Goed, maar rustig opbouwen. Ik ben begonnen met retinol 0,5% en inmiddels retinal 0,2%. Volgende stap als ik zou willen is dan tretinoïne zelf denk ik maar dat is op recept.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:22 schreef Debsterr het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen op het gebied van retinol?
Geen ervaring mee, maar als je het besluit te gebruiken zou een update over een tijdje wel gewaardeerd wordenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben al een hele tijd geïnteresseerd in retinoïden. Het heeft een tijdje op een laag pitje gestaan, maar ik kwam enkele weken een post tegen over een tazoratene product die je kan online kan bestellen zonder voorschrift van de arts (ik heb het in Spanje besteld, blijkbaar is het daar zo in de apotheek te krijgen). Ik moet wel zeggen dat het niet als medisch, maar als cosmetisch product wordt verkocht.
Uiteraard wilde ik eerst weten of het geen nepspul is wat ik koop, dus ik heb heel veel research gedaan online en veel mensen zijn er enthousiast over, dus ben ik er ook voor gegaan. Volgende stap was hoe je je het beste kan beginnen (en opbouwen) en welke routine. Ook daar uitvoerig onderzoek naar gedaan. Ik moet zeggen dat ik op mijn 42e skincare nog steeds erg ingewikkeld vind![]()
Ik ben benieuwd.
Will do! Ik heb heel wat posts gelezen op reddit en het schijnt wel goed spul te zijn. Ook goed tegen acné, ik heb nog steeds last van puistjes. Foto's gezien van gezichten die vervellen van dat spul (iets wat met het gebruik van retinoids kan optreden, maar niet wenselijk uiteraard). Ik gebruik het nu om de dag en overdag goed moisturizen plus zonnebrand.quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:57 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Goed, maar rustig opbouwen. Ik ben begonnen met retinol 0,5% en inmiddels retinal 0,2%. Volgende stap als ik zou willen is dan tretinoïne zelf denk ik maar dat is op recept.
[..]
Geen ervaring mee, maar als je het besluit te gebruiken zou een update over een tijdje wel gewaardeerd worden![]()
Het is een beetje van beide. Schilferig, maar ook met wondjes (afblijven CotS. Afblijven).quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:26 schreef Molo het volgende:
Droge irritatie of is het nattig? En is het open of dichte huid?
Creme met centella vanuit de Korean skincare werkt heel goed verzachtend.
Serum of crème met ongeveer 5% niacinamide ook goed om te gebruiken, kan ook samen.
Wat je altijd kunt doen is heel plaatselijk klein beetje La Roche Posay Cicaplast Baume B5+ erop doen. Zit centella in en panthenol om te verzachten. Heel zacht en houdt vocht ook goed in je huid dus beschermt gedurende de nacht ook goed.
Wel dun smeren anders wordt het vrij plakkerig. Ik vind dat zelf een naar gevoel op mijn huid
Dat klinkt eigenlijk heel logisch jaquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:35 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb zelf vergelijkbare irritatieplekken als ik verkouden ben en een loopneus heb. Maar dan onder mijn neus. Ik doe er een dun laagje vaseline op! 's Avonds erop doen en dan beschermt het de hele nacht.
Vaseline is hartstikke goedkoop en misschien heb je het zelfs al in huis.
Het voelt idd wat kleverig, maar ik merk er in m'n slaap niks van.
Misschien werkt het voor jou ook.
Nou roken doe ik niet en zonneschermen wel. Daarnaast is het geloof ik ook een kwestie van mazzel hebben met genen. Of pech.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:52 schreef Molo het volgende:
Belangrijkste is beschermen in de nacht, en overdag niet teveel boenen. Geen zeep gebruiken of irriterende/geparfumeerde spulletjes
Dag/nachtcrème kan maar tegen rimpels helpt vooral zonbescherming en niet roken.
Als je maar beschermt tegen verder uitdrogen, dan gaat langzaam de roodheid en droge jeuk ook weg.
Als je iets sneller dat weg wilt hebben kun je die kalmerende dingen gebruiken die ik beschreef
Die olie heb ik geprobeerd! Geen jeuk iigquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 22:05 schreef Molo het volgende:
Als je nou niks in huis hebt vanavond, gebruik dan paar druppels olijfolie. Gok dat je dat wel in huis hebt
Even je gezicht vochtig maken en droog deppen met een handdoek. Dan druppels olijfolie in je hand (half theelepeltje is meer dan genoeg), handen over elkaar heen wrijven en dan over je gezicht verdelen.
Op een niet-droge huid verdeelt het beter en trekt het beter in.
Ikzelf krijg puistjes van vaseline dus neem zoiets liever niet. Maar er zijn genoeg soorten olie of vet, komt goed CotS!
Fijn te horenquote:Op zaterdag 8 november 2025 16:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
(kleine update: de olie tip werkt; rustige huid)
Ik gebruik Round Lab 1025 Dokdo Foam Facial Cleanser. Ook iets Koreaans. Fijn spul en je doet heel lang met een tubequote:Op zaterdag 8 november 2025 16:05 schreef Molo het volgende:
Ik ben helemaal verzopen in de Korean skincare routines en spullenboel. Veel teveel leuk en mooi spul![]()
Tot 2021 had ik een perfecte huid, toen door stress totaal verneukt met enge bulten en acne en weet ik wat, de hele bende ontstoken, open en littekens dit dat
Langzaamaan opgeknapt met met name rust, The Ordinary spullen en Tea Tree oil.
Nu een aantal jaar later, mijn hemel wat een fijn spul zeg die Koreaanse shizzle, het pakt zelfs rimpeltjes aan en mijn roodheids en kleurlittekens die ik inmiddels maar geaccepteerd had (lees: foundation erover plempen).
Centella is godenspul
Kalmeren kun je leren
Zacht en zonder parfum is dé shit![]()
Ps. tipje, Black Friday korting bij Yesstyle webshop nu
Ja is ook fijn merk, ken het product zelf niet omdat ik mijn La Roche Posay cleanser voor onder de douche prima vind en echt al tig jaar met volle tevredenheid Bioderma micellair water gebruik.quote:Op zaterdag 8 november 2025 18:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik gebruik Round Lab 1025 Dokdo Foam Facial Cleanser. Ook iets Koreaans. Fijn spul en je doet heel lang met een tube
Onder je make up of sowieso?quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:51 schreef Doedezemaar het volgende:
Azelaic acid van The Ordinary gaat bij mij altijd rullen, dus ik heb m’n voorraad verpatst via Vinted.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |