Ik heb 3 weken de menu's van de Foodsisters gevolgd. Best lekker (het meeste), ben ook 3 kg afgevallen (ook leuk), maar het is echt schreeuwend duur vond ik. Was in m'n eentje 80 euro per week aan boodschappen kwijt aan eten (brood had ik al via hen) en wat mij erg tegenstond was dat er zo weinig fruit bij zat.quote:Op zaterdag 2 april 2022 14:39 schreef sirdanilot het volgende:
Kon geen topic vinden zo gauw
TS wordt vanwege het stoppen met roken steeds viesdikker dus vandaar dat ik koolhydraatarm wil eten.
Niet keto. Keto vind ik echt absoluut overdreven. Dan mag je echt bijna niks eten. Daar ga ik niet aan beginnen.
Gewoon geen brood/aardappel/rijst/bier totdat ik weer rond de 80 kilo zit vind ik prima. Ik ging nou richting de 88 kilo dat is gewoon niet goed.
Maar ik vind het dus echt goor om geen aardappel te eten, of rijst of pasta.
Iemand tips om dit lekkerder te maken? Ik zag ooit een recept voor zeg maar een soort ei omeletje en daar kan je dan van alles in doen. Misschien is dat wat.
Ja ik ben ook aan het sparen voor een huis dus ik kan wel continu biefstuk halen maar dan gaat dat weer niet lukken.quote:Op zaterdag 2 april 2022 14:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb 3 weken de menu's van de Foodsisters gevolgd. Best lekker (het meeste), ben ook 3 kg afgevallen (ook leuk), maar het is echt schreeuwend duur vond ik. Was in m'n eentje 80 euro per week aan boodschappen kwijt aan eten (brood had ik al via hen) en wat mij erg tegenstond was dat er zo weinig fruit bij zat.
Daarnaast, waarvan ik eerst dacht "dat zal wel meevallen" moet je dit echt lang volhouden, 1 dag smokkel (want etentje en me daar toch zoveel mogelijk aan gehouden) deed een week streng zijn teniet.
Vanavond redelijk KHA gegeten. Veel spinazie en draadjesvlees wat uit de vriezer komt. Doe het een beetje op eigen houtje, maar dan wel (als het foodsisterbrood op is) met veel meer fruit. Wat ik wel heb gehouden is snacktomaatjes, maar dan gewone cherry tomaatjes en komkommer maar niet de dure snackkomkommers. En door de week heen iets minder gevarieerd. Want uit een pakje ham blijven meer plakjes over en weggooien is echt zondequote:Op zaterdag 2 april 2022 19:43 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja ik ben ook aan het sparen voor een huis dus ik kan wel continu biefstuk halen maar dan gaat dat weer niet lukken.
Mijn god was is het leven toch moeilijk
Fruit is koolhydraten en ik lust toch geen fruit dus dat scheelt/quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Vanavond redelijk KHA gegeten. Veel spinazie en draadjesvlees wat uit de vriezer komt. Doe het een beetje op eigen houtje, maar dan wel (als het foodsisterbrood op is) met veel meer fruit. Wat ik wel heb gehouden is snacktomaatjes, maar dan gewone cherry tomaatjes en komkommer maar niet de dure snackkomkommers. En door de week heen iets minder gevarieerd. Want uit een pakje ham blijven meer plakjes over en weggooien is echt zonde
Op die lijstjes stonden al deze dingen als tussendoortjequote:Op zaterdag 2 april 2022 19:55 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Fruit is koolhydraten en ik lust toch geen fruit dus dat scheelt/
Cherrytomaatjes is ook koolhydraten. Komkommer mag wel. Bleekselderij ook. Wortel dan weer niet.
Paprika mag je alleen een klein beetje van.
Ja dan val ik wel af.quote:
Heb ik wel eens van gehoord ja, konyaku. Kijken of de aziatische supermarkt dit heeft hier.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:02 schreef sigme het volgende:
Ik kan dit aanraden als ersatz-pasta:
[ afbeelding ]
Wel perse van dit merk (andere merken konjac-pasta ruiken vissig, deze niet).
Ik neem zo'n pakje voor 1 persoon, maar ik ben dan ook een grote eter. En het is duurder dan echte pasta, uiteraard.
Die topics staan dan ook in LIF:quote:
Cherrytomaatjes is een prima tussendoortje als je koolhydraatarm eet, als je maar niet een bakje achter elkaar leeg eet. Alles wat boven de grond groeit past prima in zo'n dieet, en nog meer van dat soort tips vind je hier https://www.lowcarbchef.n(...)lhydraatarme-groentequote:Op zaterdag 2 april 2022 19:55 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Fruit is koolhydraten en ik lust toch geen fruit dus dat scheelt/
Cherrytomaatjes is ook koolhydraten. Komkommer mag wel. Bleekselderij ook. Wortel dan weer niet.
Paprika mag je alleen een klein beetje van.
Dit is echt pure onzin. Wat is volgens jou de "spaarstand"?quote:Op zondag 3 april 2022 12:26 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Je kan niet alle koolhydraten uit je dieet schrappen als je geen keto-dieet wil gaan doen, anders loop je het risico dat je lichaam in spaarstand komt en dan val je helemaal niets af.
Er is anders genoeg over te vinden, maar sowieso moet je ook de kcal die je eet regelmatig bijstellen.quote:Op zondag 3 april 2022 13:50 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Dit is echt pure onzin. Wat is volgens jou de "spaarstand"?
Het gaat in de meeste gevallen al fout bij het berekenen van je totale kcal inname (BMR x activiteitsfactor).
Als je hier ca 500 kcal onder gaat zitten dan zal ongeveer je 0.5 tot 1kg per week afvallen.
Hierbij is het verstandig om na een x aantal weken opnieuw de berekening voor je kcal inname te doen omdat je per week dus gewicht verliest en minder kcal nodig hebt.
Mensen die zeggen dat ze niet afvallen eten/drinken gewoon te veel kcal door het niet goed bijhouden van hun kcal inname. Maar helemaal niets afvallen door een spaarstand van je lichaam is een fabel.
En is dat ook wetenschappelijk onderbouwd?quote:Op zondag 3 april 2022 16:26 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Er is anders genoeg over te vinden, maar sowieso moet je ook de kcal die je eet regelmatig bijstellen.
Waarom noem je aardappels ongezond?quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:56 schreef Cockwhale het volgende:
Alleen witte rijst, aardappels en deegproducten vervangen met alternatieven, bijvoorbeeld groenten, en je leeft een stuk gezonder (je zal daardoor niet per se heel veel afvallen, tenzij je normaliter eerstgenoemden veel eet).
Verder geen alcoholische dranken of frisdranken/sapjes, alleen water of thee (zonder suiker) en geen snoep, koek en snacks.
Als je zo onder de 2000 kcal blijft, zul je sowieso gezond afvallen.
Zijn niet ongezond, maar wel zetmeel bommen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 15:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom noem je aardappels ongezond?
Alles met mate, toch?quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:27 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Zijn niet ongezond, maar wel zetmeel bommen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |