abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204494114
Ik heb mijn middenvoetsbeentje gekneusd en mijn enkelbanden gescheurd.

Na 2 weken gips heb ik de komende 4 weken tape rond mijn voet en enkel.

Ik wil graag weer aan het werk maar vraag me af of het toegestaan is om zo te gaan autorijden.

Vanuit het ziekenhuis heb ik een folder gekregen waarin staat dat autorijden toegestaan is als je pijnvrij en zonder krukken kan lopen.

Ik kan in principe zonder krukken uit de voeten maar nog niet pijnvrij, dus wat is dan het advies?

Uiteraard ga ik - als het is toegestaan - eerst een stukje kijken of het überhaupt wel gaat. Als ik er in mijn straat meteen achter kom dat het niet gaat dan stop ik meteen en ga ik niet verder, dat spreekt voor zich.

Als het niet anders kan regel ik een collega die mij kan ophalen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_204494173
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Vanuit het ziekenhuis heb ik een folder gekregen waarin staat dat autorijden toegestaan is als je pijnvrij en zonder krukken kan lopen.

Ik kan in principe zonder krukken uit de voeten maar nog niet pijnvrij, dus wat is dan het advies?
In dat foldertje staat toch dat autorijden is toegestaan als je pijnvrij en zonder krukken kan lopen?
Waarom vraag je dan wat het advies is als je in principe zonder krukken kan lopen, maar nog niet pijnvrij?
pi_204494177
Belangrijkste is: stel je krijgt een ongeval, en dat hoeft helemaal niet jouw schuld te zijn, wat doet jouw verzekering dan? Die grijpen alles aan om niet te hoeven uitkeren.
pi_204494190
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:15 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
In dat foldertje staat toch dat autorijden is toegestaan als je pijnvrij en zonder krukken kan lopen?
Waarom vraag je dan wat het advies is als je in principe zonder krukken kan lopen, maar nog niet pijnvrij?
Omdat ik dus maar aan één van die voorwaarden voldoe.

Maar ik twijfel of je aan één van die voorwaarden moet voldoen of aan allebei.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_204494197
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:18 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

'en' staat voor allebei. Anders stond er wel 'of'.
  woensdag 20 april 2022 @ 21:19:44 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_204494209
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:15 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Ja goed je hebt pijn en pijn.. Als je zoveel pijn hebt dat je de rem niet fatsoenlijk kunt indrukken is één ding, maar als je nog wat sluimerende pijn hebt die het rijden verder niet beinvloedt is dat wat anders. Vraag is alleen wat de verzekering doet als je in een ongeluk verzeild raakt.
pi_204494214
Denk je dat je tijdens het rijden altijd zonder aarzeling de pedalen kan bedienen?
Of is er toch een kans dat je op een moment denkt 'ik zou nu eigenlijk moeten remmen maar mijn voet doet zeer dus ik ga alleen maar van het gas af, hopelijk is die ander alert genoeg'.

https://www.anwb.nl/experts/auto/147/rijden-met-voet-in-gips
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_204494224
Gewoon gassen, pijn is een emotie en emotie kun je uitschakelen.
pindazakje
  woensdag 20 april 2022 @ 21:26:20 #9
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_204494255
quote:
14s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:21 schreef Hyaenidae het volgende:
Gewoon gassen, pijn is een emotie en emotie kun je uitschakelen.
Ouwe zandhaas ^O^
  woensdag 20 april 2022 @ 21:41:15 #10
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204494429
Linker of rechtervoet?

Links zou ik het overwegen, rechts niet. Waarom niet? kom je wel achter als je een noodstop moet maken -O- :X

Verzerkeringstechnisch, zelfs zonder noodstop, kan het wel een staartje krijgen als er iets gebeurt en ze kunnen het op dit afschuiven.
Dum de dum
  woensdag 20 april 2022 @ 21:43:07 #11
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204494448
quote:
autorijden toegestaan is als je pijnvrij en zonder krukken kan lopen.
quote:
quote:
autorijden toegestaan is als je pijnvrij en zonder krukken kan lopen.
quote:
autorijden toegestaan is als je pijnvrij kan lopen
quote:
pijnvrij
quote:
Ik kan nog niet pijnvrij
Zoek hier het antwoord. Succes ^O^

Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 20 april 2022 @ 21:43:56 #12
408813 crew  trein2000
pi_204494465
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:41 schreef Fe2O3 het volgende:
Linker of rechtervoet?

Links zou ik het overwegen, rechts niet. Waarom niet? kom je wel achter als je een noodstop moet maken -O- :X

Verzerkeringstechnisch, zelfs zonder noodstop, kan het wel een staartje krijgen als er iets gebeurt en ze kunnen het op dit afschuiven.
Met een automaat misschien nog wel. Maar als jij honderd keer afslaat bij elk heuveltje waar je op moet stoppen is dat ook gewoon link.
zie email 27 oktober
  Vis een optie? woensdag 20 april 2022 @ 21:44:11 #13
70532 loveli
N
pi_204494467
Als je een noodstop moet maken, lukt dat dan goed genoeg om je verzekeringsmaatschappij ervan te overtuigen om de schade te vergoeden? Zo ja, dan mag je rijden.
crap in = crap out
  woensdag 20 april 2022 @ 21:46:56 #14
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204494492
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:44 schreef loveli het volgende:
Als je een noodstop moet maken, lukt dat dan goed genoeg om je verzekeringsmaatschappij ervan te overtuigen om de schade te vergoeden? Zo ja, dan mag je rijden.
Wat denk je van een voet en enkel die je finaal terug de revalidatie in moet stampen ... Koppelen zal wel meevallen en houd de voet stationair. Lukt dat niet zonder pijn ... Mja.

Sowieso is er dus 6wkn revalidatie blijkbaar, je bent een idioot als je je voet/enkel sloopt voor je werkgever.
Dum de dum
pi_204494504
Het betreft mijn rechtervoet en enkel.

Een eventuele noodstop maken zal geen pretje zijn schat ik zo in en ik vraag me dan ook af of ik wel optimale pedaaldruk kan leveren.

Ik denk dat ik beter maar even een collega regel als chauffeur. :)
  woensdag 20 april 2022 @ 21:50:37 #16
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204494528
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:47 schreef Tomatenboer het volgende:

Een eventuele noodstop maken zal geen pretje zijn schat ik zo in en ik vraag me dan ook af of ik wel optimale pedaaldruk kan leveren.

Zittend werk dan neem ik aan toch? Zonder traplopen? ;)

Je bent ziek he, revalideren (en dus niet werken) en/of thuiswerken is normaal hoor in dit soort kwetsuur gevallen. Je bent niet met je baas getrouwd (neem ik aan).
Dum de dum
pi_204494537
quote:

Die collega lijkt mij handig.

Het foldertje zal eerder over het herstel gaan dan de feitelijke vraag of jij het mag. Als jij zonder gevaar of hinder aan anderen veilig het voertuig kan besturen is er geen probleem, maar gezien je opmerking over de noodstop lijkt mij de opmerking over je collega een verstandige.
pi_204494555
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Metalfrost op 21-04-2022 00:01:42 ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_204494565
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:50 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Zittend werk dan neem ik aan toch? Zonder traplopen? ;)

Hoe weet jij dat? Dat is exact het advies dat ik heb meegekregen. :D
  woensdag 20 april 2022 @ 22:36:31 #20
497658 Revac
Fka womanly
pi_204494999
Beter gewoon je collega vragen ts en wens je een spoedig herstel.
pi_204495082
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:11 schreef Tomatenboer het volgende:

Niet rijden.
Tenminste, als je kan lezen. Als je niet kan lezen, tja..
Google is your friend, abuse your friends
  Moderator woensdag 20 april 2022 @ 23:45:31 #22
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204495419
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:18 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Echt? :{ er staat EN.

:wtf: |:(
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204495470
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:16 schreef lykkefund het volgende:
Belangrijkste is: stel je krijgt een ongeval, en dat hoeft helemaal niet jouw schuld te zijn, wat doet jouw verzekering dan? Die grijpen alles aan om niet te hoeven uitkeren.
Dit.
Vooral dit.
Bij mij probeerden ze het ook.
En toen zat ik nog in de gipsspalk.
Ik heb geweigerd met precies die argumentatie.
pi_204496166
Je kunt ook je krukken gebruiken om je pedalen te bedienen, en dan sturen met je knieën :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204496191
Vandaag en morgen heb ik mijn lieve vader gecharterd om me te halen en te brengen. O+

Vanaf volgende week kan een collega mij halen en brengen.

Gedoe allemaal, hopelijk gaat het snel goed genoeg om wel te kunnen rijden.
pi_204496486
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 08:54 schreef Tomatenboer het volgende:
Vandaag en morgen heb ik mijn lieve vader gecharterd om me te halen en te brengen. O+

Vanaf volgende week kan een collega mij halen en brengen.

Gedoe allemaal, hopelijk gaat het snel goed genoeg om wel te kunnen rijden.
Ik had vorig jaar een Weber (A) breuk L, dus enkelbrace. Heb het geprobeerd, echter door de spanning zat ik al niet lekker achter het stuur, en de pijn kwam op bij het koppelen en werd erger. Dus heb gewoon 2 weken thuis gewerkt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_204496692
quote:

Ik zou lekker carpoolen of de bus pakken ja.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 21 april 2022 @ 10:44:57 #28
189961 ex
aperture science
pi_204496786
Niet thuis werken :')

Grapje hoor TS, beterschap!
The cake is a lie!
pi_204502564
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 08:49 schreef raptorix het volgende:
Je kunt ook je krukken gebruiken om je pedalen te bedienen, en dan sturen met je knieën :)
Mr Bean!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')