Al die Afrikanen toch. Froome ook, Usian Bolt etc etcquote:Op zondag 27 maart 2022 17:46 schreef heywoodu het volgende:
Ik kijk niet echt interviews doorgaans, maar Girmay spreekt beduidend beter Engels dan de gemiddelde Nederlandse, Belgische of Franse renner.
Bini is het totaalpakket.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:46 schreef heywoodu het volgende:
Ik kijk niet echt interviews doorgaans, maar Girmay spreekt beduidend beter Engels dan de gemiddelde Nederlandse, Belgische of Franse renner.
Je had anders verwacht van iemand uit een land waar Engels een officiële taal is?quote:Op zondag 27 maart 2022 17:46 schreef heywoodu het volgende:
Volgens Wikipedia is Engels behoorlijk wijdverbreid daar, dat had ik niet gedacht (nee, ik ben helaas niet van elk land op de hoogte wat de diverse talen zijn). Dat klopt hopelijk wel?quote:Op zondag 27 maart 2022 17:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Bini is het totaalpakket.
Weet ik eigenlijk niet, er zijn ook Eritreeërs geweest die niet echt goed Engels spraken, Teklehaimanot bijvoorbeeld was niet te volgen. Wisselt nogal.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens Wikipedia is Engels behoorlijk wijdverbreid daar, dat had ik niet gedacht (nee, ik ben helaas niet van elk land op de hoogte wat de diverse talen zijn). Dat klopt hopelijk wel?
Dat was niet het planquote:Op zondag 27 maart 2022 17:09 schreef Dale__Cooper het volgende:
Heeft Philipsen nou een meter op kop gereden?
quote:“Waarom Tim of ik geen handje toestak in de achtervolging op de vier vluchters? Dat was niet de bedoeling”, zegt Jasper Philipsen. “Zowel Tim (Merlier, red) als ikzelf mochten onze kans gaan in de sprint.”
quote:Aike Visbeek, de ploegleider van Biniam Girmay bij Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux, kan nog niet met zekerheid zeggen dat hij de historische winnaar van Gent-Wevelgem kan selecteren voor de Ronde van Vlaanderen volgende week zondag.
Hebben we er een nieuwe favoriet voor de Ronde van Vlaanderen volgende week bij? Na de straffe zege in Gent-Wevelgem mag je hem zeker erbij tellen, maar het is nog niet zeker dat Girmay ook effectief zal rijden. “Ik denk dat de enige die kan beslissen of hij rijdt is Biniam zelf en zijn vrouw. Maar ik denk dat we moeten bellen met de president van Eritrea eerst. Hij kan zeker een rol spelen in de Ronde, maar dat is natuurlijk nog een trapje hogerop. Ik wil hem uiteraard niet van de selectie weghouden, maar ik vind dat het menselijke er wel moet zijn”, vertelde Visbeek na afloop.
Dat niet wetenquote:
Lachwekkend. Er zit sowieso geen pursenelitie achter het stuur daar.quote:
Hij begon dit seizoen wel heel wisselvallig. Paar keer goed, paar keer vrij matig.quote:Op zondag 27 maart 2022 21:17 schreef EinarBoe het volgende:
Ten onrechte wordt deze zege van Girmay uitgelegd als enorme stunt/verrassing. Het was een kwestie van tijd.
quote:Op zondag 27 maart 2022 21:53 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Lachwekkend. Er zit sowieso geen pursenelitie achter het stuur daar.
Toch niet in een Vlaamse koers, zou ik zeggen. Al was afgelopen vrijdag ook al heel sterk, maar neem dat je dat niet bedoelt.quote:Op zondag 27 maart 2022 21:17 schreef EinarBoe het volgende:
Ten onrechte wordt deze zege van Girmay uitgelegd als enorme stunt/verrassing. Het was een kwestie van tijd.
Dat hij gemaakt is voor het Vlaamse werk leek mij al een paar jaar duidelijk, maar het is wel verrassend dat hij meteen mee kon doen om de zege in die koersen. Al hebben we dat de laatste jaren vaker gezien, onder meer met Van Aert en Van der Poel. Wellicht doet men toch wat te pompeus over deze koersen.quote:Op zondag 27 maart 2022 22:45 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toch niet in een Vlaamse koers, zou ik zeggen. Al was afgelopen vrijdag ook al heel sterk, maar neem dat je dat niet bedoelt.
Hij was toch al 2e bij de beloften in Leuven en reed ook al goed in de E3 en in veel andere eendagskoersen. Als Dries van Gestel hier had gewonnen was het pas echt gek geweestquote:Op zondag 27 maart 2022 22:45 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toch niet in een Vlaamse koers, zou ik zeggen. Al was afgelopen vrijdag ook al heel sterk, maar neem dat je dat niet bedoelt.
Joh, zou je denken? De UCI gaat ook helemaal mee in de Flandrien-hype door elke Vlaamse shitkoers maar door te promoveren binnen de Worldtour. Er zijn nu 6 Vlaamse eendagswedstrijden WT, en daarnaast zijn er ook nog 6 van de categorie HC ofzo. Renners als Lampaard, Naesen en Vanmarcke hebben hun hele status gebaseerd op een trits ereplaatsen behaald in de nabijheid van Zottegem.quote:Op zondag 27 maart 2022 23:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wellicht doet men toch wat te pompeus over deze koersen.
WK vorig jaar was wel iets anders parcours toch? En bij de beloften.. en denk dat iedereen inderdaad z'n talent wel zag en dat hij goed genoeg is om grotere koersen te winnen, maar had dat dit jaar nog niet verwacht en ook niet in een Vlaamse koers. Maar dat kan hij blijkbaar ookquote:Op maandag 28 maart 2022 09:42 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Hij was toch al 2e bij de beloften in Leuven en reed ook al goed in de E3 en in veel andere eendagskoersen. Als Dries van Gestel hier had gewonnen was het pas echt gek geweest
Maar ook bij Cofidis liet hij wel mooie dingen zien toch in dit soort koersen? Vorig jaar bijvoorbeeld 2e in Dwars door Vlaanderen, 6e in Roubaix en 11e in Vlaanderen in dezelfde groep als de nummer 5. Waarbij hij nu beter omringd wordt en op een betere plek aan de beklimmingen kan beginnen en minder werk daarvoor hoeft te doen.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Laporte toch ook wel nog sterker dan ik verwacht had. Al helpt het natuurlijk dat hij bij TJV meer vrijheid heeft om in het ploegenspel mee te draaien. Zoals hij echter vrijdag koerste heb ik hem bij Cofidis nooit zien doen.
Is het niet vooral getalenteerd versus extreem getalenteerd. We hebben het hier wel over de absolute top die overal relatief makkelijk mee doet. De Pogacar's , Van Aert's en Van der Poel's van deze wereld. Het niveau daaronder heeft een stuk meer tijd nodig om echt mee te doen.quote:Op zondag 27 maart 2022 23:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat hij gemaakt is voor het Vlaamse werk leek mij al een paar jaar duidelijk, maar het is wel verrassend dat hij meteen mee kon doen om de zege in die koersen. Al hebben we dat de laatste jaren vaker gezien, onder meer met Van Aert en Van der Poel. Wellicht doet men toch wat te pompeus over deze koersen.
Die tweede plaats was wel een mooie late ontsnapping ja. Zeker in zo'n team een mooie ereplaats.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:57 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ook bij Cofidis liet hij wel mooie dingen zien toch in dit soort koersen? Vorig jaar bijvoorbeeld 2e in Dwars door Vlaanderen, 6e in Roubaix en 11e in Vlaanderen in dezelfde groep als de nummer 5. Waarbij hij nu beter omringd wordt en op een betere plek aan de beklimmingen kan beginnen en minder werk daarvoor hoeft te doen.
Al heeft hij ook een grotere stap gemaakt dan ik verwacht had.
Dat dus, en daarnaast quasi allemaal op dezelfde vierkante kilometers.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:02 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Joh, zou je denken? De UCI gaat ook helemaal mee in de Flandrien-hype door elke Vlaamse shitkoers maar door te promoveren binnen de Worldtour. Er zijn nu 6 Vlaamse eendagswedstrijden WT, en daarnaast zijn er ook nog 6 van de categorie HC ofzo. Renners als Lampaard, Naesen en Vanmarcke hebben hun hele status gebaseerd op een trits ereplaatsen behaald in de nabijheid van Zottegem.
Gent-Wevelgem is wel echt een ander stukje België, maar de Omloop, E3, DDW en de Ronde zijn veel te veel van hetzelfde.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Dat dus, en daarnaast quasi allemaal op dezelfde vierkante kilometers.
Het Waalse werk zou hij ook aan moeten kunnen. In het verleden heeft hij wel vaker laten zien goed te zijn op muurtjes, en ook wat langere inspanningen moet hij wel aankunnen. Maar ik denk niet dat we hem snel gaan zien in dat soort wedstrijden. Hij droomt van Milaan-San Remo en Parijs-Roubaix en heeft ondertussen laten zien hoe goed hij uit de voeten kan in Vlaanderen. Daar zal hij zich de komende jaren gewoon op blijven richten en dat lijkt me logisch genoeg.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Is het niet vooral getalenteerd versus extreem getalenteerd. We hebben het hier wel over de absolute top die overal relatief makkelijk mee doet. De Pogacar's , Van Aert's en Van der Poel's van deze wereld. Het niveau daaronder heeft een stuk meer tijd nodig om echt mee te doen.
Wat nu interessant is welke kant ze met Girmay op gaan, want hij lijkt een vrij breed palet aan koersen aan te kunnen. Wat hij misschien nog wat verder moet ontwikkelen is de pure explosiviteit heuvelop zodat hij als het om de knikkers gaat op de Kemmel of straks de Kwaremont - Paterberg de echte top kan volgen in plaats van in het tweede groepje uit te komen.
Hoe zie jij zijn mogelijkheden in de Waalse klassiekers eigenlijk? Is Luik te veel van het goede of komt hij daar ook een eind?
Klopt.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Gent-Wevelgem is wel echt een ander stukje België, maar de Omloop, E3, DDW en de Ronde zijn veel te veel van hetzelfde.
2 puisten zijn vervallen en door 2 andere puisten in de buurt vervangen. Voor de rest nog steeds de omgeving van Oudenaarde...quote:Op maandag 28 maart 2022 15:01 schreef Marcoss het volgende:
DDV is dit jaar wel wat aangepast qua parcours, geloof ik
Ja, maar wel 2 beklimmingen die ze verder in geen enkele andere koers doen. En daar ging het om toch?quote:Op maandag 28 maart 2022 16:55 schreef Godshand het volgende:
[..]
2 puisten zijn vervallen en door 2 andere puisten in de buurt vervangen. Voor de rest nog steeds de omgeving van Oudenaarde...
2022:quote:Op maandag 28 maart 2022 15:01 schreef Marcoss het volgende:
DDV is dit jaar wel wat aangepast qua parcours, geloof ik
Wel een Jumbo-bonusje inderdaad. Temeer daar hij zei inderdaad te lang gewacht te hebben met aangaan, hij had kunnen winnen dusquote:Op maandag 28 maart 2022 09:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Laporte toch ook wel nog sterker dan ik verwacht had. Al helpt het natuurlijk dat hij bij TJV meer vrijheid heeft om in het ploegenspel mee te draaien. Zoals hij echter vrijdag koerste heb ik hem bij Cofidis nooit zien doen.
Die Vlaamse eendagswedstrijden een hype noemenquote:Op maandag 28 maart 2022 10:02 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Joh, zou je denken? De UCI gaat ook helemaal mee in de Flandrien-hype door elke Vlaamse shitkoers maar door te promoveren binnen de Worldtour. Er zijn nu 6 Vlaamse eendagswedstrijden WT, en daarnaast zijn er ook nog 6 van de categorie HC ofzo. Renners als Lampaard, Naesen en Vanmarcke hebben hun hele status gebaseerd op een trits ereplaatsen behaald in de nabijheid van Zottegem.
Ik hoop dat er in Nederland wel wat bij komt op een hoger niveau. Misschien geen Worldtour, maar wel een stapje daaronder. Laten we zeggen De Elfstedenrace, Ronde van Drenthe, Volta Limburg, Veenendaal-Veenendaal en de Tacx classic (RIP)quote:Op maandag 28 maart 2022 22:55 schreef Beregd het volgende:
[..]
Die Vlaamse eendagswedstrijden een hype noemen. Lees eens een geschiedenisboek.
Snap het punt wel. MOETEN al die kasseienklassieker een WT status krijgen? Dat de 'Ronde' die krijgt lijkt me logisch.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:55 schreef Beregd het volgende:
[..]
Vergeet de Ronde van het Groene hart en de World Port Classic niet.quote:Op maandag 28 maart 2022 23:03 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik hoop dat er in Nederland wel wat bij komt op een hoger niveau. Misschien geen Worldtour, maar wel een stapje daaronder. Laten we zeggen De Elfstedenrace, Ronde van Drenthe, Volta Limburg, Veenendaal-Veenendaal en de Tacx classic (RIP)
In de 1.Pro zitten naar verhouding nog veel meer Belgische koersen (o.a. KBK, Scheldeprijs, Brabantse Pijl). Daar zitten verder ook weinig koersen bij die aanspraak maken op WT.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 07:04 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Snap het punt wel. MOETEN al die kasseienklassieker een WT status krijgen? Dat de 'Ronde' die krijgt lijkt me logisch.
Maar een Omloop, Minerva, E3, Gent Wevelgem, EN Dwars door Vlaanderen vind ik ook wat te veel.
Doe dan van die andere 5 koersen desnoods een roulatie schema. Elk jaar een andere wedstrijd WT
Ik zie wel een nieuwe 1.1 koers bij de Sankt Gotthardquote:Op dinsdag 29 maart 2022 07:21 schreef Beregd het volgende:
Vroeger stelde bvb Parijs Tours nog iets voor, en had je het altijd leuke Zurich. Ze hadden de wereldbeker nooit mogen afschaffen. San Sebastian en de Cyclassics waren toen zowat opgestart maar zijn ook altijd maar dalend qua populariteit.
De Vlaamse wedstrijden zijn voor mij samen met Giro, Tour en WK het hoogtepunt van het jaar dus voor mij is het zeker geen hype maar, zoals Sjoerd ook al zegt, had het niet allemaal WT niveau hoeven zijn.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:55 schreef Beregd het volgende:
[..]
+ Slag om Norgquote:Op maandag 28 maart 2022 23:03 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik hoop dat er in Nederland wel wat bij komt op een hoger niveau. Misschien geen Worldtour, maar wel een stapje daaronder. Laten we zeggen De Elfstedenrace, Ronde van Drenthe, Volta Limburg, Veenendaal-Veenendaal en de Tacx classic (RIP)
Te makkelijk om dit te wijten aan het afschaffen van de wereldbeker.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 07:21 schreef Beregd het volgende:
Vroeger stelde bvb Parijs Tours nog iets voor, en had je het altijd leuke Zurich. Ze hadden de wereldbeker nooit mogen afschaffen. San Sebastian en de Cyclassics waren toen zowat opgestart maar zijn ook altijd maar dalend qua populariteit.
De Vlaamse eendagswedstrijden zijn allemaal gepromoveerd tot World Tour, terwijl de vaak nog oudere Italiaanse koersen - die ook nog eens over gevarieerder terrein gaan en doorgaans betere winnaars hebben - dat allemaal niet zijn. Dus met geschiedenisboeken heeft het allemaal weinig te maken.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:55 schreef Beregd het volgende:
[..]
Italianen hebben geen ambitie?quote:Op woensdag 30 maart 2022 09:37 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De Vlaamse eendagswedstrijden zijn allemaal gepromoveerd tot World Tour, terwijl de vaak nog oudere Italiaanse koersen - die ook nog eens over gevarieerder terrein gaan en doorgaans betere winnaars hebben - dat allemaal niet zijn. Dus met geschiedenisboeken heeft het allemaal weinig te maken.
Of geld. WT zijn of niet heeft vooral heel ordinair met de centen te maken.quote:
Dat vooral.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Of geld. WT zijn of niet heeft vooral heel ordinair met de centen te maken.
https://www.wielerflits.n(...)r&utm_source=twitterquote:Biniam Girmay kan na zijn overwinning in Gent-Wevelgem rekenen op een flinke contractverbetering bij Intermarché-Wanty-Gobert. Volgens Cyclingnews verdriedubbelt de Belgische ploeg het salaris van de Eritreeër, waardoor hij bijna een miljoen per jaar gaat verdienen. Inclusief bonussen zou het zelfs meer dan een miljoen zijn.
Girmay heeft op dit moment nog een contract van 300.000,- euro per jaar, aldus Cyclingnews.
...
We hadden natuurlijk altijd Liquigas en Lampre, maar die zijn opgegaan in EF en Bahrain en daar rijden bijna geen Italianen meer voor. Wel zonde natuurlijk.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:59 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat vooral.
Het is natuurlijk al belachelijk dat er geen Italiaanse WT ploeg is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |