Mijn voornemen was om het helemaal alleen te doen, maar ik begon te merken dat ik dat niet prettig vond. Je kunt nergens je verhaal of klaagzang kwijt. Blij toe dat ik het gedaan heb. Ik heb met de uitbater van de kroeg, die tevens een hele goede vriend van me is, afgesproken dat MOCHT de kans zich voordoen dat ik om een echt biertje ga vragen hij ‘t me niet geeft. Ik acht die kans nihil, maar het is goed om te weten dat ik ervoor gezorgd heb dat ik een stok achter de deur heb.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:18 schreef Sodemieters het volgende:
Stoer dat je toch mensen in vertrouwen genomen hebt. Dat zal vast een behoorlijke drempel geweest zijn. En super dat ze dan ook echt positief reageren.
En hou vol!
Topper, doorzetten.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:39 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Mijn voornemen was om het helemaal alleen te doen, maar ik begon te merken dat ik dat niet prettig vond. Je kunt nergens je verhaal of klaagzang kwijt. Blij toe dat ik het gedaan heb. Ik heb met de uitbater van de kroeg, die tevens een hele goede vriend van me is, afgesproken dat MOCHT de kans zich voordoen dat ik om een echt biertje ga vragen hij ‘t me niet geeft. Ik acht die kans nihil, maar het is goed om te weten dat ik ervoor gezorgd heb dat ik een stok achter de deur heb.
Maar dat is zo fucking weinig dat je dan net zo goed niks kunt drinken. Alcohol drink toch ook echt wel om het effect, lijkt me. Tuurlijk, je hebt mensen die 's avonds lekker 'een borreltje' nemen. Maar voor de meeste jongere mensen geldt dat volgens mij echt niet.quote:Op zondag 24 april 2022 10:40 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Met op een gezonde manier drinken doelen ze op één/twee glazen per dag (bier/wijn), en geen druppel meer. Als je specifiek zoekt op artikelen met steekwoorden "alcohol", "gezond", dan kom je vanalles tegen. Maar 99% van de onderzoeken zeggen dat het slecht is, punt.
Lichamelijke afhankelijkheid ontwikkel je denk ik vooral wanneer je de hele dag door gaat lopen zuipen, en daarin op den duur geen dag meer overslaat. Dagen er tussen laten, voorkomt dat waarschijnlijk. Vooral blijven doen dus, die dagen ertussen laten. En verder natuurlijk een gezond teken dat dit niet langer goed voelt en je er klaar mee begint te raken. Daar begint het natuurlijk wel...quote:Op zondag 24 april 2022 10:56 schreef Lyzio_NL het volgende:
Ik drink/dronk (?) inderdaad niet iedere dag. Kon ook 'makkelijk' een paar dagen stoppen. Maar als ik eenmaal in de kroeg zat was bij het eerste biertje de rem er al volledig af. Dan gingen er zo tegen de 10 halve liters en een paar jenevertjes in. Ik kan dan niet stoppen totdat ik een soortement van black out krijg. Dat ik de volgende dag de laatste paar uur niet meer kan herinneren. Ik wil dat niet meer. Lichamelijk afhankelijk denk ik dus niet te zijn, maar dat weet ik niet zeker omdat ik daarin geen referentiekader heb. Ik heb nu drie dagen geen druppel aangeraakt en ik zit niet te hyperventileren op de bank.
hoe gaat het?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:39 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Mijn voornemen was om het helemaal alleen te doen, maar ik begon te merken dat ik dat niet prettig vond. Je kunt nergens je verhaal of klaagzang kwijt. Blij toe dat ik het gedaan heb. Ik heb met de uitbater van de kroeg, die tevens een hele goede vriend van me is, afgesproken dat MOCHT de kans zich voordoen dat ik om een echt biertje ga vragen hij ‘t me niet geeft. Ik acht die kans nihil, maar het is goed om te weten dat ik ervoor gezorgd heb dat ik een stok achter de deur heb.
Goed! Ik ben nu (met vandaag erbij) 34 dagen van de alohol af. Ik heb ook mijn sociale leven gewoon weer opgepakt. Eigenlijk al vrij snel, na een week. Toen was ik weer ‘gewoon’ in ‘t cafe. Zoals je hebt kunnen lezen heb ik met de kroegbaas (tevens een goede vriend) afspraken gemaakt, just in case. Ik drink nu Affligem Blond 0,0 en ik heb nog geen moment behoefte gehad om te drinken. Ik ben een stuk fitter en mentaal vooral een stuk meer helder. Ik had me dit cadeau, want zo zie ik het, veel eerder moeten geven. Maar goed, ik ben er nu ook gekomen en ik ben ongelogen nog nooit zo gelukkig geweest. In de koelkast staat gewoon nog een half kratje Brand. Ik kijk er niet naar om, het interesseert me niet meer. Ook werk ik een avond in de week in het cafe waar ik het net over had. Ook dat is geen probleem. Het is werkelijk verbijsterend hoe makkelijk het me afgegaan is. Bedankt voor jullie steun! En ik hou jullie op de hoogte ;-)quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |