Oh nee dat ben ik met je eens, daarom ook en-en.quote:Op dinsdag 12 april 2022 12:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Maar zeggen dat je niet meer gaat werken zolang er geen basisinkomen is dat toont niet echt een goede wil aan en dat is wat hier ergernis oproept.
Weet je wat een stress dat geeft, dat ze dan een goede bestemming zou moeten zoeken voor dat geld. Slapeloze nachten!quote:
Zou deze dame in Amerika al wel een baan hebben gehad of zou zij daar definitief uitgevallen zijn?quote:Op dinsdag 12 april 2022 10:30 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En wij accepteren deze kieskeurigheid. Dat bedoelde ik met in de VS had deze vrouw al lang een baan gehad. Daar hebben ze minder geduld met deze kieskeurigheid. Waarmee ik niet zeg dat we het systeem van de VS moeten overnemen. Dat moet ik erbij zetten aangezien sommige dit niet kunnen bedenken.
Vraag uit interesse. Wat is er mis met die participatiewet?quote:Op dinsdag 12 april 2022 11:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Verder blijft die hele participatiewet natuurlijk een gedrocht.
Het is een manier om mensen onder het minimumloon te laten werken.quote:Op dinsdag 12 april 2022 12:20 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Vraag uit interesse. Wat is er mis met die participatiewet?
De bijstand is 70% van het minimumloon. Dat bedoel je, dat mensen gaan werken maar nog niet direct hard in inkomsten er op vooruitgaan?quote:Op dinsdag 12 april 2022 12:22 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Het is een manier om mensen onder het minimumloon te laten werken.
Genoeg mensen die graag op de bank blijven zitten hun hele levenquote:Op dinsdag 12 april 2022 12:27 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
De bijstand is 70% van het minimumloon. Dat bedoel je, dat mensen gaan werken maar nog niet direct hard in inkomsten er op vooruitgaan?
Het alternatief is mensen op de bank te laten zitten. Daar wordt iemand alleen maar ongelukkiger van
Dat kan wel zo zijn, maar dit is totaal niet realistisch. Na verloop van tijd ga je gewoon werken, of je nou wil of niet. Tenminste, dat is in de meeste gemeentes zo. Ik weet niet in welke geitenwollensokkengemeente Yvette woont, maar wat daar gebeurt is niet reëel.quote:Op dinsdag 12 april 2022 12:33 schreef roos94 het volgende:
[..]
Genoeg mensen die graag op de bank blijven zitten hun hele leven
Een baan. Ze kan namelijk best wel veel. HBO afgerond, vrijwilligerswerk en weet te zzp-en.quote:Op dinsdag 12 april 2022 12:17 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Zou deze dame in Amerika al wel een baan hebben gehad of zou zij daar definitief uitgevallen zijn?
Die tentenkampen in diverse steden doet vermoeden
Groningen, begreep ik.quote:Op dinsdag 12 april 2022 12:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn, maar dit is totaal niet realistisch. Na verloop van tijd ga je gewoon werken, of je nou wil of niet. Tenminste, dat is in de meeste gemeentes zo. Ik weet niet in welke geitenwollensokkengemeente Yvette woont, maar wat daar gebeurt is niet reëel.
Amen.quote:Op dinsdag 12 april 2022 11:25 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
Ik woon sinds ik gestopt ben met werken in een ruim, levensloop bestendig, goed geïsoleerd appartement waar ik de verwarming nooit aan hoef te doen. Ik heb alles wat ik nodig heb om een goed en spaarzaam leven te hebben zonder rare fratsen als vakantie, een auto, vlees, een pak shag of alcohol. Mijn voetafdruk is kleiner dan van menig werkende mensch die meent daarmee meer recht te hebben om moeder aarde te verkrachten... over parasiteren gesproken (!).
In de afgelopen 13 jaar heb ik gewerkt aan herstel van mijn gezondheid, die in de 10 werkzame jaren daarvoor stelselmatig is afgebroken door de onzekere martelgang die flexwerk heet. Daarnaast ben ik mantelzorger voor mijn ouders en vliegende keep voor mijn zus die zich als verpleegkundige naar de tering werkt.
Ik zie om mij heen veel mensen met een baan omvallen, omdat het systeem hen uitknijpt als citroenen. De mens is een wegwerpartikel geworden in een wegwerpmaatschappij. Het systeem is stelselmatig rot, maar mensen zien het pas als het te laat is, als ze zelf vermalen worden door de ambtelijke molen. Onbegrijpelijk dat men het maar laat gebeuren. Wat dat betreft zie ik parallellen met hoe de wereld (en het Russische volk) lijdzaam toekijkt hoe Putin de Oekraïne naar de verdommenis helpt.
De 'parasiet' en 'uitvreter' roeptoeters zijn in mijn ogen de neoliberale wappie's van deze tijd in een complot van (al dan niet gespeelde) onwetendheid... bespeeld door de volksmenners aan de top van de uitbuitpyramide die dondersgoed weten waar ze mee bezig zijn en effectieve oplossingen krampachtig tegenhouden. Uit respect voor de onwetendheid van voornoemde wappie's zal ik mijn sardonische lach proberen te bedwingen.![]()
Niemand kan jouw mening rotten.quote:Op dinsdag 12 april 2022 12:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Iedere harde werker die om vijf uur opstaat om naar het werk te gaan zal dit fluitend doen in de wetenschap bij te kunnen dragen aan jouw manier van leven en de arrogantie die je in dit soort posts uit
Ja die snapte ik ook niet. Een ergotherapeut helpt je revalideren en zelfhulpmiddelen regelen zodat je weer zelfstandig kunt wonen. Het is geen psycholoog.quote:Op maandag 11 april 2022 12:15 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Nou geen lastige vragen gaan stellen hè, Yvette heeft het al zwaar zat.
Het wordt te vaak ingezet als manier om mensen zo goedkoop mogelijk in te zetten. Verder zorgt het voor verdrukking aan de onderkant van de arbeidsmarkt.quote:Op dinsdag 12 april 2022 12:20 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Vraag uit interesse. Wat is er mis met die participatiewet?
Mensen worden zo goedkoop ingezet omdat een werkgever niet bereid is om voor dat werk volledig te betalen. Het alternatief is plat gezegd op de bank zitten en duimen draaien. Mensen werken een tijdje op zo'n speciale werkplek om daarna door te groeien naar autonoom werk.quote:Op dinsdag 12 april 2022 14:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het wordt te vaak ingezet als manier om mensen zo goedkoop mogelijk in te zetten. Verder zorgt het voor verdrukking aan de onderkant van de arbeidsmarkt.
Oh en de verplichte verhuisclausule is helemaal achterlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |