*Zelf spelen met warme balletjes kunt u hier doen: https://draw.inker.one/#/wc/gsquote:Nu Portugal het WK-ticket heeft veiliggesteld, staat het vast dat Nederland vrijdag bij de loting is ingedeeld in Pot 2. Hoe gaat die loting precies in zijn werk?
De loting in het Doha Exhibition and Convention Center begint om 19.00 uur lokale tijd, wanneer het in Nederland 18.00 uur is. Omdat de laatste drie tickets pas tijdens de interlandperiode in juni worden vergeven (de laatste Europese play-offs en de intercontinentale barrages) is er sprake van een incomplete loting. Al deze landen worden sowieso ingedeeld in Pot 4.
In Pot 1 zitten naast gastheer Qatar de zeven hoogst genoteerde landen op de FIFA-ranking die zich hebben geplaatst voor het eindtoernooi: België, Brazilië, Frankrijk, Argentinië, Engeland, Spanje en Portugal. Nederland belandt in Pot 2. De precieze samenstelling van de potten communiceert de FIFA donderdag, rond de publicatie van de nieuwe FIFA-ranking.
De loting kent een overzichtelijk verloop, in die zin dat er wordt begonnen met Pot 1 en wordt geëindigd met Pot 4. De landen krijgen ook meteen een nummer mee, waardoor het speelschema in de groepsfase direct vaststaat. Razendsnel wordt dus duidelijk tegen welk land Nederland zijn eerste WK-wedstrijd sinds 12 juli 2014 gaat afwerken. De positie van Qatar staat vast: A1. De andere groepshoofden worden daarna netjes uitgesmeerd over de groepen B tot en met H.
Spreiding
Het principe van de FIFA is dat - als het ook maar enigszins kan - geen enkele groep meer dan één vertegenwoordiger van hetzelfde continent telt. Dat is voor alle werelddelen haalbaar, behalve Europa. De regel is dat elke poule minimaal één en maximaal twee Europese landen telt. In de praktijk komt dat neer op vijf groepen met twee Europese teams.
Deze geografische spreiding wordt ook gehanteerd bij het indelen van de nog onbekende winnaars van de intercontinentale play-offs. Qatar zal dus niet uit kunnen komen tegen de winnaar van de strijd tussen de nummer vijf van Azië en de nummer vijf van Zuid-Amerika.
De 22ste editie van het WK begint op maandag 21 november en eindigt op zondag 18 december.
WK-DEELNEMERS:
Continent Tickets Gekwalificeerd
Afrika 5 Ghana, Senegal, Kameroen, Tunesië, Marokko
Azië 5 of 6 Qatar, Japan, Iran, Saudi-Arabië, Zuid-Korea
Europa 13 België, Kroatië, Denemarken, Engeland, Frankrijk, Nederland, Duitsland, Servië, Spanje, Zwitserland, Portugal, Polen
Noord- en Midden-Amerika 3 of 4 Canada
Oceanië 0 of 1
Zuid-Amerika 4 of 5 Argentinië, Brazilië, Ecuador, Uruguay
Bron van de tekst: https://www.vi.nl/nieuws/(...)ver-de-wk-loting#_=_
Chili wel, maar de vorige keer ook al niet. Als Peru zich plaatst hebben ze net zoveel deelnames als Colombia. Ecuador wel iets minder maar sinds 2002 zijn ze er meestal wel bij.quote:Op vrijdag 1 april 2022 21:31 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nou Chili en Colombia zijn normaal gesproken wel bij toch en nu allebei niet.
Bolivia en Venezuela komen er in zo'n groep van 10 met 18 wedstrijden gewoon nooit aan.quote:Op vrijdag 1 april 2022 21:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Eens.
Azië heeft altijd dezelfde deelnemers. Noord en Zuid-Amerika ook met een enkele uitzondering.
Mooie tijdenquote:Op vrijdag 1 april 2022 21:59 schreef Dale__Cooper het volgende:
Nederland tegen Ecuador is om 12.00 uur of 15.00 uur (vrijdag)
Nederland tegen Qatar is om 21.00 uur (dinsdag).
Oh, het is nu weer weggehaald. Even afwachten nog maar. Waren op zich prima tijden inderdaad. Vrijdag 15.00 uur zou wel mooi zijn, zo het weekend in.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:02 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Mooie tijden
Was even bang voor een maandag 12u openingswedstrijd.
Bolivia was er in 1994 wel bij, eerste WK die ik bewust meemaaktequote:Op vrijdag 1 april 2022 21:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bolivia en Venezuela komen er in zo'n groep van 10 met 18 wedstrijden gewoon nooit aan.
Azie inderdaad vrijwel altijd dezelfde teams, mochten de Emiraten het nu redden zou het al heel wat zijn. Maar dat verwacht ik niet. Verder eens dat elke keer Japan, Korea, Iran en SA wel begint te vervelen onderhand. Vooral ook omdat die laatste 2 eigenlijk altijd brandhout zijn op een WK. Japan en Korea spelen af en toe nog wel eens een leuke pot.
Als Iran en SA al brandhout zijn, kun je nagaan hoe kut teams als UAE, Irak en Jordanië zijn.quote:Op vrijdag 1 april 2022 21:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bolivia en Venezuela komen er in zo'n groep van 10 met 18 wedstrijden gewoon nooit aan.
Azie inderdaad vrijwel altijd dezelfde teams, mochten de Emiraten het nu redden zou het al heel wat zijn. Maar dat verwacht ik niet. Verder eens dat elke keer Japan, Korea, Iran en SA wel begint te vervelen onderhand. Vooral ook omdat die laatste 2 eigenlijk altijd brandhout zijn op een WK. Japan en Korea spelen af en toe nog wel eens een leuke pot.
Maar dan heb je in elk geval een keer ander brandhout.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als Iran en SA al brandhout zijn, kun je nagaan hoe kut teams als UAE, Irak en Jordanië zijn.
Dat wel.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar dan heb je in elk geval een keer ander brandhout.
Hoe ontlopen we dan Portugal?quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:24 schreef Pedroso het volgende:
1e worden in de poule
1/8 finale USA
1/4 finale Argentinië
1/2 finale Duitsland of Brazilië
Finale Frankrijk.
Kortom, beker is al bijna binnen.
Eerder dit jaar nog eenvoudig verloren van Costa Rica en Canada.quote:Op vrijdag 1 april 2022 20:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, Oranje mag niet echt klagen.
Al weet ik niet echt of de U S of A van enige kwaliteit zijn. Cole BassettGod kan daar hopelijk binnenkort minuten gaan maken
Zonder Ziyech en Mazraoui is Marokko al helemaal geen bedreiging voor België.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:35 schreef Ixnay het volgende:
Kroatië en Marokko horen beide tot de sterkere helft denk ik.
Nederland doet het vrijwel altijd goed op eindtoernooien. Ik verwacht USA in de volgende ronde, alhoewel die ook zomaar eerste kunnen worden. Die hebben hun beste lichting ooit denk ik wel met mannen als Dest, Pulisic, Steffen, McKennie, Yedlin, Carter-Vickers etc. Ook Canada heeft hun beste lichting ooit volgens mij dit aankomende WK.quote:Op vrijdag 1 april 2022 23:15 schreef einzeinz het volgende:
De Achtste finales
Nederland
Kans acht ik groot dat Nederland eerste eindigt --> 3 december tegen 2de uit poule B: Verenigde Staten of Wales?
Stel dat NL toch 2de eindige in de poule --> 4 december tegen 1ste uit poule B: Engeland?
België
Stel dat België 1ste wordt in de poule --> 6 december tegen 2de uit poule E: Duitsland of Spanje?
Stel dat België 2de wordt in de poulee --> 5 december tegen 1ste poule E: Spanje of Duitsland?
Kans van Nederland schat ik op dit moment hoger in om kwartfinale te halen dan België.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |