abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 mei 2025 @ 09:22:21 #151
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_217628965
Zo, ik ben sindskort weer eens begonnen met wat meer aandacht voor mijn huid.

Zaken om aan te pakken:
Snel onzuiver
Rimpeltjes
Vlekkerig

Liep bij de Hema tegen de skincare lijn aan en heb meegenomen:
Exfoliant toner (niacinamide en een 4% alpha hydroxy acids (AHA) complex)
Rimpelvullend serum (Pepha® Tight CB en peptide)
Booster retinol (0,19% retinol)

Die laatste bouw ik voorzichtig op, afgelopen maandag voor het eerst gebruikt. Dan morgen weer denk ik, om even rustig aan te beginnen.

Wat zijn jullie ervaringen op het gebied van retinol?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_217812648
Ik ben al een hele tijd geïnteresseerd in retinoïden. Het heeft een tijdje op een laag pitje gestaan, maar ik kwam enkele weken een post tegen over een tazoratene product die je kan online kan bestellen zonder voorschrift van de arts (ik heb het in Spanje besteld, blijkbaar is het daar zo in de apotheek te krijgen). Ik moet wel zeggen dat het niet als medisch, maar als cosmetisch product wordt verkocht.

Uiteraard wilde ik eerst weten of het geen nepspul is wat ik koop, dus ik heb heel veel research gedaan online en veel mensen zijn er enthousiast over, dus ben ik er ook voor gegaan. Volgende stap was hoe je je het beste kan beginnen (en opbouwen) en welke routine. Ook daar uitvoerig onderzoek naar gedaan. Ik moet zeggen dat ik op mijn 42e skincare nog steeds erg ingewikkeld vind :')

Ik ben benieuwd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sunshine1982 op 31-05-2025 22:30:49 ]
pi_217856262
quote:
17s.gif Op woensdag 14 mei 2025 09:22 schreef Debsterr het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen op het gebied van retinol?
Goed, maar rustig opbouwen. Ik ben begonnen met retinol 0,5% en inmiddels retinal 0,2%. Volgende stap als ik zou willen is dan tretinoïne zelf denk ik maar dat is op recept.

quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 22:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben al een hele tijd geïnteresseerd in retinoïden. Het heeft een tijdje op een laag pitje gestaan, maar ik kwam enkele weken een post tegen over een tazoratene product die je kan online kan bestellen zonder voorschrift van de arts (ik heb het in Spanje besteld, blijkbaar is het daar zo in de apotheek te krijgen). Ik moet wel zeggen dat het niet als medisch, maar als cosmetisch product wordt verkocht.

Uiteraard wilde ik eerst weten of het geen nepspul is wat ik koop, dus ik heb heel veel research gedaan online en veel mensen zijn er enthousiast over, dus ben ik er ook voor gegaan. Volgende stap was hoe je je het beste kan beginnen (en opbouwen) en welke routine. Ook daar uitvoerig onderzoek naar gedaan. Ik moet zeggen dat ik op mijn 42e skincare nog steeds erg ingewikkeld vind :')

Ik ben benieuwd.
Geen ervaring mee, maar als je het besluit te gebruiken zou een update over een tijdje wel gewaardeerd worden :Y
pi_217859842
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 11:57 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Goed, maar rustig opbouwen. Ik ben begonnen met retinol 0,5% en inmiddels retinal 0,2%. Volgende stap als ik zou willen is dan tretinoïne zelf denk ik maar dat is op recept.
[..]
Geen ervaring mee, maar als je het besluit te gebruiken zou een update over een tijdje wel gewaardeerd worden :Y
Will do! Ik heb heel wat posts gelezen op reddit en het schijnt wel goed spul te zijn. Ook goed tegen acné, ik heb nog steeds last van puistjes. Foto's gezien van gezichten die vervellen van dat spul (iets wat met het gebruik van retinoids kan optreden, maar niet wenselijk uiteraard). Ik gebruik het nu om de dag en overdag goed moisturizen plus zonnebrand.

Deze is het:

Je hebt ook de 0.1 variant die sterker is. Ik heb de 0.5 om mee te beginnen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sunshine1982 op 05-06-2025 18:58:18 ]
  vrijdag 18 juli 2025 @ 17:22:33 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218252165
Best wel fan inmiddels van Deep Sea Pure Water Cream van Purito Seoul

Natuurlijk is dat deep water gebeuren dikke onzin, maar het is in deze zomermaanden een fantastische gelcreme die mijn huid heerlijk zacht en glad maakt en de niacinamide erin werkt als een malle.
Op koele dagen vind ik een spuitje Nuxe olie erbij wel lekker, of wanneer ik poederfoundation gebruik. Anders een te droge bakkes

En gisteren gestart met Koreaanse zonnebrandcrème op gezicht. Moet er nog even aan wennen maar voelt wel echt 100x prettiger dan de meeste westerse merken zeg!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 12:13:44 #156
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219068191
Ik heb deze gekocht in Hong Kong, vind hem erg smooth en goed hydraterend overkomen. Kostte me daar ong. 8,-, gaat me hier in Europa niet lukken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_219104603
Mag ik even een skincare-vraag stellen?

Door meds kwijl ik nogal (Sorry vies. Weet het. Overdag slik ik dat weg, maar als ik slaap niet) en daardoor heb ik huidirritatie op mijn wangen (rood en een beetje pokkelig)

Ik ga het niet dicht smeren met make-up. Alleen ik vraag me af of er een crèmepje is dat een beetje liefde geeft aan mijn huid (en dus minder rood en lelijk)

Dus als iemand tips heeft... graag en bedankt!
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 21:26:28 #158
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219104842
Droge irritatie of is het nattig? En is het open of dichte huid?

Creme met centella vanuit de Korean skincare werkt heel goed verzachtend.
Serum of crème met ongeveer 5% niacinamide ook goed om te gebruiken, kan ook samen.

Wat je altijd kunt doen is heel plaatselijk klein beetje La Roche Posay Cicaplast Baume B5+ erop doen. Zit centella in en panthenol om te verzachten. Heel zacht en houdt vocht ook goed in je huid dus beschermt gedurende de nacht ook goed.
Wel dun smeren anders wordt het vrij plakkerig. Ik vind dat zelf een naar gevoel op mijn huid :+
pi_219104894
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 21:26 schreef Molo het volgende:
Droge irritatie of is het nattig? En is het open of dichte huid?

Creme met centella vanuit de Korean skincare werkt heel goed verzachtend.
Serum of crème met ongeveer 5% niacinamide ook goed om te gebruiken, kan ook samen.

Wat je altijd kunt doen is heel plaatselijk klein beetje La Roche Posay Cicaplast Baume B5+ erop doen. Zit centella in en panthenol om te verzachten. Heel zacht en houdt vocht ook goed in je huid dus beschermt gedurende de nacht ook goed.
Wel dun smeren anders wordt het vrij plakkerig. Ik vind dat zelf een naar gevoel op mijn huid :+
Het is een beetje van beide. Schilferig, maar ook met wondjes (afblijven CotS. Afblijven).
Voordat ik anti-kwijl-pillen slikte was het ook op mijn arm. Zelfde schilferig en wondjes. Het jeukt ook gewoon.

Ik ben echt een sukkeltje op gebied van skincare. Mijn moeder zei vroeger altijd dat ik dag- en nachtcrème moest gebruiken om rimpels later te voorkomen. Alleen dat prikt enorm. Dus mee gestopt

Ik ga even de termen opschrijven en zoeken bij de drogist. Heb geen geld voor hele dure crèmes, maar er moet vast wel iets te vinden zijn...

Dank je wel :*
pi_219104906
Ik heb zelf vergelijkbare irritatieplekken als ik verkouden ben en een loopneus heb. Maar dan onder mijn neus. Ik doe er een dun laagje vaseline op! 's Avonds erop doen en dan beschermt het de hele nacht.

Vaseline is hartstikke goedkoop en misschien heb je het zelfs al in huis.

Het voelt idd wat kleverig, maar ik merk er in m'n slaap niks van.

Misschien werkt het voor jou ook.
pi_219104929
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 21:35 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb zelf vergelijkbare irritatieplekken als ik verkouden ben en een loopneus heb. Maar dan onder mijn neus. Ik doe er een dun laagje vaseline op! 's Avonds erop doen en dan beschermt het de hele nacht.

Vaseline is hartstikke goedkoop en misschien heb je het zelfs al in huis.

Het voelt idd wat kleverig, maar ik merk er in m'n slaap niks van.

Misschien werkt het voor jou ook.
Dat klinkt eigenlijk heel logisch ja :Y
En vettig is niet erg; in de ochtend natuurlijk gewoon een lap over mijn toet

Straks even proberen
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 21:52:35 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219105032
Belangrijkste is beschermen in de nacht, en overdag niet teveel boenen. Geen zeep gebruiken of irriterende/geparfumeerde spulletjes

Dag/nachtcrème kan maar tegen rimpels helpt vooral zonbescherming en niet roken.
Als je maar beschermt tegen verder uitdrogen, dan gaat langzaam de roodheid en droge jeuk ook weg.
Als je iets sneller dat weg wilt hebben kun je die kalmerende dingen gebruiken die ik beschreef
pi_219105061
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 21:52 schreef Molo het volgende:
Belangrijkste is beschermen in de nacht, en overdag niet teveel boenen. Geen zeep gebruiken of irriterende/geparfumeerde spulletjes

Dag/nachtcrème kan maar tegen rimpels helpt vooral zonbescherming en niet roken.
Als je maar beschermt tegen verder uitdrogen, dan gaat langzaam de roodheid en droge jeuk ook weg.
Als je iets sneller dat weg wilt hebben kun je die kalmerende dingen gebruiken die ik beschreef
Nou roken doe ik niet en zonneschermen wel. Daarnaast is het geloof ik ook een kwestie van mazzel hebben met genen. Of pech.

Ik ga van de week naar de drogist!
pi_219105088
Het is wel duidelijk dat ik vooral op mijn linkerkant lig... rechts is de huid prima _O-
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 22:05:38 #165
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219105151
Als je nou niks in huis hebt vanavond, gebruik dan paar druppels olijfolie. Gok dat je dat wel in huis hebt

Even je gezicht vochtig maken en droog deppen met een handdoek. Dan druppels olijfolie in je hand (half theelepeltje is meer dan genoeg), handen over elkaar heen wrijven en dan over je gezicht verdelen.
Op een niet-droge huid verdeelt het beter en trekt het beter in.

Ikzelf krijg puistjes van vaseline dus neem zoiets liever niet. Maar er zijn genoeg soorten olie of vet, komt goed CotS!
pi_219107611
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 22:05 schreef Molo het volgende:
Als je nou niks in huis hebt vanavond, gebruik dan paar druppels olijfolie. Gok dat je dat wel in huis hebt

Even je gezicht vochtig maken en droog deppen met een handdoek. Dan druppels olijfolie in je hand (half theelepeltje is meer dan genoeg), handen over elkaar heen wrijven en dan over je gezicht verdelen.
Op een niet-droge huid verdeelt het beter en trekt het beter in.

Ikzelf krijg puistjes van vaseline dus neem zoiets liever niet. Maar er zijn genoeg soorten olie of vet, komt goed CotS!
Die olie heb ik geprobeerd! Geen jeuk iig

Omdat die huid daar pukkelig is, heb ik toch de vaseline laten zitten

"Korstjes" en schilfertjes zijn ook "zachter"

Eens zien wat dit op de lange termijn doet

(Het is zo'n gênant probleem)
pi_219153940
Moool (en anderen natuurlijk *O* ), wat raad je een n00b aan die het allemaal eens wat serieuzer wil gaan nemen?

Ik ben godsgruwelijk verwend met m'n huid en verdien em niet. Altijd lui en onverschillig mee omgesprongen en heb m'n huidleven volgens de school van Jim Jefferies geleefd.

Bekijk deze YouTube-video

Met de aantekening dat ik zelfs mn zonnebrandleef niet goed heb geleefd. In my defence kom ik het liefst zo min mogelijk buiten en woon ik niet Australië, maar toch!

Ik ben nu de 40 voorbij, doe al een tijdje botox in m'n frons, tegen de hoofdpijn als het me zo uitkomt en ben dan wel ijdel genoeg om m'n hele voorhoofd mee te pakken, maar echt nodig is het niet. Bij de ooggies begint het wat dun te worden en te rimpelen bij bepaalde uitdrukkingen. Mn naso labial fold is wel dingen aan het doen waar ik het niet mee eens ben inmiddels... Ik heb een aantal niet al te grote en niet al te donkere zonschade vlekjes inmiddels, maar dat is het wel zo'n beetje. Eens in de zoveel tijd doe ik een rondje van een aantal micro needle sessies, ihkv grote stappen, snel thuis. Maar dat is ook zo schreeuwend duur geworden dat het ook wel weer een jaar of 2 geleden is. Ik drink tegenwoordig wel Collageen en electrolytes omdat ik aan de ozempic ben. Sinds 2 dagen smeer ik 1 of ander serum van HEMA, want dat lag in de grabbelbak en ik herkende een ingrediënt van een van de 3000 skincare subs die ik op reddit ben gaan volgen. Maar daar word ik vooralsnog volkomen overgeinformeerd voor de fase waar ik in zit...

Gisteren was ik weer eens bij een (ook)skincare salon, voor heel iets anders. En de dame kijkt elke keer meewariger naar mn huid en probeert me steeds wanhopiger van alles aan te smeren. Dus ondanks dat ik nog steeds flawlless oogt (hairflip) is er wel van alles aan het gebeuren en moet ik mijzelf misschien een routine aanleren.

Waar begin ik? Mijn huid is sinds de puberteit gewoon normaal geloof ik, geen gekke dingen of gekke zones. Doet wattie moet doen, oogt fucking flawless :')

HALP O+

[ Bericht 3% gewijzigd door DancingPhoebe op 30-10-2025 22:44:24 ]
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_219153972
*O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 8 november 2025 @ 16:05:41 #169
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219222516
Ik ben helemaal verzopen in de Korean skincare routines en spullenboel. Veel teveel leuk en mooi spul _O_

Tot 2021 had ik een perfecte huid, toen door stress totaal verneukt met enge bulten en acne en weet ik wat, de hele bende ontstoken, open en littekens dit dat
Langzaamaan opgeknapt met met name rust, The Ordinary spullen en Tea Tree oil.

Nu een aantal jaar later, mijn hemel wat een fijn spul zeg die Koreaanse shizzle, het pakt zelfs rimpeltjes aan en mijn roodheids en kleurlittekens die ik inmiddels maar geaccepteerd had (lees: foundation erover plempen).

Centella is godenspul
Kalmeren kun je leren
Zacht en zonder parfum is dé shit _O_

Ps. tipje, Black Friday korting bij Yesstyle webshop nu *O*
pi_219222565
(kleine update: de olie tip werkt; rustige huid)
  zaterdag 8 november 2025 @ 18:26:07 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219223457
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 16:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
(kleine update: de olie tip werkt; rustige huid)
Fijn te horen *O*
pi_219223480
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 november 2025 16:05 schreef Molo het volgende:
Ik ben helemaal verzopen in de Korean skincare routines en spullenboel. Veel teveel leuk en mooi spul _O_

Tot 2021 had ik een perfecte huid, toen door stress totaal verneukt met enge bulten en acne en weet ik wat, de hele bende ontstoken, open en littekens dit dat
Langzaamaan opgeknapt met met name rust, The Ordinary spullen en Tea Tree oil.

Nu een aantal jaar later, mijn hemel wat een fijn spul zeg die Koreaanse shizzle, het pakt zelfs rimpeltjes aan en mijn roodheids en kleurlittekens die ik inmiddels maar geaccepteerd had (lees: foundation erover plempen).

Centella is godenspul
Kalmeren kun je leren
Zacht en zonder parfum is dé shit _O_

Ps. tipje, Black Friday korting bij Yesstyle webshop nu *O*
Ik gebruik Round Lab 1025 Dokdo Foam Facial Cleanser. Ook iets Koreaans. Fijn spul en je doet heel lang met een tube :Y
  zaterdag 8 november 2025 @ 21:46:53 #173
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219225718
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 18:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik gebruik Round Lab 1025 Dokdo Foam Facial Cleanser. Ook iets Koreaans. Fijn spul en je doet heel lang met een tube :Y
Ja is ook fijn merk, ken het product zelf niet omdat ik mijn La Roche Posay cleanser voor onder de douche prima vind en echt al tig jaar met volle tevredenheid Bioderma micellair water gebruik.

Heb wel net een testsetje van hun toner, ampoule, serum en crème besteld. Benieuwd wat dat doet

The Ordinary heeft trouwens 23% korting en een moisturizer gratis bij een bestelling. Is leuke actie dus even mijn niacinamide gerestocked en nog azelainezuurcrème meebesteld om te proberen *O*
pi_219225761
Azelaic acid van The Ordinary gaat bij mij altijd rullen, dus ik heb m’n voorraad verpatst via Vinted.
  zaterdag 8 november 2025 @ 21:55:49 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219225794
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:51 schreef Doedezemaar het volgende:
Azelaic acid van The Ordinary gaat bij mij altijd rullen, dus ik heb m’n voorraad verpatst via Vinted.
Onder je make up of sowieso?

Ik heb m nu bij The Ordinary gekocht, maar ook bij Yesstyle in een vorm die sowieso niet rult. Alleen is de bezorgtijd daarvan altijd langggg dus wil alvast de werkende stof proberen in de tussentijd
#ongeduldig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')