Spellingsregels omtrent stram+t ook.quote:Op woensdag 13 april 2022 11:50 schreef Libertarisch het volgende:
Iedere hartklopping en iedere ademhaling herinnerd ons aan onze sterfelijkheid en kwetsbaarheid. Of voel maar eens aan je halsslagader. Stel jezelf jezelf eens als lijk voor en in je kist.
Het lichaam sterft, de persoonlijkheid gaat door.
Nee joh, ik doe niet mee met de illusie.quote:Op zaterdag 16 april 2022 20:57 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Spellingsregels omtrent stram+t ook.
je bedoelt stam?quote:Op zaterdag 16 april 2022 20:57 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Spellingsregels omtrent stram+t ook.
Nee, stram. Dat is nieuwe spelling.quote:
Dat kenmerkt in mijn ogen jouw hele manier van denken: "Het zou oh zo tragisch zijn als er buiten het lichaam geen bewustzijn zou zijn, dus het moet er wel zijn".quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:34 schreef Libertarisch het volgende:
Het is wel minder, als één van de vleesrobots uit is gegaan dat ze dan voor altijd verdwenen zijn. Waarmee elk verlies dus een tragedie van ongekende proporties is.
Dat is geen nieuwe spelling, dat is een ander woord.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:03 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, stram. Dat is nieuwe spelling.
Het einde van het bewustzijn zou het einde van het bestaan betekenen, het einde van alles. De kleurtjes van de regenboog en rozengeur, liefde en schoonheid zouden allemaal verdwenen zijn. Dat is toch het laatste dat je wil?quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:15 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat kenmerkt in mijn ogen jouw hele manier van denken: "Het zou oh zo tragisch zijn als er buiten het lichaam geen bewustzijn zou zijn, dus het moet er wel zijn".
Het is zelfs een ander soort woord. ‘Stam’ is een zelfstandig naamwoord, ‘stram’ een bijvoegelijk naamwoord of een bijvoegelijke bepaling.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:27 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Dat is geen nieuwe spelling, dat is een ander woord.
Een goed punt. Maar vergis je niet; niet alleen religieuze opvattingen worden in dit soort wensdenken geboren, maar de menselijke perceptie als zodanig. Geen gedachte is er volledig vrij van.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:15 schreef Haushofer het volgende:
Dat kenmerkt in mijn ogen jouw hele manier van denken: "Het zou oh zo tragisch zijn als er buiten het lichaam geen bewustzijn zou zijn, dus het moet er wel zijn".
Als je niet wenst dat er leven na de dood is dan ben je tegen het leven. En dat is onwenselijk.quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:24 schreef Amerauder het volgende:
[..]
Een goed punt. Maar vergis je niet; niet alleen religieuze opvattingen worden in dit soort wensdenken geboren, maar de menselijke perceptie als zodanig. Geen gedachte is er volledig vrij van.
Als je wenst dat er eeuwig leven is na de dood dan ben je tegen het leven. Leven is, uiteindelijk, doodgaan, principieel. Het is een wezenlijke beperking en hetgeen ons tot mens maakt. Zonder de dood is het leven zinloos; sterker nog, in talig opzicht zijn de begrippen zelfs van elkaar afhankelijk. Je kunt helemaal niet praten over "het leven" zonder dat de schaduw van de dood, onuitgesproken, onder je woorden ligt; en dat moet je ook helemaal niet willen, in mijn ogen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:16 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Als je niet wenst dat er leven na de dood is dan ben je tegen het leven. En dat is onwenselijk.
Het hoeft geen eeuwig leven te zijn, het kan ook reincarnatie zijn. Zoals ik eerder heb betoogt betekent het einde van het bewustzijn het einde van alles. Dat wil je boven alles vermijden. Zoals we weten uit religieuze tradities spreekt men over hoop. Men hoopt, men bidt, men brengt offers. Men mediteert en men doet rituelen. Alles om een goed voortbestaan na de dood te verzekeren. Dat doet men om een reden, omdat het einde van alles een nachtmerrie is.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:24 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Als je wenst dat er eeuwig leven is na de dood dan ben je tegen het leven. Leven is, uiteindelijk, doodgaan, principieel. Het is een wezenlijke beperking en hetgeen ons tot mens maakt. Zonder de dood is het leven zinloos; sterker nog, in talig opzicht zijn de begrippen zelfs van elkaar afhankelijk. Je kunt helemaal niet praten over "het leven" zonder dat de schaduw van de dood, onuitgesproken, onder je woorden ligt; en dat moet je ook helemaal niet willen, in mijn ogen.
Het einde van alles is geen nachtmerrie, het einde van alles is niks. Er is niks na de dood; je verliest niks, maar je wint ook niks. Het begrip "na de dood" is al problematisch; alsof ik zou kunnen verwijzen naar wat over die "muur" ligt. Die muur is geen muur maar de horizon van het leven.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:37 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Het hoeft geen eeuwig leven te zijn, het kan ook reincarnatie zijn. Zoals ik eerder heb betoogt betekent het einde van het bewustzijn het einde van alles. Dat wil je boven alles vermijden. Zoals we weten uit religieuze tradities spreekt men over hoop. Men hoopt, men bidt, men brengt offers. Men mediteert en men doet rituelen. Alles om een goed voortbestaan na de dood te verzekeren. Dat doet men om een reden, omdat het einde van alles een nachtmerrie is.
Het is niet anders dan bizar dat men over wensdenken spreekt alsof het normaal is. Monsterlijkheid is niet normaal.
Er is wel wat na de dood, namelijk eindeloze reincarnatie. Verder is die doodsangst niet rationaliseerbaar, het enige wat wel duidelijk is is dat mensen doodsbang zijn voor de dood (of eigenlijk, het einde van alles dus).quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:48 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Het einde van alles is geen nachtmerrie, het einde van alles is niks. Er is niks na de dood; je verliest niks, maar je wint ook niks. Het begrip "na de dood" is al problematisch; alsof ik zou kunnen verwijzen naar wat over die "muur" ligt. Die muur is geen muur maar de horizon van het leven.
Ieder zijn dingquote:Op dinsdag 19 april 2022 16:54 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Er is wel wat na de dood, namelijk eindeloze reincarnatie. Verder is die doodsangst niet rationaliseerbaar, het enige wat wel duidelijk is is dat mensen doodsbang zijn voor de dood (of eigenlijk, het einde van alles dus).
Het is dan ook geen wensdenken, maar simpelweg de realiteit. Gelukkig krijg jij nog vaak genoeg de kans om een gezonde en sterke vent te wordenquote:Op dinsdag 19 april 2022 17:13 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Ieder zijn dingIk moet er niet aan denken om eeuwig herboren te worden, dat is voor mij een nachtmerrie.
![]()
Eeuwigheid is ook niet verzonnen maar is een feit waarvan alleen de sterkste geestelijken het bestaan afweten. Dit ervaren ligt nog niet binnen jouw mogelijkheden, maar ook dat komt nog welquote:Op dinsdag 19 april 2022 17:13 schreef CharlesKinbote het volgende:
"Eeuwigheid" is een verzonnen begrip uit de wiskunde, ik heb het zelf nog nooit aangetroffen tijdens het wandelen of iets dergelijks. Maar zolang je mij niet dwingt om te stoppen met roken en alleen maar light-producten te eten vind ik het best
quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:34 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Het is dan ook geen wensdenken, maar simpelweg de realiteit. Gelukkig krijg jij nog vaak genoeg de kans om een gezonde en sterke vent te worden
[..]
Eeuwigheid is ook niet verzonnen maar is een feit waarvan alleen de sterkste geestelijken het bestaan afweten. Dit ervaren ligt nog niet binnen jouw mogelijkheden, maar ook dat komt nog wel
quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:51 schreef Libertarisch het volgende:
In dit leven heb je de doodstraf, je zit op death row. De executie is zeker, de tijd en de manier zijn onzeker. Er zijn veel verschillende manieren om met deze situatie om te gaan. Maar in feite ben jij en iedereen om je heen de doodstraf aan het uitzitten (ja, zitten in ons geval haha).
Sommigen willen geëxecuteerd worden, anderen ontkennen hun executie. De meesten stellen hun executie zo lang mogelijk uit. Anderen hopen op een volgend leven zonder executies etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |