abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204326808
Vanaf vandaag gooit Aldi Nord in Duitsland de prijzen met 20 tot zelfs 50% omhoog..

quote:
Aldi in Duitsland neemt vlucht vooruit met historische prijsstijgingen

Vanaf vandaag 4 april voert Aldi historische prijsstijgingen door voor producten als boter en vlees in zijn thuismarkt Duitsland. De hard discounter geldt er als trendsetter op vlak van prijzen.

"Vanwege de situatie op de wereldmarkten zullen we sprongen in verkoopprijzen meemaken die nog nooit eerder zijn voorgekomen", kondigt Florian Scholbeck, Algemeen Directeur bij Aldi Nord, aan in de Westdeutschen Allgemeinen Zeitung (WAZ). Als grootste Duitse discounter wordt Aldi traditioneel beschouwd als de prijsleider onder de supermarkten. Scholbeck verwacht dan ook dat de hele foodretailsector zal volgen.

Prijzen met 20 tot 50 procent omhoog
Exacte cijfers wil het Duitse bedrijf niet geven, maar WAZ schrijft dat bronnen binnen Aldi er vanuit gaan dat de prijzen voor levensmiddelen de komende weken tussen de 20 en 50 procent duurder kunnen worden. Het Ifo-instituut uit München publiceerde donderdag een onderzoek waaruit blijkt dat 94 procent van de levensmiddelendetailhandelaren in Duitsland hun prijzen wil verhogen.

Aldi kiest dus de vlucht vooruit. In Duitsland geldt de prijs van een stuk boter van 250 gram als de seismograaf van het prijspeil. De "Duitse boter" van het merk Milsani kost momenteel 1,65 euro. Vanaf maandag moeten klanten meer dan twee euro betalen. In het geval van boter gaat de prijs dus met bijna 30 procent omhoog.

De prijsstijging is naar Aldi-normen historisch te beschouwen. De discounter morrelt onder normale omstandigheden maar met mondjesmaat aan zijn prijzen. "In deze situatie betalen telers en landbouwers extra. Daarom moet de handel reageren", zegt Hoofd Inkoop van Aldi Sud Erik Döbele aan de Duitse krant WAZ. "Gezien de enorm stijgende kosten kunnen ze zich niet meer aan de contracten met ons houden."

Trendsetter
Alleen al vanwege hun omvang zijn Aldi Süd en Aldi Nord trendsetters als het gaat om prijszetting in de Duitse retail. "We verwachten dat de verkoopprijzen in de hele handel de komende maanden flink zullen stijgen", zegt Scholbeck.

Toch voelt de retailer zich voor zijn marktaandeel niet bedreigd door de forse prijsstijgingen. Tijdens de coronapandemie, toen restaurants gesloten waren en mensen thuis moesten blijven, hadden supermarkten en boerderijwinkels het erg druk. Het Duitse onderzoeksbureau GfK ziet een trend naar minder hoogwaardige voeding. De oorlog voedt grote onzekerheid en drukt het consumentenvertrouwen. "De discounters voelen de opleving sinds februari, vooral dan ten koste van de onlineverkoop en speciaalzaken", aldus GfK.

[ Bericht 85% gewijzigd door Frutsel op 04-04-2022 12:26:29 ]
  maandag 4 april 2022 @ 11:47:56 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_204326818
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 11:46 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
Vanaf vandaag gooit Aldi Nord in Duitsland de prijzen met 20 tot zelfs 50% omhoog..

https://www.aa.com.tr/en/(...)50-on-monday/2554218

Zijn jullie voorbereid op wat er komen gaat?
Wat gaat er komen dan? Behalve Sinterklaas natuurlijk. <O) 8}
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_204326822
Het zou de moffen sieren als ze het tussen de 40 - 45% hadden gehouden.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 4 april 2022 @ 11:48:40 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204326824
En nu is de AH de goedkoopste?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204326862
quote:
84s.gif Op maandag 4 april 2022 11:48 schreef Starhopper het volgende:
En nu is de AH de goedkoopste?
Kwestie van tijd. Zelfs al zou het prijstechnisch niet hoeven, er zijn maar weinig bedrijven die deze buitenkans zullen laten liggen.
  maandag 4 april 2022 @ 12:00:49 #6
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204326951
Gaat vervelend worden voor de armeren in de samenleving die elke maand net uitkomen met het geld. Voor de rest denk ik dat het prima op te vangen is door net wat minder voedsel te verspillen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204327058
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gaat vervelend worden voor de armeren in de samenleving die elke maand net uitkomen met het geld. Voor de rest denk ik dat het prima op te vangen is door net wat minder voedsel te verspillen.
Hoe vaak gooi jij tot 50% van je boodschappen per maand weg ? Ik eigenlijk nooit..

quote:
18s.gif Op maandag 4 april 2022 11:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Wat gaat er komen dan? Behalve Sinterklaas natuurlijk. <O) 8}
Meer armoede. Dit gaat voor een inflatie zorgen in lonen, mensen moeten wel meer gaan verdienen namelijk... Wat weer gaat zorgen voor nog meer inflatie.

En de geschiedenis heeft uitgewezen dat inflatie ansich voor nare dingen kan zorgen, zeker als het heel erg snel plaatst vind.

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2022 12:09:21 ]
pi_204327128
Is er een andere bron beschikbaar dan het persbureau van Erdogan?
  maandag 4 april 2022 @ 12:22:40 #9
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204327227
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:07 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Hoe vaak gooi jij tot 50% van je boodschappen per maand weg ? Ik eigenlijk nooit..
[..]
Meer armoede. Dit gaat voor een inflatie zorgen in lonen, mensen moeten wel meer gaan verdienen namelijk... Wat weer gaat zorgen voor nog meer inflatie.

En de geschiedenis heeft uitgewezen dat inflatie ansich voor nare dingen kan zorgen, zeker als het heel erg snel plaatst vind.
Niet alles stijgt met 50% natuurlijk, en je totale boodschappen zeker niet.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 4 april 2022 @ 12:24:45 #10
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204327249
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Niet alles stijgt met 50% natuurlijk, en je totale boodschappen zeker niet.
Je kunt ook van A- naar B- of C-merk overstappen, je kunt je keuzes meer aflaten hangen van hoe goedkoop het eten is, inderdaad. Allemaal opties die je nog hebt als je niet al aan de onderkant zat, qua uitgaven - dit gaat de armsten wel hard treffen ja.
pi_204327260
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 12:13 schreef Erasmus het volgende:
https://www.fr.de/panoram(...)nstieg-91450714.html

Uiteraard komt alles door Oekraïne.
Prijzenoorlog is nu eerder wie het duurste kan worden.
Even de winst en salarissen voor de directie in de gaten houden komend jaar
pi_204327276
Snap nu waarom ze hier midden in het centrum van Zürich een filiaal geopend hebben.

Aldi luxe producten _O_
pi_204327285
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:26 schreef Jed1Gam het volgende:
Snap nu waarom ze hier midden in het centrum van Zürich een filiaal geopend hebben.

Aldi luxe producten _O_
Duitse ingevroren biefstuk is premium
pi_204327309
Hoe zit het met de Schultenbräu? Ook duurder? Kost een halve liter nu 0,75 ipv 0,50?

Damn..
pi_204327348
Dat worden skere tijden g
Nieuw is niet altijd beter.
pi_204327660
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 12:25 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
https://www.fr.de/panoram(...)nstieg-91450714.html

Uiteraard komt alles door Oekraïne.
Prijzenoorlog is nu eerder wie het duurste kan worden.
Even de winst en salarissen voor de directie in de gaten houden komend jaar
Dat laatste stijgt met de gebruikelijke 10-20% per jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 4 april 2022 @ 13:06:18 #17
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204327699
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 12:13 schreef Erasmus het volgende:
Van vandaag:
quote:
Nächste Preiserhöhung! Einkauf bei Aldi wird ab heute „deutlich teurer“
Aldi kündigt die nächste Preiserhöhung an. Ab Montag, den 4. April würden Fleisch, Wurst und Butter "deutlich teurer" wie Aldi-Nord-Kommunikationschef Florian Scholbeck ankündigte. Grund hierfür seien höhere Bezugskosten, die der Discounter seinen Lieferanten zahlen müsse.
Wegen stark gestiegener Kosten erhöht der Discounter Aldi am Montag abermals Preise. Fleisch, Wurst und Butter würden dann „deutlich teurer“, sagte Aldi-Nord-Kommunikationschef Florian Scholbeck der dpa in Essen. Grund hierfür seien höhere Preise, die Aldi seinen Lieferanten zahlen müsse.

„Seit Beginn des Ukraine-Krieges gibt es Sprünge bei den Einkaufspreisen, die wir so noch nicht erlebt haben.“ Dies liege auch daran, dass Futter- und Düngemittel sowie Energie sich verteuert hätten. Das wiederum hätten die Landwirte bei ihrer Viehhaltung und die fleischverarbeitende Industrie zu spüren bekommen.
Artikel gaat verder achter de link...
https://www.focus.de/fina(...)sch_id_76924608.html
pi_204328153
quote:
Het Duitse onderzoeksbureau GfK ziet een trend naar minder hoogwaardige voeding. De oorlog voedt grote onzekerheid en drukt het consumentenvertrouwen.
Hatsikidee. Ben benieuwd of de CAO lonen nu ook eens 10% gaan stijgen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 4 april 2022 @ 14:20:23 #19
117098 Hathor
Effe niet
pi_204328396
Ach ja, ik kwam er toch al nooit.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_204328439
Als het bij de Aldi stijgt, stijgt het bij iedereen, daar mag je gerust vanuit gaan.

Alsof de Lidl en dergelijke de prijzen exact hetzelfde kunnen houden, die hebben allemaal dezelfde leveranciers maar aparte contracten.
pi_204328457
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als het bij de Aldi stijgt, stijgt het bij iedereen, daar mag je gerust vanuit gaan.

Alsof de Lidl en dergelijke de prijzen exact hetzelfde kunnen houden, die hebben allemaal dezelfde leveranciers maar aparte contracten.
Ik heb de indruk dat de Nederlandse prijzen al met die percentages gestegen zijn. Vorige week kg rundergehakt in de Lidl aanbiedingen: 7 euro. Dit was eerst jarenlang 5 euro. Stijging van 40%
  maandag 4 april 2022 @ 14:29:53 #22
117098 Hathor
Effe niet
pi_204328476
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:27 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Ik heb de indruk dat de Nederlandse prijzen al met die percentages gestegen zijn. Vorige week kg rundergehakt in de Lidl aanbiedingen: 7 euro. Dit was eerst jarenlang 5 euro. Stijging van 40%
Waar ik altijd mijn boodschappen haal waren alle producten al met 8-9% gestegen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 4 april 2022 @ 14:55:53 #23
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_204328677
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:26 schreef Jed1Gam het volgende:

Aldi luxe producten _O_
Nog altijd een stuk goedkoper dan de Migros of Coop.
The more debt, the better
pi_204328707
De Weimarrepubliek zal weer herrijzen.
pi_204328718
Aldi hogere prijzen, niet normaal meer...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')