Wat mij nog het meeste verbaast is dat er soms ook wel mensen met inhoud zich laten meeslepen door complottheorieën.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Complotten rondom overheid. Complot rondom oorlog in Oekraïne. Complot rondom klimaat. You name it.
Denk dat ze van GroenLinks omgeslagen is naar Forum voor Democratie.
[..]
Met die ex kan ik nog goed door een deur. Dit was een tussen-ex.
Ja, als leidinggevende heb ik daar een eind aan gemaakt. Had geen zin om weer een zomer de deur van de KNO-arts plat te moeten lopenquote:Op dinsdag 19 april 2022 14:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Toen ik nog in het buitenland werkte die ook vaak genoeg meegemaakt. Gezonde werkomgeving inderdaad.
ja, ik ook wel een beetje, maar dat is ook al over 3,5 uur.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:26 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb het gevoel alsof het al zes uur is ofzo
Kan allerlei redenen hebben. In dit geval denk ik teleurgesteld in dingen die op dat moment op haar pas kwamen en dan maar iets aangrijpen om het de schuld te geven. Vriend van mij is gewoon enorm conservatief dus alles wat "nieuw" is is meteen eng en verkeerd.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Wat mij nog het meeste verbaast is dat er soms ook wel mensen met inhoud zich laten meeslepen door complottheorieën.
Ja, het heeft wel een diepere psychologische redenen en als je alles benoemt wat er 'misgaat' leidt dat wel af van de persoon die jij eigenlijk zelf bent.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Kan allerlei redenen hebben. In dit geval denk ik teleurgesteld in dingen die op dat moment op haar pas kwamen en dan maar iets aangrijpen om het de schuld te geven. Vriend van mij is gewoon enorm conservatief dus alles wat "nieuw" is is meteen eng en verkeerd.
Ik las laatst ergens een goed artikel. Dat deze mensen zichzelf enorm "kritisch" vinden, maar "zelfkritisch" staat niet in het woordenboek. Daarom valt er ook geen discussie meer mee te voeren (en dan voelen ze zich gesterkt omdat niemand meer tegen hun in wil gaan, dus dan hebben ze "gewonnen").quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, het heeft wel een diepere psychologische redenen en als je alles benoemt wat er 'misgaat' leidt dat wel af van de persoon die jij eigenlijk zelf bent.
quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, het heeft wel een diepere psychologische redenen en als je alles benoemt wat er 'misgaat' leidt dat wel af van de persoon die jij eigenlijk zelf bent.
Voor Facebook en Twitter waren er maar 100quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Kan allerlei redenen hebben. In dit geval denk ik teleurgesteld in dingen die op dat moment op haar pas kwamen en dan maar iets aangrijpen om het de schuld te geven. Vriend van mij is gewoon enorm conservatief dus alles wat "nieuw" is is meteen eng en verkeerd.
Ik kan deze gedachtegang volgenquote:Op dinsdag 19 april 2022 14:30 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik las laatst ergens een goed artikel. Dat deze mensen zichzelf enorm "kritisch" vinden, maar "zelfkritisch" staat niet in het woordenboek. Daarom valt er ook geen discussie meer mee te voeren (en dan voelen ze zich gesterkt omdat niemand meer tegen hun in wil gaan, dus dan hebben ze "gewonnen").
En het geeft misschien een gevoel van controle? Dat gevoel heb ik een beetje bij een paar complotters in m'n omgeving.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Er is wel een wezenlijk verschil in kritisch zijn t.o.v. de overheid/ whatever en een compleet doorgeslagen denkbeeldquote:
Ah ze is verstandig gewordenquote:Op dinsdag 19 april 2022 14:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Complotten rondom overheid. Complot rondom oorlog in Oekraïne. Complot rondom klimaat. You name it.
Denk dat ze van GroenLinks omgeslagen is naar Forum voor Democratie.
[..]
Ik ben alleen kritisch op mezelf.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:30 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik las laatst ergens een goed artikel. Dat deze mensen zichzelf enorm "kritisch" vinden, maar "zelfkritisch" staat niet in het woordenboek. Daarom valt er ook geen discussie meer mee te voeren (en dan voelen ze zich gesterkt omdat niemand meer tegen hun in wil gaan, dus dan hebben ze "gewonnen").
Vergeleken met een boterham met kaasquote:Op dinsdag 19 april 2022 14:32 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Is dat exotisch? Staat al 50 jaar in supermarkt.
Denk dat ze gewoon niet zo opvielen vroegerquote:Op dinsdag 19 april 2022 14:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Voor Facebook en Twitter waren er maar 100
Wappies in NL
niet elke complottheorie is een complottheoriequote:Op dinsdag 19 april 2022 14:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Wat mij nog het meeste verbaast is dat er soms ook wel mensen met inhoud zich laten meeslepen door complottheorieën.
Ja, goede!quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:33 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
En het geeft misschien een gevoel van controle? Dat gevoel heb ik een beetje bij een paar complotters in m'n omgeving.
Enorm verstandig.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:33 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ah ze is verstandig geworden
Ja, de maanlanding heeft nooit plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:34 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Denk dat ze gewoon niet zo opvielen vroeger
[..]
niet elke complottheorie is een complottheorie
De maan bestaat nietquote:Op dinsdag 19 april 2022 14:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, de maanlanding heeft nooit plaatsgevonden.
Dat zijn heerlijke complotten om in te duikenquote:Op dinsdag 19 april 2022 14:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, de maanlanding heeft nooit plaatsgevonden.
Wat is compleet doorgeslagenquote:Op dinsdag 19 april 2022 14:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Er is wel een wezenlijk verschil in kritisch zijn t.o.v. de overheid/ whatever en een compleet doorgeslagen denkbeeld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |