abonnement Unibet Coolblue
pi_204337317
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:44 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Zeker, Russische soldaten die weerloos door hun knieschijven worden geschoten dient net zo hard veroordeeld te worden. Maar wat opvalt in BNW is dat het vrijwel uitsluitend over misdadig gedrag vanuit Oekraïne gaat.
Probeer de Russische kant maar eens te belichten in het Nieuws & Achtergronden topic. Ik geef je weinig succes.
  dinsdag 5 april 2022 @ 11:47:44 #227
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204337333
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:46 schreef Nia het volgende:

[..]
Probeer de Russische kant maar eens te belichten in het Nieuws & Achtergronden topic. Ik geef je weinig succes.
Toen bijvoorbeeld Russische soldaten door hun knieschijven werden geschoten werd daar ook - terecht - behoorlijk fel op gereageerd hoor.
pi_204337408
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:47 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Toen bijvoorbeeld Russische soldaten door hun knieschijven werden geschoten werd daar ook - terecht - behoorlijk fel op gereageerd hoor.
Reden temeer om op deze beelden net zo fel te reageren. De video is te gruwelijk is om openlijk te tonen in fora, maar de wereld moet weten dat deze misdaad gepleegd werd door Ukraine strijders. Zo ga je niet om met krijgsgevangenen.
  dinsdag 5 april 2022 @ 11:57:22 #229
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204337416
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:44 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Zeker, Russische soldaten die weerloos door hun knieschijven worden geschoten dient net zo hard veroordeeld te worden. Maar wat opvalt in BNW is dat het vrijwel uitsluitend over misdadig gedrag vanuit Oekraïne gaat.
Dat klopt. En hier in NWS op FOK! en in veel media zie je weer het omgekeerde. Dat is een beetje vergelijkbaar met Covid, dan zie je dat er in BNW een tegenreactie ontstaat op de gepresenteerde narratieven in de mainstream.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 5 april 2022 @ 11:58:46 #230
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204337421
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat klopt. En hier in NWS op FOK! en in veel media zie je weer het omgekeerde.
Niet bepaald, daar is wel een veel diverser beeld wat betreft opinies dan hier.
  dinsdag 5 april 2022 @ 12:07:30 #231
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204337502
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:58 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Niet bepaald, daar is wel een veel diverser beeld wat betreft opinies dan hier.
Dat ben ik niet met je eens, maar er zal daar geheid een beeld worden geschetst waar jij je meer in kunt vinden. Een merkbare onderliggende consensus is namelijk toch wel dat eigenlijk kan het gewoon niet dat Oekraïne zich óók schuldig zou maken aan oorlogsmisdaden. Dat moet wel enkel en alleen van Russen komen. Het is ook niet voor niets dat er nu een roep is om allerlei Russische oorlogsmisdaden te onderzoeken, niet oorlogsmisdaden in het algemeen, nee specifiek Russische oorlogsmisdaden. En denk ik zelf eerlijk gezegd ook dat het overgrote deel van dergelijke misdaden ook van Russische kant komt, maar dat betekend niet dat wat Oekraïne in die categorie doet, maar genegeerd moet worden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204337534
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:47 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Toen bijvoorbeeld Russische soldaten door hun knieschijven werden geschoten werd daar ook - terecht - behoorlijk fel op gereageerd hoor.
ow ik acht hier te lezen dat ze dat eigenlijk wel verdiend hadden ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204337550
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:30 schreef Nia het volgende:
Heb je de video bekeken?
is er een manier om dit te bekijken zonder telegram ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 5 april 2022 @ 12:13:54 #234
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204337566
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 april 2022 12:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat ben ik niet met je eens, maar er zal daar geheid een beeld worden geschetst waar jij je meer in kunt vinden. Een merkbare onderliggende consensus is namelijk toch wel dat eigenlijk kan het gewoon niet dat Oekraïne zich óók schuldig zou maken aan oorlogsmisdaden.
Onzin. Dat wordt gewoon erkend, alleen zijn er her en der wat figuren die daar wel heel makkelijk over doen.

quote:
Dat moet wel enkel en alleen van Russen komen. Het is ook niet voor niets dat er nu een roep is om allerlei Russische oorlogsmisdaden te onderzoeken, niet oorlogsmisdaden in het algemeen, nee specifiek Russische oorlogsmisdaden. En denk ik zelf eerlijk gezegd ook dat het overgrote deel van dergelijke misdaden ook van Russische kant komt, maar dat betekend niet dat wat Oekraïne in die categorie doet, maar genegeerd moet worden.
Dat beweert dan ook niemand, maar mooie stropop.
pi_204337649
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 12:11 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
is er een manier om dit te bekijken zonder telegram ?
Ik denk het niet. Ik heb de beelden wel gedownload en in mp4 (12,4 mb) vorm op mijn pc staan.
pi_204337687
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:58 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Niet bepaald, daar is wel een veel diverser beeld wat betreft opinies dan hier.
Dat is 1 grote echo chamber, altijd overeenkomend met het mainstream narratief.
pi_204337697
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 12:23 schreef Nia het volgende:

[..]
Ik denk het niet. Ik heb de beelden wel gedownload en in mp4 (12,4 mb) vorm op mijn pc staan.
Dit zie ik daar al ergens staan ... typerend weer ^^

quote:
Heads up:

I had to delete my Bucha livestream from a couple of days ago, because the word is: YouTube will no longer accept anyone questioning or deviating from The Narrative.

I hate having to have done it, but there’s no sense in losing the entire channel.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 5 april 2022 @ 12:29:08 #238
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204337715
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2022 12:13 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Onzin. Dat wordt gewoon erkend, alleen zijn er her en der wat figuren die daar wel heel makkelijk over doen.
[..]
Dat beweert dan ook niemand, maar mooie stropop.
Niemand beweert dat? Interessant. Ik zou even zoeken op 'oorlogsmisdaden' of 'war crimes' in het recente nieuws. Daar gaat het alleen maar over wat Rusland doet. Zelfs een discutabele groepering als het Azovbataljon is nu al een legitieme journalistieke verstrekker van allerlei beeldmateriaal. En nogmaals, ik denk ook zelf dat Rusland zich hier met afstand het meest schuldig maakt aan oorlogsmisdaden, zij zijn immers ook de aggressor van dit hele conflict. Maar dat wil niet zeggen dat je zo'n partijdige benadering moet hanteren. Elke oorlogsmisdaad verdient de aandacht.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 12:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Dat is 1 grote echo chamber, altijd overeenkomend met het mainstream narratief.
En iemand zoals @Poem_ kan zich heel goed vinden in dat narratief, daarom verdedigt hij het ook.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204337729
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:30 schreef Nia het volgende:
Heb je de video bekeken?
ok gelukt

en nogmaals : op de wreedheden van de Oekrainers is er sprake van een bloedbad...bloed stroomt over straat ... in de beelden van Boetsja daaarentegen zie ik geen druppel... enkel lijken
... lijken die er trouwens -volgens de NewYork Times- al 3 weken zouden liggen (in tegenstelling tot wat Rusland beweert) ... 3 weken ? enig idee wat er op zo'n tijd met een lijk gebeurt ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204337737
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 12:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dit zie ik daar al ergens staan ... typerend weer ^^
[..]

Datzelfde channel gaf vanochtend weer beelden vrij van zware mishandeling van collaborateurs (onder meer herhaaldelijk trappen tegen het hoofd). Een man moet zich geheel ontkleden en wordt door een Oekraïner gefilmd met een telefoon.
pi_204337768
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 12:30 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
ok gelukt

en nogmaals : op de wreedheden van de Oekrainers is er sprake van een bloedbad...bloed stroomt over straat ... in de beelden van Boetsja daaarentegen zie ik geen druppel... enkel lijken
... lijken die er trouwens -volgens de NewYork Times- al 3 weken zouden liggen (in tegenstelling tot wat Rusland beweert) ... 3 weken ? enig idee wat er op zo'n tijd met een lijk gebeurt ?
Iemand die alleen de Ukraine zijde van de oorlog kent, zal haast niet willen geloven wat ie daar allemaal ziet aan beeldmateriaal.
  dinsdag 5 april 2022 @ 12:35:02 #242
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204337770
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 april 2022 12:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niemand beweert dat? Interessant.
Vrijwel niemand, inderdaad.
pi_204337810
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 12:34 schreef Nia het volgende:

[..]
Iemand die alleen de Ukraine zijde van de oorlog kent, zal haast niet willen geloven wat ie daar allemaal ziet aan beeldmateriaal.
Opmerkelijke beelden van gedode burgers die russische noodrantsoenen bij zich hadden... dus eerst geven ze die noodrantsoenen om ze daarna neer te schieten ?
Of hebben ze die russische noodrantsoenen gegeven zodat het duidelijk zou zijn voor onze media dat de russen het gedaan hebben...klinkt al veel aannemelijker :')

Kijk al uit naar het onafhankelijk onderzoek :')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 5 april 2022 @ 13:14:08 #244
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204338158
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 12:38 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Opmerkelijke beelden van gedode burgers die russische noodrantsoenen bij zich hadden... dus eerst geven ze die noodrantsoenen om ze daarna neer te schieten ?
Of hebben ze die russische noodrantsoenen gegeven zodat het duidelijk zou zijn voor onze media dat de russen het gedaan hebben...klinkt al veel aannemelijker :')

Kijk al uit naar het onafhankelijk onderzoek :')
De steden/dorpen waar deze burger slachtoffers gevallen waren werden veel gewoon geëxecuteerd vast gebonden en in het hoofd geschoten, wat als ze honger leden en geprobeerd hebben voedsel van de Russen buit te maken en daardoor geëxecuteerd werden, dit betrof niet een dorp maar meerdere de Russen lieten ook veel materiaal achter en in veel gevallen werden er ook veel huizen geplunderd van bruikbaar materiaal.
Oorlogsmisdaden werden vanuit beide kampen verricht niemand zal dit goedkeuren natuurlijk niet dit is gewoon barbaars en verschrikkelijk.

Maar zoals hierboven word vermeld zie het een van de Russische kant, die knapen veelal conscripts werden naar de Oekraïne gestuurd in het mom van een vredes missie de meeste burgers Heette deze niet welkom natuurlijk dus de spanning was al te snijden tussen burgers en bezetter, dit zie je in elke oorlog waarbij een neutraal land word binnen gevallen.

De Russische conscripts krijgen alleen informatie via hun commandant en alle vorm van communicatie loopt ook alleen via hun mobieltjes en andere communicatiemiddelen werden hun afgenomen dus veel weten niet beter.
Daarnaast werden veel voorraad eenheden vernietigd door de Oekraïne dus wat krijg je dan plunderingen en waar haal je die weg uit bezet gebied en de burgers zijn dan de dupe.
Dus reken maar uit hoe dat dan verloopt.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204338305
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 13:14 schreef theguyver het volgende:

[..]
De steden/dorpen waar deze burger slachtoffers gevallen waren werden veel gewoon geëxecuteerd vast gebonden en in het hoofd geschoten, wat als ze honger leden en geprobeerd hebben voedsel van de Russen buit te maken en daardoor geëxecuteerd werden, dit betrof niet een dorp maar meerdere de Russen lieten ook veel materiaal achter en in veel gevallen werden er ook veel huizen geplunderd van bruikbaar materiaal.
Oorlogsmisdaden werden vanuit beide kampen verricht niemand zal dit goedkeuren natuurlijk niet dit is gewoon barbaars en verschrikkelijk.

Maar zoals hierboven word vermeld zie het een van de Russische kant, die knapen veelal conscripts werden naar de Oekraïne gestuurd in het mom van een vredes missie de meeste burgers Heette deze niet welkom natuurlijk dus de spanning was al te snijden tussen burgers en bezetter, dit zie je in elke oorlog waarbij een neutraal land word binnen gevallen.

De Russische conscripts krijgen alleen informatie via hun commandant en alle vorm van communicatie loopt ook alleen via hun mobieltjes en andere communicatiemiddelen werden hun afgenomen dus veel weten niet beter.
Daarnaast werden veel voorraad eenheden vernietigd door de Oekraïne dus wat krijg je dan plunderingen en waar haal je die weg uit bezet gebied en de burgers zijn dan de dupe.
Dus reken maar uit hoe dat dan verloopt.
Ok weer klaar als een klontje...
Case closed.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 5 april 2022 @ 13:35:56 #246
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_204338338
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:47 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Toen bijvoorbeeld Russische soldaten door hun knieschijven werden geschoten werd daar ook - terecht - behoorlijk fel op gereageerd hoor.
Onzin, "de enige goede Rus is een dode Rus" dat soort teksten.

Maar ondertussen wel juichen als die nazi's uit Rusland-west weduwen van een gevallen Russische soldaat per telefoon bespotten.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 5 april 2022 @ 13:40:03 #247
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204338377
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 12:31 schreef Nia het volgende:

[..]
Datzelfde channel gaf vanochtend weer beelden vrij van zware mishandeling van collaborateurs (onder meer herhaaldelijk trappen tegen het hoofd). Een man moet zich geheel ontkleden en wordt door een Oekraïner gefilmd met een telefoon.
Beetje hetzelfde als dat hier met NSB'ers gebeurde zeg maar.

Ik keur dit soort daden niet goed, maar begrijpen doe ik ze wel tot op zekere hoogte.

Als ze jouw familie uit je huis komen trekken op aanwijzen van je buurman, wat doe jij met die buurman? Bed bad brood klaarzetten?

[ Bericht 1% gewijzigd door fathank op 05-04-2022 13:45:22 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_204338470
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 april 2022 13:40 schreef fathank het volgende:

[..]
Beetje hetzelfde als dat hier met NSB'ers gebeurde zeg maar.

Ik keur dit soort daden niet goed, maar begrijpen doe ik ze wel tot op zekere hoogte.

Als ze jouw familie uit je huis komen trekken op aanwijzen van je buurman, wat doe jij met die buurman? Bed bad brood klaarzetten?
Begrijpelijk na 4 of 5 jaar oorlog en bezetting...maar na amper 1 maand...
En wie/waarom werd uit zijn huis gesleurd op aanwijzen van buurman i n Oekraine?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 5 april 2022 @ 13:55:20 #249
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204338525
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 13:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Begrijpelijk na 4 of 5 jaar oorlog en bezetting...maar na amper 1 maand...
En wie/waarom werd uit zijn huis gesleurd op aanwijzen van buurman i n Oekraine?
Jij hebt meer ervaring dan 1 maand met een bezetter in je moederland? Wat klagen die mensen inderdaad. Stelt allemaal niks voor als de boze buurman in een maand tijd het halve land in puin legt. Die mensen moeten blij zijn dat ze verlost worden van het Nazistische regime.

[ Bericht 13% gewijzigd door fathank op 05-04-2022 14:01:04 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 5 april 2022 @ 14:05:42 #250
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204338634
quote:
Mensen praten altijd wel over de Joden enzo, terwijl eh nou die Duitsers dat waren ook geen lieverdjes hoor.

Hans Teeuwen

Deze is hier wel toepasselijk
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')