abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204299641

We zijn er weer bij en dat is prima. w/ Na het missen van het WK 2018 in het altijd vervelende Rusland zitten we nu wél in de koker. Iets wat Europees kampioen Italië bijvoorbeeld niet kan zeggen. Toch blijven er nog genoeg mooie landen over om van te smullen in het zeer onsympathieke Qatar. Een Winter WK moet ik ook nog aan wennen maar in ieder geval gaan we morgen loten, en dat is altijd genot. Natuurlijk online te volgen maar ook NPO 2 is er bij, vanaf 17:55 uur. Louis van Gaal is er overigens niet bij in Qatar, de afgevaardigde van Nederland is Danny Blind. Van Gaal kampt nog met de naweeën van kerona en kon daardoor geen negatieve PCR-test laten zien. Ongetwijfeld krijgen we weer een hoop gezever maar dan worden ook de (warme) balletjes geopend en zijn we weer een stap dichterbij een opvolger vinden voor Frankrijk. En natuurlijk is hiervoor weer een blik oud-voetballers opengetrokken, altijd leuk dat ouwe-jongens-krentenbrood sfeertje. De FIFA liet weten dat het gaat om de Duitser Lothar Matthäus, de Braziliaan Cafu, de Qatarees Adel Ahmed Malallah, de Iraniër Ali Daei, de Serviër Bora Milutinovic, de Nigeriaan Jay-Jay Okocha, de Algerijn Rabah Madjer en de Australiër Tim Cahill.Nog niet alle landen zijn bekend, er zijn nog 3 tickets te vergeten. Oekraïne moet nog tegen Schotland spelen, en de winnaar daarvan tegen Wales. Peru moet nog tegen de winnaar van de barrage Australië - UAE. En tot slot moet Costa Rica nog spelen tegen Nieuw-Zeeland. Desondanks gaan we op 1 april al loten, jawel!

quote:
Nu Portugal het WK-ticket heeft veiliggesteld, staat het vast dat Nederland vrijdag bij de loting is ingedeeld in Pot 2. Hoe gaat die loting precies in zijn werk?

De loting in het Doha Exhibition and Convention Center begint om 19.00 uur lokale tijd, wanneer het in Nederland 18.00 uur is. Omdat de laatste drie tickets pas tijdens de interlandperiode in juni worden vergeven (de laatste Europese play-offs en de intercontinentale barrages) is er sprake van een incomplete loting. Al deze landen worden sowieso ingedeeld in Pot 4.

In Pot 1 zitten naast gastheer Qatar de zeven hoogst genoteerde landen op de FIFA-ranking die zich hebben geplaatst voor het eindtoernooi: België, Brazilië, Frankrijk, Argentinië, Engeland, Spanje en Portugal. Nederland belandt in Pot 2. De precieze samenstelling van de potten communiceert de FIFA donderdag, rond de publicatie van de nieuwe FIFA-ranking.

De loting kent een overzichtelijk verloop, in die zin dat er wordt begonnen met Pot 1 en wordt geëindigd met Pot 4. De landen krijgen ook meteen een nummer mee, waardoor het speelschema in de groepsfase direct vaststaat. Razendsnel wordt dus duidelijk tegen welk land Nederland zijn eerste WK-wedstrijd sinds 12 juli 2014 gaat afwerken. De positie van Qatar staat vast: A1. De andere groepshoofden worden daarna netjes uitgesmeerd over de groepen B tot en met H.

Spreiding
Het principe van de FIFA is dat - als het ook maar enigszins kan - geen enkele groep meer dan één vertegenwoordiger van hetzelfde continent telt. Dat is voor alle werelddelen haalbaar, behalve Europa. De regel is dat elke poule minimaal één en maximaal twee Europese landen telt. In de praktijk komt dat neer op vijf groepen met twee Europese teams.

Deze geografische spreiding wordt ook gehanteerd bij het indelen van de nog onbekende winnaars van de intercontinentale play-offs. Qatar zal dus niet uit kunnen komen tegen de winnaar van de strijd tussen de nummer vijf van Azië en de nummer vijf van Zuid-Amerika.

De 22ste editie van het WK begint op maandag 21 november en eindigt op zondag 18 december.

WK-DEELNEMERS:
Continent Tickets Gekwalificeerd
Afrika 5 Ghana, Senegal, Kameroen, Tunesië, Marokko
Azië 5 of 6 Qatar, Japan, Iran, Saudi-Arabië, Zuid-Korea
Europa 13 België, Kroatië, Denemarken, Engeland, Frankrijk, Nederland, Duitsland, Servië, Spanje, Zwitserland, Portugal, Polen
Noord- en Midden-Amerika 3 of 4 Canada
Oceanië 0 of 1
Zuid-Amerika 4 of 5 Argentinië, Brazilië, Ecuador, Uruguay

Bron van de tekst: https://www.vi.nl/nieuws/(...)ver-de-wk-loting#_=_
*Zelf spelen met warme balletjes kunt u hier doen: https://draw.inker.one/#/wc/gs
*O.a. te volgen via NPO 2 vanaf 17:55 uur. NOS heeft ook een stream.

DE LOTING:

DE WEDSTRIJDEN:

[ Bericht 15% gewijzigd door Shreyas op 02-04-2022 01:15:48 ]
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 1 april 2022 @ 21:38:54 #2
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_204299768
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 21:31 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Nou Chili en Colombia zijn normaal gesproken wel bij toch en nu allebei niet.
Chili wel, maar de vorige keer ook al niet. Als Peru zich plaatst hebben ze net zoveel deelnames als Colombia. Ecuador wel iets minder maar sinds 2002 zijn ze er meestal wel bij.
pi_204299770
IC-Playoff gebeurt zeker op de buik ;(
  vrijdag 1 april 2022 @ 21:39:15 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204299772
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 21:31 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Eens.

Azië heeft altijd dezelfde deelnemers. Noord en Zuid-Amerika ook met een enkele uitzondering.
Bolivia en Venezuela komen er in zo'n groep van 10 met 18 wedstrijden gewoon nooit aan.

Azie inderdaad vrijwel altijd dezelfde teams, mochten de Emiraten het nu redden zou het al heel wat zijn. Maar dat verwacht ik niet. Verder eens dat elke keer Japan, Korea, Iran en SA wel begint te vervelen onderhand. Vooral ook omdat die laatste 2 eigenlijk altijd brandhout zijn op een WK. Japan en Korea spelen af en toe nog wel eens een leuke pot.

[ Bericht 6% gewijzigd door WheeledWarrior op 01-04-2022 21:45:08 ]
  vrijdag 1 april 2022 @ 21:55:39 #5
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204300028
Ik ben nu al moe van alle interwebs Engeltjes en plastic fantastic Yanks die groep B de meest spraakmakende groep ooit vinden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_204300069
Nederland speelt de eerste wedstrijd om 18.00 uur (maandag) tegen Senegal.
pi_204300107
Nederland tegen Ecuador is om 12.00 uur of 15.00 uur (vrijdag)

Nederland tegen Qatar is om 21.00 uur (dinsdag).
  vrijdag 1 april 2022 @ 22:00:03 #8
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204300115
Iran-Usa in Qatar.

Dit verzin je gewoon niet :D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 april 2022 @ 22:02:59 #9
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_204300167
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 21:59 schreef Dale__Cooper het volgende:
Nederland tegen Ecuador is om 12.00 uur of 15.00 uur (vrijdag)

Nederland tegen Qatar is om 21.00 uur (dinsdag).
Mooie tijden ^O^

Was even bang voor een maandag 12u openingswedstrijd.
pi_204300211
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 22:02 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Mooie tijden ^O^

Was even bang voor een maandag 12u openingswedstrijd.
Oh, het is nu weer weggehaald. Even afwachten nog maar. Waren op zich prima tijden inderdaad. Vrijdag 15.00 uur zou wel mooi zijn, zo het weekend in.
pi_204300246
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 21:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Bolivia en Venezuela komen er in zo'n groep van 10 met 18 wedstrijden gewoon nooit aan.

Azie inderdaad vrijwel altijd dezelfde teams, mochten de Emiraten het nu redden zou het al heel wat zijn. Maar dat verwacht ik niet. Verder eens dat elke keer Japan, Korea, Iran en SA wel begint te vervelen onderhand. Vooral ook omdat die laatste 2 eigenlijk altijd brandhout zijn op een WK. Japan en Korea spelen af en toe nog wel eens een leuke pot.

Bolivia was er in 1994 wel bij, eerste WK die ik bewust meemaakte :)
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 1 april 2022 @ 22:19:15 #12
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204300390
Wordt een lastig verhaal voor NL om de poule door te komen.
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 22:19:52 #13
362868 crew  Slobeend
of all places
  vrijdag 1 april 2022 @ 22:20:55 #14
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_204300419
Jammer dat Italië het niet gehaald heeft, dat was een saillante groep E geworden.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_204300438
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 21:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als Iran en SA al brandhout zijn, kun je nagaan hoe kut teams als UAE, Irak en Jordanië zijn.
  vrijdag 1 april 2022 @ 22:23:09 #16
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204300458
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 22:22 schreef Halcon het volgende:

[..]
Als Iran en SA al brandhout zijn, kun je nagaan hoe kut teams als UAE, Irak en Jordanië zijn.
Maar dan heb je in elk geval een keer ander brandhout.
pi_204300479
1e worden in de poule
1/8 finale USA
1/4 finale Argentinië
1/2 finale Duitsland of Brazilië
Finale Frankrijk.

Kortom, beker is al bijna binnen.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_204300521
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 22:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Maar dan heb je in elk geval een keer ander brandhout.
Dat wel.

Vind het zelf ook wel saai hoor. Zijn ook zelden teams die opvallen door leuk voetbal of aardige prestaties. Uitgezonderd S-A in 1994 misschien toen ze het aardig deden en met die goal van Owairan of hoe hij heet.
  vrijdag 1 april 2022 @ 22:35:08 #19
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_204300619
Ik heb het nog niet allemaal doorgelezen maar het valt op dat veel poules lijken op vorige WK's en dan vooral het vorige WK.

Brazilië, Zwitserland en Servië zaten 4 jaar geleden ook bij elkaar.

Frankrijk en Denemarken zaten 4 jaar geleden bij Peru en Australië. Nu moeten die laatste 2 in een playoff tegen elkaar om bij die eerste 2 te komen. Dat worden ook 3 dezelfde landen dus.

Ook de combinatie Engeland/Verenigde Staten/Iran heb ik vaker gezien volgens mij. 1998/2014 dacht ik.

Nederland heeft een vrij makkelijke loting. Maar als ze ipv Qatar een ander land in pot 1 gekregen hadden dan was het 1 van de zwaarste poules geweest denk ik.

België heeft een sterke poule. Kroatië en Marokko horen beide tot de sterkere helft denk ik. Van Canada weet ik niet wat ik moet verwachten.

Duitsland en Spanje zijn misschien de sterkste poule. Maar dat komt vooral doordat Duitsland een van de sterkste landen was in pot 2 en de landen in pot 1 vrij dicht bij elkaar liggen behalve Qatar.

Ik denk dat de poules allemaal ongeveer even sterk zijn. Goede loting dus. Misschien alleen dat de poule van Nederland, Senegal, Ecuador, wat aan de zwakke kant is.
pi_204301056
De Achtste finales

Nederland
Kans acht ik groot dat Nederland eerste eindigt --> 3 december tegen 2de uit poule B: Verenigde Staten of Wales?
Stel dat NL toch 2de eindige in de poule --> 4 december tegen 1ste uit poule B: Engeland?

België
Stel dat België 1ste wordt in de poule --> 6 december tegen 2de uit poule E: Duitsland of Spanje?
Stel dat België 2de wordt in de poulee --> 5 december tegen 1ste poule E: Spanje of Duitsland?

Kans van Nederland schat ik op dit moment hoger in om kwartfinale te halen dan België.
Cindy De Vuyst
pi_204301144
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 22:24 schreef Pedroso het volgende:
1e worden in de poule
1/8 finale USA
1/4 finale Argentinië
1/2 finale Duitsland of Brazilië
Finale Frankrijk.

Kortom, beker is al bijna binnen.
Hoe ontlopen we dan Portugal?
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_204301179
Poule des doods genot
  vrijdag 1 april 2022 @ 23:31:25 #23
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_204301209
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 20:35 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja, Oranje mag niet echt klagen.

Al weet ik niet echt of de U S of A van enige kwaliteit zijn. Cole BassettGod kan daar hopelijk binnenkort minuten gaan maken
Eerder dit jaar nog eenvoudig verloren van Costa Rica en Canada.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_204301303
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 22:35 schreef Ixnay het volgende:
Kroatië en Marokko horen beide tot de sterkere helft denk ik.
Zonder Ziyech en Mazraoui is Marokko al helemaal geen bedreiging voor België.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_204301399
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 23:15 schreef einzeinz het volgende:
De Achtste finales

Nederland
Kans acht ik groot dat Nederland eerste eindigt --> 3 december tegen 2de uit poule B: Verenigde Staten of Wales?
Stel dat NL toch 2de eindige in de poule --> 4 december tegen 1ste uit poule B: Engeland?

België
Stel dat België 1ste wordt in de poule --> 6 december tegen 2de uit poule E: Duitsland of Spanje?
Stel dat België 2de wordt in de poulee --> 5 december tegen 1ste poule E: Spanje of Duitsland?

Kans van Nederland schat ik op dit moment hoger in om kwartfinale te halen dan België.
Nederland doet het vrijwel altijd goed op eindtoernooien. Ik verwacht USA in de volgende ronde, alhoewel die ook zomaar eerste kunnen worden. Die hebben hun beste lichting ooit denk ik wel met mannen als Dest, Pulisic, Steffen, McKennie, Yedlin, Carter-Vickers etc. Ook Canada heeft hun beste lichting ooit volgens mij dit aankomende WK.

Qatar zal wel beter gaan presteren als dat de meeste zullen denken. Die hebben veel spelers kunnen halen uit andere landen. Ik verwacht van Duitsland helemaal niks trouwens. Spanje zal wel ver komen, idem voor Brazilie en ik denk Nederland ook trouwens.

Die Belgen gaan er snel uit. Dat elftal is nu echt te oud aan het worden, vooral de verdediging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')