abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204348866
Goedendag

Ik heb een Mercedes S klasse gezien waar ik naar op zoek was voor een redelijk prijs, alles rond om mijn C klasse in te ruilen, echter zie ik dat die s klasse geïmporteerd is uit Duitsland

Wie heeft hier ervaringen mee goede of slechte
Is een s klasse van 2017 met iets meer dan 100.000 km

Word er altijd gerommeld met de km’s? Hoe kan ik dat goed controleren
Heb al een rapport aangevraagd, dan kunnen ze niet zien of alles in Duitsland kloppend is geweest.
pi_204349053
Persoonlijk zou ik het niet doen. De reden heb je zelf al aangehaald.
Terugdraaiende kilometerteller is daar schering en inslag. Het kan dat die S-klasse daar van gevrijwaard is, het kan ook zijn van niet!

Het kan ook dat er een ongeval mee gebeurd is en dat de auto terug in orde gezet werd zonder dat jij dat op het eerste zicht zou vaststellen.
Cindy De Vuyst
pi_204349179
Ik heb al 3 auto's gehad welke geimporteerd waren uit Duitsland. Met alle 3 vele jaren gereden.

Ik zie er geen problemen in, wat er ook mee gerommeld zou kunnen zijn, kan ook net zo goed met een origineel NL auto zijn gedaan.
pi_204349187
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:43 schreef KREEFTx het volgende:
Goedendag

Ik heb een Mercedes S klasse gezien waar ik naar op zoek was voor een redelijk prijs, alles rond om mijn C klasse in te ruilen, echter zie ik dat die s klasse geïmporteerd is uit Duitsland

Heb al een rapport aangevraagd, dan kunnen ze niet zien of alles in Duitsland kloppend is geweest.
Wat denk je zelf. Natuurlijk ermee gekloot :D
pi_204349471
Je kan de dealers waar ie daar onderhouden is bellen en opvragen welke km's zijn geregistreerd. Soms willen Nederlandse dealers dit ook doen (kan bijv. bij VAG wel die kunnen in centraal systeem kijken) maar volgens mij mogen ze dit niet altijd.

Overigens vind ik km-stand niet echt heel boeiend. 30.000 km per jaar snelweg of 10.000 km per jaar boodschappenauto kan er voor zorgen dat de auto in een nog ergere staat is.
Facts don't care about your feelings
pi_204349711
Over het algemeen is een auto die geïmporteerd is iets minder waard. Zie je dit terug in de prijs? Als het boekje vol met stempels staat, dan zal de km-stand wel kloppen. Als er geen papieren bijzitten, dan zou ik ervan afzien.
  woensdag 6 april 2022 @ 16:05:35 #7
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204349762
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:02 schreef noutie het volgende:
Over het algemeen is een auto die geïmporteerd is iets minder waard. Zie je dit terug in de prijs? Als het boekje vol met stempels staat, dan zal de km-stand wel kloppen. Als er geen papieren bijzitten, dan zou ik ervan afzien.
Boekjes worden gewoon nagemaakt. Met dealer stempels en al.

Je ziet aan de staat van de auto wel of er 2 of 1 ton mee is gereden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 6 april 2022 @ 16:07:47 #8
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_204349792
Nederlandse dealers kunnen de sleutel toch gewoon uitlezen en de uitgevoerde beurten en bijbehorende kilometerstanden zien?
pi_204349895
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:07 schreef Tinos85 het volgende:
Nederlandse dealers kunnen de sleutel toch gewoon uitlezen en de uitgevoerde beurten en bijbehorende kilometerstanden zien?
Precies we leven niet meer in het jaar 2000... Je kan met de sleutel of het chassisnummer naar elke willekeurige mercedes dealer in Europa en die kunnen zo de service geschiedenis opvragen. Klopt die niet, laten staan, iemand die met een nieuwe S klasse gaat bezuinige en onderhoud doet bij een niet Mercedes garage zou ik geen auto van willen kopen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_204349991
Heeft de auto al een Nederlands kenteken? Zoek dan de gegevens op bij de rdw.
Klik op "Fiscaal" en kijk naar het bedrag bij "Bruto BPM".
Als dat er laag uitvalt dan is er schade geweest bij het importeren en zou ik de auto laten staan.
Kijk onder "Basis" naar "vervaldata en historie". Dan zie je wanneer de auto is ingevoerd en of dat dit jaar was of al een tijd geleden. Als het al een tijdje geleden was, controleer dan bij "tellerstanden" of deze niet onlogisch is.
  Spellchecker woensdag 6 april 2022 @ 16:33:45 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  woensdag 6 april 2022 @ 16:39:23 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_204350050
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:17 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Wat denk je zelf. Natuurlijk ermee gekloot :D
Hoezo? Ik doe het ook weleens voor vrienden. En vice versa overigens.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_204350066
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:31 schreef oldford het volgende:
Heeft de auto al een Nederlands kenteken? Zoek dan de gegevens op bij de rdw.
Klik op "Fiscaal" en kijk naar het bedrag bij "Bruto BPM".
Als dat er laag uitvalt dan is er schade geweest bij het importeren en zou ik de auto laten staan.
Kijk onder "Basis" naar "vervaldata en historie". Dan zie je wanneer de auto is ingevoerd en of dat dit jaar was of al een tijd geleden. Als het al een tijdje geleden was, controleer dan bij "tellerstanden" of deze niet onlogisch is.
Bedankt
Indicatie bpm is ongeveer helft van het BPM bedrag

Ons oordeel
Op basis van bovenstaande gegevens: Goed
Ondanks dat de BPM zoals vermeld door de RDW hoger is dan de verwachte rest-BPM, betekent dit niet dat er een redelijke kans is op fraude tijdens het importeren. De RDW registreert bij import auto's vaak de bruto BPM zoals deze zou zijn geweest als de auto een origineel Nederlandse auto was geweest. In gevallen waarbij er sprake was van schade of een hoge kilometerstand registreert de RDW wel altijd de lage rest-BPM.
  Vis een optie? woensdag 6 april 2022 @ 17:45:37 #14
70532 loveli
N
pi_204350674
In Duitsland rijden niet-petjes in Mercedessen en de meeste Duitsers zijn erg grondig met zowel onderhoud als het schoonhouden van de vloermatten. Zijn er reviews te vinden van de garage? Kun je de auto bij de merkdealer laten keuren voor aankoop?
crap in = crap out
pi_204350715
Je oordeelt misschien fout. Om een goede afweging te maken moet je wel weten wanneer de auto is ingevoerd en wat de kilometerstand en staat van onderhoud op dat moment was.

Dit zegt de RDW er zelf over:

Bruto BPM

De belasting van personenauto’s en motorrijwielen (BPM) moet u betalen bij de eerste registratie van een personenauto, bestelauto of motorrijwiel in het kentekenregister. Wat u hier ziet is de bruto BPM voor een ongebruikt motorrijtuig. Gaat het om een geïmporteerd en gebruikt motorrijtuig en is de afschrijving op de BPM gebaseerd op de werkelijke waarde? Dan is de bruto BPM herrekend. Vaak is dat een lagere waarde dan de oorspronkelijke bruto BPM.
pi_204350786
mercedes + duitsland = kmstand verlaagd.
Dit is een natuurkundige wet.
Mercedes + duitsland = verkeerd gerepareerd vanuit total loss
Dit is een bijna zekerheid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204350854
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:16 schreef Glider76 het volgende:
Ik heb al 3 auto's gehad welke geimporteerd waren uit Duitsland. Met alle 3 vele jaren gereden.

Ik zie er geen problemen in, wat er ook mee gerommeld zou kunnen zijn, kan ook net zo goed met een origineel NL auto zijn gedaan.
Al onze auto's komen uit Duitsland. Meer opties en grotere motor voor dezelfde prijs. Niets mis mee, wel goed je ogen open houden.
pi_204352104
Te weinig info om hier een oordeel over te gaan. Ligt volledig aan model, prijs en welke autohandelaar.

Wanneer het qua prijs te mooi is om waar te zijn is dat het bijna altijd ook.

Kijk even op mobile.de wat vergelijkbare auto's kosten in Duitsland en reken ff rest BPM uit. Wanneer daar een heel groot verschil in zit dan kan je je conclusies trekken.
pi_204353062
quote:
Goedendag

Redelijke prijs in de zin van niet de goedkoopste, maar gezien de staat van de auto redelijk om dat bedrag ervoor te betalen? Of redelijk als in deze S-klasse is betaalbaar waar vergelijkbare S-klasses dat niet zijn? Indien dat laatste: ik zou het niet doen.

quote:

Er wordt niet altijd mee gerommeld. Ongeveer 10% van de Duitse import heeft met zekerheid een niet kloppende kilometerstand. Van zo'n 25% bestaat twijfel over de juistheid van de kilometerstand. Dat heb ik althans ooit eens gelezen.

Controleren kan je eigenlijk alleen doen door te kijken of je kan vinden waar de auto in onderhoud is geweest en de betreffende dealer(s) bellen met de vraag wat de kilometerstanden destijds waren.

Vraag anders ook gewoon eens of je de auto voor een lange proefrit mee mag nemen zodat je ook een aankoopkeuring en kilometercheck kan laten doen. Als ze daar niet aan mee willen werken dan weet je al dat je de auto beter kan laten staan.
  Vis een optie? woensdag 6 april 2022 @ 23:16:09 #20
70532 loveli
N
pi_204354984
Je kunt ook zelf een mooie, eerlijke auto in het Oosten zoeken en die importeren.
crap in = crap out
pi_204355334
Misschien een aankoop keuring laten doen? Dan komt er vast wel naar boven of de slijtage past bij een auto met 100k. Mits je hem echt graag wilt kopen.

Ik begin er liever niet aan. Het is wel soms moeilijk om een leuke Nederlandse auto te vinden. Zeker als je het dan vergelijkt met Duitse modellen die concurrerend zijn qua prijs en dan bomvol opties zitten.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een redelijk kale auto (golf 7), maar wel Nederlands en lage km (25k). Zeker die golfjes worden massaal geïmporteerd
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  donderdag 7 april 2022 @ 08:45:07 #22
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204356055
Eigenlijk is het heel simpel

De marge op een auto die goed werkt en wordt geimporteerd vanuit DE is dermate laag dat je er geen autobedrijf op kan laten lopen.

Importeren kost redelijk wat geld.

Het is mi. alleen intressant als je hier de waarde van de auto kunt vergroten. Dus een wrak herbouwen, tellerstanden terugdraaien enzovoorts.
Dum de dum
pi_204356194
Ik zou inderdaad kijken naar hoe de auto erbij staat en of er boekjes bij zitten en de km stand wordt op meerdere plaatsen geregistreerd (tenminste wel bij BMW).
Het wordt lastiger (maar niet onmogelijk) om de tellerstand terug te draaien.

Verder: nieuw wordt een S klasse erg weinig verkocht in Nederland en ik vermoed dat een groot deel van de aangeboden tweedehands S klasses geïmporteerd zijn. De vraag is er wel tweedehands, het aanbod niet.

Op termijn levert een geïmporteerde ook minder op bij inruil dus ik zou nu wel een korting willen hebben ten opzichte van een origineel Nederlandse.

Of die lagere prijs recht doet aan de technische staat is twijfelachtig, in Duitsland wordt een auto beter onderhouden over het algemeen dus ik zelf sta niet negatief (misschien zelfs eerder positief) over een geïmporteerde auto uit Duitsland. Wel alleen uit Duitsland trouwens. Occassionprijzen in Italië liggen nog veel lager trouwens maar dat zou ik persoonlijk een iets te grote gok vinden.
pi_204356593
Niks mis met een auto uit Duitsland importeren. Heb er zelf ook eentje voor de deur staan. Ik zou hem wel bij een merkdealer halen en niet bij Auto Ali en aanverwanten. Maar dat zou ik in Nederland ook niet doen.

In Duitsland is men verplicht alle schade bij te houden in een register. Je kunt dit rapport opvragen zodat je zeker weet dat je geen schadebak koopt. Verder is het ook handig dat een APK in Duitsland, genaamd TUV, 2 jaar geldig is.

Ben zelf van mening dat je in Duitsland veel meer keuze hebt voor betere prijzen. Auto's zijn vaak beter uitgerust qua opties en motor. Ook beter onderhouden dan in NL zowel motorisch als optisch. Als je een auto van een paar jaar oud wil kopen in Nederland kom je vaak bij leasebakken uit die helemaal zijn afgetrapt vind de Duitsers toch wat netter met hun spulletjes omgaan.

Verder is het een rekensom of de prijs icm met BPM het interessant maakt om iets over de grens te kopen.
pi_204357084
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:45 schreef Fe2O3 het volgende:
Eigenlijk is het heel simpel

De marge op een auto die goed werkt en wordt geimporteerd vanuit DE is dermate laag dat je er geen autobedrijf op kan laten lopen.

Importeren kost redelijk wat geld.

Het is mi. alleen intressant als je hier de waarde van de auto kunt vergroten. Dus een wrak herbouwen, tellerstanden terugdraaien enzovoorts.
Onzin. Juist op de dikkere motoren zit veel verschil door de hoge BPM die je bij nieuwe auto’s hebt en die na een aantal jaar fors lager zijn bij import.
Ik heb zelf wel eens overwogen om een bmw 330d te importeren en er zit een paar duizend euro tussen de Nederlandse prijs en de Duitse prijs + restbpm. Zeker bij auto’s van een jaar of 4-5 oud is dit een fors verschil.
  donderdag 7 april 2022 @ 12:43:37 #26
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204358349
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:54 schreef MisChrartin het volgende:
Ik heb zelf wel eens overwogen om een bmw 330d te importeren en er zit een paar duizend euro tussen de Nederlandse prijs en de Duitse prijs + restbpm.
En jij bent een bedrijf met 10.000en euro's aan vaste lasten per maand, of particulier?

Ik stel dat voor de echte bedrijven er weinig marge op auto's zonder problemen zit, en voor beunen de optie om veel marge te creeren op minder legale manieren ...
Dum de dum
pi_204360356
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:43 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
En jij bent een bedrijf met 10.000en euro's aan vaste lasten per maand, of particulier?

Ik stel dat voor de echte bedrijven er weinig marge op auto's zonder problemen zit, en voor beunen de optie om veel marge te creeren op minder legale manieren ...
Onzin, een boel van de occasions bij merkdealers wordt door hunzelf geïmporteerd. Enerzijds omdat er een te kort aan voorraad is, anderzijds omdat ze er een veel dikkere marge te pakken. Ze hebben genoeg trucjes om rest BPM zo laag mogelijk te houden.
pi_204362141
Garage staat goed aangeschreven
Aardige man, beetje vreemd gesprek
Meneer gaf aan dat ik me totaal geen zorgen hoefde te maken, alles is Europees geregeld en online gecontroleerd.
Ik vroeg of hij dealer onderhouden was, daar gaf hij een beetje een vaag antwoord op, hij wist het eigenlijk niet.

Ik vroeg of er schade was geweest, hij ging gelijk kijken: ja links voor en rechtsachter maar kon niet zeggen wat het is geweest, het kon volgens hem ook een krasje zijn geweest.
Hij heeft het chassisnummer gestuurd maar ik kan er weinig allemaal over terug vinden.
Over de km stand al helemaal niet.

Al met al ga ik het denk ik toch niet doen.
Heb een E-klasse gevonden, iets nieuwer, maar gewoon Nederlands en ik denk veel betrouwbaarder.
pi_204368488
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:54 schreef KREEFTx het volgende:
alles is Europees geregeld en online gecontroleerd
Dit klinkt leuk, maar zegt natuurlijk helemaal niks.

Als je er geen goed gevoel bij hebt, beter doorlopen idd ^O^
pi_204369400
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:43 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Een paar duizend euro marge is erg veel voor een auto handelaar. Meestal zit er niet zoveel op als je inruilt en verkoopt.
  vrijdag 8 april 2022 @ 10:58:24 #31
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_204369937
Duitse import kan soms prima zijn, als het een auto is die geladen is met veel opties die af-fabriek alleen mogelijk zijn. Want als je die in NL koopt betaal je over al die opties BPM. Maar tijdens de import wordt er niet naar alle opties gekeken bij het vast-stellen van de waarde voor import (en de BPM die dan geheven wordt).

Het is dus lang niet altijd dat er gerommeld is. Dus als die S-klasse vol zit met mooie dure opties, dan kan Duitse import prima zijn. Is tie redelijk kaal (kijk even op de prijslijst bij Merc wat alles kost) en is het dan een goede te mooie deal, dan is er mogelijk wat aan de hand. Of niet. Verkopende partij in deze is naturlijk ook van belang. Gerenommeerd bedrijf, of handelaar?
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_204374954
Vaak is het wel interessant voor de bedrijven om een schade auto te laten importeren voor de lagere bpm. Hoeft geen heftige schade te zijn, gewoon bumpertje, deukje, lampje zeg maar.

Km-stand kan teruggedraaid zijn, maar de kans is klein bij 100000km. Dat merk je vrij snel, als het eigenlijk 200000km of hoger had geweest.
.
pi_204378620
quote:
Goedendag

1. BPM controleren. Een lage BPM is meestal een indicatie van een schadeauto die geïmporteerd is.
2. Onderhoudsgeschiedenis laten uitdraaien bij de dealer. Mercedes heeft een datasysteem waarbij elke onderhoudsbeurt door de dealer geregistreerd wordt.
3. Controleer eea zelf zoals geen olie in de koelvloeistoftank. Boutjes onder de motorkap, deuren en kofferbak controleren of deze nooit eruit gedraaid zijn. Bij verwijderen van boutjes haal je de lak gedeeltelijk weg en kun je zien of er onderdelen ooit gedemonteerd zijn geweest. Ook het stuur zelf controleren. Achter op het stuur bevinden zich namelijk twee kleine gaatjes die gesealed zijn. Als deze doorprikt zijn dan weet je dat de airbag ooit is verwisseld. Een airbag wissel komt alleen voor wanneer de auto een ongeluk heeft gehad en de airbag eruit geklapt is.
  zaterdag 9 april 2022 @ 01:36:15 #34
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204378677
Allerbelangrijkste is dat de onderhoudsboekjes erbij zitten en afgestempeld zijn. In Duitsland worden onderhoud ed angstvallig gedocumenteerd, als de boekjes ineens weg zijn om wat voor kutreden dan ook; weglopen, want dan word je genaaid.

Mijn laatste 2 Benzen allebei met ~100k km gekocht, allebei op een vers kenteken en inclusief boekjes, de vorige ging met 575k weg in nog best aardige conditie, en mijn huidige staat op 255k. Zonder noemenswaardige dingen die te wijten zouden kunnen zijn aan truken.

Laat je niks wijsmaken, boekjes weg is gewoon glad ijs. En ze hebben wel 100 mooie, meestal bijna tranentrekkende verhalen om het te verklaren, trap er gewoon niet in, het is allemaal gelul.

Kms zie je af aan versleten pedaalrubbers en het stuur, en bovengenoemde airbag verhalen zijn leuk, maar dateren uit het tijdperk dat je alleen een stuurairbag had. In een S zitten er dacht ik 12 ofzo, en als je daarmee kletsie doet is het halve interieur verkloot; deuren, raamstijlen, het dash, de stoelen, de dakhemel.. dan is hij gewoon total loss.

Bij twijfel; laten staan, een S is een uitstekend leegloopproject, vooral de luchtvering is een echte moneypit.

En mods; waarom staat dit topic niet in PTA? :?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_204380372
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:04 schreef Mandéra het volgende:
Niks mis met een auto uit Duitsland importeren. Heb er zelf ook eentje voor de deur staan. Ik zou hem wel bij een merkdealer halen en niet bij Auto Ali en aanverwanten. Maar dat zou ik in Nederland ook niet doen.

In Duitsland is men verplicht alle schade bij te houden in een register. Je kunt dit rapport opvragen zodat je zeker weet dat je geen schadebak koopt. Verder is het ook handig dat een APK in Duitsland, genaamd TUV, 2 jaar geldig is.

Ben zelf van mening dat je in Duitsland veel meer keuze hebt voor betere prijzen. Auto's zijn vaak beter uitgerust qua opties en motor. Ook beter onderhouden dan in NL zowel motorisch als optisch. Als je een auto van een paar jaar oud wil kopen in Nederland kom je vaak bij leasebakken uit die helemaal zijn afgetrapt vind de Duitsers toch wat netter met hun spulletjes omgaan.

Verder is het een rekensom of de prijs icm met BPM het interessant maakt om iets over de grens te kopen.
Duitsers rijden relatief veel, omdat het daar gebruikelijker is wat verder van je werk af te wonen, kortom als deze stuk is pak je niet even makkelijk het OV zoals hier, logisch dat men ook beter voor hun wagentjes zorgt :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204381978
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 09:48 schreef raptorix het volgende:

[..]
Duitsers rijden relatief veel, omdat het daar gebruikelijker is wat verder van je werk af te wonen, kortom als deze stuk is pak je niet even makkelijk het OV zoals hier, logisch dat men ook beter voor hun wagentjes zorgt :)
Hun "wagentjes" zijn ook beter!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_204400200
quote:
Prima artikel, weten we gelijk waar je dus geen auto moet gaan kopen! :7
  maandag 11 april 2022 @ 15:06:44 #38
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_204404437
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 23:14 schreef PieterCornelis het volgende:

[..]
Prima artikel, weten we gelijk waar je dus geen auto moet gaan kopen! :7
Topje vd ijsberg, gegarandeerd.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')