Dat kan ik ook niet laten als het “vegan zijn” als identiteit hebben aangemeten.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Of vleeseters als ze met vega(n) worden geconfronteerd en dan nadrukkelijk zeggen dat ze vanavond nog wel even een kalf op de barbecue zullen gooien.
Hoe wordt daar over het algemeen op gereageerd dan?quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:50 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dat kan ik ook niet laten als het “vegan zijn” als identiteit hebben aangemeten.
Verontwaardigd. En vervolgens krijg je een preek over hoe slecht vlees voor het klimaat is van iemand wiens dieet voornamelijk bestaat uit avocado’squote:Op dinsdag 19 april 2022 14:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Hoe wordt daar over het algemeen op gereageerd dan?
Dat laatste vind ik ook wel apart; je hele identiteit ophangen aan wat je eet. Dat kom ik op die dating-app zo vaak tegen: “Hoi, ik ben Liselotte en ik ben vegan.”quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:50 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dat kan ik ook niet laten als het “vegan zijn” als identiteit hebben aangemeten.
Is de Maan niet als geheel een enorme verlaten holle ruimtebasis waar ooit nog eens onze genetische bouwplannen zijn ontworpen door Keizer Zorg IV?quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:45 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Niet door de Amerikanen nee, maar iedereen weet dat de nazi’s een geheime basis hebben op de dark side of the moon.
Hartstikke leuk, maar als diegene kinderen heeft, dan heb je wel een stok om mee te slaan he.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:53 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Verontwaardigd. En vervolgens krijg je een preek over hoe slecht vlees voor het klimaat is van iemand wiens dieet voornamelijk bestaat uit avocado’s
"Aangenaam Liselotte, en ik ben Buda en ik lust geen onderwaterinsecten en jij lijkt er op eentje, ok doei"quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:54 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik ook wel apart; je hele identiteit ophangen aan wat je eet. Dat kom ik op die dating-app zo vaak tegen: “Hoi, ik ben Liselotte en ik ben vegan.”
Okay….
quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
En idd.. het laatste wat milieuvriendelijk is, zijn avocado's![]()
Wat strikt genomen niet vegan is, want er zijn insecten nodig voor de bestuiving oid..
Strict genomen is er dan helemaal niets vegan.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat strikt genomen niet vegan is, want er zijn insecten nodig voor de bestuiving oid..
Hoezo dat dan, worden die insecten als slaven gezien dan of wat?quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
quote:
Dus als er dieren nodig zijn om een bepaald product te laten groeien.. tja..quote:Veganisme is eenvoudig gezegd een levenswijze waarbij gestreefd wordt om geen dieren te (laten) gebruiken.
Mja, als ik blanke meisjes met rasta-haar en woonplaats Amsterdam zie, weet ik vaak al hoe laat het isquote:Op dinsdag 19 april 2022 14:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
"Aangenaam Liselotte, en ik ben Buda en ik lust geen onderwaterinsecten en jij lijkt er op eentje, ok doei"
Ja, dit!quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:57 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Strict genomen is er dan helemaal niets vegan.
Ja, ook honing is verboden enz.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hoezo dat dan, worden die insecten als slaven gezien dan of wat?
Die ruiken meestal naar zeep en oude urine.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:58 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Mja, als ik blanke meisjes met rasta-haar en woonplaats Amsterdam zie, weet ik vaak al hoe laat het is
Wappies dus.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, ook honing is verboden enz.
Voordeel wel dat gelijk naar links kunt swipenquote:Op dinsdag 19 april 2022 14:54 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik ook wel apart; je hele identiteit ophangen aan wat je eet. Dat kom ik op die dating-app zo vaak tegen: “Hoi, ik ben Liselotte en ik ben vegan.”
Okay….
En een wollen trui? Mag dat? Want dat schaap wordt er ook niet vrolijk van als je hem niet scheert.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:59 schreef IJsdraakje het volgende:
Maar de vegans die ik ken, zijn meer van het niet onnatuurlijk inzetten van dieren voor hun eigen gewin. Dus wel vruchten die het gevolg zijn van een bij die op de blommen ging zitten (want hun natuurlijke gedrag), maar niet de honing van diezelfde bij voor zichzelf gebruiken en de bij benadelen.
Honing eten als niet-bij-zijnde is toch altijd jatten uit de voorraadkast van de bijtjes?quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:59 schreef IJsdraakje het volgende:
Maar de vegans die ik ken, zijn meer van het niet onnatuurlijk inzetten van dieren voor hun eigen gewin. Dus wel vruchten die het gevolg zijn van een bij die op de blommen ging zitten (want hun natuurlijke gedrag), maar niet de honing van diezelfde bij voor zichzelf gebruiken en de bij benadelen.
In principe niet, want het stimuleert het houden van de dieren en daardoor blijft de industrie in stand, maar de vegans die ik ken, zijn zich er wel van bewust dat de huidige, zo gefokte kuddes, niet zonder scheren kunnen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:01 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
En een wollen trui? Mag dat? Want dat schaap wordt er ook niet vrolijk van als je hem niet scheert.
Ja, daarom past honing niet in een vegan dieet.quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:01 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Honing eten als niet-bij-zijnde is toch altijd jatten uit de voorraadkast van de bijtjes?
Een vogel die zijn eigen poep eet, niet kan vliegen, te dom is om te tellen en die iedere dag een ei legt is ook vrij onnatuurlijk.quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Volgens mij ken ik geen vegans, wel mensen die vegetarisch eten, maar die eten dan wel weer eieren en drinken melk etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |