2 stagiares verkrachten om je vluchtelingenstatus te vieren... Dat moeten we niet willen.quote:Verkrachter Nederlandse studentes achter de tralies
ANTWERPEN - Een Antwerpenaar die twee Nederlandse studentes heeft verkracht, moet veertig maanden de gevangenis in. Hij moet de twee slachtoffers ook meer dan 12.000 euro aan schadevergoedingen betalen. „Hij maakte misbruik van de situatie.”
De 35-jarige Ibrahim A. werkte als webdesigner bij een maatschappelijke organisatie in Antwerpen waar de twee meisjes stage liepen.
Ibrahim had de dag dat het misging, eind 2019, te horen gekregen dat hij erkend werd als vluchteling en dat moest gevierd wordenHij maakte eten klaar, kocht een flinke voorraad drank en ging naar de kamer van de meisjes in Berchem.
Toen ze te veel gedronken hadden en in slaap vielen, verkrachtte hij hen beiden. „Ik was niet meer in staat om ’nee’ te zeggen en hij koos ervoor om misbruik te maken van de situatie”, vertelde een van de slachtoffers de rechtbank vorige maand.
A. beweerde dat de meisjes instemden met de seks, maar daar ging de rechter niet in mee. De twee vertrouwden hem aanvankelijk en spraken geregeld na hun werk af, schrijft Nieuwsblad. „Toen Ibrahim tijdens het feestje avances maakte, werd hij afgewezen. Ibrahim heeft deze jonge vrouwen hun maagdelijkheid ontnomen”, aldus de advocaat van de jonge vrouwen.
https://www.telegraaf.nl/(...)es-achter-de-tralies
Dat is al iets beter dan hier, twee jaar geleden is een meisje van 15, dat uit huis geplaatst was door jeugdzorg vanwege haar psychische problemen. ze was verkracht door haar begeleider, die hondelul had misbruik gemaakt van de situatie en haar tot seks gedwongen en ontkende het vervolgens ook nog en bestempelde haar als labiel en ongeloofwaardig.quote:Op maandag 25 april 2022 14:05 schreef Tengano het volgende:
moet veertig maanden de gevangenis in. Hij moet de twee slachtoffers ook meer dan 12.000 euro aan schadevergoedingen betalen.
Het gaat hier om 40 maanden voor verkrachting van 2 stagiares. Dat komt ongeveer op hetzelfde neer. Maar wel 12K aan schadevergoeding.quote:Op maandag 25 april 2022 14:18 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Dat is al iets beter dan hier, twee jaar geleden is een meisje van 15, dat uit huis geplaatst was door jeugdzorg vanwege haar psychische problemen. ze was verkracht door haar begeleider, die hondelul had misbruik gemaakt van de situatie en haar tot seks gedwongen en ontkende het vervolgens ook nog en bestempelde haar als labiel en ongeloofwaardig.
dat zwijn kreeg maar 18 maanden cel, waarvan 6 voorwaardelijk, dus 12 maanden opgelegd, doorgaans kom je met 2/3 van die straf weer op vrije voeten, dus netto na 9 maanden weer buiten, en slechts 2000 euro schade vergoeding aan het slachtoffer.
https://www.omroepwest.nl(...)-jeugdzorginstelling
Elk 12k?quote:Op maandag 25 april 2022 14:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het gaat hier om 40 maanden voor verkrachting van 2 stagiares. Dat komt ongeveer op hetzelfde neer. Maar wel 12K aan schadevergoeding.
neequote:
Krijg je dus 6000 euro voor je verkrachting.quote:Aan zijn slachtoffers moet hij opgeteld iets meer dan 12.000 euro schadevergoeding betalen.
https://www.gva.be/cnt/dmf20220425_93578363
Echt he. Eerst de straf uitvoeren en daarna weg hier aub.quote:Op maandag 25 april 2022 14:58 schreef nixxx het volgende:
Scheur die vluchtelingen status ook meteen maar doormidden. Als je je zo gedraagt verdien je geen bescherming.
20 en 21.quote:Op maandag 25 april 2022 15:24 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik lees niks over de leeftijd van de slachtoffers. Zouden ze nog minderjarig zijn geweest?
quote:Maandag 28 maart 2022 om 18:01
Het verhaal begint ergens in 2019, wanneer de Nederlandse studentes D. (20) en M (21) aan hun stage beginnen bij de vzw. Tijdens hun stage leren de spontane meisjes Ibrahim kennen, een vluchteling die als webdesigner werkt bij de organisatie. De meisjes zitten op kot in Antwerpen en na hun werk spreken ze weleens af met Ibrahim. "We waren vrienden", verklaarde M. gisteren.
Het laatste afspraakje van de twee vriendinnen met hun collega dateert van 17 november 2019. Ibrahim had te horen gekregen dat hij erkend werd als vluchteling en dat moest gevierd worden. Hij maakte eten klaar, kocht een flinke voorraad drank en ging naar het kot van de meisjes in Berchem.
"Ze hebben samen gegeten en gedronken", vertelde Sanne De Clerck, advocate van de Nederlandse studentes. "Het was eigenlijk de bedoeling om nog samen te gaan dansen. Maar de meisjes hadden duidelijk te veel gedronken. M. voelde zich niet lekker en moest braken. En ook D. is uiteindelijk verdoofd op bed in slaap gevallen."
Verdoofd
Als D. ontwaakt uit haar roes van alcohol, merkt ze dat Ibrahim haar betast aan haar vagina. Hij penetreert haar met zijn vinger. Ze probeert zich te verzetten, maar is nog te verdoofd. "Ik zakte weg in een toestand van verdoving en dan werd ik weer wakker. De herinneringen aan wat er is gebeurd, zijn net flitsen", vertelde D.
"Wanneer ze voor de zoveelste keer wakker wordt, ziet ze dat Ibrahim zich vergrijpt aan haar vriendin M. Hij is haar oraal aan het bevredigen. Ze roept naar Ibrahim: 'Wat gebeurt hier?' Dan heeft ze haar vriendin gewekt uit haar verdoofde toestand. Ze heeft zichzelf in haar gezicht moeten slaan", aldus meester Sanne De Clerck. "Dan zijn ze in paniek geraakt en hebben ze tegen Ibrahim geroepen dat hij moest weggaan uit het appartement. Ze hebben hun ouders opgebeld om te vertellen wat er hen was overkomen. Daarna hebben ze de politie gebeld en zijn de hulpdiensten gekomen. De meisjes zijn totaal overstuur naar het ziekenhuis gebracht."
De meisjes verklaren dat de vriendelijke collega Ibrahim misbruik heeft gemaakt van hun dronkenschap om zich aan hen te vergrijpen. Het Openbaar Ministerie vindt die verklaringen geloofwaardig. "Gezien hun dronken toestand konden de D. en M. hun toestemming gewoon niet meer geven", zei meester Sanne De Clerck. "D. en M. hebben ook nooit hun toestemming gegeven. En toen Ibrahim tijdens het feestje avances maakte, werd hij afgewezen. Ibrahim heeft deze jonge vrouwen hun maagdelijkheid ontnomen. Ze zaten na de feiten vol bloed, maar Ibrahim geeft wel toe dat hij het bloed van zijn handen en kleren heeft verwijderd. Waarom wiste hij de sporen? Als hij beweert dat er wederzijdse toestemming was, dan is dat totaal ongeloofwaardig."
"Te weinig concreet bewijs"
Ibrahim O. verklaarde aan de politie dat hij hen niet had verkracht, omdat hij niet had geëjaculeerd. "Maar ook dat klopt niet", aldus het Openbaar Ministerie. "Op een slip van een van de meisjes zijn spermasporen gevonden. En uit onderzoek is gebleken dat het sperma toebehoorde aan de beklaagde."
Het Openbaar Ministerie vorderde veertig maanden celstraf tegen Ibrahim O. Volgens zijn advocate Davinia Simons bestaat er te weinig concreet bewijs dat haar cliënt schuldig is aan verkrachting. "Misschien hebben de meisjes wel toegestemd met seksuele betrekkingen, maar hebben ze achteraf spijt gekregen", suggereerde meester Simons, tot verbijstering van de twee meisjes en hun familie. "Is het niet opvallend dat ze eerst naar hun ouders hebben gebeld en dan pas naar de politie?"
Toen Ibrahim O. zelf het woord nam, werd het de slachtoffers te veel. Ze vluchtten huilend de zittingszaal uit, toen ze hoorden hoe Ibrahim aan de rechter uitbeeldde hoe hij seks had met beide meisjes. "Maar alles wat ik deed, was ingaan op hun behoeften. Ik heb nooit van mijn leven een vrouw gekwetst, niet in Jemen en ook niet in België. Ik ben een goede persoon."
"Alles in mijn leven is anders"
Slachtoffer M. sprak haar laatste kracht aan om de rechtbank toe te spreken. "Hoe is het mogelijk dat wij nog discussiëren over toestemming of niet. Je had de keuze om weg te gaan, toen wij geen 'nee' meer konden zeggen. Je koos er echt voor om misbruik te maken van de situatie en je aan ons te vergrijpen. Sinds die dag is alles anders in mijn leven. Het lijkt wel of ik helemaal opnieuw ben moeten beginnen. Ik ben mijn vertrouwen in iedereen rondom me kwijt, ik ben mijn vertrouwen in mezelf kwijt. Ik ben de hele tijd bang dat ik de verkeerde signalen geef. Mijn leven zou kleurrijk moeten zijn, maar sinds die nacht is alles in mijn leven grijs. En ik dacht dat we vrienden waren."
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220328_95603531
Woon je in België?quote:Op maandag 25 april 2022 15:18 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Echt he. Eerst de straf uitvoeren en daarna weg hier aub.
quote:Op maandag 25 april 2022 15:22 schreef intellectuele_user het volgende:
Een 35-jarige vreemde man in je kamer toelaten en comazuipen, what could go wrong. Alcohol en op deze manier omgaan met vreemde vrouwen is sowieso verboden in de islam, dus dit is eerder normaal in de Belgische cultuur misschien.
Ja, terug naar ze zandbak!quote:Op maandag 25 april 2022 14:58 schreef nixxx het volgende:
Scheur die vluchtelingen status ook meteen maar doormidden. Als je je zo gedraagt verdien je geen bescherming.
quote:Op maandag 25 april 2022 14:18 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Dat is al iets beter dan hier, twee jaar geleden is een meisje van 15, dat uit huis geplaatst was door jeugdzorg vanwege haar psychische problemen. ze was verkracht door haar begeleider, die hondelul had misbruik gemaakt van de situatie en haar tot seks gedwongen en ontkende het vervolgens ook nog en bestempelde haar als labiel en ongeloofwaardig.
dat zwijn kreeg maar 18 maanden cel, waarvan 6 voorwaardelijk, dus 12 maanden opgelegd, doorgaans kom je met 2/3 van die straf weer op vrije voeten, dus netto na 9 maanden weer buiten, en slechts 2000 euro schade vergoeding aan het slachtoffer.
https://www.omroepwest.nl(...)-jeugdzorginstelling
Ja want als het een vlaming was stonden we hier te juichen ofzo?quote:
Maagden van 20 en 21? Ik dacht eerst nog dat de dames misschien ook allochtoon waren, maar dat strookt weer niet met vreemde kerels uitnodigen en je vervolgens lazarus zuipen.quote:Op maandag 25 april 2022 15:28 schreef Cheeseburgert het volgende:Ibrahim heeft deze jonge vrouwen hun maagdelijkheid ontnomen.
WTF. Uit een roes bijkomen terwijl je net verkracht bent en dan zeker opeens helder kunnen nadenken? Lijkt me vrij logisch dat de vrouwen eerst in paniek naar hun familie hebben gebeld. Maar sowieso dat verwijt van die advocaatquote:Het Openbaar Ministerie vorderde veertig maanden celstraf tegen Ibrahim O. Volgens zijn advocate Davinia Simons bestaat er te weinig concreet bewijs dat haar cliënt schuldig is aan verkrachting. "Misschien hebben de meisjes wel toegestemd met seksuele betrekkingen, maar hebben ze achteraf spijt gekregen", suggereerde meester Simons, tot verbijstering van de twee meisjes en hun familie. "Is het niet opvallend dat ze eerst naar hun ouders hebben gebeld en dan pas naar de politie?"
Als Ibrahim dat kan betalen.quote:Op maandag 25 april 2022 14:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
nee
[..]
Krijg je dus 6000 euro voor je verkrachting.
Tsja, advocaten. Dit is eenmaal het werk wat ze doen he.quote:Op maandag 25 april 2022 15:41 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Maagden van 20 en 21? Ik dacht eerst nog dat de dames misschien ook allochtoon waren, maar dat strookt weer niet met vreemde kerels uitnodigen en je vervolgens lazarus zuipen.
[..]
WTF. Uit een roes bijkomen terwijl je net verkracht bent en dan zeker opeens helder kunnen nadenken? Lijkt me vrij logisch dat de vrouwen eerst in paniek naar hun familie hebben gebeld. Maar sowieso dat verwijt van die advocaat
Raar verhaal met die alcohol en half wakker worden uit een roes.quote:Op maandag 25 april 2022 15:28 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
20 en 21.
Artikel van vorige maand geeft een stuk meer achtergrond info
[..]
Zat er misschien nog wat meer in de drank? Dat zou dan wel op voorbedachte rade wijzen. Zal hopelijk wel bloed onderzoek gedaan zijn?quote:Op maandag 25 april 2022 16:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Raar verhaal met die alcohol en half wakker worden uit een roes.
Vaak zat geweest maar dit nog nooit meegemaakt. Ik ben of wakker of slaap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |