1. Dat riekt naar slavenarbeidquote:Op dinsdag 12 april 2022 14:20 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Mensen worden zo goedkoop ingezet omdat een werkgever niet bereid is om voor dat werk volledig te betalen. Het alternatief is plat gezegd op de bank zitten en duimen draaien. Mensen werken een tijdje op zo'n speciale werkplek om daarna door te groeien naar autonoom werk.
Wat ontgaat mij hier?
Google helpt me niet met die verhuisclausule dus ik weet niet waar je het over hebt
Hear hear, mijn zegen heb je in elk geval.quote:Op dinsdag 12 april 2022 11:25 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
Ik woon sinds ik gestopt ben met werken in een ruim, levensloop bestendig, goed geïsoleerd appartement waar ik de verwarming nooit aan hoef te doen. Ik heb alles wat ik nodig heb om een goed en spaarzaam leven te hebben zonder rare fratsen als vakantie, een auto, vlees, een pak shag of alcohol. Mijn voetafdruk is kleiner dan van menig werkende mensch die meent daarmee meer recht te hebben om moeder aarde te verkrachten... over parasiteren gesproken (!).
In de afgelopen 13 jaar heb ik gewerkt aan herstel van mijn gezondheid, die in de 10 werkzame jaren daarvoor stelselmatig is afgebroken door de onzekere martelgang die flexwerk heet. Daarnaast ben ik mantelzorger voor mijn ouders en vliegende keep voor mijn zus die zich als verpleegkundige naar de tering werkt.
Ik zie om mij heen veel mensen met een baan omvallen, omdat het systeem hen uitknijpt als citroenen. De mens is een wegwerpartikel geworden in een wegwerpmaatschappij. Het systeem is stelselmatig rot, maar mensen zien het pas als het te laat is, als ze zelf vermalen worden door de ambtelijke molen. Onbegrijpelijk dat men het maar laat gebeuren. Wat dat betreft zie ik parallellen met hoe de wereld (en het Russische volk) lijdzaam toekijkt hoe Putin de Oekraïne naar de verdommenis helpt.
De 'parasiet' en 'uitvreter' roeptoeters zijn in mijn ogen de neoliberale wappie's van deze tijd in een complot van (al dan niet gespeelde) onwetendheid... bespeeld door de volksmenners aan de top van de uitbuitpyramide die dondersgoed weten waar ze mee bezig zijn en effectieve oplossingen krampachtig tegenhouden. Uit respect voor de onwetendheid van voornoemde wappie's zal ik mijn sardonische lach proberen te bedwingen.![]()
Ik ben werkgever. Ik zit niet te wachten op iemand die (in het begin) twee dagen 3 uur per week een beetje wil/kan werken. Daar ga ik niet de volle mep voor betalen, ik ben geen sociale werkplaatsquote:Op dinsdag 12 april 2022 14:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
1. Dat riekt naar slavenarbeid
2. Zoveel mensen stromen niet door.
Wil men dat die mensen dat werk doen? Dan betaal je ze er gewoon voor in dienstverband.
Die verhuisclausule behelst dat een gemeente mag dwingen dat je verhuist naar een plek waar wel werk is. Hoe dat zit met de kosten, woonruimte, kinderen etc. is niet helemaal duidelijk en tevens is onduidelijk hoe dit precies te rijmen valt met die andere participatie-idee, namelijk dat je voor je eigen omgeving (familie en buurt) zorgt, en zij voor jou.
Wie eist dat jij de volle mep betaalt voor iemand die 3 uur per week werkt?quote:Op dinsdag 12 april 2022 14:27 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik ben werkgever. Ik zit niet te wachten op iemand die (in het begin) twee dagen 3 uur per week een beetje wil/kan werken. Daar ga ik niet de volle mep voor betalen, ik ben geen sociale werkplaats
Er stromen inderdaad niet veel mensen door, maar niet veel is duizend keer meer dan niemand die door stroomt.
Ik kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen dat die verhuisclausule ooit gebruikt is. Ik zou niet weten hoe je dat realistisch zou kunnen vormgeven.quote:Op dinsdag 12 april 2022 14:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
1. Dat riekt naar slavenarbeid
2. Zoveel mensen stromen niet door.
Wil men dat die mensen dat werk doen? Dan betaal je ze er gewoon voor in dienstverband.
Die verhuisclausule behelst dat een gemeente mag dwingen dat je verhuist naar een plek waar wel werk is. Hoe dat zit met de kosten, woonruimte, kinderen etc. is niet helemaal duidelijk en tevens is onduidelijk hoe dit precies te rijmen valt met die andere participatie-idee, namelijk dat je voor je eigen omgeving (familie en buurt) zorgt, en zij voor jou.
Een uit de diepste krochten van de neoliberale hel bedachte uitvinding die de mens geheel reduceert tot economisch wegwerpartikel.
Dat het uberhaupt is opgekomen in iemands brein is al erg genoeg. Dat het volstrekt onrealistisch is heeft er inderdaad toe geleid dat het nauwelijks wordt ingezet.quote:Op dinsdag 12 april 2022 14:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen dat die verhuisclausule ooit gebruikt is. Ik zou niet weten hoe je dat realistisch zou kunnen vormgeven.
Verder wel grotendeels met je eens trouwens (ook wel eens leuk). Met de gedachte achter de participatiewet is nog niet eens zo heel veel mis, maar de precieze uitwerking en de gevolgen ervan zijn stuk voor stuk waardeloos.
Jij had het over "riekt naar slavenarbeid" en "goedkoop mogelijk in te zetten".quote:Op dinsdag 12 april 2022 14:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wie eist dat jij de volle mep betaalt voor iemand die 3 uur per week werkt?
En ja, leuk... maar de sociale werkplaats bestaat dus niet meer.![]()
Het ruikt ook naar slavenarbeid.quote:Op dinsdag 12 april 2022 14:31 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Jij had het over "riekt naar slavenarbeid" en "goedkoop mogelijk in te zetten".
Dat is dan ook het geval.quote:Op dinsdag 12 april 2022 14:31 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Jij had het over "riekt naar slavenarbeid" en "goedkoop mogelijk in te zetten".
Die kregen nog onderdak.quote:Op dinsdag 12 april 2022 14:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het ruikt ook naar slavenarbeid.
Het is niet zo dat slaven vroeger helemaal niets kregen. Die werden onder dwang aan de arbeid gezet en kregen net genoeg te eten en onderdak.
Met als gevolg dat ze minder waard zijn op de arbeidsmarkt dan wanneer ze een tijd werkloos zijn. En dan hebben we het nog niet over de absurde definities van fraude in diezelfde wet.quote:Op dinsdag 12 april 2022 14:20 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Mensen worden zo goedkoop ingezet omdat een werkgever niet bereid is om voor dat werk volledig te betalen. Het alternatief is plat gezegd op de bank zitten en duimen draaien. Mensen werken een tijdje op zo'n speciale werkplek om daarna door te groeien naar autonoom werk.
Wat ontgaat mij hier?
Google helpt me niet met die verhuisclausule dus ik weet niet waar je het over hebt
Wat een klinkklare onzin.quote:Op dinsdag 12 april 2022 16:55 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Met als gevolg dat ze minder waard zijn op de arbeidsmarkt dan wanneer ze een tijd werkloos zijn. En dan hebben we het nog niet over de absurde definities van fraude in diezelfde wet.
Dat laatste natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 april 2022 14:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is dan ook het geval.
Maar wie eist dat jij de volle mep betaalt voor iemand die 6 uur p/w werkt?
Of bedoel je dat je geen normaal uurloon wil betalen?
Omdat hij of zij dat niet doet. Iemand die maximaal een paar uurtjes niet 100% gemotiveerd aan komt klooien kost bijna meer dan het oplevert. Die persoon zou normaliter nooit aangenomen zijn. Die mensen zitten niet voor niks al jaren fulltime soap te kijken op de bankquote:Op dinsdag 12 april 2022 18:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als iemand gewoon dat werk verricht, waarom niet?
Ja, dat krijg je met gedwongen aan het werk worden gezet tegen een habbekrats.quote:Op dinsdag 12 april 2022 18:49 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Omdat hij of zij dat niet doet. Iemand die maximaal een paar uurtjes niet 100% gemotiveerd aan komt klooien kost bijna meer dan het oplevert. Die persoon zou normaliter nooit aangenomen zijn. Die mensen zitten niet voor niks al jaren fulltime soap te kijken op de bank
Echt he, verwachten dat iemand zich voor de volle 100% inzet terwijl hij/zij nog minder rechten heeft dan een moordenaar in strafrechtelijk onderzoek.quote:Op dinsdag 12 april 2022 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat krijg je met gedwongen aan het werk worden gezet tegen een habbekrats.
Nou nou dat klinkt wel heel lomp, zo gaat het er zo ver ik weet niet aan toe. Kan ook niet aangezien we meer dan 400.000 mensen in de bijstand hebben zitten en dat is al heel wat jaren het gevalquote:Op dinsdag 12 april 2022 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat krijg je met gedwongen aan het werk worden gezet tegen een habbekrats.
Nope, genoeg voorbeelden van mensen die een bachelor hebben gehaald, werkloos zijn geraakt en vervolgens een aantal maanden straatjes mochten vegen in de stad. Wat denk je precies dat dat voor gevolgen heeft voor je waarde op de arbeidsmarkt? Dan kun je beter een half jaar werkloos thuis zitten dan een half jaar papiertjes moeten prikken of plantjes bewateren.quote:Op dinsdag 12 april 2022 18:28 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Wat een klinkklare onzin.
Alsof een werkgever liever iemand heeft die niet werkt dan iemand die de afgelopen tijd wel heeft gewerkt. Prima dat je het met mij oneens wil zij maar nu maak je het wel heel bont
Edit: dit topic gaat over langdurig werkloze mensen. Die dus in de bijstand zitten.
Nou ja, ik zou denk ik zoiets dus nooit op mijn CV zetten.quote:Op dinsdag 12 april 2022 20:07 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nope, genoeg voorbeelden van mensen die een bachelor hebben gehaald, werkloos zijn geraakt en vervolgens een aantal maanden straatjes mochten vegen in de stad. Wat denk je precies dat dat voor gevolgen heeft voor je waarde op de arbeidsmarkt? Dan kun je beter een half jaar werkloos thuis zitten dan een half jaar papiertjes moeten prikken of plantjes bewateren.
Nee, groot gelijk.quote:Op dinsdag 12 april 2022 20:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou ja, ik zou denk ik zoiets dus nooit op mijn CV zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |