abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8266191
Ja ja in april is het dan weer zover! Rowwen Hèze komt met een nieuwe cd, genaamd dageraad
Ook al ben ik dan geen Limlander het blijft een zeer ruige band, 1 optreden en je bent verslaafd!

Wat verwachten jullie van deze cd?? Oh ja de nieuwe single van het album heet Vur de kerk op het plein, leuk nummer imo

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_8270758
Ik ben wél een limburger, en ik zit er om eerlijk te zijn niet echt op te wachten
pi_8270793
Ben ook limburger, maar eigelijk boeit het mij ook niet zo veel.
Zie wel of ik em koop als ie uit is.
pi_8270869
Ah thanks voor de info... khep 'Vandaag' nu toch wel grijsgedraaid evenals ' 't beste van twee werelden'.
pi_8270895
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 14:06 schreef Koen.Sadza het volgende:
Ben ook limburger, maar eigelijk boeit het mij ook niet zo veel.
Zie wel of ik em koop als ie uit is.
waarom zou je iets kopen wat je niet veel boeit?
pi_8271388
Rowwen Hèze, de muziek is af en toe wel leuk, in de auto, met wat vrienden. Maar je MOET gewoon eens een optreden bijwonen

Ga schijfje wel kopieren fzow, niet de moeite om te kopen...

dinsdag 4 februari 2003 @ 17:05:44 #7
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8275627
quote:
Rowwen Hèze komt met een nieuwe cd, genaamd dageraad
WHOA, ik zal het tegen m'n pa zeggen. Die koopt altijd Rowwen Heze cd's Zondag kwamen ze trouwens ook op Vrienden van Amstel Live, vet gaaf!
pi_8278306
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 17:05 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

WHOA, ik zal het tegen m'n pa zeggen. Die koopt altijd Rowwen Heze cd's Zondag kwamen ze trouwens ook op Vrienden van Amstel Live, vet gaaf!

Was zeker gaaf, binnenkort ga ik naar een optreden van hun in Weert wordt weer gezellig bier gooien
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  dinsdag 4 februari 2003 @ 20:55:46 #9
14677 Fegisje
I love America
pi_8279816
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 17:05 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

.....Zondag kwamen ze trouwens ook op Vrienden van Amstel Live, vet gaaf!

BAAL IK FF !!!!!!!!!

Niet gezien !

In ieder geval zijn het de goede teksten van Rowwen Hèze waar ik zo'n fokking kippevel van krijg. Muziek is gevoelig, sentimenteel en vaak ook dikke feest!

Jack Poels RULES!

I Love America
  woensdag 5 februari 2003 @ 21:24:32 #10
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8300266
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 20:55 schreef Fegisje het volgende:

[..]

BAAL IK FF !!!!!!!!!

Niet gezien !

In ieder geval zijn het de goede teksten van Rowwen Hèze waar ik zo'n fokking kippevel van krijg. Muziek is gevoelig, sentimenteel en vaak ook dikke feest!

Jack Poels RULES!

Ik weet eigenlijk niet waarom ik Rowwen Heze zo goed vind. Tis gewoon lekker hossen zonder gezeik, geen trendy shit. En die drummer roels, daar kun je nog eens polka ritmes van leren tif-taf-tif-taf-tif-taf-tif-taf-tif-taf ...!

En Tren achter het accordeon kan echt met gevoel spelen, muzikaal talent.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 05-02-2003 21:29]

woensdag 5 februari 2003 @ 21:27:22 #11
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_8300336
weet iemand wat we ervan kunnen verwachten?
een rustig album, of weer echt een feestalbum
  woensdag 5 februari 2003 @ 21:30:28 #12
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_8300418
CD wordt qua opbouw ongeveer gelijk aan Vandaag.

Nieuwe nummers zijn behalve Vur de kerk op het plein ook, eiland in de reage, Vlinder (over Nicky Verstappen), dichterbij, gespiegeld in het raam en DADPGS. Deze nummers worden nu al gespeeld tijdens de theatertoer.

De nummers zijn vorig jaar uitgeprobeerd tijdens kleine kroegoptredens. Daar is een keuze gemaakt welke er op de CD zouden komen en die CD is toen in 2 gedeeltes opgenomen. Ik heb zowel de kroegconcertjes gezien als de theatertoer (waar trouwens maandag in Roermond opnames worden gemaakt voor de DVD) en er zitten een paar juweeltjes tussen.

Op www.rowwenheze.nl staan ook verslagen van de bandleden over de studiosessies.

Het leven van een grasmaaier gaat zelden over rozen.
  woensdag 5 februari 2003 @ 21:30:32 #13
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8300421
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 21:27 schreef Fliepke het volgende:
weet iemand wat we ervan kunnen verwachten?
een rustig album, of weer echt een feestalbum
Ik denk dat ze het gewoon afwisselen.
pi_8302290
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 21:30 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ik denk dat ze het gewoon afwisselen.

idd lijkt me ook
  dinsdag 11 februari 2003 @ 13:49:08 #15
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_8410461
Bij de CD komt een DVD'tje met 6 nummers die gisteravond in Roermond zijn opgenomen tijdens de ingelaste theatershow. Eind van het jaar volgt een complete registratie op DVD
pi_8422067
Ik mag ze graag horen. Ze maken "eerlijke" muziek.
Ik zal er eens een paar MP3'tjes bijzetten...
It's in the air tonight
  woensdag 12 februari 2003 @ 15:47:12 #17
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_8437505
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 21:20 schreef Summertime het volgende:
Ik mag ze graag horen. Ze maken "eerlijke" muziek.
Ik zal er eens een paar MP3'tjes bijzetten...
Op hetnet heb je een rowwenheze club met regelmatig nieuwe mp3tjes met rare material. (opnames van de eerste elpee, speciale livedingetjes, b-kantjes e.d.)
  woensdag 12 februari 2003 @ 16:34:55 #18
30362 Nelez
Throbbing member...
pi_8438648
Rowwen Heze. De besten!! Superband en ik zit dan iid niog te wachten op de nieuwe plaat.

April...dat lijkt ver weg...Nu tenminste.

De ene hand wast de ander
  woensdag 12 februari 2003 @ 20:47:36 #19
14677 Fegisje
I love America
pi_8443691
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:47 schreef Da hopman het volgende:

[..]

Op hetnet heb je een rowwenheze club met regelmatig nieuwe mp3tjes met rare material. (opnames van de eerste elpee, speciale livedingetjes, b-kantjes e.d.)

Kun je vertellen wat dat adres is? Eventueel privee

Rare Rowwen Heze tracks rulen.. Zo heb ik de duitse versie van "Henk is enne lollige vent"!

I Love America
pi_8445674
Ga zaterdag naar het theaterconcert toe!!!
You only live once
  vrijdag 14 februari 2003 @ 09:03:46 #21
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_8472531
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:47 schreef Fegisje het volgende:

[..]

Kun je vertellen wat dat adres is? Eventueel privee

Rare Rowwen Heze tracks rulen.. Zo heb ik de duitse versie van "Henk is enne lollige vent"!

Die duitse versies van diverse nummers zijn behoorlijk
Hier is de club
http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=144593
  vrijdag 14 februari 2003 @ 09:24:22 #22
45291 HARB
I won't run. I won't
pi_8472762
Ze zijn al lang niet meer wat ze geweest zijn.

Sinds Station america zijn ze toch wel erg rustig geworden.

This time I'll try to make it [br]It won't feel like no big deal[br]because you don't win if you don't fight[br]
  vrijdag 7 maart 2003 @ 13:29:51 #23
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_8932774
De site is tijdelijk uit de lucht ivm verversingen maar hier zijn vast de data van de nieuwe poptour
Vr 11.04 Weert De Bosuil
Za 12.04 Beverwijk Kennemertheater
Vr 18.04 Zutphen Buitensociëteit Hanzehof
Za 19.04 Kruisland Feesttent bij zaal Koch
Zo 20.04 Schijndel Paaspop
Vr 25.04 Sambeek Lindefeesten
Za 26.04 Maasdijk Sporthal
Zo 27.04 Bunde Manegefeesten
Di 29.04 Rotterdam Ahoy / Nacht van Oranje
Vr 02.05 Groot-Ammers Feesttent
Za 03.05 Middelstum Sunsation
Za 10.05 Escharen Feesttent Raamdalfestival
Vr 23.05 Berg&Terblijt Feesttent
Wo 28.05 Lith Feesttent
Do 29.05 Zundert Feesttent Stuivezand
Vr 30.05 Brummen Meifeesten
Za 31.05 Mechelen Feestweekend
Vr 06.06 Druten Sporthal
Za 07.06 Breezand Sporthal
Zo 08.06 Helmond Feesttent

En 24 maart komt de nieuwe single dichbeej uit met oa ook nog kroenenberg met het il novecento-orkest erbij.

vrijdag 7 maart 2003 @ 13:54:49 #24
17456 sklommel
www.EFC4.nl
pi_8933379
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 14:28 schreef Solomon het volgende:
Maar je MOET gewoon eens een optreden bijwonen
Helemaal mee eens!! Mijn broer heeft in Maastricht gestudeerd en kwam dus ook terug als 100% RH-fan, terwijl ik zoiets had van 'laat maar zitten'. Maar voetbalclub in Eersel bestond 75 jaar en RH kwam voor een optreden.... ik dus mee met mijn broer en zijn limbo-vrienden, en het was echt helemaal TOP!!! Ongelooflijk!!!!
Inmiddels alle cd's in mijn collectie, vooral de theater-cd van het beste van 2 werelden is gewoonweg kippevel Rowwen Hèze rules!
Lommel SK helaas failiet.... [url=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=17456]het is wel een kut-fotow... fotoboek[/url]
pi_8934613
Rowwen Heze is een band die je gewoon live moet beleven, feel the vibe!
You only live once
pi_9018883
Ik waag 't om in dit topic te posten.
Ik ben twee keer naar de theatertour geweest en ben ik bij een van de try-out's voor de nieuwe cd geweest.

De nieuwe liedjes, ja, wat moet je er van zeggen? Melancholischer, niet alleen feestnummer, maar steeds meer rustige nummer. Mooie nummers, nummers met diepgaande teksten, nietszeggende nummers. Mooie melodiën, verrassende muziekstukjes.

Ik las ergens dat 7 april de release wordt verwacht. Ik koop 'm. Op de dag van release.

pi_9021642
Ga hem ook kopen!
Kan niet wachten op de DVD
You only live once
pi_9101802
24 maart 2003 komt de tweede single van het album "Dageraad" uit: Dichterbeej.

Op de single staan drie nummer, de albumversie van Dichterbeej, een live-versie en een live-versie van Kroenenberg.

donderdag 13 maart 2003 @ 21:23:13 #29
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_9102243
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 21:09 schreef RailLuc het volgende:

Op de single staan drie nummer, de albumversie van Dichterbeej, een live-versie en een live-versie van Kroenenberg.

Ze komen vast ook wel op tmf of mtv of The Box, neem ik aan/hoop ik? Ik heb wel het volle vertrouwen in Rowwen Heze, er zitten gewoon goede muzikanten in.
quote:
steeds meer rustige nummer.
Hm, zolang ze het maar afwisselen!
  vrijdag 14 maart 2003 @ 09:08:12 #30
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_9110154
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 21:09 schreef RailLuc het volgende:

Uhmm, volgens mij zei ik dat enkele posts daarboven ook al. Zijn geen gewone liveversies, maar speciale opnames met het il novecento orkest.

De hoes van Dageraad is trouwens geschilderd door Jack Poels zelf.

[Dit bericht is gewijzigd door Da hopman op 14-03-2003 10:37]

pi_9120423
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 09:08 schreef Da hopman het volgende:Uhmm, volgens mij zei ik dat enkele posts daarboven ook al. Zijn geen gewone liveversies, maar speciale opnames met het il novecento orkest.
Maar het blijft live ....
quote:
De hoes van Dageraad is trouwens geschilderd door Jack Poels zelf.
[afbeelding]
Wheuh... waar heb je die vandaan?
  vrijdag 14 maart 2003 @ 16:41:46 #32
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_9120865
Uhhm, wordt niet (bijna) ieder nummer live opgenomen. Het betreft hier namelijk wel een optreden zonder publiek.

De titel Dageraad is trouwens een eerbetoon aan de begin vorig jaar overleden Gé v.d. Donk. In de muziekbranche een beroemdheid voor wat betreft het knoppenschuiven. Kijk maar eens op www.dageraad.nl

En die hoes komt iig niet van www.rowwenheze.nl want dat ligt al een week uit de lucht.

pi_9185387
Nog vijf dagen, dan is de nieuwe single verkrijgbaar. Ik kan niet wachten, ondanks dat er mooiere nummers op de cd staan dan Dichtbeej (maar dat is mijn mening). Hebben daar meer mensen last van?

Naast de weg: Weet iemand hoe het nummer over die hond gaat, dat iemand (Jack) graag een hond zou willen zijn? Gespeeld tijdens de try-out in Heytzen (Heythuyzen voor de niet-Limburgers).

dinsdag 18 maart 2003 @ 08:51:46 #34
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_9197529
Dat nummer is geschrapt voor de CD als ik me niet vergis.

Op 7 april is in Amsterdam in de Maxx de CD-presentatie voor zowel de pers, vakmensen als de fans. Voorverkoop is nog niet begonnen.

pi_9204258
Ik vind Rowwen Heze wel leuk hoor, ben ook Limbo.
En het nummer Veur de kerk op het plein is super gaaf.......
pi_9206017
Rowwen Heze is echt super ja. Ik probeer toch minstens 1 keer paar jaar naar een concert van hun te gaan. En dageraad komt ook zekers te weten in mijn collectie. Die nieuwe single beviel mij wel.
"ROCK 'N ROLL"
pi_9209541
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 08:51 schreef Da hopman het volgende:

Op 7 april is in Amsterdam in de Maxx de CD-presentatie voor zowel de pers, vakmensen als de fans. Voorverkoop is nog niet begonnen.

Iemand enig idee waneer de voorverkoop start?
You only live once
pi_9210944
quote:

't Zal toch niet... ... vond ik nu net zo'n mooi nummer! Grmbl... nu ja, we hebben gespeeld in 'n raam o.i.d. nog... en Vlinder en Eiland in de raege...
  woensdag 19 maart 2003 @ 08:30:10 #39
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_9223713
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 18:08 schreef RailLuc het volgende:

[..]

't Zal toch niet... ... vond ik nu net zo'n mooi nummer! Grmbl... nu ja, we hebben gespeeld in 'n raam o.i.d. nog... en Vlinder en Eiland in de raege...

gespiegeld in het raam staat er wel op. Net als idd eiland in de reage en vlinder. Vooral die laatste vind ik mooi. Vooral als je goed naar de tekst luisterd en weet dat het nummer voor Nicky Verstappen is geschreven.
pi_9239651
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 08:30 schreef Da hopman het volgende:

[..]

gespiegeld in het raam staat er wel op.

Toch wel tegooj in het plat mag ik hopen?
quote:
Net als idd eiland in de reage en vlinder. Vooral die laatste vind ik mooi. Vooral als je goed naar de tekst luistert en weet dat het nummer voor Nicky Verstappen is geschreven.
Klopt. Ik ken eigenlijk maar zes nieuwe liedjes die op de cd komen, Dichtbeej, Vur de kerk op 't plein, Vlinder, Eiland in de raege, Gespeegeld in de raam en DADPGS. Verder kom ik niet. Ik denk nog wel een paar oude nummers in een nieuw jasje (Merge wuurd 't beter en Bertje?). Ik ben reuze benieuwd.

Verder staat Proat met meej er op, maar dat nummer ken ik nog niet.

Weet iemand trouwens of je als je de cd in de winkel koopt die dvd erbij krijgt, of krijg je die alleen bij de officiele presentatie?

O ja, er is al een illegale kopie in omloop, Henk Westbroek draaide vanmiddag Vlinder en Praot met meej in zijn radio-uitzending!

[Dit bericht is gewijzigd door RailLuc op 19-03-2003 20:06]

woensdag 19 maart 2003 @ 21:51:26 #41
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_9243769
De DVD is in gelimiteerde versie verkrijgbaar. Henk Westbroek is goeie vriendjes met RH (vorige CD werd uitgereikt/gepresenteerd door Henk Westbroek) en zal heus wel een origineel hebben.

Er is wel een CD in omloop (in beperkte kring) met daarop de laatste (DADPGS) theatertoer er op.

Op de eerder genoemde club staat nu trouwens een liveversie van DADPGS. Vind ik trouwens een van de mindere nummers.

Het zijn wel allemaal nieuwe nummers trouwens.

pi_9268049
Hmm, Hoe kan dat dan staat er dus ook op, nummer heb ik in Heythuysen niet goed gehoord. DADPGS vind ik op zich wel gaan, Praot met meej is best aardig. V.w.b. die DVD, hopen dat ik 'm kan krijgen

Ik hoorde Henk iets zeggen van een nummer over een hond, dat nummer staat er blijkbaar wel op dan?

Currently playing: DADPGS (live)....

[Dit bericht is gewijzigd door RailLuc op 20-03-2003 20:59]

vrijdag 21 maart 2003 @ 14:46:47 #43
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_9284141
Hier is de volledige tracklist
1. Geluidsknikker
2. Gespeegeld in de raam
3. Eiland in de reagen
4. Vur de kerk op't plein
5. Dichtbeej
6. Soep van gister
7. D.A.D.P.G.S.
8. Vlinder
9. Stewardess
10. Hond
11. Hoe kan dat da
12. Proat met meej
13. Licht op de lakes

Een aantal nummers waarvan eerder gedacht werd dat ze geschrapt waren staan er toch tussen. (oa Hond die tijdens de ty-outs viervoeter heette en stewardess)

Als je hem bij van Leest reserveerd ben je verzekerd van de DVD + je krijgt er ook nog een bierglas bij hoorde ik.

De simpele zielen van de freerecordshop kennen Rowwen Hèze niet en verwijzen naar Import of denken dat het de nieuwe band van de zanger van de Kast is en zeggen dat je bij de K moet kijken.

vrijdag 21 maart 2003 @ 16:04:22 #44
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_9286093
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 14:46 schreef Da hopman het volgende:
De simpele zielen van de freerecordshop kennen Rowwen Hèze niet en verwijzen naar Import of denken dat het de nieuwe band van de zanger van de Kast is en zeggen dat je bij de K moet kijken.

maar wel schandalig eigenlijk...

De Narcis van Gabon
pi_9292277
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 14:46 schreef Da hopman het volgende:
[quote]Een aantal nummers waarvan eerder gedacht werd dat ze geschrapt waren staan er toch tussen. (oa Hond die tijdens de ty-outs viervoeter heette en stewardess)
Mooi!
quote:
Als je hem bij van Leest reserveerd ben je verzekerd van de DVD + je krijgt er ook nog een bierglas bij hoorde ik.
Wie wat waar is van Leest? Heb je 'm dan ook al binnen op 4 april? Hebben de gewone shops de DVD er ook bij zitten?
quote:
Schiet ze af.
pi_9307282
Ik kan 't niet laten om ook even te reageren

Henk Westbroek heeft afgelopen woensdag 2 nummers gedraaid in zijn programma, Proat Met Meej en Vlinder. Tot woensdag a.s. kun je de rm-stream van 't programma beluisteren:

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/radio3/vara/denkaanhenk/woensdag.ra

Proat Met Meej is rond de 22 minuten, Vlinder rond de 1 uur en 49 minuten.

Kan iemand mij misschien vertellen of 't mogelijk is om aan de live-versie van D.A.D.P.G.S. te komen zonder ervoor te moeten betalen?

suburban gangster flow
pi_9316138
quote:
Is hier misschien meer info over te vinden. Ik bedoel dan de tijd enzo. Zit der wel over te denken om er heen te gaan.
"ROCK 'N ROLL"
pi_9322226
quote:
Kan iemand mij misschien vertellen of 't mogelijk is om aan de live-versie van D.A.D.P.G.S. te komen zonder ervoor te moeten betalen?
Als je hetnet abonnee bent wel. Dan kun je je gewoon aanmelden bij de club. Ik weet niet hoe het zit met de rechten op dat nummer, dus ik ga hem niet zomaar online zetten.

[Dit bericht is gewijzigd door RailLuc op 23-03-2003 19:18]

pi_9322252
De nieuwe single: Dichtbeej.
Mooi! Hoewel ik meer verwacht van nummers als Gespeegeld in de raam, Vlinder, Hond en Proat met meej, vind ik het best een aardig liedje.

De versie met Il Novedinges is ook best aardig, wat ook geld voor Kroenenberg met Il Novedinges, die intro is goed, Kroenenberg is altijd goed!

dinsdag 25 maart 2003 @ 08:56:34 #50
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_9355450
quote:
Op zondag 23 maart 2003 13:39 schreef Freddie_Taylormaycon het volgende:

[..]

Is hier misschien meer info over te vinden. Ik bedoel dan de tijd enzo. Zit der wel over te denken om er heen te gaan.

www.melkweg.nl? Via Uitlijn: 0900-0191 (0,40 ¤pm) kun je de kaarten bestellen.

In de Aloha van deze maand staat trouwens een interview van een aantal pagina's over de nieuwe CD.

pi_9364895
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 08:56 schreef Da hopman het volgende:
In de Aloha van deze maand staat trouwens een interview van een aantal pagina's over de nieuwe CD.
Ook ergens on-line te lezen?
  woensdag 26 maart 2003 @ 09:12:03 #52
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_9380187
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 16:03 schreef RailLuc het volgende:

[..]

Ook ergens on-line te lezen?

Nog niet, volgende maand trouwens ook een interview in Oor.

En Summerteeth, jouw emeel werkt niet. Volgens mij heb ik met jou ooit meelcontact gehad over een bandje van Bad Edge kan dat kloppen?

pi_9394521
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 09:12 schreef Da hopman het volgende:
En Summerteeth, jouw emeel werkt niet. Volgens mij heb ik met jou ooit meelcontact gehad over een bandje van Bad Edge kan dat kloppen?
Kan kloppen ja, maar da's dan wel héél lang geleden.

Maar, hoezo werkt m'n e-mail niet? Probeer 't nog eens..?

suburban gangster flow
  woensdag 26 maart 2003 @ 20:14:31 #54
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_9395658
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 19:29 schreef Summerteeth het volgende:

[..]

Kan kloppen ja, maar da's dan wel héél lang geleden.

Maar, hoezo werkt m'n e-mail niet? Probeer 't nog eens..?

Als het goed is, dan is hij onderweg. Heb je dat bandje nog?
pi_9402092
Ik heb 'm, thanx man!

Ja, bandje heb ik nog. Ik heb zelfs de originele LP

suburban gangster flow
pi_9488551
Deze week is Rowwen Hèze-week op radio 2 tussen 9u en 12u. Tevens zijn er kaarten te winnen voor de cd-presentatie in de Melkweg maandag as.
  dinsdag 1 april 2003 @ 10:53:37 #57
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_9505258
Van de site:
RTL Boulevard meldt dat Rowwen Hèze uit elkaar gaat.
Geruchten en geroezemoes zijn toch geen betrouwbare bron, Albert Verlinde.
Jammer voor RTL Boulevard, ze zullen nog een tijdje Rowwen Hèze aan moeten horen. We zien jullie weer ergens "dichtbeej" in de wei.
pi_9565236
Artikel over Jack Poels en de liedjes van 'Dageraad' in De Limburger:
http://www.limburger.nl/Pagina/0,7090,31-1-2528-2926-1277539-1438-730825-,00.html
  vrijdag 4 april 2003 @ 08:52:35 #59
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_9573932
quote:
Op donderdag 3 april 2003 19:54 schreef RailLuc het volgende:
Artikel over Jack Poels en de liedjes van 'Dageraad' in De Limburger:
http://www.limburger.nl/Pagina/0,7090,31-1-2528-2926-1277539-1438-730825-,00.html
Hier is de tekst
Maandag ligt ''Dageraad'', de nieuwe cd van Rowwen Heze, in de schappen. Het is meer dan eerdere platen een persoonlijk getint album van frontman Jack Poels geworden. Aan de hand van tekeningen, een schilderij, vakantiefoto's en een foto uit de krant vertelt de zanger en tekst schrejver uit America het verhaal van de nummewes op deze plaat

1. Geluksknikker

,,Ik zat een keer met mijn zoon Jan naar een tekenfilm te kijken. De hoofdpersoon raakte zijn geluksknikker kwijt en daarna ging alles mis. Zo voelde ik mij op dat moment ook. Toen ben ik voor mezelf een geluksknikker gaan schilderen. Ik heb er een korenveld onder geschilderd, waardoor de knikker een planeet lijkt. Dat schilderij siert de voorkant van onze cd."

2. Gespeegeld in de raam

,,Met programmamaker-muzikant Leon Giesen ben ik een keer naar Ierland gegaan om inspiratie op te doen. Die kreeg ik er echter niet. Terug op Schiphol nam ik de trein en in Utrecht stapte een meisje in dat tegenover mij ging zitten. In Den Bosch stapte zij weer uit. Toen had ik plots de inspiratie, die ik in Ierland niet gevonden had. Dit liedje beschrijft deze vluchtige ontmoeting."

3. Eiland in de reagen

,,Elke twee jaar gaan we met een bij elkaar geraapt zootje van twaalf mannen uit het dorp naar Ierland. Daar huren we voor een week twee boten en varen we de Shannon af om te gaan vissen, elkaar sterke verhalen te vertellen en heel veel te lachen. Dat is geweldig. Ik vis niet, maar ben wel kapitein op een van de bootjes. Als ik achter het stuurwiel sta en het landschap trekt voorbij, heb ik veel tijd om weg te dromen en na te denken."

4. Vur de kerk op 't plein

,,Toneelvereniging De Vrije Spelers hier in America maakt een keer in de vijf jaar een grote productie in een tent. Ik maak er muziek voor. Dit is de muziek voor het stuk Wachtpost 16 dat zich afspeelde op het plein voor de kerk waar de trein passeert op weg naar een nieuw begin. Het gaat over de tijd die maar door raast naar het volgend jaar."

5. Dichtbeej

,,Er zijn van die ontmoetingen in een vaal verlichte stad... Is eigenlijk hetzelfde soort verhaal las Gespeegeld in de raam. Ook dit gaat over een vluchtige ontmoeting die veel indruk maakte. Dan lijkt plots alles mee te zitten, maar op het eind van de avond vervliegt het weer en ga je toch weer alleen naar huis."

6. Soep van gister

,,Ondanks alles wat is misgelopen -twee jaar geleden hebben mijn echtgenote Maria en ik besloten om uit elkaar te gaan- wilde ik van deze cd geen Weltschmertzplaat maken. Het moest een vrolijke plaat worden. Ik ben een echte bourgondiër en wilde altijd al een liedje maken over eten. Dit is het geworden. Het gaat over de desolate aanblik van mijn geopende koelkast waar alleen soep van gisteren, slasaus en bier in staat. Eigenlijk is het gewoon mijmeren over het huiselijke dat je heel erg mist."

7. D.A.D.P.G.S.

,,Uit onze laatste theatertour. Maria volleybalt elk jaar op een toernooi in Spanje en daar riepen ze steeds via de geluidsinstallatie om: Drinken Als De Pis Gaat Stinken. Het is een medisch advies. Soms is het inderdaad goed om stevig te drinken. Ik laat mijn huisarts dokter Van Dongen in dit lied optreden. Tren had een accordeonmelodietje dat hij al jaren speelt. Dat hebben we erin verwerkt."

8. Vlinder

,,Ik las een keer in Dagblad De Limburger een verhaal van journaliste Claire van Dijck over de ouders van Nicky Verstappen. Dat heeft mij erg aangegrepen. Kort daarna heb ik deze tekst geschreven op de muziek van Lydia van Karen Poston. Ik heb nog getwijfeld of ik dit wel moest doen. Heb de tekst naar de ouders van Nicky gestuurd. Zij vinden het oké, omdat zij vinden dat het verhaal van Nicky niet in vergetelheid mag raken. Rowwen Hèze steunt hen daarin."

9. Stewardess

,,Ik heb last van vliegangst en vlieg zo weinig mogelijk. Maar eens in de twee jaar gaan we naar Ierland en dan moet ik wel. De vorige keer dat we gingen was kort na die elfde september 2001. Ik schijt altijd in mijn broek als ik vlieg en toen dus extra, Iemand vertelde mij dat ik op de stewardessen moest letten. Die zijn altijd professioneel ontspannen. Als de stewardess ontspannen door het gangpad wandelt, is alles goed."

10. Hond

,,In slechte tijden denk ik weleens: was ik maar een hond. Honden kunnen zo aanstekelijk gelukkig liggen te kijken. Ze hebben zo'n ongecompliceerd gemakkelijk leven. Maar als het dan weer wat beter met me gaat, zou ik voor geen goud met een hond willen ruilen."

11. Hoe kan dat da

,,Ook al heb je het niet leuk, er komen toch momenten -en daar schrik je dan van- dat het wèl leuk is. De shitmomenten worden ook steeds korter en de leuke steeds langer. Dit lied gaat over een onverwacht iets dat het allemaal weer de moeite waard maakt. Repeterend klinkt de titel als een indianenkreet."

12. Proat met meej

,,Als je besluit uit elkaar te gaan komt daarna onherroepelijk die eerste oudejaarsavond dat je alleen bent. Dan word je heel erg op jezelf teruggeworpen. Die eerste oudejaarsavond alleen heb ik dit lied geschreven."

13. Licht op de lakes

,,Weer in Ierland. In de boot wakker wordend in het vooronder zag ik de zon opkomen. Dat was weer zo'n moment dat ik heel erg op mezelf werd teruggeworpen. Die tekst was er meteen. Het lied vertelt over Poels zoals hij zich toen voelde... De zon komt weer op, dat is positief. De muziek is van Morning has broken dat we kennen van Cat Stevens."
<><><><><><><><><><><><><><><><>
en nog een interviewtje over het gerucht dat RH uit elkaar zou gaan

Jack Poels ontkent einde Rowwen Hèze

Zanger/tekstschrijver Jack Poels ontkent het hardnekkige gerucht dat het einde van de Noord-Limburgse dialectband Rowwen Hèze nabij is. "Rowwen Hèze is voor de eeuwigheid" zegt Poels in een intervieuw dat morgen in deze krant verschijnt. Alleen verder gaan, zonder de jongens van de band, ziet hij niet gebeuren. "Hooguit ga ik naast Rowwen Hèze een ander project doen. Nederlandstalige liedjes schrijven, zoals ik ook al samen met Henny Vrienten deed." (zie ook pagina 11)

pagina 11:
Rowwen Hèze komend seizoen niet in theater

In de omgeving van het dorpje America, thuishaven van Rowwen Hèze, circuleren al lange tijd geruchten over ruzies binnen de band. In het tv-programma RTL-Boulevard meldde presentator Albert Verlinde dinsdagavond dat de nieuwe cd Dageraad, die volgende week verschijnt, de laatste van Rowwen Hèze is.
Manager Rob de Jong noemt het verhaal van Verlinde 'onzin'. ,,Zolang Rowwen Hèze bestaat, wordt elke herfst opnieuw in de kroeg geroepen dat de band uit elkaar gaat.'' Op de internetsite van Rowwen Hèze stelt hij de fans met een verwijzing naar de nieuwe single Dichtbeej gerust: ,,Binnenkort zien we jullie dichtbeej in de wei.''

Rowwen Hèze duikt van april tot en met juni wel de feesttenten en popzalen in. De zomertour start 11 april in De Bosuil in Weert. Opmerkelijk is wel dat de band volgend seizoen geen theaterconcerten geeft. ,,De brochures voor het volgend seizoen waren al gedrukt,'' verklaart Poels. ,,Maar wij waren het nog niet eens over de nieuwe show.''

vrijdag 4 april 2003 @ 15:02:03 #60
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_9581101
Yes, ik heb hem. Hij was de moeite van het wachten waard. Helemaal goed. Tenminste wat ik tot nu toe gehoord heb.

Leuk boekje ook erbij.

pi_9583548
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 15:02 schreef Da hopman het volgende:
Yes, ik heb hem. Hij was de moeite van het wachten waard. Helemaal goed. Tenminste wat ik tot nu toe gehoord heb.

Leuk boekje ook erbij.

Geluksknikker: vrolijk, leuke opwarmer!
Gespeegeld in de raam: mooi!
Eiland in de reagen: aardige sfeer, leuk nummer.
Vur de kerk op 't plein: vreemd, maar wel lekker.
Dichtbeej: goed
Soep van gister: melig, maar wel leuk!
DADPGS: melig, maar wel leuk!
Vlinder: mooi!
Stewardess: wel aardig
Hond:
Hoe kan dat da: melig, wel mooi.
Licht op de lakes: mja, nog geen mening.

Dageraad = mooi! Lang moeten wachten, maar het heeft zich geloond.

[Dit bericht is gewijzigd door RailLuc op 04-04-2003 18:04]

pi_9583585
-

[Dit bericht is gewijzigd door RailLuc op 05-04-2003 15:37]

pi_9584080
3 jaar moeten wachten, maar wat is 'ie mooi...
suburban gangster flow
pi_9588688
Ik heb hem net ook bij van Leest gehaald, want hij is te mooi om te kopieren. Rillingen krijg ik ervan. Machtige muziek.
"ROCK 'N ROLL"
  zondag 6 april 2003 @ 13:21:49 #65
27074 Dezz
The Dog
pi_9614788
Wie heeft Rowwen Hèze gisteren bij Kopspijkers gezien?? Ze speelden Eiland in de reagen, was wel mooi vond ik
  zondag 6 april 2003 @ 13:24:13 #66
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_9614826
quote:
Op zondag 6 april 2003 13:21 schreef Dezz het volgende:
Wie heeft Rowwen Hèze gisteren bij Kopspijkers gezien?? Ze speelden Eiland in de reagen, was wel mooi vond ik
ikkuh, ikkuh!! was erg mooi idd... en ben niet eens een Limburger haha.. maar dat maakt bij hun weinig uit
pi_9615498
quote:
Op zondag 6 april 2003 13:21 schreef Dezz het volgende:
Ikke! Was mooi, alleen een lauw publiek.... vrijdag in Weert is dat anders
  zondag 6 april 2003 @ 14:52:03 #68
27074 Dezz
The Dog
pi_9616316
quote:
Op zondag 6 april 2003 14:05 schreef RailLuc het volgende:

[..]

Ikke! Was mooi, alleen een lauw publiek.... vrijdag in Weert is dat anders

hehehe de bosuil op z'n kop zetten
pi_9621451
quote:
Op zondag 6 april 2003 14:52 schreef Dezz het volgende:

[..]

hehehe de bosuil op z'n kop zetten

Zeker weten Weet jij of het binnen of in een tent is?
  zondag 6 april 2003 @ 20:10:54 #70
27074 Dezz
The Dog
pi_9622227
quote:
Op zondag 6 april 2003 19:30 schreef RailLuc het volgende:

[..]

Zeker weten Weet jij of het binnen of in een tent is?

Ik weet niet, op Rowwen Hèze komen veel mensen af denk ik dus het zou in een tent kunnen zijn Binnen is het altijd wel gezellig
  zondag 6 april 2003 @ 20:16:51 #71
51388 audi80
Rijd een A4 allroad 2.0 TFSI
pi_9622360
ik ga de CeeDee ook halen
Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.
  zondag 6 april 2003 @ 21:22:31 #72
27074 Dezz
The Dog
pi_9624011
Ik heb de cd nu geluistert en ik moet zeggen......TOPPLAAT

Echt gewoon lekker vrolijk, krijg je gewoon een goed gevoel van van die plaat

maandag 7 april 2003 @ 18:28:27 #73
51388 audi80
pi_9640578
ik ben bij een paar CeeDee winkels geweest en hij was overal uitverkocht
pi_9640689
Rowwen Heze staat binnenkort in Carré
Jusqu'ici tout va bien...
  maandag 7 april 2003 @ 19:56:20 #75
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_9642293
Al die verhalen die ik hoor maken me erg nieuwsgierig naar die CD. Als ik weer terug in Nederland ben, koop ik 'm direct denk ik.
pi_9644914
quote:
Op maandag 7 april 2003 19:56 schreef freako het volgende:
Al die verhalen die ik hoor maken me erg nieuwsgierig naar die CD. Als ik weer terug in Nederland ben, koop ik 'm direct denk ik.
Je moet er van houden en als je dat doet krijg je er geen spijt van
  dinsdag 8 april 2003 @ 09:40:38 #77
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_9651027
quote:
Op maandag 7 april 2003 21:39 schreef RailLuc het volgende:

[..]

Je moet er van houden en als je dat doet krijg je er geen spijt van

Oh, maar ik beschouw me ook als fan van Rowwen Heze hoor, ik hou wel van die hoempamuziek. . Ik heb alleen nog geen noot gehoord van de nieuwe cd, daarom ben ik benieuwd wat anderen ervan vinden.
  dinsdag 8 april 2003 @ 10:57:54 #78
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_9652116
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 15:02 schreef Da hopman het volgende:

Leuk boekje ook erbij.

Oh hijs al uit!!! Even tegen m'n pa zeggen, die koopt altijd alles van Rowwen Heze en Blof
pi_9658450
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 09:40 schreef freako het volgende:

[..]

Oh, maar ik beschouw me ook als fan van Rowwen Heze hoor, ik hou wel van die hoempamuziek. . Ik heb alleen nog geen noot gehoord van de nieuwe cd, daarom ben ik benieuwd wat anderen ervan vinden.

Een echte fan ja... RH maakt echt niet alleen maar hoempamuziek.
  dinsdag 8 april 2003 @ 17:09:20 #80
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_9660308
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 15:51 schreef RailLuc het volgende:

[..]

Een echte fan ja... RH maakt echt niet alleen maar hoempamuziek.

Weet ik toch ook wel. Maakte maar een grapje!

Nummers als Goud, Werme regen, De Peel in brand, Twieje wurd, enz. zijn juist de fraaiste nummers die Rowwen Heze voortgebracht heeft, ik hou wel van een beetje melancholisch. Of The moon is mine , dat is echt een schitterend nummer.

dinsdag 8 april 2003 @ 19:39:52 #81
51388 audi80
pi_9663521
eindelijk heb ik hem met de dvd (gelimiteerde oplage!)
  dinsdag 8 april 2003 @ 20:04:37 #82
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_9664054
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 19:39 schreef audi80 het volgende:
eindelijk heb ik hem met de dvd (gelimiteerde oplage!)
Hoe gelimiteerd is die oplage eigenlijk? Maak ik nog enige kans die dvd te kunnen kopen volgende maand of is ie dan allang uitverkocht?
pi_9666764
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 20:04 schreef freako het volgende:

[..]

Hoe gelimiteerd is die oplage eigenlijk? Maak ik nog enige kans die dvd te kunnen kopen volgende maand of is ie dan allang uitverkocht?

Die krijg je gratis bij de cd.
  dinsdag 8 april 2003 @ 22:29:50 #84
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_9667352
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 17:09 schreef freako het volgende:
Nummers als Goud, Werme regen, De Peel in brand, Twieje wurd, enz. zijn juist de fraaiste nummers die Rowwen Heze voortgebracht heeft, ik hou wel van een beetje melancholisch. Of The moon is mine , dat is echt een schitterend nummer.
Dan zou ik maar heel snel die CD halen! De meeste nummers passen naadloos in het bovenstaande rijtje waar in mijn optiek ook zeker de moan,vader en helenaveen bij horen te staan.

De DVD is alleen bij de eerste persing te krijgen. Maar volgens mij gaat hij behoorlijk hard.

pi_9668506
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 20:14 schreef Da hopman het volgende:
Heb je dat bandje nog?
Erik, ik ga binnenkort [als ik in de komende weken een gaatje in m'n agenda kan vinden.. eindexamen ] die LP digitaal overzetten. Ik hou je op de hoogte.
suburban gangster flow
pi_9688028
Vanaf vanmiddag wordt hier alleen nog maar Rowwen Hèze gedraaid, als voorbereiding op vrijdag.

Overigens zijn er nog geen plannen de theatertour volledig op DVD uit te brengen (als dat niet al gemeld was).

donderdag 10 april 2003 @ 12:32:53 #87
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_9695865
En aankomende winter ook geen theatertoer. Da's dan weer minder. Maar waarschijnlijk gaan ze wel weer van die suprise-optredens doen in kleine kroegen heb ik gehoord. Da's dan weer beter!
pi_9698676
quote:
Op donderdag 10 april 2003 12:32 schreef Da hopman het volgende:
En aankomende winter ook geen theatertoer. Da's dan weer minder. Maar waarschijnlijk gaan ze wel weer van die suprise-optredens doen in kleine kroegen heb ik gehoord. Da's dan weer beter!
Ja, als dat dan maar café's in Limburg zijn...
  donderdag 10 april 2003 @ 20:09:23 #89
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_9705182
quote:
Op donderdag 10 april 2003 14:38 schreef RailLuc het volgende:

[..]

Ja, als dat dan maar café's in Limburg zijn...

Of Brabant
pi_9707802
quote:
Op donderdag 10 april 2003 20:09 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Of Brabant

Hè nee, ik heb een hekel aan die Brabanders die denken dat ze half Limburgs zijn, of dat ze bij Limburg horen en niet bij Holland .

pi_9716519
quote:
Op donderdag 10 april 2003 22:12 schreef RailLuc het volgende:

[..]

Hè nee, ik heb een hekel aan die Brabanders die denken dat ze half Limburgs zijn, of dat ze bij Limburg horen en niet bij Holland .

Je kunt toch ook gewoon die muziek retegaaf vinden zonder een Limburger te zijn?
Ik weet trouwens niet of je der wel zo trots op moet zijn om een Limburger te zijn, maar dan krenk ik weer tere zieltjes en das niet mijn bedoeling.
"ROCK 'N ROLL"
pi_9717263
quote:

[..]

Uh ik ben Brabander en ik wil absoluut NIET Limburger genoemd worden en ik wil niet bij Limburg horen
pi_9722119
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 13:10 schreef Dezz het volgende:

[..]

Uh ik ben Brabander en ik wil absoluut NIET Limburger genoemd worden en ik wil niet bij Limburg horen

Mooi

Wie gaat er vanavond nog meer naar Weert?

pi_9734310
Nou, irritant publiek in Weert, veel van die kale kop-kamelen. Verschillende t-shirts de bühne op, mics omgegooid twee keer, een keer tegen de gitaar van Theo, irritaties bij de bandleden (Tren, Jack en Flip). Mosje hou ik niet van, heb vooraan opzij gestaan. Het klonk wel aardig, schande dat Rowwen Hèze niet gespeeld werd. Het optreden was erg kort, geluid nog niet altijd even goed.
  zondag 13 april 2003 @ 20:34:57 #95
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_9756431

Mooi nieuw drumvelletje

Oja, waarschijnlijk waren dit de grote sfeermakers van de tent

Ik hoorde idd dat er ook technisch nogal een hoop mis ging. OA microfoons die omvielen bij het opengaan van het doek.

Oja nog een leuke anekdote, Jack Poels had zijn microfoon laten liggen in Weert en moest de dag erna bij een signeersessie in de V&D in Eindhoven dus een aangepast repertoire spelen.

Oja, CD kwam geloof ik op 14 binnen in de album top 100

zondag 13 april 2003 @ 21:34:50 #96
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_9757697
quote:

[..]

Ik ken geen enkele Brabander die wannabe-Limburger is. Ik ken wel een stel Brabanders die Rowwen Heze 'keigaaf' vinden, waaronder mzelf. En Limburg zelf ziet er ook een stuk beter uit dan dit enorm saaie Brabant.
quote:
Mooi nieuw drumvelletje
D'n dikken drummer! Dikke drummers zijn cool. Gene Hoglan is cool en Nick Barker ook!

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 13-04-2003 21:41]

dinsdag 15 april 2003 @ 10:49:51 #97
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_9788164
Bron: Limburgs Dagblad

HEIBLOEM - De ouders van de vier jaar geleden vermoorde Nicky Verstappen verhuizen uit Heibloem, omdat ze de vijandige houding van veel dorpelingen niet langer kunnen verdragen. De ouders vinden de stilte ondraaglijk. Ze voelen zich genegeerd door een grote groep bewoners. Over Nicky wordt niet openlijk gesproken, medeleven heeft het jeugdwerk na de begrafenis nooit getoond. Nicky verdween op 10 augustus 1998 van het jeugdkamp van de Brunssumerheide en werd een dag later dood en vermoedelijk misbruikt teruggevonden op de hei. ,,Het is niet meer leefbaar. Mensen groeten je niet meer. Alsof wij wat misdaan hebben'', zeggen Berthie en Peter Verstappen
Weg van de akelige stilte in Heibloem

Claire van Dyck
HEIBLOEM - Alsof het stilzwijgen rond de moord op de elfjarige Nicky Verstappen in augustus 1998 voor even wordt doorbroken. Heibloem praat dan nog steeds niet openlijk over de dood van Nicky, maar het liedje Vlinder van Rowwen Hèze dringt onzichtbaar toch binnen. Berthie Verstappen: ?Een paar woorden, die ons gevoel zo treffend weergeven. Dat doet goed. Zeker op dit moment. Het onderzoek ligt stop, er zijn geen aanwijzingen. Het liedje zorgt ervoor dat 't blijft leven en onze Nick niet wordt vergeten.'' Geknakt door het stilzwijgen in het dorp, waar over de vermoorde Nicky Verstappen niet openlijk wordt gepraat, vertrekken de ouders uit Heibloem. Of, zoals Rowwen Hèze het in het lied Vlinder -over Nicky- zingt: een dorp dat een geheim bewaart.Aangegrepen door het verdriet van de ouders, verwoord in een interview in deze krant, componeerde zanger en tekstschrijver Jack Poels het liedje Vlinder. Hij vond de woorden voor hun gevoel. In de coupletten worden heden en verleden verweven. Van die heldere nacht op jeugdkamp op de Brunssumerhei, waar Nicky verdween en dood werd teruggevonden, naar de huiskamer van Berthie en Peter Verstappen, waar altijd een kaarsje naast een foto van Nicky brandt, en het zwijgzame dorp waar bijna niemand zijn medeleven uitspreekt.
Vlinder leet te slaope op de hei - enne lange droem di naam 'm mei - d'r waas genne wind, genne nacht - allien mar deze daag - en 'n groete moan die alles zaag.
,,De tekst, en dan die muziek erbij, dat doet je wat. Het is een prachtig lied. Voor het eerst sinds Nicky dood is, draaien we weer muziek. We konden geen muziek meer horen, alles herinnerde ons aan toen Nicky er nog was. We krijgen evengoed steeds een brok in de keel, maar het doet goed. We zijn blij dat het vlinder is genoemd. Iedereen in de omgeving weet dat het over Nicky gaat. De vlinder is het symbool, Femke tekende er een voor op het bidprentje van haar broer.''
,,Het was volle maan, die nacht. Onze ouders hebben daarover een tekst gemaakt, die op de gedenksteen in de Brunssumerheide staat.'' '..Levenloos gevonden, hoe kan het bestaan. Als ze kon spreken, vertelde het ons de maan'. ''
Elke boem en elke stroek stiet stil - 'n wolk drieft dreigend - alsof ze zegge wil - ik halt de woarheid teage - zolang als 't meej lukt - tot 't moment dat alles oape brukt.
,,Je durft het bijna niet meer te hopen, en stiekem doe je het toch. Misschien maakt dit liedje ergens bij iemand iets los. Hopelijk zit het liedje iedere dag in zijn hoofd en gaat hij praten. Zodat we weten wat er met onze Nick is gebeurd.''
,,Dat ene zinnetje: Ik hou de waarheid tegen. Zo voelen we het. Hoe kan het dat niemand op het kamp iets heeft gehoord, heeft gezien? Zo'n bang ventje als onze Nick gaat niet alleen de tent uit en de hei op. Waarom blijft het zo akelig stil?'' Zoveel vragen en geen antwoorden. Berthie en Peter Verstappen worstelen er nog iedere dag mee.
De beklemmende stilte in het amper achthonderd zielen tellende dorpje, sterkt hen in hun overtuiging dat mensen van het Jeugdwerk meer moeten weten. Het Jeugdwerk Heibloem kwam met een kind minder terug van zomerkamp. Maar er klonken geen woorden van afschuw, van woede, ontreddering of troost. Emoties werden na de begrafenis niet meer getoond. ,,Over Nicky wordt gezwegen, sinds de politie in Heibloem mensen is gaan verhoren. Behalve twee leiders, is nooit iemand van de kampleiding hier binnengeweest uit medeleven. Waarom?'', vragen Berthie en Peter. Een vraag waarop het antwoord uitblijft. Het Jeugdwerk heeft er nooit op willen reageren.
,,Geen kaartje, geen arm om de schouder. Een keer per jaar een bloemetje op het graf, dat is alles. Sommige mensen weten niet wat ze moeten zeggen tegen je, maar dit is anders. Je wordt genegeerd, mensen groeten je niet meer. Alsof wij wat misdaan hebben. Over Nicky wordt gezwegen. De meeste mensen worden er liever niet meer aan herinnerd. Ze vinden het al erg genoeg voor het Jeugdwerk dat er een monument bij de kerk staat, dat ze er iedere keer op wijst.''
Urgens giet d'n telefoen - 't klinkt anders, harder dan gewoen - d'n hond leupt weg, heej dreid zich um - nar boete en 'ie staart - nar 'n durp dat 'n geheim bewaart.
,,Alles is anders dan gewoon, toen Nicky er nog was. Maar het gaat allemaal door. We hebben Jack Poels voor het liedje uitkwam, nooit gesproken, en toch geeft hij ons gevoel weer. Dat is heel bijzonder. En dan die laatste zin.'' Peter en Berthie zwijgen. De kilte, de stilte in Heibloem is onverdraaglijk geworden. Het laatste restje weerstand geknakt. ,,We gaan hier weg. We hebben lang gedacht, we laten ons niet wegjagen. Maar het is niet leefbaar. We hebben nog een paar vrienden, maar verder zijn we buitengesloten. We horen er niet bij.''
Ze verhuizen, zo snel ze een huis kunnen vinden, naar Meijel. ,,Femke zit er op voetbal. We worden er gewoon aangesproken. Mensen groeten je en maken een praatje. Het zijn maar kleine dingen, maar dat is in Heibloem niet meer mogelijk. Zelfs op het monument tegen zinloos geweld en ter ere van Nicky zit een smet.'' De gemeente stond plaatsing op gemeentegrond niet toe, uit angst dat het monument het dorp zou splijten. Het kwam er toch, op de grond van de kerk.
,,Dit dorp draagt een geheim, of het nu met de dood van Nicky heeft te maken of niet. Over het verleden wordt niet gepraat. Er is te veel gebeurd'', zegt Peter. Het zedenverleden van diverse bewoners loopt als een rode draad door het hele dorp heen, daar is Peter, die er is opgegroeid, van overtuigd.
,,We voelen ons niet meer veilig hier. We hebben een fijn huis, maar leven tussen vier muren. We komen niet meer in het dorp.'' Ze stonden eerder op het punt te verhuizen, maar konden het niet. ,,Onze Nick ligt hier begraven. Dan moet je hem achterlaten. Maar in ons hart is hij altijd bij ons. We willen hem niet overplaatsen, dat menneke moet met rust worden gelaten. Het is een klein, rustig kerkhof. Waar je een moment kunt uitzoeken dat je er alleen bent. Dus laten we hem hier.''
donderdag 10 april 2003

pi_9795443
Ik had vandaag nog een Artikel in het AD gelezen over onze vrienden, ik zal es ff een link proberen te zoeken.

Ik had er eentje gevonden maar je moet er voortaan voor dokken om het te lezen. Maar Het ervover dat Rowwen Heze door een moeilijke tijd zijn gekomen met behulp van een mental coach, ook verteld Jack dat hij het de laatste jaren moeilijk heeft gehad, maar dat was allemaal wel bekend.

"ROCK 'N ROLL"
pi_9796135
(c) Algemeen Dagblad

======

'Mental coach' haalt Rowwen Hèze uit het slop
Door Robert Haagsma

Jack Poels sluit een periode, waarin het zowel in zijn privé-leven als in zijn band behoorlijk rommelde, af met een nieuwe cd van Rowwen Hèze: Dageraad. In het Limburgse orkest is alles inmiddels weer koek en ei, met dank aan een mental coach.

Hilversum - Rowwen Hèze heeft het imago van een ongecompliceerde feestband. Toch vonden de leden van het Limburgse orkest het onlangs nodig om het platteland van Frankrijk op te zoeken en daar, onder leiding van een heuse mental coach, opnieuw te leren communiceren.

Die sessies waren, benadrukt Jack Poels (45), absoluut geen overbodige luxe. ,,Onze bassist Jan Philipsen kende iemand die bijvoorbeeld ook voetballers weer op het juiste spoor krijgt. Daar zijn we mee aan tafel geschoven.

,,In de 18 drukke jaren die de band nu bestaat, hadden zich allerlei irritaties opgehoopt. Er hoefde de laatste jaren maar een verkeerd woord te vallen of de boel explodeerde. Toen iedereen akkoord ging met dat tripje naar Frankrijk hadden we daar eigenlijk het keerpunt al mee te pakken. Het is nogal wat om een buitenstaander in een gesloten geheel als een band toe te laten. We waren allemaal klaarblijkelijk nog steeds van goede wil. Dat was het begin van de genezing.''

Geamuseerd vertelt Jack Poels hoe met hulp van flip-overs de verhoudingen in de band in kaart werden gebracht. Ook mocht iedereen vertellen waar hij zich al jaren aan ergerde of zorgen over maakte. ,,Iemand kreeg voor de voeten geworpen dat hij de ander nooit eens uit liet spreken. Bleek dat hij bang was om niet gehoord te worden. Kijk, dat is toch best ontroerend. Dat vergeef je hem dan ter plekke.

,,Voor mij was de belangrijkste winst dat eindelijk eens op tafel kwam hoe er tegen mij werd aangekeken. Ik heb de afgelopen jaren liedjes voor toneelstukken geschreven, gewerkt met Henny Vrienten en ben heel fanatiek gaan schilderen. Ik voelde de ogen van mijn bandleden vaak als dolken in mijn rug prikken. Het maakte ze kennelijk onzeker. Zou dat alles het bandje, Rowwen Hèze, niet in gevaar brengen?

,,Ik heb nu voor eens en voor altijd uit kunnen leggen dat ik dat soort zijsprongen nodig heb. Ik wil ook andere kanten van mij ontplooien. Zoals het schilderen, waar ik mij de afgelopen twee jaar op gestort heb. Het zal echter nooit een bedreiging voor Rowwen Hèze zijn. Die band staat op de eerste plaats. Altijd. Ik merkte dat het rust bracht, toen ik dat nog eens extra onderstreepte.''

De zanger meldt dan ook nadrukkelijk dat de geruchten die onlangs circuleerden over het einde van Rowwen Hèze, volkomen uit de lucht gegrepen zijn. Albert Verlinde meldde onlangs in het televisieprogramma RTL Boulevard dat de band binnenkort de handdoek in de ring zou werpen.

Jack Poels, verontwaardigd: ,,Er waren plannen voor een theatertournee dit jaar. We wilden er weer iets bijzonders van maken maar dat kregen we niet op tijd rond. We hebben de theaterdirecteurs op het laatste moment moeten melden dat we dus maar een jaartje overslaan. Albert Verlinde is ook werkzaam in de theaterwereld. Hij ving dat op en heeft, heel voorbarig, daaruit geconcludeerd dat ons einde nabij was. Onzin. We peinzen er niet over om te stoppen. Laat dat duidelijk zijn.

,,Na die bewuste uitzending regende het meteen sms-jes en mailtjes van verontruste fans. Of we er ons wel van bewust waren hoe belangrijk wij voor hen waren. We konden er niet zomaar tussenuit knijpen. En iemand meldde zelfs dat hij zelfmoord zou plegen. Je staat er dan wel van te kijken hoeveel je kennelijk voor sommige mensen betekent. Er zijn mensen overleden terwijl ze een Rowwen Hèze-shirt aanhadden. Aan de ene kant indrukwekkend, maar ik schrik er ook van. Het legt een enorme claim op de band. Wat als we ooit echt willen stoppen?''

De trouwe fans worden dit jaar voorlopig gewoon bediend met weer een nieuwe plaat: Dageraad, gestoken in een fleurige hoes die op de schildersezel van Jack Poels tot stand kwam. Het is aan de ene kant een vertrouwd klinkend werkstuk. Een Amerikaans klinkende cocktail van rock, pop, blues en folk dient als een decor voor de in het Limburgs dialect gezongen teksten. Toch is er ook een verschil met eerdere platen. De toon is hier en daar wat serieuzer.

Het heeft, licht Jack Poels toe, alles te maken met zijn privé-situatie. Ook daarin stormde het de afgelopen jaren. Hij wil er niet veel over kwijt, behalve dan dat hij sinds twee jaar alleen woont. ,,Mijn leven is in tweeën geknipt'', zoals hij dat zelf omschrijft. Hoe het is om alleen in het leven te staan wordt het treffendst geschetst in het liedje Soep van gister: 'Mien hart is te klein, mien maag is te groet. Ik loep nar de koelkast, wat hebbe we heer. Soep van gister, slasaus en beer.'

,,Dat is in een notendop de omstandigheid waarin je jezelf opeens terugvindt'', reageert de zanger. ,,Ik had geen zin om al mijn sores in mijn liedjes te kieperen. Toch sijpelde mijn gemoedstoestand door. Gevangen in dit soort beelden. Vrienden van mij weten wat voor een Bourgondiër ik ben. Ik ben doorgaans heel aardig en beschaafd, behalve wanneer er eten op het spel staat. Dan wordt de ellebogenwerker in mij wakker.'' Lachend: ,,Ik ben in staat mensen de bitterballen uit de handen te slaan. Zij weten dus ook dat wanneer ik 's avonds de koelkast opendoe en dit armetierige ensemble mij aangrijnst, dat het symbool is voor de shit waarin je zit. Hoe het nu gaat? Nog niet geweldig, maar wel iets beter. Daarom heet de cd ook Dageraad en heet het laatste nummer daarop Licht op de lakes, een bewerking van Morning has broken van Cat Stevens. De zon laat zich weer voorzichtig zien.''

Cd: Rowwen Hèze:

Dageraad. V2 Records.

pi_9882438
Gisteren Jack en Tren bij OntbijtTV.
pi_9897028
Fan vanaf t eerst uur, omdat ik ze al kon voor dat t Rowwen Hèze werd. \is/
Dageraad is inderdaad wel anders als dat je de eerste cd hoort, maar wel mooi,
iedereen groeit,
en t drummen vind ik dus nog steeds niks , hak tak, verder komt Martin niet
De Puta Madre
pi_9973500
Ik heb de cd ook gekocht. Muzikaal gezien dik in orde. Tekstueel heb ik nog niet echt een mening aangezien ik hem tot nu toe vooral op de achtergrond heb gedraaid. Ik zal hem straks in bed nog even rustig luisteren.

Het enige mindere nummer vind ik tot nu toe Hoe Kan Dat Da. Soep Van Gister, Eiland in de Reagen en Vur De Kerk Op 't Plein vind ik werkelijk prachtig. Vur De Kerk Op 't Plein kende ik overigens al. Al die tijd dacht ik dat ze Verkeer op het plein zongen.

Hmmzz....
  vrijdag 25 april 2003 @ 14:01:20 #103
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_10006267
Peter-R-de Vries heeft een videoclip gemaakt bij Vlinder
http://www.peterrdevries.nl/video/vlinder.wmv
pi_10071512
Zucht, op dageraad heb ik vh weekend gezoent met een heel leuk limbo meisje
You only live once
pi_10084052
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 14:01 schreef Da hopman het volgende:
Peter-R-de Vries heeft een videoclip gemaakt bij Vlinder
http://www.peterrdevries.nl/video/vlinder.wmv
t dorp met een geheim
De Puta Madre
  dinsdag 29 april 2003 @ 01:08:13 #106
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_10084172
Er is een Zwitserse band die me altijd ongeloofelijk veel aan Rowwen Heze doet denken (of andersom). Patent Ochsner heten ze, zijn live helemaal fantastisch maar ook hun vele albums zijn niet te versmaden. En met je ogen dicht is het Bernse dialect bijna Limburgs. Prachtige muziek, zoek maar eens in de platenzaak, of waar dan ook...
Ben te zaai voor een signature
pi_10110288
quote:
Op maandag 28 april 2003 16:04 schreef kezmania het volgende:
Zucht, op dageraad heb ik vh weekend gezoent met een heel leuk limbo meisje
Dichtbeej
  vrijdag 2 mei 2003 @ 22:15:47 #108
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_10168624
Ik weet niet of het zo lukt
http://www.clubs.nl/community/docfolder_display.asp?clubid=69763&doc=715ACBD6-EF48-45DC-8D5C-0880EC9445DA

Maar bij die link staat een mp3 van hoe kan dat da opgenomen op koninginnedag in Amsterdam. Rechtermuisknop en dan doel opslaan.

pi_10172819
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 22:15 schreef Da hopman het volgende:
Ik weet niet of het zo lukt
http://www.clubs.nl/community/docfolder_display.asp?clubid=69763&doc=715ACBD6-EF48-45DC-8D5C-0880EC9445DA

Maar bij die link staat een mp3 van hoe kan dat da opgenomen op koninginnedag in Amsterdam. Rechtermuisknop en dan doel opslaan.

Nou zo direct doet hij het niet, maar ik zal me straks anders even aanmelden bij de clip.

Die nieuwe cd is trouwens echt heel goed. Ik ken wel meer van Rowwen Heze maar vooral losse liedjes en die verzamelplaat van ze. Maar dit is echt van A t/m Z een uitstekend album. Wat mij betreft behoren ze zeker tot de top van de nederpop. Wat een ontzettend knappe melodiën kan die band toch verzinnen. En ook prachtige teksten. Ik ben blij dat dat limburgs goed te volgen is en niet zo onverstaanbaar als het fries.

'En vanaf het moment dat ze naar binnen kwam, kijk ik alleen nog maar gespiegeld in het raam.'

Dat vind ik echt een prachtige zin. Zo herkenbaar voor iedereen die weleens met de trein reist, maar op de een of andere manier toch zo knap gevonden en zo mooi verwerkt tot een liedje.

Hmmzz....
pi_10184268
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 01:08 schreef Roache_ het volgende:
Er is een Zwitserse band die me altijd ongeloofelijk veel aan Rowwen Heze doet denken (of andersom). Patent Ochsner heten ze, zijn live helemaal fantastisch maar ook hun vele albums zijn niet te versmaden. En met je ogen dicht is het Bernse dialect bijna Limburgs. Prachtige muziek, zoek maar eens in de platenzaak, of waar dan ook...
thanks, ik heb veel nummers gedouwnt, maar t lijkt er niet echt op., soms af en toe wel ........mja, Rowwen hèze is gewoon uniek!

wel leuke muziek, en ik heb er meteen 2 cd's van gemaakt.

De Puta Madre
  zaterdag 3 mei 2003 @ 21:39:41 #111
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_10186176
quote:
Op maandag 7 april 2003 19:56 schreef freako het volgende:
Ik heb 'm! Zelfs met de bonus-DVD. . Nu nog een DVD-speler...

Maar de CD is echt gaaf! Eiland in de reagen en Geluksknikker zijn nu nog m'n favorieten, maar dat kan snel veranderen. De CD vind ik een van de beste die Rowwen Hèze gemaakt heeft tot nu toe. .

donderdag 8 mei 2003 @ 10:05:28 #112
14677 Fegisje
I love America
pi_10290514
Ik heb hem ook gekocht met de DVD erbij.

Het is weer een totaal nieuwe album van ze. Weer andere muziek. Ze zijn een stuk professioneler geworden maar ik mis de echte feestnummers een beetje. Ik denk dat het ermee te maken heeft dat Jack Poels gescheiden is en een kind heeft.

Maar nog steeds krijg ik kippevel van nummers van ze. Dichtbeej is mijn favoriet en ik kan hier heel erg droevig te worden. De DVD is erg top en het geluid is van hoog niveau (DTS!). "Eiland in de Regen" is live top als je ziet hoe Tren in zijn spelen opgaat... WAUW

Ik vind dat ze een keer een spetterende DVD moeten uitbrengen. "Live in de Ten" ofzow. Gewoon ouderwets lekker feesten!

Vrijdag 9 mei zijn ze te gast bij 538 !! Evers Staat op. luisteren!

I Love America
  donderdag 8 mei 2003 @ 12:16:35 #113
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_10293570
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 10:05 schreef Fegisje het volgende:
Ik heb hem ook gekocht met de DVD erbij.

Het is weer een totaal nieuwe album van ze. Weer andere muziek. Ze zijn een stuk professioneler geworden maar ik mis de echte feestnummers een beetje. Ik denk dat het ermee te maken heeft dat Jack Poels gescheiden is en een kind heeft.

Maar nog steeds krijg ik kippevel van nummers van ze. Dichtbeej is mijn favoriet en ik kan hier heel erg droevig te worden. De DVD is erg top en het geluid is van hoog niveau (DTS!). "Eiland in de Regen" is live top als je ziet hoe Tren in zijn spelen opgaat... WAUW

Ik vind dat ze een keer een spetterende DVD moeten uitbrengen. "Live in de Ten" ofzow. Gewoon ouderwets lekker feesten!

Vrijdag 9 mei zijn ze te gast bij 538 !! Evers Staat op. luisteren!

De echte feestnummers waren bij Vandaag ook al moeilijk te vinden. Ze worden ook een dagje ouder. .

Volgens mij komt er ook een live-DVD aan, die vergelijkbaar schijnt te zijn met het DVD'tje wat er nu bij zit (maar dan een compleet optreden natuurlijk).

zaterdag 10 mei 2003 @ 12:47:45 #114
14677 Fegisje
I love America
pi_10336842
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 12:16 schreef freako het volgende:

[..]

De echte feestnummers waren bij Vandaag ook al moeilijk te vinden. Ze worden ook een dagje ouder. .

Volgens mij komt er ook een live-DVD aan, die vergelijkbaar schijnt te zijn met het DVD'tje wat er nu bij zit (maar dan een compleet optreden natuurlijk).

Is natuurlijk niet verkeerd
I Love America
  dinsdag 13 mei 2003 @ 11:58:13 #115
43185 Tr0ublegum
How Bizarre
pi_10394801
Ik heb pas ook Dageraad aangeschaft (in navolging van de andere cd's) en het is inderdaad een prima album! Weinig nummers die live echt voor een feest zullen gaan zorgen, maar de de rustige liedjes blijven qua tekst en melodie gewoon prachtig!

Zijn er toevallig nog fok!kers die op 23 mei naar Berg, of op 31 mei naar Mechelen gaan voor Rowwen Heze? Drinken we een pilsje !

watch like nobody's dancing
  woensdag 14 mei 2003 @ 13:04:55 #116
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_10421358
Afgelopen zaterdag naar Escharen geweest. Feestje als vanouds.

Geluksknikker
Wandele
En dan is 't mar dom
Auto, vliegtuug
Zondag in 't zuiden
Dichtbeej
Soep van gister
IJzeren Thijs
DADPGS
Twieje wurd
Gespeegeld in de raam
Eiland in de reagen
Vur de kerk op 't plein
Vlinder
De neus omhoeg
Koning Hay
Bestel mar
Bertje
Vergeate
Proat met meej
Limburg
Malle Babbe

Oja, de DVD is tot nader order uitgesteld. En de vorige Café-optredens waren inzowel Limburg als Brabant (oa oppe Ruiver en Venray)

maandag 19 mei 2003 @ 19:37:35 #117
17456 sklommel
www.EFC4.nl
pi_10542535
Ik kan alleen maar wat hier boven al gezegd is volledig toestemmen!!! Helemaal te gek gewoon! Vooral als je op de 2e of 3e pagina leest waar de liedjes over gaan, merk je dat het echt uit het leven gegrepen is, prachtig gewoon. Vooral gespeegeld in de raam is in dat opzicht helemaal Ook heel mooi vind ik in Stewardess hoe JP zijn vliegangst verwoord: of hij stijgt of ie landt, het ligt bij ow in de hand. Super!

Voor iedereen die hem nog niet heeft echt een aanrader!!!!

Lommel SK helaas failiet.... [url=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=17456]het is wel een kut-fotow... fotoboek[/url]
pi_10543927
Prachtig album. Lang op moeten wachten. En zoals al eerder gezegd heel anders dan de vorige albums. Ik mis ergens de feestnummers wel een beetje maar goed is ook wel begrijpelijk dat dit album ff wa minder feestelijk is. Ben al lang blij dat Jack gewoon door gaat. Is een leuke afwisseling op de vorige albums
  dinsdag 20 mei 2003 @ 08:57:54 #119
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_10553079
quote:
Op maandag 19 mei 2003 20:13 schreef Klaasklapschaats het volgende:
Prachtig album. Lang op moeten wachten. En zoals al eerder gezegd heel anders dan de vorige albums. Ik mis ergens de feestnummers wel een beetje maar goed is ook wel begrijpelijk dat dit album ff wa minder feestelijk is. Ben al lang blij dat Jack gewoon door gaat. Is een leuke afwisseling op de vorige albums
Qua verdeling (feest/serieus) is hij gelijk aan Vandaag. Verder merk je er in de feesttent weinig van dat laatste CD's wat ingetogener zijn.

Oja, voor hen die het nog niet wisten, aankomende winter geen theatertour.

pi_10588785
Leuk CD'tje dit...!

Heb tijdens Paaspop genoten van het optreden en nu dus voor het eerst een volledig album geluisterd... Dat smaakt naar meer!

.
  woensdag 21 mei 2003 @ 17:09:03 #121
43185 Tr0ublegum
How Bizarre
pi_10589046
Ik luister de cd steeds vaker en vaker en hij wordt (net als bij de andere rowwen heze cd's) steeds beter en beter

Absoluut super veel zin in komende vrijdag (23-5), en volgende week zaterdag (31-5)

pi_10813440
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 13:04 schreef Da hopman het volgende:
Afgelopen zaterdag naar Escharen geweest. Feestje als vanouds.

Geluksknikker
Wandele
En dan is 't mar dom
Auto, vliegtuug
Zondag in 't zuiden
Dichtbeej
Soep van gister
IJzeren Thijs
DADPGS
Twieje wurd
Gespeegeld in de raam
Eiland in de reagen
Vur de kerk op 't plein
Vlinder
De neus omhoeg
Koning Hay
Bestel mar
Bertje
Vergeate
Proat met meej
Limburg
Malle Babbe

Oja, de DVD is tot nader order uitgesteld. En de vorige Café-optredens waren inzowel Limburg als Brabant (oa oppe Ruiver en Venray)

ah, dus ik weet wat ik ongeveer kan verwachten,
zondag in Helmond. PVV voetbalclub.
voor wie er ook is, ik sta op de watjes rang, links aan de korte kant van de bar , blond en waarschijnlijk bezopen
roelie klotemanneke !
ga uit mijn PC!
De Puta Madre
  woensdag 4 juni 2003 @ 21:01:05 #123
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_10889286
Wordt volgens mij wel gezellig daar. Sjonnies in het voorprogramma.

Mocht je toevallig ene Daan tegenkomen, zeg dan even dat al het gezeur niet al te persoonlijk bedoeld is.

pi_10983749
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 21:01 schreef Da hopman het volgende:
Wordt volgens mij wel gezellig daar. Sjonnies in het voorprogramma.

Mocht je toevallig ene Daan tegenkomen, zeg dan even dat al het gezeur niet al te persoonlijk bedoeld is.

Rowwen Héze in Helmond

ow ja, Daan heb ik niet gezien, ben niet verder als de bar gekomen ,
maar ik zal t zeggen als ik m spreek

De Puta Madre
pi_10998886
Vanavond in Hilvarenbeek geweest, en me daar kapot geergerd aan de plaatselijke jeugd die 't nodig vond om tijdens Vlinder een biergooi-wedstrijd te beginnen.

(Ja, zeg 't maar... ik word een oude zeikerd hè?)

suburban gangster flow
  maandag 4 augustus 2003 @ 10:09:14 #126
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_12210508
Snik nu is Dikke Piet (Droog) overleden. Genoemd in Bestel Mar, bezongen in Henk is enne lollige vent en weergegeven op de hoes van Zondag in het Zuiden
pi_12239446
Vr15.08VeldenFeesttent
Za16.08Almkerk22:0024:00Feesttent
Do21.08LangeraarOpenluchttheater
Vr22.08BarneveldZeumerpop
Za23.08Vollenhove22:3001:00Feesttent
Vr29.08BalkFeesttent
Zo31.08ZwanenburgFeesttent
Za06.09VarsselderHuntenpop (s'middags)
Za06.09MierloOerfeest (s'avonds)
Zo07.09Almere-HavenFestival
Vr12.09EijsdenFeesttent
Za13.09VinkelFeesttent
Vr19.09RansdaalFeesttent
Za20.09SchalkwijkFeesttent
Vr26.09RijssenLucky
Za27.09Terschelling75 jaar Heartbreakhotel
vrije week
Vr10.10CuijkSporthal
Za11.10DidamMarkthal
Vr17.10ZoetermeerCultuurcentrum de Boerderij
Za18.10AmsterdamParadiso
Vr24.10HaelenFeesttent
Za25.10BalkbrugTakens
Do30.10GroesbeekCardo/Werkenrode
Vr31.10Tilburg013
Vr07.11Hamont (B)Posthoorn
Za08.11MiddenmeerOude Beurs
Za15.11AmericaSlotconcert 2003 (vvk start in september)
eingenzinnig..............huh?!?!?!
pi_12266377
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 17:14 schreef fsleeking het volgende:
Za15.11AmericaSlotconcert 2003 (vvk start in september)
Ik vraag me af of ik wel naar het slotconcert ga. Kennissen waar ik mee meega zijn van dat mosj-volk en daar hou ik absoluut niet vna.
pi_12267561
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 17:14 schreef fsleeking het volgende:
013
Vr07.11Hamont (B)Posthoorn
Daar wil ik heen is hier vlakbij!
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 09:53:21 #130
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_12296939
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 22:06 schreef Lucske het volgende:

[..]

Ik vraag me af of ik wel naar het slotconcert ga. Kennissen waar ik mee meega zijn van dat mosj-volk en daar hou ik absoluut niet vna.

Slotconcert is altijd wel meer dan de moeite waard. Hier gebeurd altijd wel wat extra's. Ik g al een aantal jaar hier naar toe (eerst in de merthal in Horst en tegenwoordig in de tent in America) alleen dit jaar kan ik niet.
pi_12302351
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 09:53 schreef Da hopman het volgende:

[..]

Slotconcert is altijd wel meer dan de moeite waard. Hier gebeurd altijd wel wat extra's. Ik g al een aantal jaar hier naar toe (eerst in de merthal in Horst en tegenwoordig in de tent in America) alleen dit jaar kan ik niet.

Ben er vorig jaar ook geweest en was erg leuk, maar toch.
pi_12338972
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 10:09 schreef Da hopman het volgende:
Snik nu is Dikke Piet (Droog) overleden. Genoemd in Bestel Mar, bezongen in Henk is enne lollige vent en weergegeven op de hoes van Zondag in het Zuiden
mar, enne goeie mens blieft alsmar leve.....

ik had t nog niet gehoord, maar toch een markant figuur minder,
over hoe oud hij was en de oorzaak , kan ik niks vinden op hun side.

De Puta Madre
pi_12341575
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 18:16 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

mar, enne goeie mens blieft alsmar leve.....

En weej gaon allemaol, woo-hoo-hoo, allemaol, woo-oh-oooh, weej gaon allemaol, woo-ooh-ooooh, allemaol......
pi_12343199
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 20:15 schreef Lucske het volgende:

[..]

En weej gaon allemaol, woo-hoo-hoo, allemaol, woo-oh-oooh, weej gaon allemaol, woo-ooh-ooooh, allemaol......

nouw.....onder de 50 gaan er veel, maar boven de 50 allemaal..........
De Puta Madre
pi_12344894
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 21:34 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

nouw.....onder de 50 gaan er veel, maar boven de 50 allemaal..........

Klopt... daarom, zorg dat je nooit kan zeggen Al zo lang neet mier gedaon, mit zien alle urges hin gegaon. Aan de andere kant, als het misgaat; 't Ging te hard, 't ging te vlug. Geej had meej door, geej floot meej terug
  dinsdag 30 september 2003 @ 20:02:23 #136
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_13553062

De voorverkoop is begonnen!

Hij loopt via www.rowwenheze.nl

En er worden opnames gemaakt voor de live-DVD die er nu eindelijk aan zit te komen.

dinsdag 30 september 2003 @ 20:15:34 #137
51388 audi80
pi_13553440
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 20:02 schreef Da hopman het volgende:
[afbeelding]

En er worden opnames gemaakt voor de live-DVD die er nu eindelijk aan zit te komen.

Die ga ik zeker kopen !
Rowwen Hèze
pi_13559170
Én, Eiland in de reagen komt als derde single van het album Dageraad.
pi_13641793
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 22:40 schreef Lucske het volgende:
Én, Eiland in de reagen komt als derde single van het album Dageraad.
Musicstore geeft als releasedatum 20-10-2003. 17-10-2003 dus vermoedelijk al verkrijgbaar.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 09:50:09 #140
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_13733503
B-kant wordt ook Eiland in de reagen maar dan met het il novocento orkest
pi_13733651
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 20:02 schreef Da hopman het volgende:
[afbeelding]

Coool, hoe lang zou dat duren voordat ie uitkomt
pi_13839054
Gerucht:
15 november: release DVD theatertour DADPGS (schijnt DVD + CD te zijn?)

Feit:
15 novemer: opnames live-DVD slotconcert.

dinsdag 14 oktober 2003 @ 13:46:16 #143
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_13874044
Als ik het goed gehoord heb afgelopen zaterdag:

Zaterdag 18 oktober: optreden van Rowwen Heze in Spijkers met koppen, Radio 2, 12:00.

pi_13900695
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 23:31 schreef Lucske het volgende:
Gerucht:

Feit:

mmm wazig, op de site van Rowwen Heze zelf, wordt je ook niet echt wijzer van..
  woensdag 15 oktober 2003 @ 22:08:54 #145
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_13906627
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 16:47 schreef Frenkel het volgende:

[..]

mmm wazig, op de site van Rowwen Heze zelf, wordt je ook niet echt wijzer van..

Die is momenteel zowiezo outdated. Hij wordt dan ook onderhouden vanuit de fanclub en ik heb begrepen dat de band weinig ondersteunend hierin is.

De meeste vaste bezoekers zijn dan ook verhuist naar http://muziek.clubs.nl/loslimbos waar het nieuws over de DVD's dan ook al eerder bekend was.

woensdag 15 oktober 2003 @ 22:13:41 #146
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_13906762
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 23:31 schreef Lucske het volgende:
Gerucht:

Feit:

Gerucht is vandaag door Theo Joosten bevestigd in de muziekfabriek.
pi_13921827
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 22:13 schreef Da hopman het volgende:

[..]

Mooi.
pi_13947124
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 22:13 schreef Da hopman het volgende:

[..]

Maar dus komt het eindconcert niet op de DVD, of hoe moet ik dit zien?
pi_13983285
Jawel hoor, hoe kom je daar nu bij? Daar is toch helemaal niets over gezegd?
pi_13983347
Ik ben limburger vind ze wel cool! en ik heb ze vaak gezien ken de cd nog niet maar ik ga naar ze toe in de 013 31 okt... ja in tilburg

zo...

vrijdag 31 oktober 2003 @ 08:54:16 #151
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_14267626
ARtikel uit limburgia/de limburger vol met leuke weetjes
quote:
LIMBURGIA

Door Wiel Beijer

Limburgia zet wekelijks Limburgse artiesten in de schijnwerpers. Vandaag Jack Poels van Rowwen Heze

Druk?

"Ik ben hard bezig met schilderen. Voorjaar 2004 hangen de schilderijen van mij in het Limburgs Museum in Venlo. Dan gaan we in het kader van het vak CKV ook middelbare scholieren enthousiast proberen te maken voor schilderen en voor muziek maken."

Jullie nieuwe cd-single heet Eiland in de Reagen. Het nummer staat er ook nog op in een versie samen met orkest Il Novecento. Kun je iets vertellen over het optreden met dit orkest?

"Dat was in het kader van 100 jaar DSM. Eerst trad Rowwen Heze op tijdens een ontbijt in een tent voor het personeel en dit concert in het Mecc in maastricht was ook onderdeel van dat eeuwfeest. We hebben dit optreden met Il Novecento opgenomen. Leuk voor op de single."

Waarom hebben jullie voor deze single gekozen?

"Dit is de derde single van de cd Dageraad. Iedereen heeft over elke single een eigen mening. Wij laten het aan de platenmaatschappij over om te bepalen wat single wordt. Die zegt dat de dj's in Hilversum dit nummer leuk vinden en het blijkt nog te kloppen ook, want we worden veel gedraaid en zijn deze week zelfs paradeplaat."

Dageraad was de eerste cd van Rowwen Heze met gratis dvd. Een actie tegen het branden van jullie cd's?

"Die dvd was niet gericht tegen het branden, maar was bedoeld om de nieuwe plaat aantrekkelijker te maken voor het publiek. Daar zijn we aardig in geslaagd. Inmiddels zijn er 30.000 van verkocht. Nog tienduizend en hij is goud. We hebben nog nooit tijdens live-concerten zoveel liedjes van een plaat gespeeld als van deze. Tien stuks. Daarmee is Dageraad een echte band-plaat gebleken."

Op 15 november is er voor het vierde jaar weer het slotconcert in een grote feesttent in America. Verheug je je?

"Ja, het wordt een bijzondere avond. We houden dan de nieuwe dvd Rowwen Heze in het Theater ten doop en maken opnames voor de dvd Rowwen Heze in de Tent die volgend jaar april wordt gepresenteerd tijdens onze fanclubdag."

Zijn er nog kaartjes te koop?

"Ik heb begrepen dat het bijna uitverkocht is."

We hoorden dat Rowwen Heze weer drie maanden stopt. Problemen?

"Nee." Lacht luidt en vervolgt: "Het gaat echt heeld goed. Rowwen Heze is een band voor eeuwig. We nemen wat langer vrij, omdat er geen theatertour komt. We hadden gewoon geen goed idee en daarom hebben we die tour afgezegd. Daarna zijn er verhalen in de wereld gekomen dat we zouden stoppen, maar daar is echt niets van waar."

Klopt het dat je gevraagd bent om Nederlandstalige liedjes te schrijven?

"Er zijn twaalf nieuwe Nederlandstalige liedjes en die ga ik samen met mijn vriend Leon Giesen op een cd zetten, die eind december verschijnt en die gaat heten De Holland-America Lijn. Leon woont in Holland en ik in America, vandaar die naam. Begin volgend jaar gaan we met een kleine bezetting met dit programma optreden in vijftien theaters. We beginnen in Venlo, waar Leon vandaan komt."

Welk Limburgs liedje zing je momenteel 's morgens onder de douche?

"Geneet van het leeve van Sjef Diederen. Dit lied spelen we samen met hem tijdens ons slotconcert."

Dit was het volledige interview met Jack Poels zoals dat in zowel het Limburgs Dagblad en Dagblad de Limburger stond.

Excuses voor eventuele typfouten.

vrijdag 31 oktober 2003 @ 12:22:01 #152
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_14272346
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:09 schreef Frenkel het volgende:

[..]

Maar dus komt het eindconcert niet op de DVD, of hoe moet ik dit zien?

Er komen dus 2 dvd's uit. .
pi_14276792
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 12:22 schreef freako het volgende:

[..]

Er komen dus 2 dvd's uit. .

Idd, eerst zien hoe duur ze worden, want ik weet niet of ik ze allebei wil kopen.. ,

maar leuk stuk tekst!

pi_14349332
Op de site van Rowwen Heze staat inmiddels de cover van de theater DVD.
http://www.rowwenheze.nl/releases/dvd_theater.htm

DVD Rowwen Hèze in het theater D.A.D.P.G.S.
Het was opnieuw een kwestie van geduld, maar nu heeft u dan ook iets
bijzonders in handen: Rowwen Hèzes theatershow D.A.D.P.G.S. op dvd!

De opnames werden gemaakt in de Oranjerie in Roermond op een dag
dat alles klikte: de zaal, de band en het publiek. We zien de
bandleden in hun oefenhok werken aan een heel nieuw liedje.
Verder brengen ze in deze sfeervolle setting een aantal van hun
poëtische nummers. Na de pauze verandert het decor in een tent.
Vanaf het theaterpluche maken de bezoekers kennis met de feestkant
van de band en speelt Los Limbos met zijn polkas en walsen ook
deze zaal plat. Melancholische liedjes als Blieve loepe en
Eiland in de reagen dienen daarbij als broodnodig rustpunt.
Tot slot trekt de band de zaal in met een spetterende uitvoering
van Bestel mar. Vandaar is het nog maar een kleine stap naar
die van zweet, bier en plezier dampende tent waarin elk jaar aan
het eind van de poptour het slotconcert wordt gegeven.

Maar het verslag van dát concert bewaren we voor de dvd/cd:
Rowwen Hèze Live in America.

Bij deze DVD wordt tevens de CD-versie geleverd, zodat men ook
van Rowwen Hèze kan genieten op plekken waar geen dvd-speler
voorhanden is (auto,vliegtuug)

playlist:
DVD liedjes:
Hey Joe (4.26)

Dichtbeej (3.45)

Wandele (4.09)

Zondag in 't zuiden (4.04)

D'n harde weg (3.53)

Vur de kerk op 't plein (1) (5.17)

Vlinder (3.51)

Helenaveen (3.45)

De neus omhoeg (3.48)

D.A.D.P.G.S. (3.02)

Dansen (3.48)

Probleme (3.21)

Blieve loepe (4.31)

Vur de kerk op 't plein (2) (4.03

Eiland in de reagen (3.45)

Ik wer alt (2.49)

Limburg (4.33)

Bestel Mar (8.13

pi_14378013
Jammer, jammer, jammer....
Waar zijn o.a. Gespeegeld in de raam en Tuba gebleven?
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
.
  dinsdag 4 november 2003 @ 16:23:27 #156
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_14378322
quote:
Op maandag 3 november 2003 16:24 schreef Frenkel het volgende:
Op de site van Rowwen Heze staat inmiddels de cover van de theater DVD.
http://www.rowwenheze.nl/releases/dvd_theater.htm

DVD Rowwen Hèze in het theater D.A.D.P.G.S.
Het was opnieuw een kwestie van geduld, maar nu heeft u dan ook iets
bijzonders in handen: Rowwen Hèzes theatershow D.A.D.P.G.S. op dvd!

De opnames werden gemaakt in de Oranjerie in Roermond op een dag
dat alles klikte: de zaal, de band en het publiek.

Zijn dit opnames die ook gebruikt zijn voor de bonus-DVD van Dageraad?
pi_14383422
Ja.
  woensdag 5 november 2003 @ 08:53:31 #158
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_14394241
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 16:10 schreef Lucske het volgende:
Jammer, jammer, jammer....
Waar zijn o.a. Gespeegeld in de raam en Tuba gebleven?
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
.
Tuba zal wel op de tent-DVD komen (waar die ook thuis hoort, net als Bertje)
pi_14416755
quote:
Op woensdag 5 november 2003 08:53 schreef Da hopman het volgende:

[..]

Tuba zal wel op de tent-DVD komen (waar die ook thuis hoort, net als Bertje)

Tuba hoort gewoon op de theater-DVD, daar zijn de nummers ook gespeeld. Ik vind het blöd dat men niet gewoon het hele theaterprogramma erop zet. Tuba is nota bene nog opnieuw gespeeld bij de opnames!
pi_14611238
Zaterdag is het zo ver! De release van de DVD. Vanaf zaterdag ligt dus de DVD "Rowwen Hèze in het theater" in de muziekwinkels en met wat geluk is deze morgen al verkrijgbaar. (Waarom komt de DVD-speler pas over een maand :S? We hebben wel de CD gelukkig.)
  donderdag 13 november 2003 @ 20:44:52 #161
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_14615224
Ik begreep trouwens dat er stiekum toch nog wel een hoop extra features bijzitten. We zullen zien.

Oja, bij deze verklaar ik dit topic als het centrale Rowwen Hèze topic.

En voor hen die zaterdag naar America gaan... veul plezier.

pi_14615415
quote:
Op donderdag 13 november 2003 20:44 schreef Da hopman het volgende:
Ik begreep trouwens dat er stiekum toch nog wel een hoop extra features bijzitten. We zullen zien.

Oja, bij deze verklaar ik dit topic als het centrale Rowwen Hèze topic.

En voor hen die zaterdag naar America gaan... veul plezier.

Hallo Da Hopman, kom je ook weleens op deze site?? http://muziek.clubs.nl/loslimbos ??

gr.

pi_14617025
quote:
Op donderdag 13 november 2003 20:53 schreef Daane het volgende:

[..]

Hallo Da Hopman, kom je ook weleens op deze site?? http://muziek.clubs.nl/loslimbos ??

gr.

Hey clubflippo . Zoals je in dit topic hebt kunnen lezen heeft 'ie die club hier bekend gemaakt.

@Hoppeflop: wat meot ik me daar bij voorstellen? DVD-speler komt pas over een week of twee/drie hier.

pi_14639365
Sakkerdjuu! Nog niet binnengekomen hier in 't dorp, maar wel al in dat stomme Holland. Sakkerdjuu!
pi_14658132
Geen woorden aan vuilmaken: koop, kijk, luister, geniet.
pi_14705328
Heb hem nu ook, erg mooie dvd, alleen dat interview kan wel wat beter in kwaliteit, versta er bijna niks van...

maar ook leuk dat je Limburg in vier camera standen kan kijken!

woensdag 19 november 2003 @ 08:38:45 #167
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_14748723
quote:
Op donderdag 13 november 2003 20:53 schreef Daane het volgende:

[..]

gr.

Och het mag geen naam hebben
pi_14846384
quote:
Op woensdag 19 november 2003 08:38 schreef Da hopman het volgende:

[..]

Och het mag geen naam hebben

pi_14847734
Dalijk Rowwen Heze bij Kopspijkers! Ze spelen Bestel Mar
pi_14850635
Waarbij Poels met de tekst heeft gegoocheld.
  zondag 23 november 2003 @ 20:51:50 #171
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_14871196
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 19:16 schreef Daane het volgende:

Als in ja, maar daar heb ik een andere naam die ik graag gescheiden houdt van het fokforum.

En voor de liefhebbers de versie van Bestel mar zoals hij gisteravond bij kopspijkers werd gespeeld is te downloaden via
http://muziek.clubs.nl/rhmp3

pi_14895108
Inmiddels niet meer hoor.
  zaterdag 29 november 2003 @ 19:33:09 #173
51388 audi80
pi_15025537
Ik heb de DVD ook gekocht, ik heb hem nu aanstaan en hij bevalt me prima
  donderdag 4 december 2003 @ 15:46:12 #174
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_15147937
pi_15222746
Gisteren bij de Vrienden Van Amstel.. wat de F*CK stond die gast van Di-Rect te doen tijdens Vur De Kerk Op 't Plein? Op z'n gitaar rossen zonder dat er geluid uit kwam..
suburban gangster flow
pi_15223919
quote:
Op zondag 7 december 2003 15:48 schreef Summerteeth het volgende:
Gisteren bij de Vrienden Van Amstel.. wat de F*CK stond die gast van Di-Rect te doen tijdens Vur De Kerk Op 't Plein? Op z'n gitaar rossen zonder dat er geluid uit kwam..
Dat vroeg ik me ook al af ja .
pi_15246876
quote:
Op maandag 17 november 2003 17:35 schreef Frenkel het volgende:
Heb hem nu ook, erg mooie dvd, alleen dat interview kan wel wat beter in kwaliteit, versta er bijna niks van...

Mee eens.. Ik heb m van de sint gekregen. Ik moet zeggen de sint had erg veel smaak. Mijn collectie is nu weer compleet. In de dvd hoes zit tevens de audio cd dus eigenlijk 2 voor de prijs van 1 !
  woensdag 10 december 2003 @ 09:11:43 #178
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_15294431
Direct wist zich trouwens redelijk goed te behelpen in het limburgs.
  woensdag 7 januari 2004 @ 10:42:27 #179
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_16031394
  maandag 19 januari 2004 @ 14:07:27 #180
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_16394395
quote:
Op maandag 17 november 2003 17:35 schreef Frenkel het volgende:

Heb nu eindelijk ook de DVD, en hij is inderdaad erg fraai. Leuke extra's ook.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 12:29:21 #181
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_17664928
pompiedom nog 3 weken en dan mag ik naar 013 voor een zondag in het zuiden.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 12:45:57 #182
43185 Tr0ublegum
How Bizarre
pi_17665233
26 maart opening van de poptour, in Vilt.. ik zal 'r zijn!
  vrijdag 12 maart 2004 @ 12:54:27 #183
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_17665377
quote:
Op zondag 20 april 2003 16:01 schreef Killer_Mom het volgende:
Fan vanaf t eerst uur, omdat ik ze al kon voor dat t Rowwen Hèze werd. is/<br>Dageraad is inderdaad wel anders als dat je de eerste cd hoort, maar wel mooi, <br>iedereen groeit, <br>en t drummen vind ik dus nog steeds niks , hak tak, verder komt Martin niet
Boeie, het ondersteund de muziek toch prima. Rowwen Hèze gaat niet om de drums. Op het nieuwe album staan hele gave nummers, vooral de snellere en melodieuze nummers pakken me het meest
  vrijdag 19 maart 2004 @ 11:25:20 #184
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_17820124
vr 26.03 Vilt 22:00 24:00 openingsconcert poptour 2004
za 27.03 Volendam 22:30 00:30 Sporthal Opperdam
vr 02.04 Koudekerk 22:00 24:00 VTC de Ridderhof ( a/d Rijn)
za 03.04 Beverwijk 22:00 24:00 Kennemertheater
zo 04.04 Tilburg 13:00 17:00 fanclubdag
za 10.04 Oirsbeek sporthal
zo 11.04 Den Hout Paaspop
vr 16.04 Sambeek 22:00 24:00 Lindefeesten
vr 23.04 Bleskensgraaf Melkwegpop
za 24.04 Sleeuwijk 22:30 00:45 feesttent
do 29.04 Someren 21:00 23:30 Summers spektakel
vr 30.04 Odiliapeel feesttent
za 01.05 Willemstad (NL) Oranjefeesten
zo 02.05 Bunde Managefeesten

Zullen er binnenkort wel een hoop bijkomen. (hoop ik)
pi_17823339
21-5-2004 St. Joost
pi_17826732
do 29.04 Someren 21:00 23:30 Summers spektakel

Jaa hier ben ik bij
Heb er weer zin in!
  vrijdag 19 maart 2004 @ 16:32:45 #187
43185 Tr0ublegum
How Bizarre
pi_17827604
Ik ben volgende week vrijdag (26 maart) in Vilt, en ik verwacht ook op 2 mei in Bunde te zijn !
pi_17877385
Dan moet het hoge Noorden nog ff wachten tot mei, (Emmer-Compascuum), zit er trouwens wel aan te denken om nog naar Volendam te gaan.
what if everything around you, isn't quite as it seems?
what if all the world you think you know, is an elaborate dream?
pi_18003622
Gisteren in Vilt geweest! Het optreden was erg goed, leuk publiek (uitverkochte tent) en gewoon prima sfeer! De setlist was een grote meevaller, zo uit m'n hoofd de volgende nummers gespeeld (niet op volgorde)

- Probleme
- November
- Moei (weet ik niet meer zeker)
- Vergeate
- D'n Duvel is los
- Langzaam
- Bestel Mar
- Zondag in 't zuiden
- 't roeie Klied
- De Neus omhoeg
- Ik wer alt
- Ien Minuut
- De lamp ging oet
- Helige Anthonius
- Liefde
- Geluksknikker
- Gespeegeld in de raam
- Vur de kerk op 't plein
- D.A.D.P.G.S
- Eiland in de reagen
- Hoe kan dat da

Deze weet ik allemaal vrij zeker, kan zijn dat ik 'r nu een paar gemist heb. Nummers die ik zeker had verwacht maar wat ze niet speelden, waren Soep van Gister, IJzeren Thijs en Dichtbeej (erg jammer, superplaat!), en de leukse verrassingen waren voor mij persoonlijk De lamp ging oet, D'n Duvel is Los en Liefde!

Het was weer ouderwets gezellig

edit -> Dat ze Limburg en Rosamunde ook speelden hoef ik 'r zeker niet bij te zeggen he
  maandag 29 maart 2004 @ 22:04:40 #190
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_18051344
Ik hoorde dat ze ook If I should fall from grace of god van The Pogues gespeeld hebben. Ik kan haast niet wachten tot zondag.
pi_18053481
ben fanclub lid af
hoef ze voorlopig ook niet meer te zien
de laatste keren , lees jaren...dat ik er was, speelden ze bagger slecht, afraffelen, niks moois aan.
heb wel de laatste dvd, en als er een nieuwe cd uitkomt , dan koop ik die wel
maar optredens, nee
jammer.......
De Puta Madre
pi_18053516
Laatst de Drummer nog irl gezien, aardige vent!
pi_18053982
quote:
Op maandag 29 maart 2004 23:26 schreef _The_General_ het volgende:
Laatst de Drummer nog irl gezien, aardige vent!
zeker, ik ken ze persoonlijk
heb op radio limbug een met de hele band een uitzendig gemaakt, ik was de reporter
best gezellig
die mensen zijn ok
maar ik haak momenteel af op hun optredens.
De Puta Madre
pi_18065462
quote:
Op maandag 29 maart 2004 23:24 schreef Killer_Mom het volgende:
ben fanclub lid af
hoef ze voorlopig ook niet meer te zien
de laatste keren , lees jaren...dat ik er was, speelden ze bagger slecht, afraffelen, niks moois aan.
heb wel de laatste dvd, en als er een nieuwe cd uitkomt , dan koop ik die wel
maar optredens, nee
jammer.......
Da's op zich wel vreemd dat jij dit 'de laatste jaren' ervaart. Ik heb juist sterk het idee dat RH zich, sinds ze ook in het theater spelen, zich muzikaal sterk ontwikkeld heeft, en juist de nummers nu minder afraffelt.
pi_18066228
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 16:45 schreef Vinduppie het volgende:

[..]

Da's op zich wel vreemd dat jij dit 'de laatste jaren' ervaart. Ik heb juist sterk het idee dat RH zich, sinds ze ook in het theater spelen, zich muzikaal sterk ontwikkeld heeft, en juist de nummers nu minder afraffelt.
Ja inderdaad zeker hun laatste cd ook met nummers als Dichtbeej, Eiland in de reagen, Gespeeld in het raam.. vind het een van de beste albums van RH, misschien dat het komt omdat Jack Poels gescheiden is, dat hij anders gaat schrijven ofzo...
Mij bevalt het wel zo, en ook de optredens..
pi_18067178
Die dvd in de tent zou trouwens in April uitkomen, weet iemand wanneer precies?
  dinsdag 30 maart 2004 @ 18:28:59 #197
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18067508
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 18:13 schreef Frenkel het volgende:
Die dvd in de tent zou trouwens in April uitkomen, weet iemand wanneer precies?
Van http://www.rowwenheze.nl
quote:
* maandag 5 april 2004 is de release datum voor de Live DVD
"Rowwen Hèze LIVE in America"
De DVD wordt gepresenteerd tijdens de 4e fanclubdag 4/4/2004.
.
pi_18076059
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 16:45 schreef Vinduppie het volgende:

[..]

iedereen beleefd een optreden anders, domme biergooiers..........mensen die er voor de eerste keer komen, noem maar op
of echte fans.
ik stoor me aan t matcho gedrag van jac poels,...overdreven nummers veranderen met zingen, en nog meeer aan t hak ke takke van t drummen
vind t gewoon niet meer om aan te horen, jammer,
maar mensen die er met plezier heen gaan moeten dat ook doen,
dit is mijn mening, niet belangrijk...
De Puta Madre
pi_18076107
dit is wel een goede actie, ik laat de URL weg, is misschien spam...

Jack Poels heeft zijn schilderij de GELUKSKNIKKER ter veiling
aangeboden. De opbrengst gaat naar stichting MS Research.

rowwenheze.... kan iedereen een bod doen op dit
schilderij. De veiling op internet is een voorronde, deze stop op zaterdag 3
april om 15:00 uur. De drie hoogste bieders krijgen een uitnodiging om de
veiling voort te zetten op de fanclubdag. (zondag 4 april).
Op de fanclubdag wordt namelijk de veiling onder de 1500 aanwezige fans
voortgezet, het bod begint dan met het hoogste internet bod.

Laat deze kans niet voorbij gaan, misschien pronkt dit schilderij wel
aan jouw muur en steun je een heel goed doel.

Met vriendelijke groeten,

Daan

De Puta Madre
  woensdag 31 maart 2004 @ 11:09:44 #200
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_18079726
Ik mis de laatste paar jaar een beetje de lol die ze op het podium onderling hebben (hadden). Het zijn allemaal te veel verplichte nummertjes geworden. Tja muzikaal zijn ze wel gegroeid en af en toe een concertje meepikken vind ik prima, maar ik kan me wel voorstellen dat voor de mensen die ze al langer kennen een beetje de jus de af is.

Die lol voelde ik wel bijvoorbeeld bij de verrassingsoptredens in reuver en heythuizen. En daarom blijf ik ook op zoek naar die krenten in de pap! Of zoals Poels ooit schreef:
  woensdag 31 maart 2004 @ 11:10:25 #201
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_18079735
Oja, ik zag dat het schilderij op dit moment op ¤650,- staat.
pi_18080115
Het lijkt inderdaad tegenwoordig soms alsof ze 'r zelf minder zin in hebben op 't podium, maar ik kan d'r niet echt veel over zeggen, ik ga pas sinds een jaar of vijf er naar toe, in totaal nu een keer of twintig geweest schat ik.

Poels is zeker gegroeid als tekstschrijver, de laatste cd is echt prachtig. Tegenwoordig ga ik dan ook meer voor de muziek naar concerten, dan voor het "feesten". Ook dat biergooien mag van mij wel es afgelopen zijn eigenlijk (wow ik word oud geloof ik..)
  woensdag 31 maart 2004 @ 11:53:45 #203
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_18080550
Oja, er wordt nog een categorie vergeten bij de concertbezoekers....De dranghekklampers. Mensen die bij het openen van de tent meteen naar voren lopen een plek reserveren door het voorprogramma heenkletsen en bij voorbaat pissig kijken als je in de buurt komt. (en dit 3x per weekend doen), elk liedje van voor tot achter meeblèren, andere mensen een bepaalde "etiquette"opdringen en alleen maar mede dranghekklevers in buurt accepteren. En oja, deze mensen zijn weer onder te verdelen in de trenkant en de theokant.
pi_18088376
Haha, altijd leuk ja, Tren-fans links voorsorteren, Theo-fans rechts.

Maar goed, zo ben ik zelf ook een hele tijd geweest. (in de jonge jaren natuurlijk) Ik ga tegenwoordig trouwens liever naar RH in het theater, daar komen met name de rustige nummers beter tot hun recht. En dingen als de surpriseoptredens zijn natuurlijk de krenten in de pap ....
pi_18094276
Vergeet de center niet; de Poelsfans (die af en toe een plectrumpje meepikken) Maar ja, er zijn nog meer categorieën te onderscheiden... Wat dacht je van de tweede rij e.v. na het van-voor-naar-achter-meeblerende-dranghekken-volk; n.l. de zwetende pogomassa.... En dat is volgens mij dé reden om je aan een dranghek vast te klampen); vervolgens heb je daar de 'passanten', het volk wat af en toe even een kijkje vooraan komt kijken (ook bij een dranghek) en dan weer rustig een biertje bij de bar gaat pakken. Er is dus kennelijk ook een categorie die graag vooraan had willen staan, hoe zullen we die noemen?
  donderdag 1 april 2004 @ 13:29:38 #206
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_18106318
pi_18111001
of 'jankers'?
pi_18235665
Schilderij 'Geluksknikker' (Dageraadcover) heeft ¤ 4.100 opgeleverd.... Opbrengst voor de MS stichting....
pi_18314595
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 23:26 schreef Lampie_in_America het volgende:
Schilderij 'Geluksknikker' (Dageraadcover) heeft ¤ 4.100 opgeleverd.... Opbrengst voor de MS stichting....
gaaf!
De Puta Madre
  zaterdag 10 april 2004 @ 11:38:11 #210
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_18317963
Werd gekocht door een vrouw genaamd Maria. Ik zag Daan toch wel even angstig kijken haha. Later zei hij ook tegen me dat hij echt schrok.
pi_18380619
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 11:38 schreef Da hopman het volgende:
Werd gekocht door een vrouw genaamd Maria. Ik zag Daan toch wel even angstig kijken haha. Later zei hij ook tegen me dat hij echt schrok.
ex maria?
kan goed zijn
gekocht van de aimentatie
De Puta Madre
  dinsdag 13 april 2004 @ 08:29:02 #212
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_18385183
Neej, het bleek een andere Maria te wezen. Maar waarschijnlijk ook wel ruim voorzien. Want 4100,- voor een knikker had ik vroeger op het schoolplein toch niet durven dromen. Toen moest je er nog gewoon voor knikkeren.
  dinsdag 13 april 2004 @ 08:32:52 #213
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_18385199
Leuke foto
pi_18576869
mooi! foto "soep" ?
De Puta Madre
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 11:48:41 #215
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_21575439
Heb je effe niks te doen, hier staat het optreden in het hollandhuis online. Linkje knippen en in je mediaplayer plakken en genieten maar. Zitten een paar leuke aangepaste versies tussen.
Bestel Mar Ouzo"remix" en zo.
mms://217.115.196.216/nocnsf/rowwenheze_2308.wmv
pi_21599720
ben gister nog naar rowwen heze geweest in spaubeek geniaal was het weer
pi_21602267
Ik ga nog naar Rowwen Heze in Eijsden, 17 september is dat geloof ik! Heb 'r weer zin in, pas de derde keer dit jaar
pi_21602338
btw, kan ik die WMV stream ook opslaan..? Erg leuk allemaal, maar ik wil 'm nog wel ens bekijken, en hij zal vast niet eeuwig online blijven he..
pi_21990399
Ik ga morgen ook naar Rowwen Heze in Eijsden, op het pisart festival!!
:)
pi_21998955
leuk! ik ben te herkennen aan m'n lichtblauwe hemd, met op de achterkant groot logo van Ignite - Orange County !
kom maar effe hoi zeggen ofzo, als je me voor in de pit ziet
pi_21999485
quote:
Op donderdag 16 september 2004 18:10 schreef Tr0ublegum het volgende:
leuk! ik ben te herkennen aan m'n lichtblauwe hemd, met op de achterkant groot logo van Ignite - Orange County !
kom maar effe hoi zeggen ofzo, als je me voor in de pit ziet
Heb je dat shirt dan nog aan als je daar in de pit staat
pi_21999606
ja hoor, ondanks verwoede pogingen van allerlei bevallige jongedames die mij de kleren van 't lijf willen rukken

(ik doe dat shirt altijd aan naar rowwen heze, ik laat 't me ook echt niet uittrekken/kapot scheuren.. en ik ga ook mooi niet zonder shirt daar rond lopen hoor..)
pi_22006304
Ik ben te herkennen aan mijn bruine krullende haren (En ik ben een meisje, en ik kom niet in de kern van de pit, ik sta er meestal een eindje naast, maar wel dicht bij het podium)
En voor de rest moet je voorzichtig met me zijn want ik ben net geopereerd!
Maar ik weiger dit concert te missen!
Ik ben pas naar 2 concerten geweest.
En ik weet nog niet wat ik aandoe
pi_22006451
Ik bedoel trouwens dat ik dit jaar naar pas 2 concerten ben geweest. Vorig jaar naar veel meer.
En dat ik het heel erg leuk vind op een RH concert, en de tour is alweer bijna gedaan... Dus dat vind ik dan jammer, want dan moet ik weer tot maart wachten
pi_22006515
quote:
Op donderdag 16 september 2004 22:55 schreef nenuphar het volgende:

En ik weet nog niet wat ik aandoe
Niks is ook een optie
pi_22006567
quote:
Op donderdag 16 september 2004 23:02 schreef Dezz het volgende:

[..]

Niks is ook een optie
Dat laat ik over aan de mannen
Maar de meesten van mijn groep hebben ook gewoon op het einde hun shirt nog aan, alleen soms wat gescheurd, en natuurlijk kleddernat.
  vrijdag 17 september 2004 @ 08:32:50 #227
103826 FrostXL
Iemand nog een ijsje?
pi_22010935
w00t Rowwen Heze pwned (limburg trouwens ook )
De nieuwe cd is ook weer super!!
pi_22023123
Dageraad lag in de winkel voor 8 euro hier.. dat kan toch niet!?
  vrijdag 17 september 2004 @ 20:39:30 #229
103826 FrostXL
Iemand nog een ijsje?
pi_22024995
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 19:10 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
het gaat niet zozeer om de opbrengst van de muziek maar om het verspreiden van de muziek
pi_22031999
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 18:11 schreef Tr0ublegum het volgende:
btw, kan ik die WMV stream ook opslaan..? Erg leuk allemaal, maar ik wil 'm nog wel ens bekijken, en hij zal vast niet eeuwig online blijven he..
Iemand hier nog een antwoord op? Ik wil 'em ook wel opslaan.
pi_22033808
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 20:39 schreef FrostXL het volgende:

[..]

het gaat niet zozeer om de opbrengst van de muziek maar om het verspreiden van de muziek
Je hebt onwijs gelijk, maar dit teken aan de wand bevreemdde mij wel enigszins.
  maandag 20 september 2004 @ 18:56:48 #232
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_22087605
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 03:02 schreef SvenThaMan het volgende:

[..]

Iemand hier nog een antwoord op? Ik wil 'em ook wel opslaan.
Enkele techneuten op mijn werk denken hier wel een progje voor te hebben. Er wordt dus op gestudeerd.
pi_22087937
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 19:10 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
waar is hier??

(mmm dat klinkt raar)
  dinsdag 21 september 2004 @ 09:09:08 #234
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_22099114
Hier http://sdp.ppona.com/ is een progje te vinden om mms op te kunnen nemen.
pi_22587442
Allemaal gelukt om de Athene stream op te nemen? Ben met nieuwe uitdaging bezig... Beeld en geluid synchroon krijgen... Tips iemand? Momenteel bezig met Adobe Premiere.
pi_22597858
Gaan er nog mensen hier naar 't slotconcert..?

Ik ga met mijn neef, met de auto, we blijven dan in de auto pitten.. zijn 'r misschien mensen die uit america zelf komen, waar we de auto op de oprit ofzo mogen zetten? Want zomaar langs de weg kun je problemen mee krijgen
pi_22653647
ik heb de ' boem" in de aanbieding, vanaf t eerste nummer, helaas zijn de 2 laatste ongelezen bij t oud papier beland.
ow ja , gratis en voor niks , zelf ophalen.
intresse? mail me,
Ann@weetniksbeters.nl

in Helmond, eigenlijk Stiphout, maar ok
De Puta Madre
pi_23357298
Nog 4 dagen te gaan..

pi_23401530
Yeah! Ik blijf in de auto pitten op het parkeerterrein, schijnen meer mensen jaarlijks te doen. We hadden het plan om een wegwerp barbecue, vlees en een krat pils mee te nemen.. maar na een blik op knmi.nl toch maar van afgestapt...
pi_23701881
Band en brouwerij trekken samen op

Rowwen Hèze en de Gulpener Bierbrouwerij hebben elkaar gevonden. De komende jaren gaan ze samen ‘het Limburg gevoel’ uitdragen. In een aantal gezamenlijke activiteiten hopen zij hun naambekendheid te vergroten, in Limburg natuurlijk, maar vooral ook in de rest van het land.

Band en brouwerij bespeuren bij elkaar een paar sterk gemeenschappelijke ‘karaktertrekken’, zoals aandacht voor de alledaagse cultuur en de regionale traditie en de zorg voor natuur en milieu. Bovendien delen ze een geheim: zowel de ontwikkeling van smaak en kwaliteit van het Gulpener bier als die van de muziek van ‘Los Limbos’ was vooral ‘een kwestie van geduld’.

De Gulpener Bierbrouwerij is een familiebedrijf dat in 1825 werd opgericht en is gevestigd in het Zuid-Limburgse heuvelland. Het bedrijf heeft Duurzaamheid en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen hoog in het vaandel staan. Onlangs ontving het als eerste Nederlandse brouwerij het officiële Milieukeur.

In 2005 ( het jaar waarin Rowwen Hèze 20 jaar bestaat) en 2006 zullen band en brouwerij enkele bijzondere muziekevenementen organiseren. En voor het voorjaar van 2005 wordt al een hoogtepunt in de samenwerking voorspeld! In consumentenacties zal de Gulpener Bierbrouwerij een duidelijke link leggen naar Rowwen Hèze. Bovendien speelt de band een rol in de komende mediacampagnes van de brouwerij. Zo zullen in de maand december op de landelijke en regionale tv liefst vijfhonderd keer tv-spots worden uitgezonden waarin zowel het Gulpener bier als de muziek van Rowwen Hèze zijn te vinden. Daartoe is een serie van drie spots gemaakt. In een van deze drie vertolken Jack Poels en Tren van Enckevort een hoofdrol door op gepaste wijze op de toekomst te drinken. Kijken dus!

De komende drie dagen zijn brouwerij en band op de volgende tijden op de buis te vinden:

Woensdag 1 december: 20.25 uur (Nederland 1, na het Journaal)

Woensdag 1 december: 21.27 uur (National Geographic en Discovery Channel, in programma ‘Hot science Africa)

Woensdag 1 december: 23.00 uur (Nederland 3, na ‘Nova’)

Donderdag 2 december: 22.15 uur (Nederland 3, na het Journaal)

Donderdag 2 december: 22.56 uur (National Geographic en Discovery Channel, in programma ‘Interpol investigates’)

Vrijdag 3 december: 21.53 uur (Nederland 3, na ‘Nieuwslicht’)

Vrijdag 3 december: 21.56 uur (National Geographic en Discovery Channel, in programma ‘Seconds from disaster’)

Vrijdag 3 december: 23.37 uur (Nederland 2, na het Journaal)

Bron: persbericht Rowwen Hèze en B.V. Gulpener Bierbrouwerij, 29 november 2004
pi_23701908
Zag net allebei de reclames op Discovery..

Onder het ene, Auto vliegtuug eronder,

en onder het andere staan Jack en Tren een pilsje te drinken en komt een auto voorbij rijden met bestel mar daarin..
pi_25238217
Binnenkort komt de poptour 2005 er weer aan, dus tijd voor een kickje! Voor mij dit jaar op de (voorlopige) planning:

banholt, ingber, mechelen, bunde, reijmerstok en america!
pi_25240557
Afgelopen zondag in het theater gezien, érg leuk!
.
pi_25244380
Ik was er ook zondag, in Den Bosch. Liep toevallig een uur voor aanvang langs het theater en kon het niet laten om te informeren of ik nog een kaartje kon kopen... en dat kon. Bij 'normale' optredens kom je mij al een aantal jaren niet meer tegen, maar zo'n theatertour vind ik toch altijd wel bijzonder.

Wat is het trouwens eeuwig zonde dat de nieuwe versie van Vul Te Lang Gelijje niet op die live-cd staat..
suburban gangster flow
  vrijdag 25 februari 2005 @ 09:15:30 #245
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_25245820
Ik ben bij de opnames geweest. Was erg gezellig. 5 maart kan ik ze eindelijk weer in het theater aangschouwen. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat. De opnamens waren al voor de theatertour gemaakt en toen moesten ze nog duidelijk in de nieuwe arrangementen komen.

Oja hier de tententour van aankomende zomer
April 2005
VR 15.04 Sambeek 22:00 Feesttent Lindefeesten info: 0485-572035
ZA 16.04 Banholt 22:30 Loods Amicitia Banholt info: 043-4572214 ; kaarten via amicitiabanholt@hotmail.com
VR 22.04 Nijverdal 21:00 Spoortheater Uitverkocht
ZA 23.04 Sevenum 22:00 Feesttent Jongerengilde
ZO 24.04 Bunde 17:00 Feesttent Manegefeesten reserv: 043-358.8675 vanaf 1 maart
VR 29.04 Rijen 22:00 Feesttent info & kaarten: 0161-293.838 of info@juin.nl

Mei 2005
DO 05.05 Zwolle 17:00 Bevrijdingsfestival
DO 05.05 Wageningen 22:30 Bevrijdingsfestival Markt
ZA 21.05 Biest-Houtakker 22:00 Feesttent Volksfeesten
ZA 28.05 Mechelen (L) 22:00 Muziekfeesten St.Caecilia /Loods Geron

Juni 2005
ZA 04.06 Aarlanderveen 22:00 Feesttent sv Aarlanderveen
VR 10.06 Venlo 22:00 Feesttent Julianapark
ZA 11.06 Alem 22:30 Alempop kaartverkoop@alempop.nl
ZA 18.06 Broek op Langedijk (NH) 22:30 Indian Summer Festival
VR 24.06 Beusichem 23:30 Betuws Spektakel

Juli 2005
VR 01.07 Wessem 22:00 O.L.S. Feesttent / Oud Limburgs Schuttersfeest
ZA 09.07 Ingber (L) 22:00 Feesttent vv Ingber info: h.de.bie@freeler.nl
WO 20.07 Barger-Oosterveld 22:30 Feesttent

Augustus 2005
ZA 13.08 Heukelum 21:30 Feesttent Feestweek Heukelum
VR 26.08 Genderen 23:00 Feesttent Oranjevereniging info: bert1.vos@planet.nl

September 2005
ZA 17.09 Sliedrecht 22:00 Feesttent info: p.speksnijder@chello.nl

Verder zitten er dit jaar nog wat extra dingen aan te komen ivm het 20 jarig bestaan en gaat in maart en april Jack Poels weer varen op de Holland America Lijn die ook zeker de moeite van het bekijken waar is.
  dinsdag 26 april 2005 @ 10:31:22 #246
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_26514517
Oja, ze hebben nu ook al een eigen biertje
pi_34829366
Zo vrijdagavond ben ik in de Heineken Music Hall te vinden

Nog meer mensen die er dit weekend naartoe gaan??

pi_34832702
Heeeel misschien zaterdag.. nog geen kaarten, nog geen vervoer, en nog geen vrij gevraagd van 't werk.. alleen een slaapplek in Utrecht.
pi_34836450
Nah, mij te massaal. Wel zaterdag 1/6e RH gezien, Tren als invaller bij Neet oét Lottum oppe Ruiver.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')