abonnement Unibet Coolblue
pi_204180376




Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Informatie over dagcijfers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204180402
Mijn neefje en zijn vriendin waren iets te lang bij zijn moeder gebleven tijdens de avondkloktijd en toen ze naar huis liepen kwam er politie aan. Hebben ze een mooi verhaal van rennen en schuilen in de tuin van vreemden aan over gehouden (ja, de auto ging achter hun aan |:( ), maar het is toch te idioot voor woorden dat je dat in Nederland doet omdat je iets te laat over straat liep :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204180416
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 14:19 schreef Isabeau het volgende:
Mijn neefje en zijn vriendin waren iets te lang bij zijn moeder gebleven tijdens de avondkloktijd en toen ze naar huis liepen kwam er politie aan. Hebben ze een mooi verhaal van rennen en schuilen in de tuin van vreemden aan over gehouden (ja, de auto ging achter hun aan |:( ), maar het is toch te idioot voor woorden dat je dat in Nederland doet omdat je iets te laat over straat liep :X
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-bang-voor-eindeloze
  dinsdag 22 maart 2022 @ 14:23:17 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204180431
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 14:19 schreef Isabeau het volgende:
Mijn neefje en zijn vriendin waren iets te lang bij zijn moeder gebleven tijdens de avondkloktijd en toen ze naar huis liepen kwam er politie aan. Hebben ze een mooi verhaal van rennen en schuilen in de tuin van vreemden aan over gehouden (ja, de auto ging achter hun aan |:( ), maar het is toch te idioot voor woorden dat je dat in Nederland doet omdat je iets te laat over straat liep :X
Politiek in paniek en wanhopig proberen politiek ass te coveren.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 14:51:50 #5
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_204180658
Avondklokgenot _O-
pi_204180661
:M :lijstje:
  dinsdag 22 maart 2022 @ 15:00:45 #7
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_204180717
Blijft nog steeds krankzinnig dat bijna alle politieke partijen zich kritiekloos achter de avondklok schaarden. :r
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  dinsdag 22 maart 2022 @ 15:08:33 #8
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_204180771
:M :lijstje:
Isn't it ironic, don't you think
pi_204180854
Lol nog steeds zeuren over de avondklok in dit topic. :').
  dinsdag 22 maart 2022 @ 15:17:14 #10
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_204180857
twitter
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_204180865
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 15:00 schreef 4-elements het volgende:
Blijft nog steeds krankzinnig dat bijna alle politieke partijen zich kritiekloos achter de avondklok schaarden. :r
Zo is het niet gegaan hè. Weet je zelf best. Maar je vindt dit gewoon leuk om te zeggen.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 15:19:23 #12
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_204180892
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 15:17 schreef koemleit het volgende:

[..]
Zo is het niet gegaan hè. Weet je zelf best. Maar je vindt dit gewoon leuk om te zeggen.
Hoe is het dan gegaan? Ze gingen gewoon akkoord, mits een half uurtje later. Dat slaat natuurlijk nergens op.

Het gaat mij er bovendien om dat we dit nooit meer moeten willen. Was buitenproportioneel, of ben je het daar niet mee eens?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_204180902
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 15:19 schreef 4-elements het volgende:

[..]
Hoe is het dan gegaan? Ze gingen gewoon akkoord, mits een half uurtje later. Dat slaat natuurlijk nergens op.

Het gaat mij er bovendien om dat we dit nooit meer moeten willen. Was buitenproportioneel, of ben je het daar niet mee eens?
De situatie was toen natuurlijk wezenlijk anders.
Natuurlijk moeten we dit niet willen dat lijkt me logisch.
Vraag me af welke kennis jij hebt om het buitenproportioneel te noemen.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 15:23:02 #14
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_204180929
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 15:20 schreef koemleit het volgende:

[..]
De situatie was toen natuurlijk wezenlijk anders.
Natuurlijk moeten we dit niet willen dat lijkt me logisch.
Vraag me af welke kennis jij hebt om het buitenproportioneel te noemen.
Dat vond ik toen al en dat vind ik nog steeds. Een dermate vrijheidsbeperkende maatregel moet je alleen in het uiterste geval willen opleggen en daar was destijds toch echt geen sprake van.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_204180933
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 15:17 schreef koemleit het volgende:
Lol nog steeds zeuren over de avondklok in dit topic. :').
Niks mis mee toch. Het is HET coronatopic. En aangezien daar niks spannends meer over te vermelden is, is het nu een "weet je nog"/"herinnert u zich deze nog nog nog" topic geworden. Als je dat niks vindt ga je lekker naar het Oorlogstopic of zo.
pi_204180953
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 11:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De constatering was meer dat zeker een derde bij enquetes aangeeft voorstander te zijn van een verplichting, maar dat de niet-onlogische conclusie dat dat gedeelte ze dan in elk geval zelf wel zal dragen, geen hout snijdt. Tenminste, ik weet niet hoe het in jouw supermarkt gesteld is, maar in die van mij zie ik slechts incidenteel een klant met een mondkapje. En ik verwacht vanaf morgen in bus en trein een vergelijkbaar beeld.
Het zal geen homogene groep zijn lijkt me, die mondkapjeswensers.

Een deel zal nog steeds een mondkapje dragen.

Een deel zal liever thuisblijven dan zich met deze cijfers onder ongemondkapte mensen te begeven, hetzij om zichzelf te beschermen, hetzij om een naaste te beschermen. Ik val zelf in deze groep - alleen zelf een mondkapje dragen biedt gewoon veel en veel minder bescherming dan als iedereen er een draagt, die plaatjes heb je vast wel gezien. Niet dat ik veel buiten kwam toen er wel een mondkapjesplicht was hoor. Is de drukte in de stad eigenlijk alweer zoals pre-corona? Ik heb echt geen idee, maar ik loop weleens door de stad op weg naar m'n werk (zo weinig mogelijk) en dan lijkt het mij nog altijd rustiger dan het vroeger was.

Een deel zal zich geïntimideerd voelen door wat ik maar even noem de agressieve niet-mondkappers - die zijn er wel degelijk, mensen voor wie het mondkapje zozeer een symbool is van alles wat ze de afgelopen twee jaar aan ellende doorstaan hebben, dat ze dat ding het liefst van je gezicht rukken. Ik had laatst nog een hele aparte discussie met een postbezorger die bezwaar had tegen mijn mondkapje. Natuurlijk is het niet zo dat er agressieve horden door de straten trekken die mondkapjesdragers belagen, maar als je er eentje tegenkomt is je dag best flink verpest.

En er zullen inderdaad ook mensen zijn die alleen een mondkapje willen dragen als iedereen het doet, omdat ze geen buitenbeentje willen zijn, tuurlijk is dat zo. Mensen zijn nu eenmaal kuddedieren.
pi_204180957
pi_204180961
pi_204180962
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 15:23 schreef 4-elements het volgende:

[..]
Dat vond ik toen al en dat vind ik nog steeds. Een dermate vrijheidsbeperkende maatregel moet je alleen in het uiterste geval willen opleggen en daar was destijds toch echt geen sprake van.
pi_204180964
pi_204180965
pi_204180966
pi_204180974
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 15:25 schreef flora_scheff het volgende:

[..]
Het zal geen homogene groep zijn lijkt me, die mondkapjeswensers.

Is de drukte in de stad eigenlijk alweer zoals pre-corona?
Absoluut. Misschien nog wel drukker, omdat iedereen een soort inhaalslaggevoel heeft. En omdat het lente is.
pi_204180978
Laatste update: 22-03-2022 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 40543

Gemeentes met +5 besmettingen:
1636 Amsterdam
1139 's-Gravenhage
1115 Rotterdam
795 Utrecht
512 Groningen
500 Nijmegen
469 Haarlem
466 Eindhoven
460 Apeldoorn
442 Amersfoort
431 Enschede
427 Zwolle
386 Arnhem
383 Leiden
377 Haarlemmermeer
374 Tilburg
373 Almere
372 Alphen aan den Rijn
360 Ede
345 Emmen
338 Leeuwarden
317 Zoetermeer
287 Westland
260 Assen
259 Súdwest-Fryslân
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
2 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
3 gemeentes met 2-4 besmettingen
0 gemeentes met 5 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
pi_204180998
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 15:26 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Oh we staan ook een keer in dit lijstje *O* voor het eerst geloof ik.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')