abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8460478
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 16:51 schreef JAM het volgende:
Fuck Simcity 4, welkom in Hamburg...

[afbeelding]

nostalgie
  donderdag 13 februari 2003 @ 19:30:31 #177
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_8463367
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 16:59 schreef DJKoster het volgende:

[..]

nostalgie

Toch heb ik die versie nooit leuk gevonden

(offtopic)
maar goed, ik snap nu ook niet dat ik dit speelde:

No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_8464031
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 19:30 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Toch heb ik die versie nooit leuk gevonden

(offtopic)
maar goed, ik snap nu ook niet dat ik dit speelde:
[afbeelding]

Hehe, die heb ik iig vaker gespeelt als SC1
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 13 februari 2003 @ 20:11:17 #179
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_8464195
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 16:51 schreef JAM het volgende:
Fuck Simcity 4, welkom in Hamburg...

[afbeelding]

ahhh, nostalgie... Dit spel was het eerste spel dat ik orgineel had...

Ik kan me nog herinneren dat als er een ramp plaats vond dat je zo'n heel merkwaardig geluidje hoorde pfiieehhhgggrrruuiiehhh en je een monster zag kruipen over je stad...

Of als je heavy traffic had hoorde je een geluidje dat een omroeper moest voorstellen die toezicht hield vanuit die helicopter.

Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_8465976
Als er nou ook nog iemand een screenshot post van Transport Tycoon (en evt. SC2000) dan staan mijn meest gespeelde computergames op een rijtje.
And there was much rejoicing.
pi_8466439
Nou, hier dan het plaatje dat een absolute simcity4-verslaafde het meest ontroert. Mijn 4 steden in een volledig volgebouwde regio die meer dan 100.000 inwoners hebben kunnen me aan m'n reet roesten. De rijjken in die steden verdommen het toch om uit de auto te gaan en in het openbaar vervoer te stappen. Van wolkenkrabbers raak ik niet opgewonden. Maar schoon water leidt tot mooie plaatjes. Ik presenteer U: de walvis!!

pi_8468047
hijs mooi

* JeeWeeJ kijkt naar kast vol met spellen,ziet SC1,SC2000,SC3000 en SC4 staan...... *sgnif* prachtig gewoon,zo'n collectie

JeeWeeJ be jammin! :D
pi_8469171
Gaaf, ik heb zelf nog geen walvissen gezien, maar volgens mij is dat patchen niet helemaal lekker gegaan..

Zoveel ruimte, en dan precies in het midden van t blok, daar word ik echt niet goed van

vrijdag 14 februari 2003 @ 07:53:42 #184
26777 MrTorture
pi_8472256
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 23:21 schreef Atreidez het volgende:
Zoveel ruimte, en dan precies in het midden van t blok, daar word ik echt niet goed van
Platgooien
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 21:19 schreef SuperSiem het volgende:
Als er nou ook nog iemand een screenshot post van Transport Tycoon (en evt. SC2000) dan staan mijn meest gespeelde computergames op een rijtje.
Die zijn weer net *te* 3D... maar goed (laatste keer offtopic ) :

Vis een optie?
pi_8473221
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 07:53 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Platgooien
[..]

Die zijn weer net *te* 3D... maar goed (laatste keer offtopic ) :
[afbeelding]
[afbeelding]

ik ben er ontroerd van .. nostalgie zo mooi .. zo puur.. zo .. zo .. alles !!!
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  vrijdag 14 februari 2003 @ 22:31:50 #186
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_8487339
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 14:29 schreef Scylla het volgende:
/offtopic: remember me Sheep?
Hoi, Joris!

Ik had ff na die actie van mij geen zin in SimCity maar ben vandaag weer ff begonnen. Heb nu een dorpje van 25.000 man maar maak alweer veel winst. Had eerst nog ff op mijn oude plek geprobeerd maar die kreeg maar geen banen alleen duizenden huisjes. Ik had na een tijdje 14.000 inwoners zonder industry of comercial in mijn dorpje blijkbaar hadden mijn buurtsteden allemaal een overschot aan werk. Nieuwe stad (in een nieuwe region) is trouwens best goed heb nu al geen dirty industry meer, en 4 ziekenhuizen, 3 libraries, 3 basischolen, 2 musea, Highschool, College en een Uni. Ik heb geen neigbour deals of buisness deals, snap dus alleen niet hoe ik al dat geld krijg ik heb de belastingen niet extreem hoog zitten. Ik heb nu wel clinics afgezworen ik begin altijd met een ziekenhuis die kunnen veel meer aan voor minder geld. Snap dus het nut ook niet van clinics behalve om gaten op te vullen.

Were making, were making!
Radio Soulwax!
  zaterdag 15 februari 2003 @ 00:14:27 #187
26777 MrTorture
pi_8489128
Vandaag m'n region vergroot van ongeveer 60.000 naar bijna 115.000 Binnen 1 stad zelfs van 6.000 naar 45.000
Vis een optie?
pi_8489551
pfew, er is toch nog leven in het SC4 topic

Die clinics zijn idd gewoon om gaten op te vullen, ik heb volle groene balk met alleen hospitals dus dat is echt voldoende. Maar ik heb nog nooit een museum gehad, of kan je die gewoon altijd bouwen Heb t eigenlijk nooit geprobeert...

Ga zelf nu ook weer ff verder, toch weekend. Region is nu 150000 met als grootste stad 67000 inwoners.

zaterdag 15 februari 2003 @ 10:33:16 #189
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_8491508
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 00:43 schreef Atreidez het volgende:
pfew, er is toch nog leven in het SC4 topic

Die clinics zijn idd gewoon om gaten op te vullen, ik heb volle groene balk met alleen hospitals dus dat is echt voldoende. Maar ik heb nog nooit een museum gehad, of kan je die gewoon altijd bouwen Heb t eigenlijk nooit geprobeert...

Ga zelf nu ook weer ff verder, toch weekend. Region is nu 150000 met als grootste stad 67000 inwoners.

Musea kan je idd altijd bouwen Als je er genoeg bouwt krijg je denk ik een groot museum als reward en later het opera huis.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_8498842
Ik heb even twee dagen niet gespeeld, donderdag feest en vrijdag kater...dus tjaa...:) Zometeen maar weer wat gaan doen.
  zondag 16 februari 2003 @ 11:03:31 #191
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_8511378
zeg weet iemand nog een goeie/simpele/duidelijke faq (liefst in 't nederlands) van sc4 te vinden? tweakers ofzo?
...some more happy little trees!!
pi_8513386
Het gaat nu best goed met mijn, of ja zeg maar onze regio (speel samen met mijn broertje )

5 steden met als hoofdstad Cliff City met ongeveer 60.000 inwoners.
In totaal wonen er 130.000 mensen in onze regio.

Top spel!

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  zondag 16 februari 2003 @ 15:24:42 #193
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_8515521
quote:
Op zondag 16 februari 2003 11:03 schreef Bob.Ross het volgende:
zeg weet iemand nog een goeie/simpele/duidelijke faq (liefst in 't nederlands) van sc4 te vinden? tweakers ofzo?
www.simcity.com Vind je ook wat tips. Of www.sc4ever.com Staat nog niet veel op maar aangezien www.sc3000.com (zelfde eigenaar) veel tips heeft voor sc 3000 zal sc4ever straks ook wel veel tips en tricks hebben. Dus hou die in de gaten
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  zondag 16 februari 2003 @ 15:52:02 #194
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_8515994
Na een hoop gedoe heb ik eindelijk al mijn industrie in Annikania DC naar Annikania West (900 inwoners, 9000 industrie banen) verplaatst, inclusief de steenkoolcentrales, dus is er in Annikania geen vervuiling meer, alleen nog die verdomde afvalbergen. Meteen kwamen er wat torenflatjes bij en groeide de bevolking, maar om nu te zeggen wauw, het was die groots scheepse industrie verhuizing waard...of moet ik geduld hebben?
  zondag 16 februari 2003 @ 15:58:13 #195
26777 MrTorture
pi_8516102
Bij mij blijft het vaak ook ineens steken Ik zit ook te wachten op mega-torens.
Vis een optie?
pi_8527525
Zo, heb wel weer ff genoeg gehad voorlopig. Heb nu 192000 mensen in me region en krijg nu onwijs problemen met metropolika die te snel groeit de hoogte in. De basisscholen zitten op 600+ terwijl ze maar 500 kunnen dus moet allemaal dubbele dekking gaan aanbrengen Het ziet er wel gaaf uit, das wel weer t mooie ervan.

pi_8528603
Voor de grote bouwers onder ons, ik kwam een goed stukje tegen op SimCityCentral wat misschien het probleem, wat ik nu begin te krijgen, met leegstand en werkeloosheid op te lossen..
quote:
A few tips:
1) Be careful with education! Don't suddenly give all of your sims the best possible education (which many players seem to do) because you're bound to run into trouble.
Why? Well, all those little crackerbrains will suddenly demand better jobs that are bound to be unavailable at that time. At the same time the higher-wealth C & I industries will be a reluctant to move in due to low desirability (mostly because of pollution). Hence, you'll get a large section of your residents looking for jobs that just aren't there (yet) and they'll move out. Simultaneously, the demand for your existing (lower-wealth) C & I will drop so low that they too will move out.
2) Health facilities can have quite an impact as well. Again, don't just start plopping them in everywhere and anywhere at one point. If you do, you'll greatly increase the life expectance of your sims, in turn generating more retired people. They don't look for jobs anymore leading to a decreased C & I demand. Due to this reduced job demand commerce and industry will begin to bail out.
Note that health facilities do appear to increase the demand for ID and somewhat for IM though, but I could be mistaking.
3) Density switches usually cause abandonment, at least for residential zones. The reason is simple mathematics: for low-wealth residents, a medium-density zone provides (on average) about 5 times as much residents per square capacity as low-density. High-density is about 10 times as much. And for higher-wealth buildings the factors are even higher.
By itself this doesn't really matter all that much but combined with desirability it can have a drastic impact. What happens is this: a few higher-capacity buildings appear in your city, typically in those areas with the highest desirability. Since the desirability is better than average those sims that live in the other areas (esp. "the slums") will choose to move into these new buildings rather than to stay where they are. Keep in mind that there's plenty of room in those new buildings anyhow.
Again, the result is the same: abandonment (albeit ONLY for residential in this case).

For points 1) & 2) I would advise this: gradually provide educational and health facilities rather than trying to please your entire city at once.
If you're already stuck with abandonment problems - which seems to be the case - you can try removing (yes, demolishing ) some of your existing schools & health facilities. Demand fro lower-wealth R/C/I should increase afterwards; worked for me in several cases at least.
As for 3), well, that's something I just learned to live with. Since it only affects residents I tend to either rezone the abandoned zones to C/I or demolish the buildings. In the long those zones will become occupied again one way or another anyway

And of course, always keep the basic job demand/worker availability ration in tune + avoid outrageous commute times.

Hope that helps (and my apologies for the very long post).

maandag 17 februari 2003 @ 08:01:20 #198
26777 MrTorture
pi_8529738
Thanx
Wat ik zelf doorgaans doe:

Juist wel scholen bouwen, vanaf het begin af aan al, aangezien de stad toch wel groeit (banen in buursteden etc..) Als je dan de belasting op low-wealth industry (meestal dirty industrie) op 12,5% zet, kun je er van uit gaan dat je vooral banen in een wat hoger opgeleide klasse creëert.

Vis een optie?
  dinsdag 18 februari 2003 @ 10:03:26 #199
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_8552996
quote:
Op maandag 17 februari 2003 01:59 citeerde Atreidez het volgende:
1) Be careful with education! Don't suddenly give all of your sims the best possible education (which many players seem to do) because you're bound to run into trouble.
Why? Well, all those little crackerbrains will suddenly demand better jobs that are bound to be unavailable at that time. At the same time the higher-wealth C & I industries will be a reluctant to move in due to low desirability (mostly because of pollution). Hence, you'll get a large section of your residents looking for jobs that just aren't there (yet) and they'll move out. Simultaneously, the demand for your existing (lower-wealth) C & I will drop so low that they too will move out.
Ik heb precies het omgekeerde.
Ben begonnen met een idyllisch landbouwdorpje. Een kleine woningconcentratie aan de kust, en voor de rest glooiende akkers zover het oog reikte. Bij de verder gelegen boerderijen plaatste ik bushaltes, zodat iedereen naar z'n werk kon. Elke bushalte zat op een usage van 1% of minder, maar dat had ik ook wel verwacht. Alleen dat geld voor dat openbaar vervoer, dat moet ergens vandaan komen natuurlijk. Dus heb ik geen enkele school gebouwd.

Zo ging het een behoorlijke tijd goed... Totdat de commercie mijn brandschone dorpje ontdekte. Met Simolean-tekens in mijn ogen begon ik als een dolle Commercial te zonen. De medium en high-wealth kantoren schoten als paddestoelen uit de grond. Ik vergat echter dat mijn inwoners gewoon te dom waren om daar te kunnen werken. Ook vergat ik dat ze wél konden werken in de buurstad van mijn vriendin, die wel een hele hoop dirty industry heeft staan.

En nu zit ik met een middelgrote stad die een puinhoop is. Haast alle villa's zien er shabby uit en zijn tot de nok toe gevuld met kansarmen. Op alle nieuwe residential zones verschijnen direct mooie gebouwen, die echter een paar jaar later weer vervallen zijn. Natuurlijk heb ik inmiddels wel voor educatie gezorgd, maar het zal nog wel een paar decennia duren voordat mijn mensjes slim genoeg zijn om in hun eigen stad te kunnen werken.

Moraal: bedenk goed wat voor soort stad je wilt, en pas je educatieniveau hierop aan. En wacht daar niet te lang mee.

pi_8556354
Hmm, heb er eigelijk nooit echt zo overnagedacht, wel erg veel realisme in dit spel...nuja, ik ben benieuwd wat de toekomst dan met mijn stadje gaat doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')