abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8273880
quote:
Ring moet pil gaan vervangen

Vrouwen die de pil moe zijn, hebben een nieuw alternatief: een plastic ring met hormonen die in de vagina wordt ingebracht. Voordeel: hij hoeft maar één keer per maand vervangen te worden.

Maandelijks
De ring, die 'NuvaRing' is gedoopt, is door Organon speciaal ontwikkeld omdat steeds meer vrouwen de dagelijkse anticonceptiepil zat zijn. NuvaRing hoeft maar één keer per maand te worden gebruikt.

Flexibel
De flexibele ring kan door de vrouw zelf eenvoudig in de vagina worden ingebracht. Daar geeft hij drie weken lang hormonen af, die in het lichaam worden opgenomen. Daarna moet de ring weer worden weggehaald.

Effectief
De veiligheid en effectiviteit van de ring zijn volgens Organon uitgebreid onderzocht. Daaruit zou blijken dat hij even effectief is als de moderne anticonceptiepil. NuvaRing is al enkele maanden (op recept) verkrijgbaar in andere landen, waaronde de Verenigde Staten, België, Duitsland en Spanje.

bron

Who's your Lord Of The Ring???

[Dit bericht is gewijzigd door Blue_Eyed_Boy op 04-02-2003 16:07]

Sacrificing autumn tears.....
pi_8273903
Zit dat niet in de weg dan ??? 3 weken lang ??
-
  dinsdag 4 februari 2003 @ 16:08:06 #3
17061 mvt
blame Canada
pi_8273950
Je kan ook een staafje in je arm laten schieten, ben je voor een aantal JAAR klaar
We were to understand there would be pie and punch?
pi_8274055
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 16:05 schreef Gijsje het volgende:
Zit dat niet in de weg dan ??? 3 weken lang ??

Zo ziet ie eruit, moet lukken toch? Zal net zoveel in de weg zitten als een pressarium.

dinsdag 4 februari 2003 @ 16:14:06 #5
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8274100
Eek! Een ring in m'n doos! Eg nie
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 4 februari 2003 @ 16:14:52 #6
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8274121
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 16:08 schreef mvt het volgende:
Je kan ook een staafje in je arm laten schieten, ben je voor een aantal JAAR klaar
Ja en die zitten nog niet in het ziekenfonds, dus mag ik even 200 euro vangen aub?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_8274157
heheh krijg je grappige effecten, cockrings etc
To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
  dinsdag 4 februari 2003 @ 16:17:02 #8
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8274197
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 16:16 schreef The_Wanderer het volgende:
heheh krijg je grappige effecten, cockrings etc
"Hey je piercing is achter m'n ring blijven hangen"
pi_8274207
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 16:14 schreef SEMTEX het volgende:
Dan blijft het gewoon slikken.
  dinsdag 4 februari 2003 @ 16:18:14 #10
17061 mvt
blame Canada
pi_8274235
quote:

[..]

Ja en die zitten nog niet in het ziekenfonds,

Tuurlijk niet. Dat is echt op anti-conceptie gericht. Dat de pil er wel in zit is omdat het gebruikt kan worden bij menstruatieklachten.
quote:
dus mag ik even 200 euro vangen aub?
zolang wij niet neuken : nee
pi_8274237
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 16:17 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

"Hey je piercing is achter m'n ring blijven hangen"

leg dat maar eens aan de dokter uit
To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
  dinsdag 4 februari 2003 @ 16:20:01 #12
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8274289
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 16:18 schreef mvt het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. Dat is echt op anti-conceptie gericht. Dat de pil er wel in zit is omdat het gebruikt kan worden bij menstruatieklachten.

ja en? is anticonceptie geen recht dan? ik gebruik mijn pil ook gewoon voor anticonceptie en echt niet voor menstruatieklachten hoor. Anticonceptie zit volgens mij ook in 't ziekenfonds. Dat staafje is gewoon nog te experimenteel of zo.
  dinsdag 4 februari 2003 @ 16:25:54 #13
17061 mvt
blame Canada
pi_8274460
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 16:20 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

ja en? is anticonceptie geen recht dan? ik gebruik mijn pil ook gewoon voor anticonceptie en echt niet voor menstruatieklachten hoor. Anticonceptie zit volgens mij ook in 't ziekenfonds.

Er zijn plannen (gewesst) om hem uit het pakket te halen wegens de niet medische noodzaak.
quote:
Dat staafje is gewoon nog te experimenteel of zo.
Volgens mij zit die al jaren in de test, maar zal die eerder wegens dat vorige punt niet erin zijn gekomen.

Ik denk dat deze ring ook niet zo snel in het pakket zal komen.

dinsdag 4 februari 2003 @ 16:33:05 #14
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_8274700
Vanochtend op de radio werd gezegd dat dit de oplossing was voor het almaar toenemende aantal vrouwen dat tegenwoordig stopt met de pil vanwege allerlei klachten die te maken hebben met de hormonen. Maar ik begrijp niet zo goed waarom je deze ring zou willen gaan gebruiken als je last heb van de hormonen in de pil, want hier zitten dezelfde hormonen in.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_8274792
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 16:33 schreef Jane het volgende:
Vanochtend op de radio werd gezegd dat dit de oplossing was voor het almaar toenemende aantal vrouwen dat tegenwoordig stopt met de pil vanwege allerlei klachten die te maken hebben met de hormonen. Maar ik begrijp niet zo goed waarom je deze ring zou willen gaan gebruiken als je last heb van de hormonen in de pil, want hier zitten dezelfde hormonen in.
Vanwege de klachten die met hormonen te maken hebben, zal dit geen oplossing zijn (waarschijnlijk, misschien zitten er wel andere hormonen op die ring)

Maar het is wel gemakkelijker, das het voordeel.

dinsdag 4 februari 2003 @ 16:36:32 #16
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_8274813
quote:
Het is voornamelijk bedoeld voor vrouwen die problemen hebben met het op tijd slikken van de pil, waardoor die dan erg onveilig wordt. Voor de vrouwen die last hebben van de hormonen in de pil heeft dit nieuwe antuiconceptiemiddel weinig nut aangezien er idd dezelfde hormonen in zitten als in de pil (alleen wel in lagere hoeveelheden, maar dat maakt weinig uit).
pi_8274858
quote:
NuvaRing® is een nieuwe en unieke methode van anticonceptie en is ontwikkeld door Organon, één van de grootste fabrikanten van anticonceptiemethoden ter wereld. Vanaf februari 2003 is NuvaRing ook in Nederland (op recept) verkrijgbaar.

NuvaRing is een maandelijkse methode van anticonceptie. Het is een flexibele anticonceptiering die ingebracht wordt in de vagina. NuvaRing bevat een kleine hoeveelheid van dezelfde werkzame stoffen die de (anticonceptie)pil bevat.
bron

Zelfde hormonen dus.

[Dit bericht is gewijzigd door Blue_Eyed_Boy op 04-02-2003 16:38]

dinsdag 4 februari 2003 @ 16:38:14 #18
22259 Fogerty
slapende account
pi_8274866
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 16:36 schreef Jojogirl het volgende:
Het is voornamelijk bedoeld voor vrouwen die problemen hebben met het op tijd slikken van de pil, waardoor die dan erg onveilig wordt.
En dat schijnen er wel veel te zijn, dus voor hen is zo'n ring wel een hele verbetering.
De pil zit trouwens niet in het ziekenfonds OMDAT het anticonceptie is, maar omdat het kan helpen tegen menstruatieklachten en andere dingen. Condooms zitten ook niet in het ziekenfonds.
Hieperdepiep hoera!
  dinsdag 4 februari 2003 @ 16:39:49 #19
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_8274908
Schopje naar LIF
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_8274931
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 16:39 schreef robh het volgende:
Schopje naar LIF
Kerel, hou eens op .
pi_8275153
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 16:12 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:

Lijkt me nou niet echt prettig zitten zeg.
pi_8275242
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 16:48 schreef Sphere het volgende:

Nieuwe sport voor in bed, ring steken.
pi_8277365
Lijkt me helemaal niks.
pi_8278410
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 16:48 schreef Sphere het volgende:
Technisch detail: het gedeelte bij de baarmoedermond (waar die ring denk ik moet gaan zitten) is ongevoelig. Merk je dus niks van.
  dinsdag 4 februari 2003 @ 19:47:34 #25
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8278604
Ik heb het gezien op tv net en zag dat je het gewoon in je poes moet proppen, maar als dat ringetje er zit, hoe kun je dan palen?
  dinsdag 4 februari 2003 @ 19:51:43 #26
22259 Fogerty
slapende account
pi_8278712
Volgens het nieuws krijg je met deze methode wel minder hormonen in je lijf. Omdat de ring continu hormonen afgeeft en je met de pil 1 maal daags een stoot hormonen inneemt, kom je met de ring op minder hormonen in totaal. (Of zoiets? Was aan het koken terwijl het op TV was)
Hieperdepiep hoera!
  dinsdag 4 februari 2003 @ 19:51:55 #27
43730 Daaniejelluh
Zo voelt 't dus...
pi_8278724
Dan slik ik toch liever elke dag een pilletje...
pi_8278749
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 19:51 schreef Daaniejelluh het volgende:
Dan slik ik toch liever elke dag een pilletje...
pi_8279009
quote:
Natuurlijk ook wel hormonen, dezelfde ook, maar lang zo veel niet, omdat ze al op de juiste plek terecht komen en niet meer via de bloedbaan hoeven aangebracht worden. Als je dan minder hormonen hebt die in het lichaam tereccht komen heb je zowiezo minder klachten... De pil kan ook onveilig zijn bij diaree en braken, ook al een voordeel van die ring.
If you obey all the rules, you miss all the fun! :P
  dinsdag 4 februari 2003 @ 20:24:05 #30
19242 yavanna
Results may vary.
pi_8279356
Het lijkt mij helemaal niets, dan liever 1 x een mirena en er 5 jaar vanaf zijn
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  dinsdag 4 februari 2003 @ 20:27:42 #31
37518 M_a_T
tja....dat dan weer wel!
pi_8279405
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 20:24 schreef yavanna het volgende:
Het lijkt mij helemaal niets, dan liever 1 x een mirena en er 5 jaar vanaf zijn
mirena..
-=Being beautiful is hard, but someone's gotta do it=-
pi_8279499
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 19:47 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb het gezien op tv net en zag dat je het gewoon in je poes moet proppen, maar als dat ringetje er zit, hoe kun je dan palen?
Dat vroeg ik me nou ook af. Iemand antwoord?
  dinsdag 4 februari 2003 @ 21:03:19 #33
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_8279980
scheelt wel als ze zegt van:"geen sex voor het huwelijk"
" schat... hier is de ring"
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_8280024
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 16:25 schreef mvt het volgende:
[..]
Er zijn plannen (geweest) om hem uit het pakket te halen wegens de niet medische noodzaak.
[..]
Volgens mij zit die al jaren in de test, maar zal die eerder wegens dat vorige punt niet erin zijn gekomen.
Ik denk dat deze ring ook niet zo snel in het pakket zal komen.
Nu even wat echte info van een draagster van staafje in arm.

Staafje zit tot max. 3 jaar gegarandeerd! Staafje is volledig door mijn ziektekostenverzekering vergoedt, ik heb er zelf geen cent aan bij hoeven dragen.
En last but not least.... meer dan 50% van de vrouwen met implantaat krijgt een subsantieel minder zware menstruatie. Bij mij was het altijd al zonder problemen, maar het is nu vermindert tot 1x per 3 of 4 maanden! Echt ideaal!

Je moet eigenlijk alleen zeker weten dat je niet op korte termijn aan kinderen wilt beginnen.

De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  dinsdag 4 februari 2003 @ 21:13:46 #35
43216 Yodium
.... voor open wonden
pi_8280244
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 21:05 schreef Essebes het volgende:

[..]

Bij mij was het altijd al zonder problemen, maar het is nu vermindert tot 1x per 3 of 4 maanden! Echt ideaal!

Dat lijkt me toch niet helemaal gezond.....??
  dinsdag 4 februari 2003 @ 21:20:23 #36
17061 mvt
blame Canada
pi_8280383
quote:
De werking van de ring is waarschijnlijk dat je NIET kan palen.
  dinsdag 4 februari 2003 @ 21:25:10 #37
33226 Humpty-D
Sat on a wall
pi_8280498
Je zal flink geschapen zijn als man.

Zittie ergens in de eierstok

Every egg cracks his head once
pi_8280554
Ik vraag me eerder af hoe je dat ding er weer uit krijgt.

Geen vreemde objecten in mijn brievenbus.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 4 februari 2003 @ 21:32:19 #39
17061 mvt
blame Canada
pi_8280636
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 21:28 schreef shmoopy het volgende:
Ik vraag me eerder af hoe je dat ding er weer uit krijgt.
zoeken en vissen
quote:
After 3 weeks the ring is easily removed by the user.
voor de mannen : palen alleen bij dunne lul
quote:
NuvaRing consists of a soft plastic ring with an outer diameter of 5.4 cm.
pi_8280775
Ik zou het wel willen proberen. Wat kosten die dingen?
pi_8282450
Fijn dat dit ook es langskomt...wilde paar weekjes terug al een topic starten aangezien ik niks vond met de search hierover.

M'n vriendin heeft dus nu "dat staafje", officiele naam Implamon btw.
Ze is begonnen met de pil, en op aanraden van een vriendin is ze overgeschakeld op Implamon dus, en ze heeft em ondertussen al bijna 3 jaar.
Hetgeen best 'vaag' eraan is, is dat ze met Implamon niet meer regelmatig ongesteld is. Dus veel minder, maar als ze het dan is, is het wel onverwacht, en ze kan ook nooit op voorhand zeggen voor hoe lang dan.

Anyway, terug ontopic...aangezien Implamon na 3 jaar "uitgewerkt" is, werd het dus tijd om aan een vervanger te denken, en blijkt dat ze liever nimeer Implamon wil(wegens bovenvermelde reden).
Ze dacht eraan terug te gaan naar de pil, tot ze ook hoorde van NuvaRing. Dit zag ze dus ook veel beter zitten dan de pil (ik ben geen vrouw, ik zou ook zo'n ding ni in m'n lijf willen, maar volgens haar zou het niveel erger zijn dan een tampon)

Vroeg me trouwens ook af hoe je dat ding er terug uit krijgt, want het zit toch best diep, ni?

Betwijfel het, maar zijn er al mensen die er ervaring mee hebben?

pi_8282922
Wat een onzin allemaal zeg... Kunt dit beter in Onzin plaatsen...

NuvaRing werkt gewoon zoals het moet en Organon heeft lange tijd testen gedaan... Werk zelf al een jaar bij organon als CleanRoom reiniger en ze zijn al vanaf het begin dat ik er werk duizenden van die dingen aan het produceren... Oa om te testen... De ring is vorig jaar in america gereleased (volgens mij) en na success is deze naar nederland gehaald...

Omdat de ring flexibel is heb je er geen last van en het palen lukt ook niet hard of je moet een doorsnee van +/- 10 CM hebben... En dan nog is het een prestatie...

Ook is deze manier van anticonceptie minder ingrijpend omdat het aantal hormonen wat er in zit (Oestrogeen en nogiets) in mindere maten aanwezig is omdat de anti conceptie dichter bij de bron plaats vind dan bij de pil...

woensdag 5 februari 2003 @ 12:31:06 #43
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_8289131
quote:
Volgens mij begrijp je niet precies hoe de ring er in zit. De ring zit niet 'open geklapt' in je lichaam. Op de site van Nuvaring (www.nuvaring.nl) kun je bij achtergrondinformatie een filmpje bekijken hoe de ring er in moet.
schorriemorie
pi_8289190
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 23:03 schreef Gertsan het volgende:
Wat een onzin allemaal zeg... Kunt dit beter in Onzin plaatsen...

NuvaRing werkt gewoon zoals het moet en Organon heeft lange tijd testen gedaan... Werk zelf al een jaar bij organon als CleanRoom reiniger en ze zijn al vanaf het begin dat ik er werk duizenden van die dingen aan het produceren... Oa om te testen... De ring is vorig jaar in america gereleased (volgens mij) en na success is deze naar nederland gehaald...

Omdat de ring flexibel is heb je er geen last van en het palen lukt ook niet hard of je moet een doorsnee van +/- 10 CM hebben... En dan nog is het een prestatie...

Ook is deze manier van anticonceptie minder ingrijpend omdat het aantal hormonen wat er in zit (Oestrogeen en nogiets) in mindere maten aanwezig is omdat de anti conceptie dichter bij de bron plaats vind dan bij de pil...

Volledig mee eens. De leeghoofden hier moeten eerst eens wat info inwinnen voordat ze allemaal van die onzin uitkramen. Voor de vrouwen: Het ding is evenmakkelijk in te brengen als een tampon, en kan nauwelijks fout ingebracht worden. Je moet, net als de pil, even naar de doktor voor een recept enzo, maar kunt hem gewoon zelf inbrengen. Vrouwen voelen hem niet zitten (mannen ook niet trouwens bij penetratie). De overlast van hormonen is vaak minder dan bij de pil, omdat de hormoon afgifte constanter is, en er een mindere schommeling is zoals bij de pil. Beetje raar dat je moeite hebt met zo'n ring, maar wel spiraaltjes in je baarmoeder e.d. wilt (niet dat daar wat mis mee is overigens, maar is wel ingrijpender e.d) Voor de mannen: het ding komt, normaal gesproken, rond de baarmoedermond te zitten, en je voelt hem nauwelijks (mede door de grote flexibiliteit en de geringe dikte van het geval). De gezondheidsrisico's zijn wel gelijk aan de pil (verhoogde kans op trombose o.a.) maar je hoeft dus niet elke dag een pil te slikken (die overigens veeel meer hormonen bevat).
pi_8291635
Ik heb bij dat ding 't idee dat het in je gaat wegrotten...

Strawberry Flavour..
pi_8291741
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 12:35 schreef Martin_Sturm het volgende:

[..]

Voor de mannen: het ding komt, normaal gesproken, rond de baarmoedermond te zitten, en je voelt hem nauwelijks (mede door de grote flexibiliteit en de geringe dikte van het geval).

Niet volgens het filmpje?

Maar ik hoef ook niet z'n ding in me doos, net als z'n staaf in me arm (of waar ook)of een stuk metaal in me baarmoeder (om het even oppervlakkig te zeggen).

pi_8291892
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 21:39 schreef fokje het volgende:
Ik zou het wel willen proberen. Wat kosten die dingen?
Worden deels vergoed door de verzekering. Je moet zelf 6 euro 40 neerleggen per ring..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_8293463
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 14:43 schreef -moi- het volgende:
Ik heb bij dat ding 't idee dat het in je gaat wegrotten...

Nope... Kan niet, is een konstof ring met hormonen erin... Na 3 weken is hij echt nog niet aan het rotten...
  woensdag 5 februari 2003 @ 17:57:34 #49
19242 yavanna
Results may vary.
pi_8295625
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 20:27 schreef M_a_T het volgende:

mirena..

Een klein ingebracht spiraaltje.
Blijft 5 jaar werkzaam en, voor mij althans, geen bijwerkingen.
Meteen af van die vervelende maandelijkste periode, ook dat wordt nl veel minder
pi_8295819
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 17:57 schreef yavanna het volgende:

[..]

Een klein ingebracht spiraaltje.
Blijft 5 jaar werkzaam en, voor mij althans, geen bijwerkingen.
Meteen af van die vervelende maandelijkste periode, ook dat wordt nl veel minder

Bij sommige vrouwen wordt de menstruatie juist erger door een spiraaltje (dat was bij mijn moeder zo). Bovendien had ik ergens gelezen (op een gerenommeerde medische website), dat het beter is geen spiraaltje te gebruiken wanneer je nog kinderen wil, omdat het wel eens dingen zou kunnen beschadigen. Maar als je geen kinderen meer wil lijkt het me wel een stuk beter dan de pil.
  woensdag 5 februari 2003 @ 19:11:23 #51
19242 yavanna
Results may vary.
pi_8296930
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 18:10 schreef Esk het volgende:

[..]

Bij sommige vrouwen wordt de menstruatie juist erger door een spiraaltje (dat was bij mijn moeder zo). Bovendien had ik ergens gelezen (op een gerenommeerde medische website), dat het beter is geen spiraaltje te gebruiken wanneer je nog kinderen wil, omdat het wel eens dingen zou kunnen beschadigen. Maar als je geen kinderen meer wil lijkt het me wel een stuk beter dan de pil.

Ik weet niet welk spiraaltje jij bedoeld.
De mirena geeft het eerste half jr tussentijdse bloedingen en daarna zelden tot nooit meer
( bij de meeste vrouwen, uitzonderingen daargelaten).
Dat het evt 'slecht' zou zijn als je nog nageslacht wil heb ik nog nooit gehoord v.d gyneacologen of ergens gelezen in mijn speurtocht naar sites daarover.
.
Heb je toevallig nog een url van die gerenomeerde site??
Wel belangrijk iets nl
  vrijdag 21 februari 2003 @ 11:19:10 #52
25202 Bereboot
Oh pick me, pick me!
pi_8625512
heeft er iemand slechte ervaringen gevonden op internet over dit product?? Ik kon niets vinden.
Het gaat weer helemaal nergens over...........................................................
  vrijdag 21 februari 2003 @ 11:24:43 #53
24669 Pulkster
What the Duck!!!!
pi_8625670
quote:
dus buiten een lul en een tampon heb jij nog nooit wat anders in je doos gehad??
Wie is er ook nog lid van de Donald Duck?
pi_8626030
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 11:24 schreef Pulkster het volgende:

[..]

dus buiten een lul en een tampon heb jij nog nooit wat anders in je doos gehad??

jaa! laten we offtopic gaan!!
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_8626094
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 11:24 schreef Pulkster het volgende:

[..]

zegt ze dat dan?
  vrijdag 21 februari 2003 @ 11:45:29 #56
24669 Pulkster
What the Duck!!!!
pi_8626265
wat ik er mee wilt zeggen is dat er zat dingen eng zijn in het begin.
zoals zij zegt dat ze niets in haar doos wilt hebben, zo wil ik geen pil slikken om dingen in mn lijf te krijgen.

Ik wil hem wel proberen maar ik weet ook niet of er al zwangerschappen zijn ontstaan door die ring.

Wie is er ook nog lid van de Donald Duck?
  vrijdag 21 februari 2003 @ 13:16:41 #57
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_8628350
ik zie het al voor me, zit je effe te vingeren en voor je het weet ben je verloofd!
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  vrijdag 21 februari 2003 @ 13:24:27 #58
1986 Jane
pi_8628576
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 11:45 schreef Pulkster het volgende:
Ik wil hem wel proberen maar ik weet ook niet of er al zwangerschappen zijn ontstaan door die ring.
Nou, ze zullen iig niet ontstaan door die ring. Risico op zwangerschap is (bij goed gebruik) net zo groot/klein als bij de pil. In de U.S. is hij trouwens al een tijdje op de markt.

Ben hem aan het proberen, btw.

maandag 24 februari 2003 @ 07:44:00 #59
25202 Bereboot
Oh pick me, pick me!
pi_8678699
Laat het maar weten of je ongesteld geworden bent.
Het gaat weer helemaal nergens over...........................................................
pi_8678893
Vreselijk ding zeg... Ik vind tampons al lastig, laat staan zo'n ring... Het lijkt me al lastig om dat ding erin te krijgen, maar hoe moet ie er dan weer uit
Ik zou me sowieso binnen een week zorgen gaan maken of ik hem er toch wel goed in heb gedaan, en of ie niet verschoven is ofzo... Zou best kunnen als het toch zo'n flexibel ding is. Valt ook niet ff te controleren, dus dan zou ik die andere 2 weken geen seks meer durven te hebben... Doe mij maar de pil
Are you pondering what I'm pondering?
  † In Memoriam † maandag 24 februari 2003 @ 08:57:08 #61
13819 Loedertje
Trotse GILF.
  † In Memoriam † maandag 24 februari 2003 @ 08:58:18 #62
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8679004
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 11:45 schreef Pulkster het volgende:
wat ik er mee wilt zeggen is dat er zat dingen eng zijn in het begin.
zoals zij zegt dat ze niets in haar doos wilt hebben, zo wil ik geen pil slikken om dingen in mn lijf te krijgen.
Ik wil die extra hormonen ook niet in mijn lijf!!

[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 24-02-2003 09:20]

pi_8679819
ik loop al weken met zo'n ring om m'n lul
Nu begrijp ik pas waar die vandaan komt !
pi_8680615
Jane, ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring ermee.
Ik wil na de strippen die ik nog heb liggen waarschijnlijk ook hierop over gaan.

Het lijkt me erg betrouwbaar en de hormonen komen daar waar ze nodig zijn.
Al die verhalen die er op dit moment de ronde doen over de pil...
Geef mij maar iets met minder hormonen!

maandag 24 februari 2003 @ 12:53:15 #65
1986 Jane
pi_8682962
quote:
Op maandag 24 februari 2003 11:00 schreef Kleintje het volgende:
Jane, ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring ermee.
Nou, na bijna een week kan ik zeggen dat ik nog geen negatieve bijwerkingen ondervonden heb. Van de stemmingsklachten die ik van de pil krijg heb ik ook nog niks gemerkt, maar het is waarschijnlijk nog te vroeg om daar conclusies aan te verbinden.
quote:
Op maandag 24 februari 2003 08:42 schreef Mini_rulez het volgende:
Vreselijk ding zeg... Ik vind tampons al lastig, laat staan zo'n ring... Het lijkt me al lastig om dat ding erin te krijgen, maar hoe moet ie er dan weer uit
Nou, gewoon met je vinger naar buiten trekken. Je kunt er gewoon bij hoor.
quote:
Ik zou me sowieso binnen een week zorgen gaan maken of ik hem er toch wel goed in heb gedaan, en of ie niet verschoven is ofzo... Zou best kunnen als het toch zo'n flexibel ding is. Valt ook niet ff te controleren, dus dan zou ik die andere 2 weken geen seks meer durven te hebben... Doe mij maar de pil
Verschuiven kan niet, want het maakt niet uit hoe hij er in zit. En je kunt met je vinger gewoon voelen of hij er nog wel in zit hoor, mocht je je zorgen maken. Verliezen lijkt me sowieso erg moeilijk, want hij kan er echt niet zomaar uitvallen of zo.

Het enige dat ik me zelf afvroeg was of je wel normaal kon vrijen met dat ding, maar dat blijkt ook geen probleem. Het staat trouwens wel in de bijsluiter bij de zeer weinig voorkomende klachten (minder dan 1 op 100): dat de man hem voelt zitten tijdens het vrijen.

donderdag 20 maart 2003 @ 17:38:37 #66
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_9263564
Volgens mij is de Nuvaring al een tijdje op de markt, hebben Fokkers ervaring met de Nuvaring? Zoja wat zijn de ervaringen, goed of slecht?
schorriemorie
  dinsdag 25 maart 2003 @ 20:05:47 #67
50639 Visie
SAAB 9-3 AERO
pi_9370835
Lekker je moet dus zo`n ring in de vagina doen en dan komen er hormonen vrij... lekker als je standje 69 aan het doen bent krijg je allemaal hormonen in je mond....
  donderdag 27 maart 2003 @ 17:37:30 #68
50674 Kage
Nu met random icon!
pi_9414304
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 20:05 schreef Visie het volgende:
Lekker je moet dus zo`n ring in de vagina doen en dan komen er hormonen vrij... lekker als je standje 69 aan het doen bent krijg je allemaal hormonen in je mond....
hormonen die je zelf ook produceert maar in kleine mate
That's the shit - [url=http://kage.n00bs.nl]kage.n00bs.nl![/url]
pi_9699042
Ik heb ff op de site www.nuvaring.nl gekeken en heb besloten dat ik het ga proberen.
Ik vergeet nl. wel eens de pil en da's niet fijn, vooral niet omdat ik dan meteen een doorbraakbloeding krijg.
Ik rapporteer wel zodra ik de ring heb geprobeerd!
Is het niks dan overweeg ik de Implanon te gaan gebruiken. De pil lijkt mij met deze 2 alternatieven erg ouderwets....
pi_9699732
Ik zit nu aan mijn laatste strip van de pil die ik in huis heb.
Ik denk er ook aan om dat ding te gaan gebruiken.

Hoe zit het eigenlijk met de ongesteldheid? Is die heftiger? Langer? En ook precies op tijd?

En kan je de ongesteldheid ook weer zo makkelijk uitstellen zoals bij de pil??

Dat zijn mijn vragen nog. Dus maar eens een afspraak met de huisarts om dit te bespreken. Of weet iemand van jullie er al een antwoord op???

pi_9708147
quote:
Op donderdag 10 april 2003 15:23 schreef Kleintje het volgende:
Ik zit nu aan mijn laatste strip van de pil die ik in huis heb.
Ik denk er ook aan om dat ding te gaan gebruiken.

Hoe zit het eigenlijk met de ongesteldheid? Is die heftiger? Langer? En ook precies op tijd?

En kan je de ongesteldheid ook weer zo makkelijk uitstellen zoals bij de pil??

Dat zijn mijn vragen nog. Dus maar eens een afspraak met de huisarts om dit te bespreken. Of weet iemand van jullie er al een antwoord op???

De Nuvaring werkt net als de pil, en bij de meeste vrouwen zorgt de pil voor een minder heftige en langdurige menstruatie.

Je kan de ring ook 'doorgebruiken' net als de pil. Na de 21 dagen kan je dus meteen een nieuwe ring inbrengen in plaats van een week te wachten. Zoooo makkelijk op vakantie ofzo!

pi_9814011
Vanmorgen een gesprek gehad met de huisarts.
Ik ga over!
Zit momenteel in de pilloze week dus vanaf volgende week (mijn strips waren toch op) ga ik de nuvaring gebruiken.

Voordeel vind ik dat het ook veilig is mocht je diarree hebben of overgeven.
En dat laatste komt bij mij toch vaak voor!

Tot nu toe sta ik er heel erg positief tegenover.

woensdag 16 april 2003 @ 13:14:15 #73
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9814077
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 16:35 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:

[..]

Vanwege de klachten die met hormonen te maken hebben, zal dit geen oplossing zijn (waarschijnlijk, misschien zitten er wel andere hormonen op die ring)

Maar het is wel gemakkelijker, das het voordeel.

De afgifte is regelmatiger en de dosering is veel lager. IPV een korte stoot elke morgen, geeft dit een lange stroom hormonen en dat schijnt beter te zijn
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_9814220
Mijn vriendin gebruikt deze ring nu ook. Het is de eerste maand, dus ik weet niet hoe het met ongesteldheid zit. Wat ik wel kan vertellen, zijn onze sex ervaringen. Met vingeren voel je de ring dus wel zitten, tenminste ik voel hem dan, mijn vriendin niet. Bij het penetreren voelt geen van beide de ring zitten. Dus tot nu toe bevalt de ring ons allebei uitstekend.
En wat nog meer nie allemaal...
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 21:38:53 #75
8885 moralia
Grip op je zak
pi_12188610
Even topic-kicken!

Ik gebruik sinds een paar weken de Nuvaring en hij bevalt prima! Goed alternatief voor de pil en je voelt hem echt niet zitten. Ook mijn partner merkt er tijdens "de daad" helemaal niks van. Het is zelfs zo dat ik nog even extra gecontroleerd heb of hij er nog wel zat, zo weinig merk je er van.
Ik vond het in het begin wel een gek idee om met zo'n plastic ding van binnen rond te lopen, maar nu denk ik er helemaal niet meer aan. Het grootste nadeel is eigenlijk dat je veel moet bijbetalen. Voor drie maanden ben je zo'n 20 Euri kwijt, maar hij bevalt zoveel beter dan de pil, dat heb ik er dan wel voor over. (1x minder pizza eten of zo)

I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_12188630
quote:
Wat een taalgebruik
  zondag 3 augustus 2003 @ 12:43:41 #77
8885 moralia
Grip op je zak
pi_12195320
Tja en dat terwijl je gewoon net zo kunt palen als je altijd gewend was, en het zeker geen ringsteekevenement wordt.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_14049079
Ik heb nu al bijna negen maanden ervaring met de ring en het bevalt me prima! Hij blijft alleen niet altijd goed zitten. En mijn vriend is dus die 1 op de 100 die er last van heeft tijdens de seks, da's ook minder. Maar dan halen we hem er meestal gewoon even uit, als hij niet langer dan 3 uur uit je lichaam is geweest is de werking niet verminderd.
Ik overweeg nu dus de pleisterpil, maar ik ga daar nog minstens 6 maanden mee wachten, wil wel weten wat de ervaringen daarmee zijn!
Dat ringsteken is ook onzin, als dat iemand lukt wil ik het graag weten! Als je zo'n grote hebt krijg je hem, volgens mij, niet eens bij een meid naar binnen! (zonder VEEL pijn en moeite!)
pi_14049370
[quote]Op woensdag 5 februari 2003 19:11 schreef yavanna het volgende:

[..]

Ik weet niet welk spiraaltje jij bedoeld.
De mirena geeft het eerste half jr tussentijdse bloedingen en daarna zelden tot nooit meer
( bij de meeste vrouwen, uitzonderingen daargelaten).
Dat het evt 'slecht' zou zijn als je nog nageslacht wil heb ik nog nooit gehoord v.d gyneacologen of ergens gelezen in mijn speurtocht naar sites daarover.
.

Ik was 1 van de uitzonderingen dan, denk ik. Ik had vroeger eigenlijk nooit kramp of heftige bloedingen, maar toen ik de pil ging gebruiken kreeg ik die dus wel, en toen ik overging op een Mirena werd het dus echt vreselijk. De dokter zei dat het na 6 maanden toch wel verminderd moest zijn, maar het was dus nog net zo erg als in het begin. Ik kreeg ook gewoon krampen als ik me inspande, bijv. een stukje hard fietsen als ik te laat was voor de trein ofzo. Sporten was dus ook niet mogelijk. Ik heb hem er toen dus weer uit laten halen. Vond het wel jammer, het leek me wel een fijne oplossing, 5 jaar lang nergens aan hoeven denken!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')