abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 23 april 2022 @ 14:28:01 #151
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204516185
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:27 schreef Greased het volgende:
Ik begin vanaf dinsdag als cassiere bij de AH 3 dagen in de week
Dát is de instelling! Top!
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204516306
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:27 schreef Greased het volgende:
Ik begin vanaf dinsdag als cassiere bij de AH 3 dagen in de week
Goed bezig! Succes en veel werkplezier gewenst
Alius aliud dicit
  † In Memoriam † zaterdag 23 april 2022 @ 15:18:13 #153
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_204516538
Een mooi vervolg! :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 23 april 2022 @ 16:16:12 #154
208890 June.
Seriously?
pi_204516900
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2022 10:02 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Ik zal eens eerlijk zijn: dat wat TS in de post die jij quote beschrijft is exact mijn instelling aangaande het terugbetalen van mijn studieschuld. Ken ook meerdere mensen die er zo over denken, want feitelijk zijn de voorwaarden voor terugbetaling van een studieschuld ook gewoon extreem gunstig.

Cruciale verschillen echter: mijn studieschuld is "slechts" zo'n 9k, ik heb gewoon een fulltime baan op hbo-niveau en ik heb dat geld destijds ook echt gebruikt waar het voor bedoeld was.
Dus uiteindelijk heb je gewoon ook wel gelijk dat de algehele instelling van TS van geen kanten klopt, maar ik voelde me een beetje aangesproken door je post :+
Ik heb hetzelfde hoor, zo'n 9k schuld nog waarvoor ik 50 euro per maand betaal. Maar zolang de rente nog 0 is en ik op andere manieren meer rendement kan behalen laat ik die schuld mooi staan. Ik vind het verhaal van TS wel anders, zo'n hoge schuld. Pfoe.
Shine bright like a diamond.
pi_204556016
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 22:19 schreef Greased het volgende:

[..]
In totaal rond de 70k ofzo
Dat is tegenwoordig heel normaal… Ik raad je aan om een beroep te doen op (een deel) kwijtschelding vanwege dat je je studie niet kunt afronden door ziekte. Op de site van DUO staat hoe je het verzoek kunt indienen.
pi_204556034
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 16:16 schreef June. het volgende:

[..]
Ik heb hetzelfde hoor, zo'n 9k schuld nog waarvoor ik 50 euro per maand betaal. Maar zolang de rente nog 0 is en ik op andere manieren meer rendement kan behalen laat ik die schuld mooi staan. Ik vind het verhaal van TS wel anders, zo'n hoge schuld. Pfoe.
Ik had ook een studieschuld (zoals iedereen die niet na een jaar toch naar mbo of de arbeidsmarkt gaat) en het toch terugbetaald. De reden is dat DUO zeg maar niet heel goed is voor je privacy :( Je gaat schrikken als je ziet wat ze van je mogen weten en wat je verplicht bent te laten zien zolang je een schuld hebt (ook als je partner er een heeft -.-)

Als je bv. 70k schuld hebt zoals TO of skere_student is uitstel misschien wel beter. Zulke bedragen zijn lastig op korte termijn terug te betalen.
pi_204556892
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 12:27 schreef Greased het volgende:
Ik begin vanaf dinsdag als cassiere bij de AH 3 dagen in de week
Succes! ^O^ Hoe is je eerste werkdag verlopen?
pi_204556946
Vandaag gelijk ff 200% gepakt?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_204556960
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 16:51 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
Ik had ook een studieschuld (zoals iedereen die niet na een jaar toch naar mbo of de arbeidsmarkt gaat) en het toch terugbetaald. De reden is dat DUO zeg maar niet heel goed is voor je privacy :( Je gaat schrikken als je ziet wat ze van je mogen weten en wat je verplicht bent te laten zien zolang je een schuld hebt (ook als je partner er een heeft -.-)

Als je bv. 70k schuld hebt zoals TO of skere_student is uitstel misschien wel beter. Zulke bedragen zijn lastig op korte termijn terug te betalen.
Uit interesse, wat dan precies en welke bezwaren kleven er (voor jou) aan?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_204557866
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 18:27 schreef baskick het volgende:

[..]
Uit interesse, wat dan precies en welke bezwaren kleven er (voor jou) aan?
Kan je op duo.nl (grotendeels) nagaan. Het begint trouwens al tijdens je studie, want ze eisen toegang tot inzage van je ouders inkomen. Gelukkig ben ik toch van die lui af en vind ik het nu niet meer zo interessant, maar ik vind het wel een slechte zaak dat mensen die de komende jaren niet van de schuld af kunnen komen wel met deze privacyschendende organisatie te maken hebben. (en zonder het maken van je schuld kan je niet studeren, want studenten moeten lenen voor levensonderhoud...)
pi_204561572
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:54 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
Kan je op duo.nl (grotendeels) nagaan. Het begint trouwens al tijdens je studie, want ze eisen toegang tot inzage van je ouders inkomen. Gelukkig ben ik toch van die lui af en vind ik het nu niet meer zo interessant, maar ik vind het wel een slechte zaak dat mensen die de komende jaren niet van de schuld af kunnen komen wel met deze privacyschendende organisatie te maken hebben. (en zonder het maken van je schuld kan je niet studeren, want studenten moeten lenen voor levensonderhoud...)
Ze eisen geen informatie over inkomen van ouders voor de basisbeurs. Dat is wel nodig om een eventuele aanvullende beurs te berekenen. Als je bezwaar hebt tegen verstrekken van inkomensgegevens, vraag je de aanvullende beurs niet aan. Studiefinanciering zonder inkomensgegevens te delen is gewoon mogelijk.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_205221995
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 18:19 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Succes! ^O^ Hoe is je eerste werkdag verlopen?
Het gaat goed ! Heb leuke collega's en het werk zelf is ook gewoon prima. Ben blij dat ik de stap heb gezet
pi_205228881
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 15:10 schreef Greased het volgende:

[..]
Het gaat goed ! Heb leuke collega's en het werk zelf is ook gewoon prima. Ben blij dat ik de stap heb gezet
Fijn om te horen! ^O^
pi_205358630
kijk hier hoe je je studieschuld hopelijk kunt verkleinen: https://duo.nl/particulier/studievertraging/

ga in ieder geval het gesprek aan met je studiebegeleider. Bij diagnoses zoals depressie, adhd of autisme of meer kun je vaak een deel kwijtgescholden krijgen, kan (tien)duizenden euros schelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')