quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 19:21 schreef laziness het volgende:
Wij hebben getekend voor een twee-onder-een-kapwoning![]()
Op ruim twee uur rijden van waar onze huidige huis woont![]()
Rust, ruimte, groenOplevering aankomende zomer. Precies op tijd voor de middelbare school start van kind.
Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Rust, ruimte, groenOplevering aankomende zomer. Precies op tijd voor de middelbare school start van kind.
Gaaf! Mooi moment ook voor een verre verhuizing, qua school. Zo zou ik het over een paar jaar ook willen plannenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee een provincie lagerquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 22:18 schreef mrien het volgende:
[..]
Gaaf! Gefeliciteerd! Kom je deze kant op? (Drenthe)
Gefeliciteerd ! Overijssel ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou het eiland tegen de wand zetten met zijn kopse kant (dus een schiereiland) om de doorloop zo groot mogelijk te houden naar buiten.quote:Op zondag 30 oktober 2022 14:08 schreef laziness het volgende:
Heeft er nog iemand zin om mee te denken over de indeling van de woonkamer? We hebben wel een plan maar in het verleden kwamen er vaak verrassende ideeën in dit topic naar voren.
Achterin komt rechts een kastenwand en haaks er op een keukeneiland.
In de rest van de ruimte willen we graag een zespersoons eettafel, hoekbank, tv meubel en één of twee relaxfauteuils.
[ link | afbeelding ]
De doorloop tussen kasten en eiland is een meter. Ik was van de week bij iemand die dat heeft en dat was ruim voldoende. Tussen eiland en deur is het 1.10m. Deze deuren naar buiten gaan we een stuk minder gebruiken dan in ons huidige huis waar er twee parkeerplaatsen achter zijn en de schuifpui dus is waar je elke dag binnenkomt. In het nieuwe huis zal er veel van de deur in de berging gebruikt gemaakt worden tenzij mooie dag waarop je de deuren open gooit maar dan nog doe je dat in een huis met vloerkoeling niet zo vaakquote:Op maandag 31 oktober 2022 22:52 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik zou het eiland tegen de wand zetten met zijn kopse kant (dus een schiereiland) om de doorloop zo groot mogelijk te houden naar buiten.
Nee, er is geen moment geweest waarop me dat een praktische indeling leek eigenlijk. Als de achterkant net zo breed was geweest wel maar nu niet.quote:Op maandag 31 oktober 2022 22:32 schreef Mariposas het volgende:
Met zo’n indeling zou ik de keuken aan de andere kant van de woonkamer plaatsen. Of is dat iets wat jullie bewust niet willen? Heb helaas geen goede plattegrond skills.
Fijn Lazi.quote:Op dinsdag 1 november 2022 06:18 schreef laziness het volgende:
[..]
Nee, er is geen moment geweest waarop me dat een praktische indeling leek eigenlijk. Als de achterkant net zo breed was geweest wel maar nu niet.
Er is ook rekening gehouden met een keuken achter trouwens. Ze gaan hard en een aantal zaken liggen zo langzamerhand wel vast nu.
[ link | afbeelding ]
Oh yes, een echte datumquote:Op dinsdag 1 november 2022 08:58 schreef Cathmar het volgende:
Oplevering voor ons in de week van 5 december![]()
Eerste brochure november 2020. Officieel gekocht mei 2021. Start bouw februari 2022.
En dan is de keuken al geplaatst of moeten jullie dan nog heel veel regelen voor je kunt verhuizen?quote:Op dinsdag 1 november 2022 08:58 schreef Cathmar het volgende:
Eerste brochure november 2020. Officieel gekocht mei 2021. Start bouw februari 2022.
Keuken, plinten.. alles af om er meteen in te kunnen. Ik kan niet wachten om weg te gaan waar we nu wonen. Zin in het nieuwe huis moet nog even groeien, maar ik weet dat dat komt zodra we er in gaan.quote:Op dinsdag 1 november 2022 09:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dan is de keuken al geplaatst of moeten jullie dan nog heel veel regelen voor je kunt verhuizen?
Oh, dat is wel heel lekker!quote:Op dinsdag 1 november 2022 09:50 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Keuken, plinten.. alles af om er meteen in te kunnen. Ik kan niet wachten om weg te gaan waar we nu wonen. Zin in het nieuwe huis moet nog even groeien, maar ik weet dat dat komt zodra we er in gaan.
Mooi sinterklaascadeauquote:Op dinsdag 1 november 2022 08:58 schreef Cathmar het volgende:
Naar mijn idee heeft de verkopende partij een winnend bod gekozen en is het aan de makelaar dat eerst over te brengen. Tenzij er bloedspoed bij is kan ik me dus niet voorstellen dat de makelaar je niet gewoon later terugbelt.quote:Op maandag 27 mei 2024 14:30 schreef heywoodu het volgende:
Wellicht een gekke vraag, maar toch even: wij worden in principe vandaag gebeld door de makelaar met het antwoord of ons bod wel of niet wordt geaccepteerd (van de ongetwijfeld meerdere biedingen). Het zou kunnen dat ik deze ivm werk simpelweg niet op kan nemen op dat moment, dat zal toch niet een probleem zijn in het geval het een 'Ja' is? Ik neem aan dat je nog wel een tweede kans hebt om gebeld te worden (of zsm even terug te bellen)
Geen ervaring, dus toch even de vraag
Zoiets lijkt me ook, dan maak ik me wat minder zorgen om een eventueel gemist telefoontje (uiteraard probeer ik dat wel gewoon te voorkomen). Het is geen bijzondere verkoop met haast of iets, dus dat komt wel goed danquote:Op maandag 27 mei 2024 15:40 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Naar mijn idee heeft de verkopende partij een winnend bod gekozen en is het aan de makelaar dat eerst over te brengen. Tenzij er bloedspoed bij is kan ik me dus niet voorstellen dat de makelaar je niet gewoon later terugbelt.
Tekenen bij de notaris is de dag van de overdracht. Die datum spreken jullie af. Gebruikelijk is dat het huis dan leeg aan jullie wordt opgeleverd.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:44 schreef heywoodu het volgende:
Nog maar eens een praktische vraag die ik nog niet ergens anders heb kunnen vinden (en waarvan ik het een beetje suf vind om het aan een adviseur te vragen):
Stel, we krijgen deze week te horen dat ons bod is geaccepteerd op een woning waarvan we weten dat de huidige bewoners er in oktober uit gaan. Dan neem ik aan dat we bijvoorbeeld volgende week bij de makelaar fysiek een voorlopig koopcontract gaan tekenen, maar wanneer zitten we dan daadwerkelijk fysiek bij de notaris voor het krijgen van de sleutel, het tekenen van de leveringsakte, etc. Is dat in dit geval bijvoorbeeld in oktober, dus kort voor de daadwerkelijke verhuizing/overdracht gebeurt?
Duidelijk, dank u! Ik merk dat voor het eerst in dit hele proces bezig zijn best wat spanning oplevert, en daarbij voor mij vooral ook allemaal van dit soort hele praktische vragen (wanneer moeten we naar X, wanneer moet Y gebeld worden, etc)quote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tekenen bij de notaris is de dag van de overdracht. Die datum spreken jullie af. Gebruikelijk is dat het huis dan leeg aan jullie wordt opgeleverd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |