abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204338755
Elden Ring

Official Website

Elden Ring is een actie-avonturenspel dat op 25 februari 2022 uitkwam voor de PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S en Steam. Het spel werd ontwikkeld door FromSoftware en uitgebracht door Bandai Namco Entertainment.

Dark Souls en dergelijke
Elden Ring is een typische FromSoftware game, in de lijn van Demon Souls, Dark Souls, Bloodborne en Sekiro. De game speelt zich in tegenstelling tot die games met klassiekere 'levels' af in een grote open wereld gevuld met obscure maar diepgaande lore, kerkers en kastelen, voor- en tegenspoed, momenten van vreugde en een hele, hele hoop momenten waarop je je afvraagt of je niet liever iets anders had willen doen.

Wiki & Guide (work in progress)
Review op Tweakers
Muziektip tijdens spelen

Eindredactie Games dinsdag 5 april 2022 @ 14:27:01 #2
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_204338828
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 14:05 schreef Sfancta het volgende:
Ik heb een level 42 astrologer, maar ik denk dat ik meer een rammer wil met een huge zwaard.

Heb op YouTube gezien dat ik een Boss moet verslaan ok te kunnen respeccen, is deze moeilijk?

Heb geen zin om opnieuw te beginnen
Ja die is voor jou nog wel pittig, evenals de weg er naartoe. Ik zou gewoon ff een tweede character aanmaken, dan krijg je de melee build ook gewoon mee vanaf de baby steps.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_204338842
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 april 2022 13:54 schreef 2dope het volgende: [..] De meeste Katana's scalen van zichzelf goed met DEX (Nagakiba, Serpentbone Blade, Dragonscale Blade en Hand of Malenia allemaal C scaling, de rest D). Welke heb jij? Want lijkt me wel handig om rekening mee te houden. Overigens kun je scaling ook aanpassen via Ash of War affinities hè. Als jij veel in INT of STR hebt kun je ervoor kiezen om (resp.) een magic of heavy katana te maken. Als je affinities nog niet helemaal doorhebt, check deze. Er zijn enkele uitzonderingen van unieke wapens waarbij je de AoW niet kunt veranderen en dus ook de affinity niet.
Haha ik gebruik nog steeds het wapen waar ik mee begon. De uchigatana, heb hem +16 nu. Schild erbij en tot nu toe wil alles nog wel lukken dan.

Zat laatst pas voor het eerst naar die ashes of war te kijken en heb er nu chilling mist op ofzo.

Met dat soort dingen ben ik echt nog wel een noob hoor, zoek ook niets op en kloot maar wat aan.

Mij huidige build is dit;
Vigor 28
Mind 19
Endurance 26
Strength 33
Dexterity 15
Intelligence 11
Faith 17
Arcane 9

Ben nu net in volcano mannor aangekomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjemmert op 05-04-2022 14:33:49 ]
pi_204339014
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 april 2022 14:27 schreef 2dope het volgende:

[..]
Ja die is voor jou nog wel pittig, evenals de weg er naartoe. Ik zou gewoon ff een tweede character aanmaken, dan krijg je de melee build ook gewoon mee vanaf de baby steps.
Damn.... Ik volg die YouTube walkthrough, heb al uren en uren gespeeld. Maar welke class raad jij aan om dan opnieuw te beginnen?
  Eindredactie Games dinsdag 5 april 2022 @ 14:48:39 #5
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_204339059
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 14:27 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Haha ik gebruik nog steeds het wapen waar ik mee begon. De uchigatana, heb hem +16 nu. Schild erbij en tot nu toe wil alles nog wel lukken dan.

Zat laatst pas voor het eerst naar die ashes of war te kijken en heb er nu chilling mist op ofzo.

Met dat soort dingen ben ik echt nog wel een noob hoor, zoek ook niets op en kloot maar wat aan.

Mij huidige build is dit;
Vigor 28
Mind 19
Endurance 26
Strength 33
Dexterity 15
Intelligence 11
Faith 17
Arcane 9

Ben nu net in volcano mannor aangekomen.
^O^ Lekker bezig. Niks mis met de Uchigatana alleen je stat points zijn wat ongelukkig gekozen denk ik. 33 punten in STR heeft niet zoveel effect op jouw huidige build/damage omdat Uchigatana 'slechts' D scaling heeft op STR. Als jij in je inventory kijkt en bij je Uchigatana staat er vermoedelijk inmiddels een C bij DEX scaling.

Zodra je een Ash of War op een wapen "plaatst" bij een blacksmith, krijg je de keuze (mits je over de juiste whetstones beschikt) of je een "Quality Uchigatana" wil, een "Heavy Uchigatana" een "Fire Uchigatana" etc. etc.

Het interessantst voor jou zou zijn een Heavy Uchigatana (want B/A scaling op STR) of een Quality Uchigatana (want C/B scaling op zowel STR als DEX). Dan ga je er behoorlijk significant op vooruit qua damage.
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games dinsdag 5 april 2022 @ 14:58:48 #6
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_204339183
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 14:44 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Damn.... Ik volg die YouTube walkthrough, heb al uren en uren gespeeld. Maar welke class raad jij aan om dan opnieuw te beginnen?
Als je graag met lompe zwaarden wil zwaaien en dikke pantsers wil dragen: Hero of Vagabond. Vagabond heeft (imo) betere starting gear (schild met 100% physical defense en Longsword/Halberd). Hero heeft mindere armor en een bijl, maar begint met de meeste STR (16, waar Vagabond begint met 14 STR).

In het begin levels investeren in VIG zodat je langer overeind blijft, beetje END erbij. Pas secundair punten in STR pompen voor schade. Zo snel mogelijk in het begin zoveel mogelijk Golden Seeds (meer health-flesjes) en Sacred Tears (meer health per flesje) verzamelen in de omgeving (Limgrave t/m Stormveil Castle zitten al 7 Golden Seeds en 4 Sacred Tears).

Desnoods guide erbij als je geen zin hebt om dat (weer) semi-blind te doen. Dit kost misschien anderhalf uur maar dan heb je (veel) meer overlevingskansen en minder frustratie.
pi_204339188
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 april 2022 14:48 schreef 2dope het volgende:

[..]
^O^ Lekker bezig. Niks mis met de Uchigatana alleen je stat points zijn wat ongelukkig gekozen denk ik. 33 punten in STR heeft niet zoveel effect op jouw huidige build/damage omdat Uchigatana 'slechts' D scaling heeft op STR. Als jij in je inventory kijkt en bij je Uchigatana staat er vermoedelijk inmiddels een C bij DEX scaling.

Zodra je een Ash of War op een wapen "plaatst" bij een blacksmith, krijg je de keuze (mits je over de juiste whetstones beschikt) of je een "Quality Uchigatana" wil, een "Heavy Uchigatana" een "Fire Uchigatana" etc. etc.

Het interessantst voor jou zou zijn een Heavy Uchigatana (want B/A scaling op STR) of een Quality Uchigatana (want C/B scaling op zowel STR als DEX). Dan ga je er behoorlijk significant op vooruit qua damage.
:P

Aha oke, ik moet er eens beter naar gaan kijken inderdaad. Klopt wel wat je zegt denk want telkens als ik STR lvl ga ik er inderdaad niet veel op vooruit kwa damage, de echte damage boosts kwamen steeds van de wapen upgrades.
  Eindredactie Games dinsdag 5 april 2022 @ 15:09:36 #8
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_204339298
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 14:59 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
:P

Aha oke, ik moet er eens beter naar gaan kijken inderdaad. Klopt wel wat je zegt denk want telkens als ik STR lvl ga ik er inderdaad niet veel op vooruit kwa damage, de echte damage boosts kwamen steeds van de wapen upgrades.
Ghehe ja 33 strength is al behoorlijk wat. Extra knap dus dat je al zo (relatief) ver bent :P

Geen nood aan de man want zoals gezegd kun je dus ook affinity omgooien waardoor je scaling omdraait. Je zou natuurlijk ook eens rond kunnen kijken naar goeie STR wapens, aangezien je al in Volcano Manor bent heb je vast al wel wat puike STR wapens vergaard. Een leuke greatsword met goeie STR scaling om uit te proberen vind je in het zuiden in een zeer early-game/easy locatie:

SPOILER: Early-game locatie/boss met goed STR zwaard als beloning
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204339734
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2022 15:09 schreef 2dope het volgende:

[..]
Ghehe ja 33 strength is al behoorlijk wat. Extra knap dus dat je al zo (relatief) ver bent :P

Geen nood aan de man want zoals gezegd kun je dus ook affinity omgooien waardoor je scaling omdraait. Je zou natuurlijk ook eens rond kunnen kijken naar goeie STR wapens, aangezien je al in Volcano Manor bent heb je vast al wel wat puike STR wapens vergaard. Een leuke greatsword met goeie STR scaling om uit te proberen vind je in het zuiden in een zeer early-game/easy locatie:

SPOILER: Early-game locatie/boss met goed STR zwaard als beloning
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb er nu even een heavy van gemaakt. Krijgt ie idd B scaling op STR. Zal zo eens kijken voor een knap STR wapen. Thanks voor de tips ^O^
  dinsdag 5 april 2022 @ 21:58:01 #10
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_204343918
Voor in de OP: mapgenie https://mapgenie.io/elden-ring
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  dinsdag 5 april 2022 @ 22:01:03 #11
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_204343955
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 21:58 schreef wdn het volgende:
Voor in de OP: mapgenie https://mapgenie.io/elden-ring
Oh dat is wel handig ja die boss checklist. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 5 april 2022 @ 22:08:39 #12
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_204344050
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 14:05 schreef Sfancta het volgende:
Ik heb een level 42 astrologer, maar ik denk dat ik meer een rammer wil met een huge zwaard.

Heb op YouTube gezien dat ik een Boss moet verslaan ok te kunnen respeccen, is deze moeilijk?

Heb geen zin om opnieuw te beginnen
Ik zou denk ik toch opnieuw beginnen. Niks zo vervelend als een game spelen met een char dat je niet ligt.
Overigens is doorgaan natuurlijk ook een idee. En dan doen wat ik heb gedaan: cherry pick gevechten. Cave te lastig: verder gaan. Zoeken naar spirit ashes, flasks, quests, spells, wapens etc etc.

Die baas die je moet verslaan is goed te doen hoor. Ook als een astrologer (alhoewel ik die zelf nog niet verslagen heb (slechts 1 poging gedaan) wordt overal beweerd dat de eerste demi-god die ik wel heb verslagen moeilijker was en dat was toch echt een eitje. Nou 16x een gebroken eitje dat wel maar dat was een leerproces :D
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  dinsdag 5 april 2022 @ 22:12:10 #13
459912 FlippingCoin
pi_204344074
Ik heb vandaag de mimic summon gehaald. Wat een kutstuk, paar keer doodgegaan terwijl de enemies wel meevielen eigenlijk. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_204344769
Heerlijke game, ^O^ compleet beginner, heel lang in Limegrave aangeklooid met mijn Astrologer . Tot level 30 ongeveer. :s)
Ik kon het richten maar niet goed voor mekaar krijgen en ging dus vaak dood bij veel en snel bewegende tegenstanders. O~) Maar omdat ik overal hoorde dat Dark Souls games extreem moeilijk zouden zijn zocht ik er niets achter… |:( Tot ik dit weekend ontdekte dat je kunt “locken” op tegenstanders :|W

Wat een verademing tov de vele eerste uren om tot 30 te komen *O*
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  woensdag 6 april 2022 @ 10:27:51 #15
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_204346505
quote:
16s.gif Op dinsdag 5 april 2022 22:12 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik heb vandaag de mimic summon gehaald. Wat een kutstuk, paar keer doodgegaan terwijl de enemies wel meevielen eigenlijk. :')
Ik vond dat stuk wel te doen eigenlijk. Was echt superblij met die mimic. Gebruik hem nu constant. Inmiddels naar +7 geupgrade.
Ik heb die mimic vijand verslagen door mijn wapen weg te doen en hem toen aan te laten vallen... hij zonder wapen dus kon hem zo dood hakken :')

Kwam gisteren zelf aan bij een teleporter in volcanomanor. Er stond een message dat die naar de boss ging dus ben eerst weer terug gelopen :D denk dat ik daar nog niet klaar voor ben.
Heb wel de starbeast in Mt.Gilmir eindelijk verslagen.

Voor een missie moest ik gisteren 3x iemand invaden maar dat is echt niks voor mij. Die lui allemaal nauwelijks te raken of geen dmg terwijl ze mij zelf zo dood hadden en ik ben lvl 93 :') ben wel een noob nog steeds.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  woensdag 6 april 2022 @ 10:33:50 #16
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_204346561
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:27 schreef 2NutZ het volgende:

[..]
Ik vond dat stuk wel te doen eigenlijk. Was echt superblij met die mimic. Gebruik hem nu constant. Inmiddels naar +7 geupgrade.
Ik heb die mimic vijand verslagen door mijn wapen weg te doen en hem toen aan te laten vallen... hij zonder wapen dus kon hem zo dood hakken :')

Kwam gisteren zelf aan bij een teleporter in volcanomanor. Er stond een message dat die naar de boss ging dus ben eerst weer terug gelopen :D denk dat ik daar nog niet klaar voor ben.

Voor een missie moest ik gisteren 3x iemand invaden maar dat is echt niks voor mij. Die lui allemaal nauwelijks te raken of geen dmg terwijl ze mij zelf zo dood hadden en ik ben lvl 93 :') ben wel een noob nog steeds.
Volcano Manor boss.

SPOILER
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 6 april 2022 @ 10:35:05 #17
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_204346565
Dat gezegd hebbende.

Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 6 april 2022 @ 11:11:52 #18
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_204346934
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:35 schreef Koffieplanter het volgende:
Dat gezegd hebbende.

[ afbeelding ]
wat de hel :D
Welk wapen is dat? Die je krijgt bij die quest invasion van de gast waar je de helm van draagt?

quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:33 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Volcano Manor boss.

SPOILER
Oke thanks ^O^
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  Eindredactie Games woensdag 6 april 2022 @ 11:23:54 #19
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_204347045
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:33 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Volcano Manor boss.

SPOILER
SPOILER
pi_204347139
Ik ben de Manor via de achterkant binnengekomen door ontvoerd te worden door zo'n rondrijdende vrouw met een kooi als buik en draaiende zeisen als armen (wat) en dan moet je er als bossfight twee van bevechten om toegang te krijgen tot de Mansion zelf en dat is echt terror :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 23:20 schreef ender_xenocide het volgende:
Heerlijke game, ^O^ compleet beginner, heel lang in Limegrave aangeklooid met mijn Astrologer . Tot level 30 ongeveer. :s)
Ik kon het richten maar niet goed voor mekaar krijgen en ging dus vaak dood bij veel en snel bewegende tegenstanders. O~) Maar omdat ik overal hoorde dat Dark Souls games extreem moeilijk zouden zijn zocht ik er niets achter… |:( Tot ik dit weekend ontdekte dat je kunt “locken” op tegenstanders :|W

Wat een verademing tov de vele eerste uren om tot 30 te komen *O*
:D
-nee-
  Eindredactie Games woensdag 6 april 2022 @ 11:50:12 #21
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_204347258
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:35 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben de Manor via de achterkant binnengekomen door ontvoerd te worden door zo'n rondrijdende vrouw met een kooi als buik en draaiende zeisen als armen (wat) en dan moet je er als bossfight twee van bevechten om toegang te krijgen tot de Mansion zelf en dat is echt terror :')
En dan de naam van die dingen :') Abductor Virgins :') ok Miyazaki
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 12:05:09 #22
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_204347375
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:35 schreef Marsenal het volgende:
[..]
:D
Haha ja dat is erg pittig rip
What can change the nature of a man?
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 12:07:00 #23
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_204347393
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:50 schreef 2dope het volgende:

[..]
What can change the nature of a man?
  woensdag 6 april 2022 @ 12:14:42 #24
459912 FlippingCoin
pi_204347447
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:27 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ik sprong er al twee keer naast dat stuk, toen by enemies verderop rolde ik in gevecht van een dak af en daarna door een grote bal vermoord. :{

Maar goed een sterke sunnon en een nice whetstone dus was het waard. :P
pi_204347522
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:50 schreef 2dope het volgende:

[..]
Ja wat is dat ja, het is alsof Miyazaki 's nachts Japanse tor-netwerken surft en overdag een ideeënbox volbraakt :')
-nee-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')