abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 april 2022 @ 12:03:22 #101
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204412307
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:02 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dat is ook zo. Maar zeggen dat je niet meer gaat werken zolang er geen basisinkomen is dat toont niet echt een goede wil aan en dat is wat hier ergernis oproept.
Oh nee dat ben ik met je eens, daarom ook en-en.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204412314
crowdfunding starten voor Yvette?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  Manager PR/Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 12:14:22 #103
269689 crew  Viv
pi_204412427
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:03 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
crowdfunding starten voor Yvette?
Weet je wat een stress dat geeft, dat ze dan een goede bestemming zou moeten zoeken voor dat geld. Slapeloze nachten! ;(

Ooit startte een vergelijkbare vrouw zelf een crowdfunding om een huis te kunnen kopen. Leverde een paar honderd euro op of zo. :')

NWS / Actrice bedelt huis bij elkaar #2
  Miss 200.000.000! dinsdag 12 april 2022 @ 12:15:59 #104
367000 roos94
pi_204412443
Yvette maakt wel een hoop los op FOK!

@Yvette
pi_204412453
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 10:30 schreef potjecreme het volgende:

[..]
En wij accepteren deze kieskeurigheid. Dat bedoelde ik met in de VS had deze vrouw al lang een baan gehad. Daar hebben ze minder geduld met deze kieskeurigheid. Waarmee ik niet zeg dat we het systeem van de VS moeten overnemen. Dat moet ik erbij zetten aangezien sommige dit niet kunnen bedenken.
Zou deze dame in Amerika al wel een baan hebben gehad of zou zij daar definitief uitgevallen zijn?

Die tentenkampen in diverse steden doet vermoeden
pi_204412468
In de granieten laag van de bijstand, vacatures zat immers, lopen bijna alleen maar van dit soort figuren. Geen enkel verantwoordelijkheidsbesef, ze projecteren alles op de maatschappij. Kan je weinig aan doen. Op zich geen groot probleem, mits die granieten laag beperkt blijft.
pi_204412476
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Verder blijft die hele participatiewet natuurlijk een gedrocht.
Vraag uit interesse. Wat is er mis met die participatiewet?
pi_204412500
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:20 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Het is een manier om mensen onder het minimumloon te laten werken.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_204412564
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:22 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Het is een manier om mensen onder het minimumloon te laten werken.
De bijstand is 70% van het minimumloon. Dat bedoel je, dat mensen gaan werken maar nog niet direct hard in inkomsten er op vooruitgaan?

Het alternatief is mensen op de bank te laten zitten. Daar wordt iemand alleen maar ongelukkiger van

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2022 12:28:45 ]
  Miss 200.000.000! dinsdag 12 april 2022 @ 12:33:07 #110
367000 roos94
pi_204412625
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:27 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
De bijstand is 70% van het minimumloon. Dat bedoel je, dat mensen gaan werken maar nog niet direct hard in inkomsten er op vooruitgaan?

Het alternatief is mensen op de bank te laten zitten. Daar wordt iemand alleen maar ongelukkiger van
Genoeg mensen die graag op de bank blijven zitten hun hele leven
pi_204412689
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:33 schreef roos94 het volgende:

[..]
Genoeg mensen die graag op de bank blijven zitten hun hele leven
Dat kan wel zo zijn, maar dit is totaal niet realistisch. Na verloop van tijd ga je gewoon werken, of je nou wil of niet. Tenminste, dat is in de meeste gemeentes zo. Ik weet niet in welke geitenwollensokkengemeente Yvette woont, maar wat daar gebeurt is niet reëel.
pi_204412729
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:17 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Zou deze dame in Amerika al wel een baan hebben gehad of zou zij daar definitief uitgevallen zijn?

Die tentenkampen in diverse steden doet vermoeden
Een baan. Ze kan namelijk best wel veel. HBO afgerond, vrijwilligerswerk en weet te zzp-en.
  dinsdag 12 april 2022 @ 12:46:15 #113
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204412757
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat kan wel zo zijn, maar dit is totaal niet realistisch. Na verloop van tijd ga je gewoon werken, of je nou wil of niet. Tenminste, dat is in de meeste gemeentes zo. Ik weet niet in welke geitenwollensokkengemeente Yvette woont, maar wat daar gebeurt is niet reëel.
Groningen, begreep ik.
pi_204412878
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:25 schreef Iwan1976 het volgende:

[..]
Ik woon sinds ik gestopt ben met werken in een ruim, levensloop bestendig, goed geïsoleerd appartement waar ik de verwarming nooit aan hoef te doen. Ik heb alles wat ik nodig heb om een goed en spaarzaam leven te hebben zonder rare fratsen als vakantie, een auto, vlees, een pak shag of alcohol. Mijn voetafdruk is kleiner dan van menig werkende mensch die meent daarmee meer recht te hebben om moeder aarde te verkrachten... over parasiteren gesproken (!).

In de afgelopen 13 jaar heb ik gewerkt aan herstel van mijn gezondheid, die in de 10 werkzame jaren daarvoor stelselmatig is afgebroken door de onzekere martelgang die flexwerk heet. Daarnaast ben ik mantelzorger voor mijn ouders en vliegende keep voor mijn zus die zich als verpleegkundige naar de tering werkt.

Ik zie om mij heen veel mensen met een baan omvallen, omdat het systeem hen uitknijpt als citroenen. De mens is een wegwerpartikel geworden in een wegwerpmaatschappij. Het systeem is stelselmatig rot, maar mensen zien het pas als het te laat is, als ze zelf vermalen worden door de ambtelijke molen. Onbegrijpelijk dat men het maar laat gebeuren. Wat dat betreft zie ik parallellen met hoe de wereld (en het Russische volk) lijdzaam toekijkt hoe Putin de Oekraïne naar de verdommenis helpt.

De 'parasiet' en 'uitvreter' roeptoeters zijn in mijn ogen de neoliberale wappie's van deze tijd in een complot van (al dan niet gespeelde) onwetendheid... bespeeld door de volksmenners aan de top van de uitbuitpyramide die dondersgoed weten waar ze mee bezig zijn en effectieve oplossingen krampachtig tegenhouden. Uit respect voor de onwetendheid van voornoemde wappie's zal ik mijn sardonische lach proberen te bedwingen. :X _O-
Amen.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_204412902
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Iedere harde werker die om vijf uur opstaat om naar het werk te gaan zal dit fluitend doen in de wetenschap bij te kunnen dragen aan jouw manier van leven en de arrogantie die je in dit soort posts uit
Niemand kan jouw mening rotten.

Heb ook jarenlang om 5u moeten opstaan voor een shitsalaris in de bouw.

Dat terwijl liegende politici meer wachtgeld jn een jaar krijgen voor niks doen dan ik ooit heb gewerkt.

Werken loont ook niets tegenwoordig dus boeien.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  dinsdag 12 april 2022 @ 13:03:34 #116
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_204412927
Bijzonder verhaal wel. Ja een vaste baan krijg je niet zomaar idd. Maar bij de uitzendburo's zitten te springen om personeel bijvoorbeeld. Zo ben ik ook bij mijn huidige werk terecht gekomen, eerst op uitzendbasis en dat beviel zo goed dat ze me vast aangenomen hebben.

En dat is misschien niet gelijk een baan wat in je opleidingsgebied ligt. Of een baan die heel goed betaald. Maar het is wel een baan.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat als jij gemotiveerd bent en echt wilt dat je dan niks kan vinden.

Wat ik vooral in het verhaal lees is dat mevrouw nogal snel stress heeft en de banen die ze heeft dan opgeeft.

En leuk dat je een kind van een spermadonor neemt, maar als je al in de bijstand zit hoe ga je dat dan betalen?

Mevrouw komt op mij in dit stukje nogal over als een labiel persoon die veel geld wil verdienen met een baantje waarvan ze weinig stress heeft. NEWSFLASH dat soort baantjes zijn er (vrijwel) niet. Je zal toch echt wat moeten doen voor je centen.
pi_204413110
Ik zwaai naar dieren.
pi_204413113
Ik zwaai naar dieren.
pi_204413118
As ze de uitkeringen wat hoger gooiden hoef je ook niet zoveel te doen :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B B:)B B:)B B:)B B:)B B:)B B:)B B:)B B:)B B:)B B:)B B:)B B:)B B:)B B:)B B:)B B:)B B:)B _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_204413128
Ik zwaai naar dieren.
pi_204413138
Oei Geertd heeft het zwaar
pi_204413199
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 12:15 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]
Nou geen lastige vragen gaan stellen hè, Yvette heeft het al zwaar zat.
Ja die snapte ik ook niet. Een ergotherapeut helpt je revalideren en zelfhulpmiddelen regelen zodat je weer zelfstandig kunt wonen. Het is geen psycholoog.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 12 april 2022 @ 14:13:22 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204413456
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:20 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Het wordt te vaak ingezet als manier om mensen zo goedkoop mogelijk in te zetten. Verder zorgt het voor verdrukking aan de onderkant van de arbeidsmarkt.

Oh en de verplichte verhuisclausule is helemaal achterlijk
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204413488
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 14:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het wordt te vaak ingezet als manier om mensen zo goedkoop mogelijk in te zetten. Verder zorgt het voor verdrukking aan de onderkant van de arbeidsmarkt.

Oh en de verplichte verhuisclausule is helemaal achterlijk
Mensen worden zo goedkoop ingezet omdat een werkgever niet bereid is om voor dat werk volledig te betalen. Het alternatief is plat gezegd op de bank zitten en duimen draaien. Mensen werken een tijdje op zo'n speciale werkplek om daarna door te groeien naar autonoom werk.
Wat ontgaat mij hier?

Google helpt me niet met die verhuisclausule dus ik weet niet waar je het over hebt

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2022 14:21:48 ]
pi_204413497
Ik begrijp ook niet waarom de sociale dienst een opleiding tot camerajournalist betaalt als bekend is dat je weinig baankans hebt in die sector.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')