abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204479986
Heerlijk Shell! Op naar de 30! Eind volgende maand 30,- let maar op!!
pi_204480732
Heb toch nog 1 transactie ingesteld: m'n aandeel PostNL is me net wat te groot in m'n portfolio dus gooi morgenmiddag nog een pluk (~1/3e) eruit. Lijkt me niet onhandig om dat net vóór ex-dividend te doen.
pi_204481665
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 10:32 schreef Beursaap het volgende:
Heerlijk Shell! Op naar de 30! Eind volgende maand 30,- let maar op!!
Grote kans..niet op gegokt...verkocht op 27..mooi zat
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 19 april 2022 @ 14:21:48 #29
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_204481775
Vond Shell altijd leuk voor dividend. Maar altijd dat gestuiter van 25-30...daar ga je niet rijk van worden.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_204481824
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 14:06 schreef Geerd het volgende:

[..]
Grote kans..niet op gegokt...verkocht op 27..mooi zat
:')_________! Over 2 maanden sterf je bijna van verdriet.
pi_204481862
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 14:29 schreef Beursaap het volgende:

[..]
:')_________! Over 2 maanden sterf je bijna van verdriet.
Mwja waarom..het is niet dat ik er 15k had in gestopt ,,even snel gerekend toch zo 16% gepakt ..nou mooi toch.
Hoef niet het onderste uit de kan.

Ja had idd even gekeken de top ligt vaak rond juni/juli dus hij zou nog even doorstijgen maja ..en moet nieuwe cv ketel hebben..heb ik die er alweer uit :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_204481921
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 12:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Heb toch nog 1 transactie ingesteld: m'n aandeel PostNL is me net wat te groot in m'n portfolio dus gooi morgenmiddag nog een pluk (~1/3e) eruit. Lijkt me niet onhandig om dat net vóór ex-dividend te doen.
Nieuwsbericht kinderarbeid bij PostNL, aandeelhouders waarderen deze vindingrijkheid om de winstgevendheid op te krikken en het aandeel noteert 3% hoger.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204481956
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 14:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nieuwsbericht kinderarbeid bij PostNL, aandeelhouders waarderen deze vindingrijkheid om de winstgevendheid op te krikken en het aandeel noteert 3% hoger.
Koersstijging heeft wss meer met komende dividend te maken dan met het nieuws.

Daarnaast is die kinderarbeid zover ik weet niet bij PostNL maar bij onderaannemers waar blijkbaar geen zicht op is.
Niet om het recht te praten als het zo is, die constructies maken het kwetsbaar voor misstanden.
Wil je dat voorkomen, dan moet je dit soort constructies met fake zelfstandigheid geheel uitbannen.
pi_204482158
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 14:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Koersstijging heeft wss meer met komende dividend te maken dan met het nieuws.

Daarnaast is die kinderarbeid zover ik weet niet bij PostNL maar bij onderaannemers waar blijkbaar geen zicht op is.
Niet om het recht te praten als het zo is, die constructies maken het kwetsbaar voor misstanden.
Wil je dat voorkomen, dan moet je dit soort constructies met fake zelfstandigheid geheel uitbannen.
Wanneer ben je niet meer fake zelfstandig? Als er 30k+ aan waarde op de balans staat in de vorm van voertuigen?

Éen elektrische bus en je zit al over de 50k, meer dan je standaard ZZP'er.
Éen werknemer erbij en je bent gelijk ondernemer? Hoe werkt dit precies.

Volgens mij is de oplossing simpel, iemand heeft gewoon recht op een vast arbeidscontract na 12 maanden ZZP'en onder éen en dezelfde opdrachtgever.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204482200
Één van de voorwaarden om niet "fake zzp-er" te zijn, lijkt me dat je zelf je tarieven kan vaststellen.
pi_204482225
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 15:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wanneer ben je niet meer fake zelfstandig? Als er 30k+ aan waarde op de balans staat in de vorm van voertuigen?

Éen elektrische bus en je zit al over de 50k, meer dan je standaard ZZP'er.
Éen werknemer erbij en je bent gelijk ondernemer? Hoe werkt dit precies.

Volgens mij is de oplossing simpel, iemand heeft gewoon recht op een vast arbeidscontract na 12 maanden ZZP'en onder éen en dezelfde opdrachtgever.
Dienstbetrekking zeggenschap en dat beide de fiscus jarenlang niet (meer) controleerde en ik snap dat ook wel, want je krijgt je centen toch wel. Maar het probleem was vooral dat je niet meer kon vaststellen wel of niet. Het simpele criterium is arbeidsverhouding en zeggenschap, maar dat reguleer je met een ov

[ Bericht 1% gewijzigd door nostra op 19-04-2022 15:33:58 ]
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_204483429
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 15:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
Één van de voorwaarden om niet "fake zzp-er" te zijn, lijkt me dat je zelf je tarieven kan vaststellen.
Je bent altijd afhankelijk van marktfactoren als je jezelf uitprijst komt niemand bij je sjoppzen
pi_204483439
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 15:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Dienstbetrekking zeggenschap en dat beide de fiscus jarenlang niet (meer) controleerde en ik snap dat ook wel, want je krijgt je centen toch wel. Maar het probleem was vooral dat je niet meer kon vaststellen wel of niet. Het simpele criterium is arbeidsverhouding en zeggenschap, maar dat reguleer je met een ov
Tjah, nou, weet niet hoor, als subcontractor met 5 mensen onder je ben je nog steeds afhankelijk van PostNL.

Die criteria zijn grijs, en aan de onderkant van de samenleving is dat niet goed genoeg.
pi_204484185
Nu is de avond nog niet om maar tot zover een heel aardige dag op de beurs geweest :)
pi_204484358
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 19:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nu is de avond nog niet om maar tot zover een heel aardige dag op de beurs geweest :)
En morgen weer een dagje rood. ;) Zoals die dingen gaan.
pi_204484380
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 19:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
En morgen weer een dagje rood. ;) Zoals die dingen gaan.
Morgen is morgen :+
pi_204484500
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 18:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tjah, nou, weet niet hoor, als subcontractor met 5 mensen onder je ben je nog steeds afhankelijk van PostNL.

Die criteria zijn grijs, en aan de onderkant van de samenleving is dat niet goed genoeg.
Ja sorry, ik snap nog steeds hun pleitbaar standpunt.niet Je zet je klauw toch onder iets en dan ga je na een jaar janken dat dat niet goed genoeg is. Hoe dan?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_204484817
Vanochtend Begin van de handelsdag nog wat Floor & Decor bijgekocht O+
  dinsdag 19 april 2022 @ 20:00:59 #44
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_204484919
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 19:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vanochtend Begin van de handelsdag nog wat Floor & Decor bijgekocht O+
Is dat hetzelfde als Decor Laxatives uit Madmen? :P

Edit: ah, dat is secor laxatives. :')

[ Bericht 8% gewijzigd door Zwansen op 19-04-2022 20:17:49 ]
pi_204485204
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2022 20:00 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Is dat hetzelfde als Decor Laxatives uit Madmen? :P
Heb iets gemist denk ik :+

Maar wel een mooi bedrijf, zo'n 160 winkels in 33 staten, eind van het jaar willen ze op 192 stuks zitten en binnen 8 tot 10 jaar op zo'n 500.

Ter vergelijking:
Lowe's -> 2.200 winkels
Home Depot -> 2.300 winkels
Target -> 1.926 winkels
Walmart -> 6.100 winkels

Nu zijn die laatste 2 minder relevant maar het geeft wel aan dat er met slechts 160 vestigingen nog wel wat groeikansen liggen.

Heb ook wat video's gekeken van mensen die zo'n vestiging bezoeken, zie mezelf er ook wel een vloertje uitzoeken ;)

Over een paar jaar denk je nog eens aan deze post.
Of om me uit te lachen, of om me te feliciteren :+

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-04-2022 20:25:50 ]
pi_204486664
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 19:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja sorry, ik snap nog steeds hun pleitbaar standpunt.niet Je zet je klauw toch onder iets en dan ga je na een jaar janken dat dat niet goed genoeg is. Hoe dan?
Men wordt uitgespeeld tegen elkaar aan de onderkant van de samenleving.

Dat daar wetgeving op komt is zo gek nog niet. Pas als iedereen een basisinkomen krijgt waar ze lekker van kunnen leven wordt het gepast om dat helemaal buiten de vergelijking te zetten.
  dinsdag 19 april 2022 @ 22:56:32 #47
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_204487241
Zo, NFLX flink onderuit.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  dinsdag 19 april 2022 @ 22:58:43 #48
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_204487255
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 22:56 schreef monkyyy het volgende:
Zo, NFLX flink onderuit.
-25%. _O-

Nu al 50% van de top dacht ik.
pi_204487322
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 22:56 schreef monkyyy het volgende:
Zo, NFLX flink onderuit.
Daar ben ik dan nog redelijk goed vanaf gekomen. Heb ze met ¤13 verlies van de hand gedaan op 4 april :o

M'n handeltje Prosus ging een stuk beter en gelukkig compenseert dat ruim.
pi_204487589
Netflix warns a global crackdown on password sharing is coming

https://www.cnbc.com/2022(...)urce=androidappshare

Och jee toch. Weg gaan de tijden dat je denkt een leuke western te gaan kijken en dan na 2 uur erachter komt dat het een waardeloze film is met een paar gay cowboys in de hoofdrol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')