abonnement Unibet Coolblue
pi_204554763
Helene gaat t nog druk krijgen _O-
Of gewoon Jantje en Hansie hansie terug :P
  woensdag 27 april 2022 @ 14:25:11 #252
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204554836
#ophef
Laffe huichelaar
pi_204554936
Tot gisteren had Johan altijd wel een redelijke filter op wat hij wel en niet vertelde over zijn jonge jaren.
pi_204554964
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 14:39 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Tot gisteren had Johan altijd wel een redelijke filter op wat hij wel en niet vertelde over zijn jonge jaren.
Ik ben deze anekdote niet eerder in één van zijn boeken tegengekomen.
  Forum Admin woensdag 27 april 2022 @ 14:46:16 #256
232445 crew  Specularium
pi_204554979
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 14:25 schreef timmmmm het volgende:
#ophef
Compleet met clickbaitachtige titels dat Johan een verkrachter is.
  woensdag 27 april 2022 @ 14:47:03 #257
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204554984
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 14:46 schreef Specularium het volgende:

[..]
Compleet met clickbaitachtige titels dat Johan een verkrachter is.
Terwijl het over twee dames gaat die geheel vrijwillig meegekomen zijn om helemaal uitgewoond te worden
Laffe huichelaar
pi_204555022
Johan Derksen weigert zijn excuses aan te bieden na zijn bekentenis op livetelevisie dat hij een bewusteloze vrouw heeft gepenetreerd met een grote kaars. “Ik trek er geen woord van terug.”

De bekentenis van Johan Derksen dat hij in het verleden een bewusteloze vrouw heeft gepenetreerd met een grote kaars leidt tot enorm veel ophef. Veel mensen walgen van de uitspraken en vinden dat de voetbalkenner van de buis gehaald moet worden. Zelf haalt hij zijn schouders op voor de kritiek.


Johan laat aan het AD weten dat hij weigert excuses te maken. “Ik trek er geen woord van terug, ik bied ook mijn excuses niet aan. Het is een jeugdzonde die ik heb opgebiecht, daarmee heb ik me kwetsbaar opgesteld. Ik ben er niet trots op, maar ik heb gezegd wat ik heb gezegd. Het gebeurde in de tijdgeest van toen.”

Hoewel het Koningsdag is, is zijn talkshow Vandaag Inside vanavond gewoon op zender. Hij zal daarin terugkomen op wat er die avond precies gebeurde, maar daar blijft het voor hem bij. “Vanavond zullen alle talkshows wel rijkelijk gevuld zijn met vinnige dames die er wat van vinden.”

Het Talpa Network van John de Mol geeft een korte reactie op de uitspraken van Johan. “We zijn enorm geschrokken van de uitlatingen van Johan Derksen. Dit is een ernstige zaak waar we zorgvuldig naar gaan kijken. We gaan op de kortst mogelijke termijn in gesprek met Johan.”

De bekende advocaat Richard Korver vindt dat John aan zet is, twittert hij. “Het totale gebrek aan moraliteit en fatsoen zou wat mij betreft echt wel tot een stevige reactie behoren te leiden. Hier hoeft geen vrouw melding voor te doen. Toch John?”

Journalist Ton F. van Dijk: “Precies: John de Mol zelf moet hier op reageren. Loket of geen loket.”

Angela de Jong

Angela de Jong, vaste gast in Vandaag Inside, lijkt af te haken bij het programma. “Het zal om de boel te sussen wel weer afgedaan worden als een grap. Dat is het meest makkelijk natuurlijk. Satire, weet je wel. Neemt niet weg dat het walgelijk was”, schrijft ze in haar AD-column.

Ze lijkt haar respect voor Johan behoorlijk verloren te zijn. “Ik had nooit gedacht dat Johan Derksen zó diep kon zinken.”
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Forum Admin woensdag 27 april 2022 @ 14:54:58 #259
35723 crew  GGMM
pi_204555035
Ach nee, niet Angela de Jong
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin woensdag 27 april 2022 @ 14:55:08 #260
232445 crew  Specularium
pi_204555036
Mooi zo, Angela was toch geen aanvulling.
  Moderator woensdag 27 april 2022 @ 14:56:11 #261
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_204555042
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 14:46 schreef Specularium het volgende:

[..]
Compleet met clickbaitachtige titels dat Johan een verkrachter is.
Verrassend dat jij het allemaal goedpraat.
  woensdag 27 april 2022 @ 14:56:53 #262
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204555047
En heel veel mensen die voor de dame in kwestie invullen dat ze zich nu heel slecht voelt, eigenlijk moet ze zich slecht voelen volgens de publieke opinie.

Seksisme ten top natuurlijk, al die mensen die wel ff voor de vrouw bepalen wat ze moet vinden. Voor hetzelfde geld vindt die vrouw het een ontzettend goed verhaal dat ze die wilde nacht met Johan Derksen heeft gehad in haar jonge jaren
Laffe huichelaar
  woensdag 27 april 2022 @ 14:59:09 #263
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_204555059
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 14:56 schreef timmmmm het volgende:
En heel veel mensen die voor de dame in kwestie invullen dat ze zich nu heel slecht voelt, eigenlijk moet ze zich slecht voelen volgens de publieke opinie.

Seksisme ten top natuurlijk, al die mensen die wel ff voor de vrouw bepalen wat ze moet vinden. Voor hetzelfde geld vindt die vrouw het een ontzettend goed verhaal dat ze die wilde nacht met Johan Derksen heeft gehad in haar jonge jaren
Onzin, we vinden het verkrachting omdat het verkrachting is ongeacht wat de vrouw er achteraf van vondt, die kon namelijk op het moment dat het gebeurde er niets van vinden aangezien ze bewusteloos was. Daarom is het dus ook verkrachting...
pi_204555096
Wie zou er vanavond als gast komen?
Moeten zij weten
  woensdag 27 april 2022 @ 15:04:31 #265
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_204555098
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 14:47 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Terwijl het over twee dames gaat die geheel vrijwillig meegekomen zijn om helemaal uitgewoond te worden
Meegekomen naar hun eigen woning :?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_204555167
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 14:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Onzin, we vinden het verkrachting omdat het verkrachting is ongeacht wat de vrouw er achteraf van vondt, die kon namelijk op het moment dat het gebeurde er niets van vinden aangezien ze bewusteloos was. Daarom is het dus ook verkrachting...
Wij kunnen naar drugsgebruik in 1960 kijken en dat als immoreel en illegaal bestempelen, terwijl dat in die tijdsgeest helemaal niet zo werd gezien, ook niet door officieren van justitie. Als er in 1980 dan een wet tegen komt, zijn dat dan allemaal drugscriminelen? Ligt dus iets lastiger dan dat.

Johan geeft inderdaad toe dat het nu uit kan worden gelegd als verkrachting, maar in de tijdsgeest van toen was dat nog niet zonder meer het geval. Voor hetzelfde geld vond de vrouw het een grappige kwajongensstreek en heeft ze zich die nacht helemaal aan Johan overgegeven. Of beter gezegd: misschien was het toen ook verkrachting maar was deze handeling specifiek min of meer geaccepteerd destijds.

Ik praat het natuurlijk niet goed, maar het lijkt me ook weer niet zo'n makkelijk verhaal als men ervan maakt.
  woensdag 27 april 2022 @ 15:14:41 #267
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_204555184
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 15:12 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Wij kunnen naar drugsgebruik in 1960 kijken en dat als immoreel en illegaal bestempelen, terwijl dat in die tijdsgeest helemaal niet zo werd gezien, ook niet door officieren van justitie. Als er in 1980 dan een wet tegen komt, zijn dat dan allemaal drugscriminelen? Ligt dus iets lastiger dan dat.

Johan geeft inderdaad toe dat het nu uit kan worden gelegd als verkrachting, maar in de tijdsgeest van toen was dat nog niet zonder meer het geval. Voor hetzelfde geld vond de vrouw het een grappige kwajongensstreek en heeft ze zich die nacht helemaal aan Johan overgegeven. Of beter gezegd: misschien was het toen ook verkrachting maar was deze handeling specifiek min of meer geaccepteerd destijds.

Ik praat het natuurlijk niet goed, maar het lijkt me ook weer niet zo'n makkelijk verhaal als men ervan maakt.
Jij maakt het veel te makkelijk door te doen alsof het in de jaren '60 normaal was om dronken bewusteloze vrouwen aan te randen, dat was het niet en is het nog steeds niet. Mensen krijgen steeds meer het rare idee dat vroeger maar alles mocht en dat we opeens bekrompener zijn geworden maar heel veel dingen konden toen ook gewoon al niet.

En een kaars in de kut van een bewusteloze vrouw stoppen is er daar 1 van.

En daarnaast praat je het wel degelijk goed cq doe je daar een poging toe.
  woensdag 27 april 2022 @ 15:17:01 #268
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204555202
Het is niet kies, maar verkrachting vind ik echt wat anders.
Laffe huichelaar
pi_204555204
Ophef om niks eigenlijk, maar goed Johan zal koste wat het kost wel moeten hangen als ik de ophef op Twitter zo lees.
٩๏̯͡๏)۶
  Forum Admin woensdag 27 april 2022 @ 15:18:44 #270
232445 crew  Specularium
pi_204555210
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 14:56 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Verrassend dat jij het allemaal goedpraat.
Zo gaat dat tegenwoordig, als ik niet meega in de heksenjacht zal ik ook wel een kaars in iemand hebben geduwd.
pi_204555221
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 14:56 schreef timmmmm het volgende:
En heel veel mensen die voor de dame in kwestie invullen dat ze zich nu heel slecht voelt, eigenlijk moet ze zich slecht voelen volgens de publieke opinie.

Seksisme ten top natuurlijk, al die mensen die wel ff voor de vrouw bepalen wat ze moet vinden. Voor hetzelfde geld vindt die vrouw het een ontzettend goed verhaal dat ze die wilde nacht met Johan Derksen heeft gehad in haar jonge jaren
Je zou zeggen dat Johan zo'n verhaal niet zou vertellen als hij wist dat diegene blijvend getraumatiseerd is.

Anderzijds lijkt mij dit een verhaal om uberhaupt niet op TV te brengen, Johans sociale voelsprieten stonden weer uit, als je een heel klein beetje om je heen kijkt weet je dat je met zo'n verhaal reacties op gaat roepen. In het verleden met pruik op doen en Akwasi grapjes vond ik dat meer voorbeelden van mislukte humor, maar waar wel een doelgroep voor is. Zo'n verhaal als gisteren, dat kan voor niemand als humor worden opgevat lijkt mij. Dus dan was het weer als provocatie bedoeld. Provoceren om te provoceren. Misschien bedoeld om enkel de extreme activisten op de kast te jagen, maar dat heeft hij dan toch slecht ingeschat.

Het kan allemaal best dat het er 50 jaar geleden anders aan toe ging en misschien deden er toen ook wel dames bij Johan dingen in de kont, maar ik kan niet bevatten waarom je zo'n verhaal op TV zou willen brengen. Het lijkt voor Johan een uitdaging om gecanceld te willen worden. Als VI enkel wil provoceren om te provoceren haak ik af.
  woensdag 27 april 2022 @ 15:20:38 #272
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_204555224
Ik wacht vanavond even de duiding af.

Echt handig is het niet om te vertellen en Johan kan het verhaal natuurlijk nog flink afzwakken. Daarin heeft hij denk ik vrij spel, want de andere kant van het verhaal gaan wij waarschijnlijk nooit horen (als die vrouw uberhaupt nog leeft).

Misschien vonden de dames het wel humor toen ze weer bij kwamen, weten wij veel. In de jaren '70 was niks te gek.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  woensdag 27 april 2022 @ 15:22:38 #273
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204555242
Ik denk dat hij dit gewoon vertelde om te vertellen dat iedereen wel eens dingen heeft gedaan waarhij later spijt van had. Ik net zo goed.

Dat is wat minder treffend als je dat met een voorbeeld doet waar je later geen spijt van had.

Ik denk niet dat dit provoceren om te provoceren was, maar je had inderdaad op je vingers kunnen natellen dat er wel ophef om zou komen.
Laffe huichelaar
  Forum Admin woensdag 27 april 2022 @ 15:23:03 #274
35723 crew  GGMM
pi_204555247
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 15:20 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]
Je zou zeggen dat Johan zo'n verhaal niet zou vertellen als hij wist dat diegene blijvend getraumatiseerd is.

Anderzijds lijkt mij dit een verhaal om uberhaupt niet op TV te brengen, Johans sociale voelsprieten zonder weer uit, als je een heel klein beetje om je heen kijkt weet je dat je met zo'n verhaal reacties op gaat roepen. In het verleden met pruik op doen en Akwasi grapjes vond ik dat meer voorbeelden van mislukte humor, maar waar wel een doelgroep voor is. Zo'n verhaal als gisteren, dat kan voor niemand als humor worden opgevat lijkt mij. Dus dan was het weer als provocatie bedoeld. Provoceren om te provoceren. Misschien bedoeld om enkel de extreme activisten op de kast te jagen, maar dat heeft hij dan toch slecht ingeschat.

Het kan allemaal best dat het er 50 jaar geleden anders aan toe ging en misschien deden er toen ook wel dames bij Johan dingen in de kont, maar ik kan niet bevatten waarom je zo'n verhaal op TV zou willen brengen. Het lijkt voor Johan een uitdaging om gecanceld te willen worden. Als VI enkel wil provoceren om te provoceren haak ik af.
Hij bracht het vooral om Johnny de Mol te beschermen en kwam met een voorbeeld van dat het lang geleden is en dat dingen toen anders waren. Denk niet dat het z'n doel was om te provoceren eigenlijk.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_204555250
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 15:20 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]
Je zou zeggen dat Johan zo'n verhaal niet zou vertellen als hij wist dat diegene blijvend getraumatiseerd is.

Anderzijds lijkt mij dit een verhaal om uberhaupt niet op TV te brengen, Johans sociale voelsprieten zonder weer uit, als je een heel klein beetje om je heen kijkt weet je dat je met zo'n verhaal reacties op gaat roepen. In het verleden met pruik op doen en Akwasi grapjes vond ik dat meer voorbeelden van mislukte humor, maar waar wel een doelgroep voor is. Zo'n verhaal als gisteren, dat kan voor niemand als humor worden opgevat lijkt mij. Dus dan was het weer als provocatie bedoeld. Provoceren om te provoceren. Misschien bedoeld om enkel de extreme activisten op de kast te jagen, maar dat heeft hij dan toch slecht ingeschat.

Het kan allemaal best dat het er 50 jaar geleden anders aan toe ging en misschien deden er toen ook wel dames bij Johan dingen in de kont, maar ik kan niet bevatten waarom je zo'n verhaal op TV zou willen brengen. Het lijkt voor Johan een uitdaging om gecanceld te willen worden. Als VI enkel wil provoceren om te provoceren haak ik af.
Hij vertelde dit niet als een willekeurige schijtlollige anekdote maar juist om aan te geven dat er nu heel anders wordt gedacht over seksueel overschrijdend gedrag. Je zag ook wel aan zijn reactie dat hij het echt niet netjes vond en dat hij niet wilde lachen zoals René.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')