abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204305405
Kon geen topic vinden zo gauw

TS wordt vanwege het stoppen met roken steeds viesdikker dus vandaar dat ik koolhydraatarm wil eten.

Niet keto. Keto vind ik echt absoluut overdreven. Dan mag je echt bijna niks eten. Daar ga ik niet aan beginnen.

Gewoon geen brood/aardappel/rijst/bier totdat ik weer rond de 80 kilo zit vind ik prima. Ik ging nou richting de 88 kilo dat is gewoon niet goed.

Maar ik vind het dus echt goor om geen aardappel te eten, of rijst of pasta.

Iemand tips om dit lekkerder te maken? Ik zag ooit een recept voor zeg maar een soort ei omeletje en daar kan je dan van alles in doen. Misschien is dat wat.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204305483
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:39 schreef sirdanilot het volgende:

TS wordt vanwege het stoppen met roken steeds viesdikker dus vandaar dat ik koolhydraatarm wil eten.

Niet keto. Keto vind ik echt absoluut overdreven. Dan mag je echt bijna niks eten. Daar ga ik niet aan beginnen.

Gewoon geen brood/aardappel/rijst/bier totdat ik weer rond de 80 kilo zit vind ik prima. Ik ging nou richting de 88 kilo dat is gewoon niet goed.

Maar ik vind het dus echt goor om geen aardappel te eten, of rijst of pasta.

Iemand tips om dit lekkerder te maken? Ik zag ooit een recept voor zeg maar een soort ei omeletje en daar kan je dan van alles in doen. Misschien is dat wat.
Ik heb 3 weken de menu's van de Foodsisters gevolgd. Best lekker (het meeste), ben ook 3 kg afgevallen (ook leuk), maar het is echt schreeuwend duur vond ik. Was in m'n eentje 80 euro per week aan boodschappen kwijt aan eten (brood had ik al via hen) en wat mij erg tegenstond was dat er zo weinig fruit bij zat.
Daarnaast, waarvan ik eerst dacht "dat zal wel meevallen" moet je dit echt lang volhouden, 1 dag smokkel (want etentje en me daar toch zoveel mogelijk aan gehouden) deed een week streng zijn teniet.
We have far more in common than that which devides us..
pi_204305492
Gewoon veel fleisch eten! :Y) Kipfilet bijvoorbeeld.
pi_204308648
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb 3 weken de menu's van de Foodsisters gevolgd. Best lekker (het meeste), ben ook 3 kg afgevallen (ook leuk), maar het is echt schreeuwend duur vond ik. Was in m'n eentje 80 euro per week aan boodschappen kwijt aan eten (brood had ik al via hen) en wat mij erg tegenstond was dat er zo weinig fruit bij zat.
Daarnaast, waarvan ik eerst dacht "dat zal wel meevallen" moet je dit echt lang volhouden, 1 dag smokkel (want etentje en me daar toch zoveel mogelijk aan gehouden) deed een week streng zijn teniet.
Ja ik ben ook aan het sparen voor een huis dus ik kan wel continu biefstuk halen maar dan gaat dat weer niet lukken.

Mijn god was is het leven toch moeilijk ;(
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204308758
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 19:43 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ja ik ben ook aan het sparen voor een huis dus ik kan wel continu biefstuk halen maar dan gaat dat weer niet lukken.

Mijn god was is het leven toch moeilijk ;(
Vanavond redelijk KHA gegeten. Veel spinazie en draadjesvlees wat uit de vriezer komt. Doe het een beetje op eigen houtje, maar dan wel (als het foodsisterbrood op is) met veel meer fruit. Wat ik wel heb gehouden is snacktomaatjes, maar dan gewone cherry tomaatjes en komkommer maar niet de dure snackkomkommers. En door de week heen iets minder gevarieerd. Want uit een pakje ham blijven meer plakjes over en weggooien is echt zonde
pi_204308790
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 19:52 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Vanavond redelijk KHA gegeten. Veel spinazie en draadjesvlees wat uit de vriezer komt. Doe het een beetje op eigen houtje, maar dan wel (als het foodsisterbrood op is) met veel meer fruit. Wat ik wel heb gehouden is snacktomaatjes, maar dan gewone cherry tomaatjes en komkommer maar niet de dure snackkomkommers. En door de week heen iets minder gevarieerd. Want uit een pakje ham blijven meer plakjes over en weggooien is echt zonde
Fruit is koolhydraten en ik lust toch geen fruit dus dat scheelt/

Cherrytomaatjes is ook koolhydraten. Komkommer mag wel. Bleekselderij ook. Wortel dan weer niet.

Paprika mag je alleen een klein beetje van.
pi_204308822
Gewoon weer beginnen met roken.
pi_204308842
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 19:55 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Cherrytomaatjes is ook koolhydraten. Komkommer mag wel. Bleekselderij ook. Wortel dan weer niet.

Op die lijstjes stonden al deze dingen als tussendoortje
pi_204308852
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2022 19:57 schreef Slumlord. het volgende:
Gewoon weer beginnen met roken.
Ja dan val ik wel af.

Maar momenteel heb ik een coronabesmetting en ik kan je vertellen dat ik maar wat blij ben dat ik niet meer de nieging heb om te roken. Ik ben namelijk alweer een tijdje gestopt dus geen drang voor peuken.
pi_204308899
Ik kan dit aanraden als ersatz-pasta:

Wel perse van dit merk (andere merken konjac-pasta ruiken vissig, deze niet).
Ik neem zo'n pakje voor 1 persoon, maar ik ben dan ook een grote eter. En het is duurder dan echte pasta, uiteraard.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204309000
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 april 2022 20:02 schreef sigme het volgende:
Ik kan dit aanraden als ersatz-pasta:
[ afbeelding ]

Wel perse van dit merk (andere merken konjac-pasta ruiken vissig, deze niet).
Ik neem zo'n pakje voor 1 persoon, maar ik ben dan ook een grote eter. En het is duurder dan echte pasta, uiteraard.
Heb ik wel eens van gehoord ja, konyaku. Kijken of de aziatische supermarkt dit heeft hier.
  zaterdag 2 april 2022 @ 23:04:57 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_204312343
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:39 schreef sirdanilot het volgende:

Die topics staan dan ook in LIF:
LIF / Ervaringen low carb dieet
LIF / Koolhydraatarm dieet
LIF / Koolhydraatarme producten in de supermarkt
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 12:20:28 #13
184769 crew  Deisyy
pi_204316899
Dus deze verhuis ik ook naar LIF
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 12:26:37 #14
184769 crew  Deisyy
pi_204316978
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 19:55 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Cherrytomaatjes is een prima tussendoortje als je koolhydraatarm eet, als je maar niet een bakje achter elkaar leeg eet. Alles wat boven de grond groeit past prima in zo'n dieet, en nog meer van dat soort tips vind je hier https://www.lowcarbchef.n(...)lhydraatarme-groente

Je kan niet alle koolhydraten uit je dieet schrappen als je geen keto-dieet wil gaan doen, anders loop je het risico dat je lichaam in spaarstand komt en dan val je helemaal niets af.
  zondag 3 april 2022 @ 13:50:49 #15
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_204317751
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:26 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Je kan niet alle koolhydraten uit je dieet schrappen als je geen keto-dieet wil gaan doen, anders loop je het risico dat je lichaam in spaarstand komt en dan val je helemaal niets af.
Dit is echt pure onzin. Wat is volgens jou de "spaarstand"?

Het gaat in de meeste gevallen al fout bij het berekenen van je totale kcal inname (BMR x activiteitsfactor).

Als je hier ca 500 kcal onder gaat zitten dan zal ongeveer je 0.5 tot 1kg per week afvallen.

Hierbij is het verstandig om na een x aantal weken opnieuw de berekening voor je kcal inname te doen omdat je per week dus gewicht verliest en minder kcal nodig hebt.

Mensen die zeggen dat ze niet afvallen eten/drinken gewoon te veel kcal door het niet goed bijhouden van hun kcal inname. Maar helemaal niets afvallen door een spaarstand van je lichaam is een fabel.

[ Bericht 31% gewijzigd door denattedweil op 03-04-2022 14:11:26 ]
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 16:26:41 #16
184769 crew  Deisyy
pi_204319611
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 13:50 schreef denattedweil het volgende:

[..]
Dit is echt pure onzin. Wat is volgens jou de "spaarstand"?

Het gaat in de meeste gevallen al fout bij het berekenen van je totale kcal inname (BMR x activiteitsfactor).

Als je hier ca 500 kcal onder gaat zitten dan zal ongeveer je 0.5 tot 1kg per week afvallen.

Hierbij is het verstandig om na een x aantal weken opnieuw de berekening voor je kcal inname te doen omdat je per week dus gewicht verliest en minder kcal nodig hebt.

Mensen die zeggen dat ze niet afvallen eten/drinken gewoon te veel kcal door het niet goed bijhouden van hun kcal inname. Maar helemaal niets afvallen door een spaarstand van je lichaam is een fabel.

Er is anders genoeg over te vinden, maar sowieso moet je ook de kcal die je eet regelmatig bijstellen.
  zondag 3 april 2022 @ 18:16:45 #17
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_204320995
Volkorenbrood met pindakaas , humus, komkommer , tomaaat etc
  zondag 3 april 2022 @ 20:27:10 #18
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_204322491
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:26 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Er is anders genoeg over te vinden, maar sowieso moet je ook de kcal die je eet regelmatig bijstellen.
En is dat ook wetenschappelijk onderbouwd?

Het is wel zo dat bij extreme crashdieten je lichaam minder kcal verbruikt voor vitale functies.

Kcal tellen is gewoon de key. De kunst is om genoeg micronutriëten binnen te krijgen binnen je totale kcal behoefte.

[ Bericht 0% gewijzigd door denattedweil op 03-04-2022 20:49:26 ]
  zondag 3 april 2022 @ 21:07:43 #19
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_204323086
Kijk trouwens eens op de webshop van musclemeat. Genoeg inspiratie te vinden. Ik koop hier al jaren kcal arme sausje om het eten net wat meer smaak te geven (syrup, woksausjes, etc). Sommige zijn lekkerder dan de andere, maar dat is een kwestie van smaak.

Mijn veelgebruikte producten zijn oa:

Ei (in alle varianten), diverse soorten vis, groenten, ongebrand en ongezouten noten (amandelen, walnoten, pecannoten), magere kwark, havermout, tartaar, tonijn in water, kip, biefstuk, ricotta/cottage cheese, kalkoen, rookvlees, rundvlees, smeerkaas (balance), avocado, hotdogbroodjes, harde broodjes, beschuit, whey-shakes, popcorn, banaan, diepvries rood fruit, etc..

Wat simpele gerechten zijn;

Broodjes hamburger of pulled chicken met ricotta, slamix en ketchup(light)
Bananenpannenkoeken met zwarte bessen
Whey pannenkoeken met rood fruit
Groenten en vlees
Verschillende ei-gerechten (muffins, roerei, pannenkoekenei, kruimelei, gekookt ei)
Soto
Kip massala met een hard broodje
Tonijnburger-tosti
Tonijnsalade op een broodje
Gezonde tosti
Wraps met legio opties
Pitabroodjes met bovenstaande combi's

Gewoon wat dingen proberen. Je zult merken dat er verrassende combinaties mogelijk zijn.
pi_204362491
Mijn bloemkool ´nasi´ goreng staat in het FOK! kookboek topic en was echt een denderend succes !

pi_204372379
Alleen witte rijst, aardappels en deegproducten vervangen met alternatieven, bijvoorbeeld groenten, en je leeft een stuk gezonder (je zal daardoor niet per se heel veel afvallen, tenzij je normaliter eerstgenoemden veel eet).

Verder geen alcoholische dranken of frisdranken/sapjes, alleen water of thee (zonder suiker) en geen snoep, koek en snacks.

Als je zo onder de 2000 kcal blijft, zul je sowieso gezond afvallen.
  vrijdag 8 april 2022 @ 15:40:58 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204372808
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 14:56 schreef Cockwhale het volgende:
Alleen witte rijst, aardappels en deegproducten vervangen met alternatieven, bijvoorbeeld groenten, en je leeft een stuk gezonder (je zal daardoor niet per se heel veel afvallen, tenzij je normaliter eerstgenoemden veel eet).

Verder geen alcoholische dranken of frisdranken/sapjes, alleen water of thee (zonder suiker) en geen snoep, koek en snacks.

Als je zo onder de 2000 kcal blijft, zul je sowieso gezond afvallen.
Waarom noem je aardappels ongezond?
The love you take is equal to the love you make.
pi_204373838
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 15:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Waarom noem je aardappels ongezond?
Zijn niet ongezond, maar wel zetmeel bommen.
  vrijdag 8 april 2022 @ 17:29:30 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204373859
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 17:27 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Zijn niet ongezond, maar wel zetmeel bommen.
Alles met mate, toch?
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')