SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dank alvast!
[ Bericht 5% gewijzigd door _Loki op 30-03-2022 11:30:12 ]
Ah, goeie.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hoeveel geld wil je eraan uitgeven?
Gelukkig niet! Als het een verbetering is, mag het blijven. En ik kan me niet voorstellen hoe ik dit nog erger kan maken.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:04 schreef Pensioengenieter het volgende:
En wat moet/gaat er gebeuren als je dit pand verlaat. Terug in oorspronkelijke staat?
Je kastjes verven met action verf? Met goede verf ben je namelijk al meer kwijt dan dat.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:05 schreef _Loki het volgende:
[..]
Ah, goeie.
Kort antwoord: zo weinig mogelijk.
Specifieker antwoord: ik hoop met creatieve oplossingen tot de 200-300 euro te komen. Tweedehands keuken van marktplaats sluit ik niet uit, huidige kastjes hergebruiken ook prima. Alle apparatuur heb ik al, dus dat scheelt een hoop.
Daar zat ik ook aan te denken idd.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:09 schreef einzeinz het volgende:
Haal het blad er af en koop in de doe het zelf een nieuw blad. Verder zou ik ook gewoon met goedkope verf de deurtjes schilderen.
Marktplaats verkoopt er zat.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja want die koop je voor 200 a 300 euro.
ah thanks!quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:20 schreef Puala het volgende:
Heb je een foto van de keuken en ruimte?
Je zou trouwens de KNOXHULT lijn van ikea kunnen overwegen, dat is de budget lijn maar dan heb je wel nieuw![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat jij het gemakkelijkste vind. Ik vind in verstek zagen niet makkelijk. Als je echt een nette hoek van 45° kan maken. Ga je gangquote:Op woensdag 30 maart 2022 11:10 schreef _Loki het volgende:
[..]
Daar zat ik ook aan te denken idd.
En dan wel recht houden? Of een hoek voor extra werkruimte? Dat was nog wel een ding waar ik over na dacht
Die hoek hoeft geen 90 graden te zijn. In bijna geen enkel huis is dat zo. Hoe ouder het huis hoe meer dit afwijkt van 90 graden.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:54 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Wat jij het gemakkelijkste vind. Ik vind in verstek zagen niet makkelijk. Als je echt een nette hoek van 45° kan maken. Ga je gang
In de hoek naast je keuken een tafel neerzetten op schouderhoogte, zodat je er met een barkruk erachter kan eten.quote:
quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:50 schreef _Loki het volgende:
Dus, ik heb een sociale huurwoning met echt een karige keuken. Klein, outdated, roestvrijstalen blad dat begint te roesten. Maar hij's 12 jaar geleden geplaatst dus hij mag pas over 3 jaar vervangen wordenEn hij is niet "kapot genoeg" om nu een nieuwe erin te zetten obv kapot.
![]()
![]()
Nu heb ik wel toestemming om er zelf wat mee te klussen. Da's wel fijn. Ik heb alleen niet echt concrete plannen wát ik dan wil, nu er meer mogelijk is dan "hier is een kant en klare lay out doe het er maar mee".
Dus de vraag: Hoe zouden jullie dit indelen? Hebben jullie leuke ideeën, zodat ik meer praktische ruimte heb dan nu?
Hieronder een plattegrond, met een paar puntjes:
• de inbouwkast kan ik aan de andere kant openbreken en aan de keukenkant dichten
• koelkast kan ik in de berging plaatsen voor meer ruimte
• deur tussen hal en keuken is eruit
• milde flexibiliteit met kookplaat, want inductie ipv vaste gasaansluiting
• Voor het raam zit een radiator, en in de andere hoek bij het raam een steun-iets waardoor er een hoekje weg valt.
Plattegrond:
[ afbeelding ]
Foto's van vlak voor het verhuizen:Wat zijn die dingen rond de kraanbuizen op de laatste foto?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dank alvast!
In alle eerlijkheid, ik weet het niet. Ik vermoed een oude boiler-standaard waar ze te lui voor waren om weg te halen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 14:56 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat zijn die dingen rond de kraanbuizen op de laatste foto?
quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:25 schreef _Loki het volgende:
[..]
ah thanks!
ik zoek even een foto
Edit: foto's van vlak voor het verhuizenBribus toch? Frontjes wrappen extra kastje in het midden. Werkblad met spoelbak vervangen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:25 schreef _Loki het volgende:
[..]
ah thanks!
ik zoek even een foto
Edit: foto's van vlak voor het verhuizenIk denk dat je met een ander blad, andere greepjes en eventueel de tegels verven al een heel eind komtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oh! tegels verven! wat een goed idee, dat zal iid heel wat kunnen doen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 19:29 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik denk dat je met een ander blad, andere greepjes en eventueel de tegels verven al een heel eind komt
Ah cool wrappen is ook een ding ja, ik ga er eens naar zoeken.quote:Op woensdag 30 maart 2022 19:24 schreef halfway het volgende:
[..]
Bribus toch? Frontjes wrappen extra kastje in het midden. Werkblad met spoelbak vervangen.
En welke apparaten gaat het dan over? Heb je een vrijstaand fornuis, inbouw kookplaat of vrijstaande kookplaat op het aanrecht? Moet je een vaatwasser kwijt?quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:05 schreef _Loki het volgende:
Alle apparatuur heb ik al, dus dat scheelt een hoop.
Da's een goede om uit te zoeken, dankje! Die 3 jaar is wat de monteur vertelde. Die zei dat het bij korter dan 15 jaar erg kansloos is. Dus, ik dénk het niet, wat Mitros is echt enorm skeer, maar misschien als ik diep graaf dat er iets over te vinden isquote:Op donderdag 31 maart 2022 20:26 schreef Irritatie100 het volgende:
Weet je wel zeker dat je nog 3 jaar moet wachten? Ik woon ook sociale huur en bij "mijn" woningbouwvereniging mag je ten alle tijden een nieuwe keuken aanvragen. Alleen je moet zelf 100 euro bijbetalen voor elk jaar dat de keuken jonger is dan de door de woningbouw aangegeven afschrijftermijn (in mijn geval 18 jaar). Zit er als je iets dieper spit niet zo'n soort reglement in bij jou? Dan is het het misschien waard om die 300 euro aan de woningbouw te betalen en hen een nieuwe keuken te laten plaatsen.
In mijn geval is dat overigens wel gewoon net zo'n basic blokje als wat jij nu hebt (en wat ik zelf ook heb), maar je kan hem uitbreiden met allerlei inbouwapparatuur als je dat zou willen. Moet je wel zelf voor betalen, maar die apparaten worden dan ook jouw eigendom.
Oh Mitros, zo blij dat ik daarvan af ben. Daar krijg je werkelijk niks voor elkaarquote:Op zaterdag 2 april 2022 14:11 schreef _Loki het volgende:
[..]
Da's een goede om uit te zoeken, dankje!
Ik dénk het niet, wat Mitros is echt enorm skeer, maar misschien als ik diep graaf dat er iets over te vinden is
Yes dat is het lijstje waar ik nu over zit te denkenquote:Op donderdag 31 maart 2022 13:04 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Zo slecht ziet die keuken er niet uit, maar voor een frissere keuken:
-blad eraf, nieuw blad + spoelbak van muur tot muur (200,- ex arbeid, uitgaande van opbouw bak)
-deurtjes verven/wrappen (75,- materiaal ex arbeid)
-paar nieuwe greepjes (5,- ps zo te zien 128mm)
-inbouw kookplaat van MP (¤?)
Eventueel extra kastje onder kookplaat, liefst lades, zou de romphoogte eens opmeten, gok 701mm (bruynzeel), en dan gewoon op marktplaats gaan zoeken, zolang je een vlak frontje hebt schilder je het in dezelfde kleur en smoelt het prima.
Meubelpaneel/wandplank als plint gebruiken (2500x200 paneel is prima, stuk goedkoper dan plint)
oh ja! dat zag ik ook, roze voegen erin gezet. Leuk ideequote:Op donderdag 31 maart 2022 13:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zag pas dat iemand niet de tegels had geverfd maar juist de voegen een opvallend fel kleurtje had gegeven, dat zag er ook best grappig uit.
Ja pfoe over de spoelbak heb ik ook zitten denken, en dan zit je weer met het minimum wat er omheen moet voor het dragen van het watergewicht. Blad onder het raam door zit ik ook nog over te denken jaquote:Op donderdag 31 maart 2022 13:13 schreef Fer het volgende:
Oei wat krap. Ik zou de kookplaat verschuiven zodat er links en rechts ruimte is voor kookgerei en kruiden tijdens het koken.
Maar dan blijft er weinig over voor de spoelbak. Wellicht een spoelbak in de hoek, 45 graden gedraaid en een blad wat onder het raam wat doorloopt?
Blijft wel veel geknutsel. Maar ik ben bang dat als je het met een recht blad wil proberen, je na de renovatie nog steeds weinig ruimte hebt.
Ja het ding is, als ik over 3 jaar een nieuwe keuken krijg van de woningbouw, krijg ik óók hetzelfde goedkope gedoequote:Op donderdag 31 maart 2022 17:37 schreef XanderH het volgende:
Is het doel om 3 jaar te overbruggen? Of wil je het nu aanpassen zodat je over 3 jaar geen nieuwe keuken nodig hebt?
Zelf zou ik er wat meer geld tegenaan gooien en een andere keuken plaatsen. Ikea, of tweedehands. Dat gaat meer dan 300 euro kosten maar dan kun je het ook naar je eigen wens maken. Die nieuwe keuken over 3 jaar skip je dan uiteraard. Leuk zo'n nieuwe keuken maar dat worden natuurlijk weer de standaard 3 onderkasten, 3 bovenkasten, goedkoop gelamineerd werkblad en een spoelbak... Of je daar nou blij van wordt?
[..]
En welke apparaten gaat het dan over? Heb je een vrijstaand fornuis, inbouw kookplaat of vrijstaande kookplaat op het aanrecht? Moet je een vaatwasser kwijt?
Echt kansloos.quote:Op zaterdag 2 april 2022 14:13 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh Mitros, zo blij dat ik daarvan af ben. Daar krijg je werkelijk niks voor elkaar
Dat is heerlijk werken maar dan heb je dus helemaal geen ruimte meer voor bovenkastjes. Ik vond het indertijd prachtig om even naar de (bejaarde) buurvrouw te zwaaien als we beiden stonden af te wassen. Het kost je effectief wel ruimte omdat je elders dan kasten van vloer tot plafond nodig hebt. Maar het kan wel.quote:Op zaterdag 2 april 2022 14:14 schreef _Loki het volgende:
. Blad onder het raam door zit ik ook nog over te denken ja
Leuk! Huurders met slechte keukens unitequote:Op zaterdag 2 april 2022 18:09 schreef Revac het volgende:
Ik lees mee ts. Ik wil ook zoiets doen, heb ook zo'n kleine keuken als jij in een sociale huurwoning. Heb wel een nieuwe gehad maar die oude was van veel betere kwaliteit! Had nog liever m'n oude gehad. Maar ik zit nu ook te denken een andere keuken erin te zetten om het echt naar m'n zin te maken.Zit trouwens ook bij dezelfde WBV als jij.
Ah chill dank voor het overzicht!quote:Op zondag 3 april 2022 01:28 schreef Nico987 het volgende:
Voor 300 euro kun je niet veel doen.
Ws is dit een Bruynzeel keuken. Kijk eens of je het merk terug kunt vinden. Vaak staat dit wel op de scharnieren. Dan kun je gericht zoeken.
Ik zou er een ander blad op leggen tot aan de muur, dat geeft je al behoorlijk meer ruimte.
Dan zou je op marktplaats kunnen kijken of je nog wat dezelfde elementen kunt vinden en wat extra boven kastjes kunt vinden. Met wat aanpassen kan er gewoon een kastje tussen de 2 die er al hangen. Evt nog 1 er naast.
Bij het raam kun je evt nog een onderkastjes plaatsen met het zelfde keuken blad. Daarop kunnen dan wat apparaten zoals je koffiezet apparaat broodrooster of airfryer, je groente van die week, normaal op.
De leidingen boven de kastje zou ik oplossen met een latje op plafond en 1 op de kastje daar tussen een dun plaatje MDF of triplex. (Voorzet wandje dus)
Maar al met al zul je ook hier eerder aan 500 euro moeten denken. Schilderen zou ik niet doen. Eerder een mooi aanrechtblad dat doet al heel veel met de aanblik
Wrappen eens uitgezocht, duurder dan schilderen. Evt andere grepen er op.
Dit inderdaad. Heb dat ooit iemand zien doen met een soort van geborsteld aluminium look. Zag er erg netjes uitquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:19 schreef Andromache het volgende:
Keukenfrontjes wrappen met folie? Nieuw blad idd.
En hoe staat het ervoor?quote:Op zaterdag 2 april 2022 14:13 schreef _Loki het volgende:
[..]
Yes dat is het lijstje waar ik nu over zit te denken
Klussen moet zelf prima lukken, de kraan zit aan de muur dus is een kwestie van een simpele opbouwbak in het nieuwe blad. Kookplaat heb ik tweedehands over kunnen nemen voor weinig dus die is er
Ik heb een vlak fontje maar er zit wel iets textuur op, is dat erg denk je?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |