De grens tussen Transnistrië en de rest van Moldavië wordt gervormd door de Dniester, die op de meeste plaatsen zo'n 200 meter breed is. Ik denk niet dat Moldavië zich zorgen moet maken.quote:Op maandag 25 april 2022 20:17 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Dit heeft de geur van een pretext.Arm Moldavië, daar gaan ze dan.
In het Nederlands verzet in de oorlog speelden de communisten een aardig grote rol, zou je het dan terecht hebben gevonden als de Canadezen en Amerikanen ons aan ons lot hadden overgelaten omdat we de verkeerde keuze hadden gemaakt?quote:Op maandag 25 april 2022 20:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er zijn andere keuzes.
Maar ja dat is een koe in het gat kiekn.
En Sims (3)quote:Op maandag 25 april 2022 20:36 schreef BEFEM het volgende:
[..]
3 sims om erbij te leggen. Hij begreep sims 3
Moldavië heeft wel een heel klein legertje, dus met parachutisten komt Rusland al een heel eind. Misschien kan Moldavië luchtsteun kan vragen als ze een Russische invasie verwachten. Ze hebben zelf geen straaljagers.quote:Op maandag 25 april 2022 20:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De grens tussen Transnistrië en de rest van Moldavië wordt gervormd door de Dniester, die op de meeste plaatsen zo'n 200 meter breed is. Ik denk niet dat Moldavië zich zorgen moet maken.
Dit is echt zo slecht,quote:Op maandag 25 april 2022 20:46 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En Sims (3)
Sim kaarten dus. Legt Sims 3 erbij.
Ik had dat laatst nog even opgezocht, maar wat een waardeloos leger is dat zeg.quote:Op maandag 25 april 2022 20:50 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Moldavië heeft wel een heel klein legertje, dus met parachutisten komt Rusland al een heel eind. Misschien kan Moldavië luchtsteun kan vragen als ze een Russische invasie verwachten. Ze hebben zelf geen straaljagers.
Ik kan geen ander scenario bedenken waarom The Sims 3 daar zou liggen.quote:Op maandag 25 april 2022 20:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dit is echt zo slecht,
Het kan haast niet waar zijn![]()
![]()
na het falen van de slag om Arnhem duurde de tweede wereldoorlog een stuk langer voor het noorden dan het zuiden ja.quote:Op maandag 25 april 2022 20:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
In het Nederlands verzet in de oorlog speelden de communisten een aardig grote rol, zou je het dan terecht hebben gevonden als de Canadezen en Amerikanen ons aan ons lot hadden overgelaten omdat we de verkeerde keuze hadden gemaakt?
Dat klopt niet, want Bender ligt aan de andere kant. Daarmee controleert Transnistrië ook de belangrijkste wegverbinding en enige spoorverbinding van Tiraspol naar Chisinau.quote:Op maandag 25 april 2022 20:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De grens tussen Transnistrië en de rest van Moldavië wordt gervormd door de Dniester, die op de meeste plaatsen zo'n 200 meter breed is. Ik denk niet dat Moldavië zich zorgen moet maken.
"Op de rand van" is vrij suggestief wat mij betreft. Welk concreet gedrag nu m.b.t. deze oorlog kwalificeert volgens jou als op de rand van landverraad balanceren in Nederland? En wanneer ga je over die rand?quote:Op maandag 25 april 2022 20:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Psst? Ik heb nergens gezegd dat het landverraad is. Ik heb gezegd dat het op de rand van ligt voor mij. Mischien even lezen wat ik zeg voordat je mij woorden in de mond legt? Dank je.
Op het moment dat Nederland daadwerkelijk in oorlog is met Rusland gaat het over de rand.quote:Op maandag 25 april 2022 21:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
"Op de rand van" is vrij suggestief wat mij betreft. Welk concreet gedrag nu m.b.t. deze oorlog kwalificeert volgens jou als op de rand van landverraad balanceren in Nederland? En wanneer ga je over die rand?
quote:Het indrukwekkende konvooi, dat vertrokken was uit Wit-Rusland, werd voor het eerst gespot via satellietbeelden op 28 februari. Een maand later bleek er echter amper vooruitgang geboekt.
De Russen rekenden op het treinnetwerk om de troepen te voorzien van de broodnodige brandstof en voedselbevoorrading. Een geheim netwerk van Wit-Russische spoorwegarbeiders, hackers en overlopers bij de veiligheidsdiensten stak daar echter een stokje voor. Dit bonte gezelschap had vanaf de eerste dag van de invasie de handen in elkaar geslagen, met één doel: de Russische opmars zo veel mogelijk vertragen.
Ze richtten daarbij hun aandacht op de seinhuizen. Door het spoorverkeer daar in de war te sturen, bleven treinen dagenlang stilstaan. Voor de Russen zat er uiteindelijk niets anders op dan hun troepen via de weg te bevoorraden. De sabotagepraktijken zadelden de Russen met ongeziene logistieke problemen op.
https://www.hln.be/buiten(...)ev-stuitte~a1e075b4/quote:Sabotage op het spoor was ook in de Tweede Wereldoorlog al een bijzonder succesvolle guerrillatactiek. Deze keer hoefde er echter geen bloed vergoten te worden. “We wilden geen Russische of Wit-Russische machinisten doden. We hebben hen op een vredelievende manier tot stilstand gebracht”, vertelt Yury Ravavy. De Wit-Russische activist is een van de initiatiefnemers van de hele onderneming. Om begrijpelijke redenen weigert hij te onthullen hoe de cyberaanvallen precies uitgevoerd werden.
Hoeveel para's zouden ze nodig hebben? En Moldavië ligt ingesloten tussen Roemenië en Oekraine. Ze zouden 50 tot 80 km over Oekrains grondgebied moeten vliegen, wat bevoorrading erg riskant zou maken (voordat de oorlog uitbrak konden Russische militairen enkel naar Transnistrië reizen omdat Moldavië het toeliet, ze vlogen naar Chișinău luchthaven en reden dan naar Transnistrië)quote:Op maandag 25 april 2022 20:50 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Moldavië heeft wel een heel klein legertje, dus met parachutisten komt Rusland al een heel eind. Misschien kan Moldavië luchtsteun kan vragen als ze een Russische invasie verwachten. Ze hebben zelf geen straaljagers.
Dat is niet relevant, want ondanks dat Rusland inmiddels twee maanden druk bezig is met Oekraïne aan puin schieten heeft het Oekraïne nieteens de oorlog verklaard. Andersom overigens ook niet. Zal wat Nederland betreft dus zo'n vaart niet lopenquote:Op maandag 25 april 2022 20:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Is Rusland onze officiële vijand? Ligt er een oorlogsverklaring? Strijden we actief mee tegen Rusland? Valt Rusland ons aan?
Als je niet onvoorwaardelijk partij kiest voor Oekraïne op dit moment, wordt dat uitgelegd als steun aan Rusland. Waarom is het niet onvoorwaardelijk steunen van onze deelname aan de oorlog in Irak geen steun aan het regime van Hussein?
Wat een idioot als Baudet op Twitter zegt zal me worst zijn. Die schiet erg ver door in zijn Rusland-liefde inderdaad. Maar het ging niet alleen om politici maar ook om burgers. Wanneer we daadwerkelijk een oorlogsverklaring van Rusland aan onze broek hebben en je bent voor een overwinning van Rusland of werkt er zelfs actief aan mee, dan heb ik alle begrip voor de kwalificatie 'landverraad' en de bijbehorende vervolging. Het is echter een zeer zwaar misdrijf en ik vind het vrij ver gaan om iemand hiervan te betichten in dit stadium en in de huidige omstandigheden, wanneer je niet je volledig achter Oekraïne staat.
Oké. Wat gaat er op dat moment dan over de rand? Wordt alles dat je voorafgaand hebt gezegd m.b.t. een buitenlands conflict daarin meegenomen? Of gaat het over wat je in die situatie doet?quote:Op maandag 25 april 2022 21:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op het moment dat Nederland daadwerkelijk in oorlog is met Rusland gaat het over de rand.
Wat mij betreft wel, ja, maar goed, mijn mening over Wilders en Baudet lijken mij duidelijk genoeg op dit onderwerp. En dan kan jij wel roepen dat het je niet interesseert wat Baudet op Twitter zegt maar meneer is wel fractievoorzitter van een partij in de 2e Kamer en geen willekeurig wappie op Twitter, natuurlijk.quote:Op maandag 25 april 2022 21:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
Oké. Wat gaat er op dat moment dan over de rand? Wordt alles dat je voorafgaand hebt gezegd m.b.t. een buitenlands conflict daarin meegenomen? Of gaat het over wat je in die situatie doet?
Het wetboek van strafrecht stelt bepaalde handelingen ook strafbaar tijdens een 'dreiging van oorlog'. De verraders die nu de propaganda van de vijand verspreiden zijn dus niet veilig tot het moment dat de oorlog echt uitbreekt. Moet het OM wel wat ballen tonen natuurlijk.quote:Op maandag 25 april 2022 21:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
Oké. Wat gaat er op dat moment dan over de rand? Wordt alles dat je voorafgaand hebt gezegd m.b.t. een buitenlands conflict daarin meegenomen? Of gaat het over wat je in die situatie doet?
Een klein gebied ligt inderdaad aan de andere kant van de rivier. Maar dan zitten ze nog steeds met een bevoorradingsprobleem. Voor zover ik weet heeft Rusland de laatste twintig jaar enkel militair materieel uit Transnistrië verwijderd, niet geleverd.quote:Op maandag 25 april 2022 21:20 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat klopt niet, want Bender ligt aan de andere kant. Daarmee controleert Transnistrië ook de belangrijkste wegverbinding en enige spoorverbinding van Tiraspol naar Chisinau.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |