abonnement Unibet Coolblue
  Vis een optie? woensdag 23 maart 2022 @ 10:56:32 #76
70532 loveli
N
pi_204189155
Ik gok erop dat ze een clausule in z'n contract hebben gezet, dat hij er bij de eerste/beste dickpick/misdraging uitvliegt met dikke boete.
crap in = crap out
pi_204189229
Komen ze wel op terug.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_204189381
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 10:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Er zijn specifieke klachten - je stapt op - en je stelt je diep te schamen voor je gedrag. Dat is toch toegeven?
Hoe kun je iets toegeven wat nog niet volledig bekend is? Eerst was er een vage verklaring van beide kanten en een soort van mea culpa van Overmars, daarna kwamen de specifiekere klachten naar buiten waar Overmars niet op wilde reageren. Dat is iets anders dan toegeven.

Bij mijn weten was het overigens de pers (het Parool) dat de specifiekere klachten naar buiten bracht. Ajax en Overmars wilden daar niet op reageren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204189393
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 11:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Hoe kun je iets toegeven wat nog niet volledig bekend is? Eerst was er een vage verklaring van beide kanten en een soort van mea culpa van Overmars, daarna kwamen de specifiekere klachten naar buiten waar Overmars niet op wilde reageren. Dat is iets anders dan toegeven.

Bij mijn weten was het overigens de pers (het Parool) dat de specifiekere klachten naar buiten bracht. Ajax en Overmars wilden daar niet op reageren.
De klachten waren seksueel getinte appjes, tot stalkerig gedrag. Marc is opgestapt, ajax zei al jaren te weten van deze geruchten.
pi_204189405
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 11:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]
De klachten waren seksueel getinte appjes, tot stalkerig gedrag.
Volgens de pers. Heb je een verklaring van Ajax hierover?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204189433
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 11:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Volgens de pers. Heb je een verklaring van Ajax hierover?
Nee. Maar als de pers daarover liegt, dan is dat laster/smaad. Een Ajax zou er dan echt wel bovenop springen. Zelfde als Marc Overmars. Als het allemaal onzin zou zijn, dan had overmars allang aangifte gedaan.
pi_204189514
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 10:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat heeft hij dan precies toegegeven? Als ik zijn verklaring bekijk, dan lees ik vage claims over "mijn gedrag", "hoe dit op anderen is overgekomen", " grenzen heb overschreden". Later kwamen er berichten waarin werd gesproken over dickpics en stalkingachtig gedrag, maar op die beschuldigingen wilde Overmars niet reageren.
Dat zijn ook de beschuldigingen. Die mag je in allerlei vaagtaal doen, zoals het nietszeggende 'seksueel overschrijdend gedrag' waarbij zelfs de niet bepaalde grens is weggelaten, maar als degene het dan toegeeft en excuses maakt dan moet hij ineens wel concreet zijn?

quote:
Z'n nieuwe werkgever heeft goed met hem gesproken. Alsof het verstandig is om iemand die verdacht wordt van wangedrag op z'n woord te geloven. Beter is het af te wachten welke klachten er allemaal zijn. Dan kun je ook beoordelen of het te vroeg is voor een tweede kans en welke waarborgen nodig zijn om toekomstig wangedrag te voorkomen.
Smoesjes, mensen willen het gewoon als een soort straf. Of vinden dat er tijd overheen moet gaan om geen andere reden dat als zij er geen aandacht meer voor op kunnen brengen het goed is dat hij weer aan het werk gaat. Hoezo is welk criterium van toepassing voor hoe lang dat moet duren?

De kans dat hij zich bij Antwerp gaat misdragen tegenover de vrouwelijke werknemers is nihil. Dat is een schijnargument.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_204189731
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 11:34 schreef Weltschmerz het volgende:

De kans dat hij zich bij Antwerp gaat misdragen tegenover de vrouwelijke werknemers is nihil. Dat is een schijnargument.
Je mag die kans gerust klein noemen omdat z'n gedrag onder een vergrootglas zal liggen, maar 'nihil' is onzin. Dat weet je helemaal niet. Hij heeft een verknipt beeld van wat wel en niet oké is, geeft er weinig blijk van dat dat beeld is bijgesteld en hij is aangenomen door mensen zonder scrupules. Da's tezamen een voedingsbodem waarvan je je prima voor kunt stellen dat wangedrag erin kan voortbestaan. Daar zijn genoeg voorbeelden van geweest (katholieke kerk, anyone?).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204190274
Maar goed hij heeft een piemel foto gestuurd. Hij heeft geen moorden of verkrachtingen op zijn naam. Laten we nou niet met zn allen op de bandwagon springen.

Het was maar een fucking foto. Tuurlijk vervelend in de context, maar mensen raken er niet levenslang door beschadigd...
pi_204190284
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 12:41 schreef Duiveltja het volgende:
Maar goed hij heeft een piemel foto gestuurd. Hij heeft geen moorden of verkrachtingen op zijn naam. Laten we nou niet met zn allen op de bandwagon springen.

Het was maar een fucking foto. Tuurlijk vervelend in de context, maar mensen raken er niet levenslang door beschadigd...
Het onderzoek loopt nog. Hoe weet jij dat er niet meer is gebeurd?
pi_204190308
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 12:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het onderzoek loopt nog. Hoe weet jij dat er niet meer is gebeurd?
Is er aangifte gedaan?Dan zou dat wel uitgelekt zijn. :Y
  woensdag 23 maart 2022 @ 12:44:01 #87
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_204190311
Benieuwd naar de spreekkoren van de tegenstanders als dit allemaal doorgaat. _O- Een aantal voetbalsupporters is niet echt heel eh.... subtiel als het om dit soort dingen gaat.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  woensdag 23 maart 2022 @ 12:44:58 #88
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_204190325
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 12:44 schreef Bargehassus het volgende:
Benieuwd naar de spreekkoren van de tegenstanders als dit allemaal doorgaat. _O- Een aantal voetbalsupporters is niet echt heel eh.... subtiel als het om dit soort dingen gaat.
Ik denk niet dat ze zich in Belgenland heel druk maken over een directeurtje van een tweederangsclub als Antwerp eigenlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_204190354
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 12:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het onderzoek loopt nog. Hoe weet jij dat er niet meer is gebeurd?
Idd en zelfs los daarvan, laten we het eens omdraaien: stel jij bent eigenaar van een bedrijf en zoekt een directeur. Neem je dan een gekke, maar capabele, vrouw die onlangs kutfoto's stuurde naar haar ondergeschikten of kijk je even verder?

Maar goed, dat gezegd hebbende lijkt het me vrij waarschijnlijk dat hij dit een jaar of 2 zal doen en dan weer terug zal keren naar Ajax.

[ Bericht 3% gewijzigd door SnertMetChoco op 23-03-2022 12:57:55 ]
pi_204190356
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 12:43 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Is er aangifte gedaan?Dan zou dat wel uitgelekt zijn. :Y
Dat is natuurlijk geen argument. Er hoeft geen aangifte te zijn gedaan en als dat is gedaan is ook niet zeker dat het uitlekt.

Dus nogmaals: hoe weet jij zo zeker dat er niet meer is gebeurd als het onderzoek nog loopt?
pi_204190770
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 11:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Je mag die kans gerust klein noemen omdat z'n gedrag onder een vergrootglas zal liggen, maar 'nihil' is onzin. Dat weet je helemaal niet. Hij heeft een verknipt beeld van wat wel en niet oké is, geeft er weinig blijk van dat dat beeld is bijgesteld en hij is aangenomen door mensen zonder scrupules. Da's tezamen een voedingsbodem waarvan je je prima voor kunt stellen dat wangedrag erin kan voortbestaan. Daar zijn genoeg voorbeelden van geweest (katholieke kerk, anyone?).
Volgens mij is het een licht sociaal gestoord figuur wiens gedrag is ontspoord en die zich daarin heeft laten corrigeren. Hij is daardoor van de mooiste club ter wereld naar fucking Antwerp moeten gaan, lekker dichtbij wel, terwijl daarvoor de grootste clubs ter wereld voor hem in de rij stonden. Hij heeft het voor zichzelf verpest door stommiteiten waar hij alleen zichzelf de schuld van kan geven.

Het ging niet om een gebrek aan zelfbeheersing, maar een gebrek aan inzicht wat kon. Dat inzicht heeft hij inimddels wel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_204190781
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 12:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het onderzoek loopt nog. Hoe weet jij dat er niet meer is gebeurd?
Hoe weet jij dan dat er niet minder is gebeurd, of uberhaupt iets?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_204190859
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2022 12:46 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Idd en zelfs los daarvan, laten we het eens omdraaien: stel jij bent eigenaar van een bedrijf en zoekt een directeur. Neem je dan een gekke, maar capabele, vrouw die onlangs kutfoto's stuurde naar haar ondergeschikten of kijk je even verder?

Marc Overmars is voor Antwerp wel iets meer dan 'capabel'. Dit is iemand die een half jaar geleden nog de clubs in de wereldtop voor het uitkiezen had & Antwerp uberhaupt nooit overwogen zou hebben.

Antwerp kan wel 'even verder kijken' maar gaat gewoon niet een geïnteresseerde vinden die überhaupt maar in de buurt van het financiële & sportieve trackrecord van Overmars gaat komen.

Ik praat het hiermee niet goed, want ook ik vraag me sterk af of je dit nu zou moeten willen als club, maar het is wel wat anders dan dat Antwerp gewoon een ander vergelijkbare directeur makkelijk kan vinden.
pi_204190862
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 13:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Hoe weet jij dan dat er niet minder is gebeurd, of uberhaupt iets?
Niet. Maar ik beweer daar dan ook niets over.
pi_204192708
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 13:30 schreef roninho het volgende:

[..]
Marc Overmars is voor Antwerp wel iets meer dan 'capabel'. Dit is iemand die een half jaar geleden nog de clubs in de wereldtop voor het uitkiezen had & Antwerp uberhaupt nooit overwogen zou hebben.

Antwerp kan wel 'even verder kijken' maar gaat gewoon niet een geïnteresseerde vinden die überhaupt maar in de buurt van het financiële & sportieve trackrecord van Overmars gaat komen.

Ik praat het hiermee niet goed, want ook ik vraag me sterk af of je dit nu zou moeten willen als club, maar het is wel wat anders dan dat Antwerp gewoon een ander vergelijkbare directeur makkelijk kan vinden.
Voor Antwerp een buitenkansje inderdaad. Als Overmars geen vieze plaatjes rond had gestuurd, had hij er niet eens over nagedacht.
  woensdag 23 maart 2022 @ 22:04:12 #96
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_204197827
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 18:14 schreef Halcon het volgende:

[..]
Overmars heeft een flink jasje uit moeten doen. Stel je voor dat 'n voetballer die het goed doet bij Ajax door omstandigheden opeens terecht komt bij Antwerp. Da's een flinke stap terug. Onder normale omstandigheden was Overmars natuurlijk nooit haalbaar geweest voor Antwerp.
Oh ja? Ik zie alleen maar berichten dat ie fórs meer gaat verdienen.
pi_204198028
Logisch, alle viezeriken in België heten Marc.
Het is koud, het is guur....
  Moderator donderdag 24 maart 2022 @ 10:37:20 #98
8781 crew  Frutsel
  donderdag 24 maart 2022 @ 10:46:41 #99
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_204201720
quote:
"Wij geloven nochtans oprecht dat elke mens na een bewuste periode van zelfreflectie tot inzicht kan komen en een tweede kans kan verdienen. We betreuren het dan ook ten zeerste dat men tijdens de persconferentie het moment voorbij liet gaan om sereen, behoedzaam en weloverwogen te getuigen van dit proces van zelfreflectie en het verworven inzicht, noch door de directie van Antwerp, noch door de heer Overmars zelf. Enige zorgvuldigheid in de communicatie over de problematiek hebben wij eveneens niet gehoord of gezien."
Precies dit ja, hele goede samenvatting.
  donderdag 24 maart 2022 @ 10:47:41 #100
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_204201732
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 10:37 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Goh, dit had niemand zien aankomen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')