguil. 6x top 10 in een eendagswedstrijd dit jaar. Echt? Ja, echt.

Zeeman
pi_204568146
Best lastig dit jaar maar alle uitslagen bij elkaar dan kies ik toch voor Wout van Aert. Als we alleen kijken naar de twee belangrijkste klassiekers dan natuurlijk Dylan van Baarle.

Annemiek van Vleuten

INEOS

Sep Vanmarcke, wie anders.

Overwinning van Biniam Girmay in Gent-Wevelgem.

Parijs-Roubaix

Ide Schelling

Ben Turner

Dylan Teuns

De ploegleiding van Wanty.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties