abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 april 2022 @ 21:36:46 #226
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204310444
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 17:54 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Hoezo uit eigen portemonnee?
De ruwe olie is even duur als vorig jaar. De prijs aan de pomp is een euro duurder als vorig jaar.
Die extra euro levert de staat véél geld op. Zelfs als ze er 17 cent af doen, is het nog steeds 83 cent te duur, waarvan nog steeds véél geld via accijns en BTW over accijns naar de staat gaat.
Dus het is een sigaar uit eigen doos, want de overheid kan óók achter de bedrijven aan gaan die de prijs onnodig absurd hoog houden. Maar dat levert geen geld op, dus dat doen we niet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_204310525
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:36 schreef daNpy het volgende:

[..]
De ruwe olie is even duur als vorig jaar. De prijs aan de pomp is een euro duurder als vorig jaar.
Die extra euro levert de staat véél geld op. Zelfs als ze er 17 cent af doen, is het nog steeds 83 cent te duur, waarvan nog steeds véél geld via accijns en BTW over accijns naar de staat gaat.
Dus het is een sigaar uit eigen doos, want de overheid kan óók achter de bedrijven aan gaan die de prijs onnodig absurd hoog houden. Maar dat levert geen geld op, dus dat doen we niet.
In andere landen is het niet echt anders he, dus die vlieger gaat niet echt op
  zaterdag 2 april 2022 @ 21:40:54 #228
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204310529
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 20:28 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
De accijnsverlaging op benzine is inderdaad een mooie.
De heffingskorting is verhoogd in 2021.
Belasting over gespaard vermogen tot 50.000 is weggevallen.
Voor de MKB is de onderste winstschijf verhoogd van 200.000 naar 245.000

In 2020 is het schijvensysteem nog helemaal op de schop gegaan, van 3 naar 2 schijven. Ook toen is de arbeidskorting verhoogd en de heffingskorting ook. In dat jaar is ook de eigenwoningforfait verlaagd.

En dan heb ik nog niet eens alles genoemd wat er sinds 2020 al aan verlagingen - of verhogingen in het geval van bovengrenzen - is doorgevoerd.

:W
Voornamelijk voordelig voor de hoge inkomens of mensen met aardig wat geld, dus.
Zoals ik zei, wonen en vervoer is aardig geworden. Eigen woning forfait omlaag en de belastingen op huizen omhoog. Het is allemaal lood om oud ijzer.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 2 april 2022 @ 21:43:36 #229
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204310586
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:40 schreef daNpy het volgende:

[..]
Voornamelijk voordelig voor de hoge inkomens of mensen met aardig wat geld, dus.
Nee. Dat je je nou niet schaamt voor je eigen gedrag. Eerst claimen dat de belastingen alleen maar omhoog gaan - zonder enig bewijs, uiteraard, puur op de onderbuik. Vervolgens iemand anders uit laten zoeken of er belastingen omhoog zijn gegaan - dat is het geval. Razendsnel de doelpalen verplaatsen en dan zonder enige verdere onderbouwing claimen dat het allemaal verlagingen zijn voor de bovenklasse.

Echt, zorg eens dat je weet waar je over praat voordat je erover praat.
  zaterdag 2 april 2022 @ 21:44:23 #230
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204310603
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:40 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
In andere landen is het niet echt anders he, dus die vlieger gaat niet echt op
Ja, dat hele "één EU" is een wassen neus, dat kennen we nu wel. Als er wat gedaan moet worden voor de burger is het maar lastig.

Bovendien is in de landen om ons heen sowieso de brandstof al goedkoper zo lang als ik me kan herinneren, dus wat wil je nou eigenlijk zeggen? Dat het jaren geleden al naar beneden had gekund?
  zaterdag 2 april 2022 @ 21:52:25 #231
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204310800
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:43 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee. Dat je je nou niet schaamt voor je eigen gedrag. Eerst claimen dat de belastingen alleen maar omhoog gaan - zonder enig bewijs, uiteraard, puur op de onderbuik. Vervolgens iemand anders uit laten zoeken of er belastingen omhoog zijn gegaan - dat is het geval. Razendsnel de doelpalen verplaatsen en dan zonder enige verdere onderbouwing claimen dat het allemaal verlagingen zijn voor de bovenklasse.

Echt, zorg eens dat je weet waar je over praat voordat je erover praat.
De percentages voor OZB en afval zijn idd verlaagd. De vaste heffingen en vastrechten zijn echter gestegen - en fors ook. Om over de energie prijzen nog maar te zwijgen.
Ook de MRB is weer gestegen, gelukkig niet zo veel als enige jaren terug, toen ik binnen 4 jaar van 80 euro per jaar naar 120 euro per jaar ging voor mijn motor :')
Ook de brandstofprijs is slechts met 50% (1,50 naar 2,25) gestegen. Ja, die inflatie he :)
pi_204310801
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:44 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ja, dat hele "één EU" is een wassen neus, dat kennen we nu wel. Als er wat gedaan moet worden voor de burger is het maar lastig.

Bovendien is in de landen om ons heen sowieso de brandstof al goedkoper zo lang als ik me kan herinneren, dus wat wil je nou eigenlijk zeggen? Dat het jaren geleden al naar beneden had gekund?
Het is in andere landen idd goedkoper maar ook daar stijgen de prijzen. In vergelijking met wat men verdiend gemiddeld is het niet eens hoger trouwens.
  zaterdag 2 april 2022 @ 21:55:11 #233
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_204310875
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2022 12:42 schreef aTypisch het volgende:
Waarom verhogen we niet gewoon de belastingen op alle energie? :?

Gewoon je verantwoordelijkheid nemen mensen!
Dat is wel het meest logische om het verbruik omlaag te krijgen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 2 april 2022 @ 21:56:12 #234
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204310892
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:52 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Het is in andere landen idd goedkoper maar ook daar stijgen de prijzen. In vergelijking met wat men verdiend gemiddeld is het niet eens hoger trouwens.
In landen met gelijke leef standaarden zal het er een beetje om hangen. In Duitsland is de MRB veel goedkoper, maar verzekeren weer duurder. De boodschappen, benzine, en auto's zijn er goedkoper. Die laatste soms wel 30%. Dat tikt uiteindelijk toch aardig aan. Salarissen liggen daar niet per sé lager zover ik weet. Zal van de sector afhangen.
  zaterdag 2 april 2022 @ 21:56:38 #235
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204310901
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:55 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Dat is wel het meest logische om het verbruik omlaag te krijgen.
Mensen willen behaaglijk wonen? Afstraffen die handel!
  zaterdag 2 april 2022 @ 21:59:13 #236
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204310948
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2022 12:42 schreef aTypisch het volgende:
Gewoon je verantwoordelijkheid nemen mensen!
Doe ik ook. Bij 20 graden in mijn woonkamer. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 2 april 2022 @ 22:24:55 #237
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_204311560
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:56 schreef daNpy het volgende:

[..]
Mensen willen behaaglijk wonen? Afstraffen die handel!
Je mag een kaarsje branden zodat het licht ook wel uit kan.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_204311619
Vreemd eigenlijk dat de regering het aantal graden advies/vraag niet laat afhangen van de energieklasse van het huis.

Tot 19 graden verwarmen in een energieklasse E huis kost bakken met meer energie dan tot 20 graden verwarmen in een energieklasse A huis.
  zaterdag 2 april 2022 @ 22:29:14 #239
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_204311640
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 april 2022 22:24 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Je mag een kaarsje branden zodat het licht ook wel uit kan.
Blijft het wel makkelijker warm…
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_204311674
Afgelopen zomer was energie weer duur in Texas en vroeg de regering aldaar aan de bewoners om hun thermostaat wat hoger te zetten zodat de airco minder verbruikte. Een aantal bewoners met een goedkoop abonnement en bijbehorende slimme thermostaten waren niet zo blij, toen hun energieleverancier zelf de thermostaten aanpaste.

Bron

Met een slimme meter mag je hier volgens de wet de stroom niet afsluiten, maar er staat niets in over het beperken van het gebruik.

[ Bericht 0% gewijzigd door SymbolicFrank op 02-04-2022 22:37:17 ]
pi_204312408
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 22:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
Afgelopen zomer was energie weer duur in Texas en vroeg de regering aldaar aan de bewoners om hun thermostaat wat hoger te zetten zodat de airco minder verbruikte. Een aantal bewoners met een goedkoop abonnement en bijbehorende slimme thermostaten waren niet zo blij, toen hun energieleverancier zelf de thermostaten aanpaste.

Bron

Met een slimme meter mag je hier volgens de wet de stroom niet afsluiten, maar er staat niets in over het beperken van het gebruik.
Slimme meter communiceert via 4G dus op zich is dat vrij makkelijk af te schermen in de meterkast :+
pi_204312451
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 22:28 schreef DarkwingDuck het volgende:
Vreemd eigenlijk dat de regering het aantal graden advies/vraag niet laat afhangen van de energieklasse van het huis.

Tot 19 graden verwarmen in een energieklasse E huis kost bakken met meer energie dan tot 20 graden verwarmen in een energieklasse A huis.
Een energielabel is niet verplicht tenzij je de woning wil verkopen, dus op dat vlak is er onvoldoende data.
Wordt lastig om daar op af te gaan.
pi_204312666
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 12:20 schreef nixxx het volgende:
Hoe lang voordat de vrouwen bij het rijk gaan klagen dat dit sexistisch is en dat vrouwen echt 21 graden nodig hebben om prettig te voelen?
Alsof dat witte dikke boomers kan rotten.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  zaterdag 2 april 2022 @ 23:43:39 #244
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204312904
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 23:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Slimme meter communiceert via 4G dus op zich is dat vrij makkelijk af te schermen in de meterkast :+
Maar als die slimme meter een slechte verbinding heeft dan staan ze snel op de stoep.

Het gaat via het KPN netwerk en dat heeft hier slecht bereik.
Ze belden me op voor een afspraak en dat kon in een van de volgende dagen al. Geen weekje wachten, niet druk, niks. Er was meteen tijd :')
pi_204312986
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 23:43 schreef daNpy het volgende:

[..]
Maar als die slimme meter een slechte verbinding heeft dan staan ze snel op de stoep.

Het gaat via het KPN netwerk en dat heeft hier slecht bereik.
Ze belden me op voor een afspraak en dat kon in een van de volgende dagen al. Geen weekje wachten, niet druk, niks. Er was meteen tijd :')
Uiteindelijk mag je het communicatie deel ook laten uitschakelen.

quote:
Mag ik een slimme meter weigeren?
U mag de slimme meter weigeren. U kunt de slimme meter ook laten uitschakelen, zodat deze niet automatisch op afstand wordt uitgelezen. Dit kan een voordeel zijn wanneer u op een later moment wel gebruik wilt maken van het laten uitlezen van de slimme meter.

[...]

Slimme meter laten uitschakelen
Heeft u bezwaar tegen het automatisch op afstand uitlezen van uw slimme meter? Dan kunt u de netbeheerder vragen deze functie uit te zetten. U moet dan wel zelf jaarlijks uw meterstanden doorgeven. Dit gebeurt dan niet automatisch.
bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/energie-thuis/vraag-en-antwoord/slimme-meter-weigeren
  zondag 3 april 2022 @ 00:08:47 #246
132605 kawotski
Il Dottore
pi_204313182
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 19:32 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
ahh zal het een complot zijn denk je? :')
Weet ik veel, en dat interesseert me eerlijk gezegd ook niet. Het is een gegeven dat ik zolang ik leef al zie gebeuren. Men loopt al zeker 10 jaar te roepen dat je de kachel een graadje lager kan zetten. Onderhand staat die al ergens op 10 dan. Op een gegeven moment houdt het op met besparen. Ik heb in verbruik enorm bespaart, de rekening is gestegen. Jij wilt het graag downplayen, doe vooral je best.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_204313211
We kunnen ook met zijn allen in een zuurstoftank gaan liggen zoals in the Matrix.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_204313250
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 23:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Uiteindelijk mag je het communicatie deel ook laten uitschakelen.
Bedankt voor de quote :)

Maar het niet uitlezen van het verbruik is niet het uitzetten van de communicatie. De energieleverancier kan claimen, dat ze alleen de temperatuur van de thermostaat aanpassen en daarmee gevolg geven aan de wens van de regering, zonder het verbruik uit te lezen. Zo'n onderscheid is heel gebruikelijk in de ICT.
pi_204313469
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 00:14 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Bedankt voor de quote :)

Maar het niet uitlezen van het verbruik is niet het uitzetten van de communicatie. De energieleverancier kan claimen, dat ze alleen de temperatuur van de thermostaat aanpassen en daarmee gevolg geven aan de wens van de regering, zonder het verbruik uit te lezen. Zo'n onderscheid is heel gebruikelijk in de ICT.
Voorlopig kunnen netbeheerders niet bij m'n thermostaat dus ik wens ze veel succes :+
pi_204313511
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 00:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Voorlopig kunnen netbeheerders niet bij m'n thermostaat dus ik wens ze veel succes :+
Korte termijndenken heeft nooit gewerkt. Voorlopig= glijdende schaal.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')