Wat denk je zelf. Natuurlijk ermee geklootquote:Op woensdag 6 april 2022 14:43 schreef KREEFTx het volgende:
Goedendag
Ik heb een Mercedes S klasse gezien waar ik naar op zoek was voor een redelijk prijs, alles rond om mijn C klasse in te ruilen, echter zie ik dat die s klasse geïmporteerd is uit Duitsland
Wie heeft hier ervaringen mee goede of slechte
Is een s klasse van 2017 met iets meer dan 100.000 km
Word er altijd gerommeld met de km’s? Hoe kan ik dat goed controleren
Heb al een rapport aangevraagd, dan kunnen ze niet zien of alles in Duitsland kloppend is geweest.
Boekjes worden gewoon nagemaakt. Met dealer stempels en al.quote:Op woensdag 6 april 2022 16:02 schreef noutie het volgende:
Over het algemeen is een auto die geïmporteerd is iets minder waard. Zie je dit terug in de prijs? Als het boekje vol met stempels staat, dan zal de km-stand wel kloppen. Als er geen papieren bijzitten, dan zou ik ervan afzien.
Precies we leven niet meer in het jaar 2000... Je kan met de sleutel of het chassisnummer naar elke willekeurige mercedes dealer in Europa en die kunnen zo de service geschiedenis opvragen. Klopt die niet, laten staan, iemand die met een nieuwe S klasse gaat bezuinige en onderhoud doet bij een niet Mercedes garage zou ik geen auto van willen kopen.quote:Op woensdag 6 april 2022 16:07 schreef Tinos85 het volgende:
Nederlandse dealers kunnen de sleutel toch gewoon uitlezen en de uitgevoerde beurten en bijbehorende kilometerstanden zien?
Hoezo? Ik doe het ook weleens voor vrienden. En vice versa overigens.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:17 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Wat denk je zelf. Natuurlijk ermee gekloot
Bedanktquote:Op woensdag 6 april 2022 16:31 schreef oldford het volgende:
Heeft de auto al een Nederlands kenteken? Zoek dan de gegevens op bij de rdw.
Klik op "Fiscaal" en kijk naar het bedrag bij "Bruto BPM".
Als dat er laag uitvalt dan is er schade geweest bij het importeren en zou ik de auto laten staan.
Kijk onder "Basis" naar "vervaldata en historie". Dan zie je wanneer de auto is ingevoerd en of dat dit jaar was of al een tijd geleden. Als het al een tijdje geleden was, controleer dan bij "tellerstanden" of deze niet onlogisch is.
Al onze auto's komen uit Duitsland. Meer opties en grotere motor voor dezelfde prijs. Niets mis mee, wel goed je ogen open houden.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:16 schreef Glider76 het volgende:
Ik heb al 3 auto's gehad welke geimporteerd waren uit Duitsland. Met alle 3 vele jaren gereden.
Ik zie er geen problemen in, wat er ook mee gerommeld zou kunnen zijn, kan ook net zo goed met een origineel NL auto zijn gedaan.
Redelijke prijs in de zin van niet de goedkoopste, maar gezien de staat van de auto redelijk om dat bedrag ervoor te betalen? Of redelijk als in deze S-klasse is betaalbaar waar vergelijkbare S-klasses dat niet zijn? Indien dat laatste: ik zou het niet doen.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:43 schreef KREEFTx het volgende:
Goedendag
Ik heb een Mercedes S klasse gezien waar ik naar op zoek was voor een redelijk prijs, alles rond om mijn C klasse in te ruilen, echter zie ik dat die s klasse geïmporteerd is uit Duitsland
Er wordt niet altijd mee gerommeld. Ongeveer 10% van de Duitse import heeft met zekerheid een niet kloppende kilometerstand. Van zo'n 25% bestaat twijfel over de juistheid van de kilometerstand. Dat heb ik althans ooit eens gelezen.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:43 schreef KREEFTx het volgende:
Heb al een rapport aangevraagd, dan kunnen ze niet zien of alles in Duitsland kloppend is geweest.
Onzin. Juist op de dikkere motoren zit veel verschil door de hoge BPM die je bij nieuwe auto’s hebt en die na een aantal jaar fors lager zijn bij import.quote:Op donderdag 7 april 2022 08:45 schreef Fe2O3 het volgende:
Eigenlijk is het heel simpel
De marge op een auto die goed werkt en wordt geimporteerd vanuit DE is dermate laag dat je er geen autobedrijf op kan laten lopen.
Importeren kost redelijk wat geld.
Het is mi. alleen intressant als je hier de waarde van de auto kunt vergroten. Dus een wrak herbouwen, tellerstanden terugdraaien enzovoorts.
En jij bent een bedrijf met 10.000en euro's aan vaste lasten per maand, of particulier?quote:Op donderdag 7 april 2022 10:54 schreef MisChrartin het volgende:
Ik heb zelf wel eens overwogen om een bmw 330d te importeren en er zit een paar duizend euro tussen de Nederlandse prijs en de Duitse prijs + restbpm.
Onzin, een boel van de occasions bij merkdealers wordt door hunzelf geïmporteerd. Enerzijds omdat er een te kort aan voorraad is, anderzijds omdat ze er een veel dikkere marge te pakken. Ze hebben genoeg trucjes om rest BPM zo laag mogelijk te houden.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:43 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
En jij bent een bedrijf met 10.000en euro's aan vaste lasten per maand, of particulier?
Ik stel dat voor de echte bedrijven er weinig marge op auto's zonder problemen zit, en voor beunen de optie om veel marge te creeren op minder legale manieren ...
Dit klinkt leuk, maar zegt natuurlijk helemaal niks.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:54 schreef KREEFTx het volgende:
alles is Europees geregeld en online gecontroleerd
Een paar duizend euro marge is erg veel voor een auto handelaar. Meestal zit er niet zoveel op als je inruilt en verkoopt.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:43 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
En jij bent een bedrijf met 10.000en euro's aan vaste lasten per maand, of particulier?
Ik stel dat voor de echte bedrijven er weinig marge op auto's zonder problemen zit, en voor beunen de optie om veel marge te creeren op minder legale manieren ...
1. BPM controleren. Een lage BPM is meestal een indicatie van een schadeauto die geïmporteerd is.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:43 schreef KREEFTx het volgende:
Goedendag
Duitsers rijden relatief veel, omdat het daar gebruikelijker is wat verder van je werk af te wonen, kortom als deze stuk is pak je niet even makkelijk het OV zoals hier, logisch dat men ook beter voor hun wagentjes zorgtquote:Op donderdag 7 april 2022 10:04 schreef Mandéra het volgende:
Niks mis met een auto uit Duitsland importeren. Heb er zelf ook eentje voor de deur staan. Ik zou hem wel bij een merkdealer halen en niet bij Auto Ali en aanverwanten. Maar dat zou ik in Nederland ook niet doen.
In Duitsland is men verplicht alle schade bij te houden in een register. Je kunt dit rapport opvragen zodat je zeker weet dat je geen schadebak koopt. Verder is het ook handig dat een APK in Duitsland, genaamd TUV, 2 jaar geldig is.
Ben zelf van mening dat je in Duitsland veel meer keuze hebt voor betere prijzen. Auto's zijn vaak beter uitgerust qua opties en motor. Ook beter onderhouden dan in NL zowel motorisch als optisch. Als je een auto van een paar jaar oud wil kopen in Nederland kom je vaak bij leasebakken uit die helemaal zijn afgetrapt vind de Duitsers toch wat netter met hun spulletjes omgaan.
Verder is het een rekensom of de prijs icm met BPM het interessant maakt om iets over de grens te kopen.
Hun "wagentjes" zijn ook beter!quote:Op zaterdag 9 april 2022 09:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Duitsers rijden relatief veel, omdat het daar gebruikelijker is wat verder van je werk af te wonen, kortom als deze stuk is pak je niet even makkelijk het OV zoals hier, logisch dat men ook beter voor hun wagentjes zorgt
Prima artikel, weten we gelijk waar je dus geen auto moet gaan kopen!quote:Op woensdag 6 april 2022 16:33 schreef maily het volgende:
Lees dit artikel even:
Stel kocht total loss verklaarde auto; handelaar moet geld teruggeven
Topje vd ijsberg, gegarandeerd.quote:Op zondag 10 april 2022 23:14 schreef PieterCornelis het volgende:
[..]
Prima artikel, weten we gelijk waar je dus geen auto moet gaan kopen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |