abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 april 2022 @ 20:20:29 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204407192
Je kent het wel, mannen die beweren geen vriendin te kunnen krijgen omdat ze 'te aardig' zijn. Ik vond dat altijd slap incel-geoudehoer. Ik dacht dan "je mist gewoon de charme, de flair en de social-skills om interessant te zijn voor een vrouw". Er zullen best wel wat vrouwen zijn die op klootzakken vallen, net zoals je mannen hebt die een bitch willen, maar de meerderheid wil gewoon een leuke, vriendelijke man die goed voor ze is. Precies net zoals de meeste mannen dat van een vrouw willen.

Toch ben ik hierover gaan twijfelen.

Vroeger, in het begin van mijn twintiger jaren, was ik helemaal niet op zoek naar een vaste relatie. Ik had een grote vriendengroep die ook nog niet gesettled was, vond het meestal leuker om met hen dingen te ondernemen (leuker dan met een meisje op de bank zitten). Natuurlijk had ik regelmatig wel 'iets' met vrouwen, maar liet ze -indirect- vaak merken dat ik ook veel andere prioriteiten had, dat ze voor mij nu ook weer niet de meest interessante vrouw ter wereld waren, ik liet ze vaak in onzekerheid, dat ik mezelf sowieso veel beter in alles achtte dan welke vrouw dan ook, et cetera. Ik hoefde maar met een meisje te zoenen en ze waren al verliefd en dramatische toestanden als je dan dat dan niet beantwoordde of gevoelig voor was.

Sindsdien is veel tijd verstreken. Ik heb inmiddels een lange relatie achter de rug, puberdochters gekregen, genoeg stoere dingen daadwerkelijk gedaan om nooit meer stoer te hoeven doen, ben vanuit mezelf fundamenteel anders gaan denken over vrouwen en hun talenten en hoe ik met ze om moet gaan.

Enfin, relatie voorbij dus ben weer gaan daten. Positieve verrassing was hoeveel mooie en leuke vrouwen met me wilden daten. Drie keer nu ben ik hiermee verder gegaan dan de eerste of tweede date en is er iets ontstaan wat je dan een zeer prille relatie mag noemen.

Nu heb ik mij naar die vrouwen echt heel vriendelijk en hoffelijk opgesteld. Ik heb met aandacht naar hun levensverhalen en problemen geluisterd, zonder met oplossingen e.d. te komen. Ik heb heel open uitgesproken wat ik voor ze voelde en hoe leuk ik ze vond. Ik liet ze al snel merken dat ze belangrijk voor me waren en maakte eigenlijk altijd tijd voor ze wanneer ze maar wilden, als het moest nam ik verlof voor ze op. Ik ben altijd heel royaal voor ze geweest (dat lijkt me trouwens wel prima), hoffelijk en attent, niet dominant en altijd rekening gehouden met hun wensen/interesses en gevoelens. Ik heb nooit aangedrongen op overhaaste seks of me lomp gedragen,et cetera. Ik heb dit trouwens niet gedaan om te simpen of om meer kans te maken, maar gewoon vanuit me zelf, zoals ik hoop dat mannen mijn dochters over een paar jaar ook zullen behandelen.

Wat gebeurt er nu 3x achtereen. Na een maand of 2, na 6 tot 8 keer daten, die vrouwen in tranen bij mij. Boodschap " Ik weet niet wat het is, vind je erg aantrekkelijk, je bent echt superaardig en leuk, leuker dan al mijn andere dates, maar ik krijg gewoon geen gevoel voor je, het spijt me heel erg en ik snap mezelf ook niet". iedere keer in andere bewoordingen iets van die strekking.
1 werd wel verliefd op me, maar dat was diegene waar ik eigenlijk niks mee wilde (door omstandigheden had ik niet afgekapt) en waar ik dus wel correct maar wat meer afstandelijk mee omgegaan was in het begin.

De laatste deed me echt veel pijn, want op haar was/ben ik zelf verliefd geworden en ik dacht dat ik in haar de vrouw van mijn leven gevonden had, zoveel connectie en raakvlakken en aantrekking. Maar bij haar dan ook dat gevoel niet.

Dus... nu ben ik wel geneigd om die incel-mythe te gaan geloven. Maar heb eigenlijk helemaal geen zin meer om vrouwen minder aardig te gaan behandelen hiervoor.

Wat nu dan?
The End Times are wild
pi_204407234
Generaliserend gesproken klopt die mythe gewoon. Dat betekent niet dat er niet alsnog vrouwen bestaan die een lievere, softe man met goede manieren ook prima vinden.

Anders zou er nauwelijks een Nederlandse man meer aan een vrouw komen. _O- Zou je er dus niet teveel zorgen over maken en gewoon jezelf blijven.
  maandag 11 april 2022 @ 20:27:57 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204407269
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 20:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Generaliserend gesproken klopt die mythe gewoon. Dat betekent niet dat er niet alsnog vrouwen bestaan die een lievere, softe man met goede manieren ook prima vinden.

Anders zou er nauwelijks een Nederlandse man meer aan een vrouw komen. _O- Zou je er dus niet teveel zorgen over maken en gewoon jezelf blijven.
Ja, misschien dat er vrouwen zijn die ook zonder dat gevoel het goed genoeg vinden en blij zijn dat ze een goede match hebben. Maar dat gold voor deze vrouwen dus niet.
The End Times are wild
pi_204407274
quote:

De Nederlandse man: lief, soft, goede manieren. :o
  maandag 11 april 2022 @ 20:33:15 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204407313
Ik volg toch de gedachtengang niet dat ze niet verliefd werden omdat je te aardig zou zijn. Er kunnen tig redenen zijn waarom ze afhaakten.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 11 april 2022 @ 20:34:26 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204407328
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 20:33 schreef Lienekien het volgende:
Ik volg toch de gedachtengang niet dat ze niet verliefd werden omdat je te aardig zou zijn. Er kunnen tig redenen zijn waarom ze afhaakten.
Ze zeggen niet dat ze niet verliefd om me werden omdat ze me te aardig vonden. Ze vertelden me dat ze me leuk vonden en niet snapten waarom ze niet verliefd werden. Dat het komt door mijn aardige gedrag suggereer ik zelf.
The End Times are wild
pi_204407334
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 20:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, misschien dat er vrouwen zijn die ook zonder dat gevoel het goed genoeg vinden en blij zijn dat ze een goede match hebben. Maar dat gold voor deze vrouwen dus niet.
"Het gevoel" is natuurlijk sowieso iets ongrijpbaars. Misschien krijgen veel vrouwen een veiliger gevoel bij klootzakken omdat ze het idee hebben dat die sterk zijn ofzo, maar vrouwen kunnen natuurlijk ook gewoon liefdevolle of tedere gevoelens ervaren bij een zachte persoonlijkheid.

Het is ook onzin om te stellen dat vrouwen per definitie niet verliefd worden op softere mannen. Misschien iets sneller niet (zoals jouw voorbeelden wel bewijzen) maar soms ook gewoon wel.

En soms is goed inderdaad gewoon goed genoeg.
  maandag 11 april 2022 @ 20:36:44 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204407362
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 20:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
"Het gevoel" is natuurlijk sowieso iets ongrijpbaars. Misschien krijgen veel vrouwen een veiliger gevoel bij klootzakken omdat ze het idee hebben dat die sterk zijn ofzo, maar vrouwen kunnen natuurlijk ook gewoon liefdevolle of tedere gevoelens ervaren bij een zachte persoonlijkheid.

Het is ook onzin om te stellen dat vrouwen per definitie niet verliefd worden op softere mannen. Misschien iets sneller niet (zoals jouw voorbeelden wel bewijzen) maar soms ook gewoon wel.

En soms is goed inderdaad gewoon goed genoeg.
Ja, maar echt soft ben ik toch ook niet. en qua bouw en uiterlijk eerder aan de donkere, sterke macho kant dan aan het typisch nederlands/softe. Ik gedraag me ook neit soft of zo.
Wat ik niet doe (en voorheen wel) is ze in onzekerheid laten, ze weinig prioriteit geven, niet open mijn gevoelens uitspreken etc. Daarom vraag ik me af of daar het verschil niet in zit.
The End Times are wild
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 20:40:59 #9
5428 crew  miss_sly
pi_204407397
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 20:34 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ze zeggen niet dat ze niet verliefd om me werden omdat ze me te aardig vonden. Ze vertelden me dat ze me leuk vonden en niet snapten waarom ze niet verliefd werden. Dat het komt door mijn aardige gedrag suggereer ik zelf.
Het gaat om 3 vrouwen, waarvan één we verliefd op je werd, maar jij niet op haar. Dus eigenlijk gaat het om twee vrouwen. En vanwege deze ervaring met twee vrouwen kom je tot de conclusie dat ‘vrouwen niet op lieve mannen vallen maar op llootzakken’.

Vind je zelf die conclusie ook niet een tikje over the top op basis van het beperkte aantal ervaringen waar je dat op baseert?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204407417
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 20:36 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, maar echt soft ben ik toch ook niet. en qua bouw en uiterlijk eerder aan de donkere, sterke macho kant dan aan het typisch nederlands/softe. Ik gedraag me ook neit soft of zo.
Wat ik niet doe (en voorheen wel) is ze in onzekerheid laten, ze weinig prioriteit geven, niet open mijn gevoelens uitspreken etc. Daarom vraag ik me af of daar het verschil niet in zit.
Ik denk dat je iets te snel conclusies trekt. Heb je wel seks met ze gehad?
  maandag 11 april 2022 @ 20:44:51 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204407431
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 20:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het gaat om 3 vrouwen, waarvan één we verliefd op je werd, maar jij niet op haar. Dus eigenlijk gaat het om twee vrouwen. En vanwege deze ervaring met twee vrouwen kom je tot de conclusie dat ‘vrouwen niet op lieve mannen vallen maar op llootzakken’.

Vind je zelf die conclusie ook niet een tikje over the top op basis van het beperkte aantal ervaringen waar je dat op baseert?
Nee, het gaat om drie vrouwen waarmee ik wat langer gedate heb en die zo vlak voor het begin van wat je een relatie zou kunnen noemen me vertelden ondanks hun positieve beeld van me ' gewoon geen gevoelens te ontwikkelen'. En die andere was er tussendoor en naar haar ben ik ook net wat meer afstandelijk naar geweest.

maar goed. Dit zijn mijn ervaringen dan, maar de mythe bestond dus al langer. Het is alleen dus zo dat het lijkt alsof ze klopt. Dus het is niet zo dat ik die conclusie op basis van die beperkte ervaringen sluit, maar dat het eerder lijkt alsof ze de mythe bevestigen.

En als ik mijn conclusie getrokken had dan zou ik hier niet gaan vragen of anderen dezelfde ervaringen hadden of wat ze er van dachten.

dus... het is ook vooral een vraag en geen stelling.
The End Times are wild
  maandag 11 april 2022 @ 20:45:13 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204407436
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 20:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik denk dat je iets te snel conclusies trekt. Heb je wel seks met ze gehad?
Ja, met 2.
The End Times are wild
pi_204407438
Veel sterkte met dit verlies
pi_204407464
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 20:45 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, met 2.
Dan kun je jezelf niets verwijten. Seks is bij veel vrouwen toch echt wel genoeg om ze over de streep te trekken. Dan was er waarschijnlijk gewoon niet genoeg klik ofzo, of zijn ze op andere dingen afgeknapt denk ik.
pi_204407517
Hmm misschien willen een klootzak mét een grote lul. :7
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  maandag 11 april 2022 @ 21:01:19 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204407547
Wie zegt dat het een mythe is? Dit klopt gewoon.
Vrouwen willen spanning. Voor een saai kletsgesprek hebben ze hun vriendinnen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_204407727
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 21:01 schreef Harvest89 het volgende:
Wie zegt dat het een mythe is? Dit klopt gewoon.
Vrouwen willen spanning. Voor een saai kletsgesprek hebben ze hun vriendinnen.
Het klopt ook gewoon maar toch nemen de meeste vrouwen na hun 30ste ook snel genoegen met een softie als hun eierstokken beginnen te klapperen.

Wellicht vist TS meer in de hitsige veertigers vijver, en hadden zijn dates zelf al kinderen. Dan is het ergens ook wel weer verklaarbaar.
  maandag 11 april 2022 @ 21:24:39 #18
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_204407746
Er moet sowieso spanning zijn.

Maar zonder je te kennen kunnen we er weinig over zeggen, want dat gaat gewoon niet.

Want hoe jij dingen ervaart, ziet en verteld kan best afwijken van de werkelijkheid. Of hoe zij het ervaart etc.
  maandag 11 april 2022 @ 21:34:43 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204407824
Vrouwen willen niet zo zeer graag een klootzak. De enige uitzonderingen daarop zijn labiele vrouwen waar je niks aan mist.

De meeste vrouwen willen vooral geen man die zich als oninteressante slapjanus profileert. Veel mannen maken de fout om zich in de beginfase van verliefdheid enorm uit te sloven en zich in allerlei bochten te draaien om haar maar te pleasen. En dat is niet aantrekkelijk. Een man die niet staat voor zijn eigen wensen en meningen en weinig het initatief toont. Dan kom je niet over als een zelfverzekerd type dat een rechte rug heeft. En nou lijk jij me niet echt een slapjanus gezien je pohi. Maar je kan dus wel onbedoeld die indruk wekken. En verder als je jaren met iemand samen door wil brengen dat wil je toch ook iemand die af en toe leuke ideeen of invalshoeken heeft en het initiatief neemt. Iemand waar nooit meer iets nieuws uitkomt is ook een troosteloos bestaan.

Je hoeft je dus niet onethisch en onbetrouwbaar te gedragen om vrouwen opgewonden te krijgen. Maar je moet wel de dingen doen die spanning opbouwen, haar verrassen en nieuws maken en zorgen dat ze de indruk van je krijgt dat je niet zomaar laat manipuleren.
pi_204407941
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 20:45 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, met 2.
Hoe was de seks? Ik heb ook zo'n periode gehad als waarin jij nu zit. Qua seks dook ik er juist zo snel mogelijk boven op. Vrijwel altijd bij de eerste date en vrijwel altijd ook meteen met alles erop en eraan. Dwz. sowieso oraal van beide kanten, vaginaal uiteraard, en indien mogelijk ook anaal (ongeveer 50%). Geen soft gedoe maar gewoon harde seks. Van de ca. tien relaties uit die tijd was er één vrouw die het beëindigde; in de overige gevallen deed ik dat zelf. Alle vrouwen waren redelijk knap van uiterlijk en van HBO+ niveau.
  maandag 11 april 2022 @ 22:20:06 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204408392
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 20:34 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik vind dat een op zijn minst beperkte gedachtengang.
The love you take is equal to the love you make.
pi_204408803
Dunno m8.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 11 april 2022 @ 23:03:15 #23
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204408806
quote:

Wat is dit weer voor 'weg-met-ons' kul
pi_204409158
Geen idee man als ik een klootzak was zat ik wss niet mijn tijd te verdoen op FOK!
afspraak tandarts verzetten
  dinsdag 12 april 2022 @ 00:13:15 #25
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_204409198
Stom incel geouwehoer.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')