Overmars heeft een flink jasje uit moeten doen. Stel je voor dat 'n voetballer die het goed doet bij Ajax door omstandigheden opeens terecht komt bij Antwerp. Da's een flinke stap terug. Onder normale omstandigheden was Overmars natuurlijk nooit haalbaar geweest voor Antwerp.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die hebben gewoon al hun scrupules overboord gezet om ze snel mogelijk een TD binnen te halen die het laatste decennium aantoonbaar succesvol werk heeft afgeleverd. En zo werkt dat in de voetbalwereld, de een zijn dood is de ander zijn brood. Ik denk overigens dat Overmars wel een jasje heeft moeten uitdoen, want ik denk niet dat hij in Antwerpen kan verdienen wat hij bij Ajax verdiende, en ook zal hij het met een minder budget moeten doen om spelers aan te trekken en zal hij dus in een andere vijver moeten vissen.
Maar ook in Belgie zijn er kritiekvolle noten te horen geweest, een reporter vroeg zich af of het allemaal niet een beetje te vroeg is, het ligt allemaal nog vers in het geheugen. Bovendien heeft Overmars niet eens een fatsoenlijke poging tot boetedoening gedaan, het enige wat je uit die hoek te horen kreeg was 'ik wist niet dat mijn gedrag grensoverschrijdend was' (Rutte had het niet beter kunnen doen), en 'ik hoop dat men mij en mijn familie rust gunt en mijn priveleven respecteert'.
Jeetje. En daar ben je helemaal zelf achter gekomen ! ?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 15:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat mag je vinden. Bij Antwerp denken ze daar blijkbaar anders over.
Het onderzoek naar hem is nog niet eens afgerond.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
En groot gelijk hebben ze. Die man heeft zijn straf meer dan gehad en veel is er niet gebeurd.
Waar je aan voorbij gaat is dat veel mannen de klachten van vrouwen maar gezeur vinden en daar het liefst zo weinig mogelijk mee doen. Marc Overmars is een goede directeur die een club veel geld op kan leveren en dat weegt zwaarder dan 'gezeur'. Voetballiefhebbers willen gewoon dat hun club wint en ook dat weegt zwaarder dan 'gezeur'. Maar dat kunnen ze niet hardop zeggen en daarom wordt er wat gebrabbeld over 'een tweede kans krijgen' terwijl het niet eens duidelijk is wat de klachten precies waren omdat het onderzoek van Ajax nog loopt.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 12:16 schreef theunderdog het volgende:
Neemt overigens niet weg dat ik deze beslissing buitengewoon ongepast vind. Ook het argument: 'iemand moet een tweede kans krijgen' begrijp ik niet helemaal. Natuurlijk moet iemand weer aan de slag, maar dat hoeft toch niet in een leidende functie? iemand die jarenlang seksueel getinte, stalkerige appjes naar vrouwelijke medewerkers heeft gestuurd moet je volgens mij niet meer in zo'n rol willen hebben.
Marc kan toch ook gewoon de plee's schoonmaken? of kroketten frituren?
Dit blijf ik zo bizar ongeloofwaardig vinden. Hoe kan iemand niet snappen dat foto's van je lul sturen naar je werknemers ongepast is?! (Nog los van andere dingen die hij al dan niet gedaan heeft)quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:05 schreef Hathor het volgende:
het enige wat je uit die hoek te horen kreeg was 'ik wist niet dat mijn gedrag grensoverschrijdend was'
Mwau, dat weet ik niet. Er is immers juist weinig irritanter dan constant hier vragen over krijgen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 08:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waar je aan voorbij gaat is dat veel mannen de klachten van vrouwen maar gezeur vinden en daar het liefst zo weinig mogelijk mee doen. Marc Overmars is een goede directeur die een club veel geld op kan leveren en dat weegt zwaarder dan 'gezeur'. Voetballiefhebbers willen gewoon dat hun club wint en ook dat weegt zwaarder dan 'gezeur'. Maar dat kunnen ze niet hardop zeggen en daarom wordt er wat gebrabbeld over 'een tweede kans krijgen' terwijl het niet eens duidelijk is wat de klachten precies waren omdat het onderzoek van Ajax nog loopt.
Opportunisme. Ze spraken niet voor niets al twee weken na z'n ontslag met hem.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau, dat weet ik niet. Er is immers juist weinig irritanter dan constant hier vragen over krijgen.
Er zijn wel meer goede technisch directeuren. Begrijp totaal niet waarom ze voor iemand hebben gekozen die zich niet fatsoenlijk weet te gedragen tegenover vrouwen.
Ik weet het niet. Ik houd het erop dat het een blunder is. En dat ze hier dan ook nog wel terug op gaan komen (lees: Marc toch maar bedanken). Althans, als de journalisten een beetje volhouden.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Opportunisme. Ze spraken niet voor niets al twee weken na z'n ontslag met hem.
Daar lijkt het niet op. Misschien verandert dat als de uitkomsten van het onderzoek er zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:30 schreef theunderdog het volgende:
En dat ze hier dan ook nog wel terug op gaan komen (lees: Marc toch maar bedanken). Althans, als de journalisten een beetje volhouden.
Maar het hele punt van dit gebeuren was nu juist toch dat we 'het onderzoek' niet hoeven af te wachten, omdat Marc zelf had toegegeven zich te hebben misdragen?quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar lijkt het niet op. Misschien verandert dat als de uitkomsten van het onderzoek er zijn.
Wat heeft hij dan precies toegegeven? Als ik zijn verklaring bekijk, dan lees ik vage claims over "mijn gedrag", "hoe dit op anderen is overgekomen", " grenzen heb overschreden". Later kwamen er berichten waarin werd gesproken over dickpics en stalkingachtig gedrag, maar op die beschuldigingen wilde Overmars niet reageren.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar het hele punt van dit gebeuren was nu juist toch dat we 'het onderzoek' niet hoeven af te wachten, omdat Marc zelf had toegegeven zich te hebben misdragen?
Ik heb de volledige persconferentie gekeken van FC Antwerp en hij straalde in niets uit even door het stof te willen. Slecht!quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat heeft hij dan precies toegegeven? Als ik zijn verklaring bekijk, dan lees ik vage claims over "mijn gedrag", "hoe dit op anderen is overgekomen", " grenzen heb overschreden". Later kwamen er berichten waarin werd gesproken over dickpics en stalkingachtig gedrag, maar op die beschuldigingen wilde Overmars niet reageren.
Z'n nieuwe werkgever heeft goed met hem gesproken. Alsof het verstandig is om iemand die verdacht wordt van wangedrag op z'n woord te geloven. Beter is het af te wachten welke klachten er allemaal zijn. Dan kun je ook beoordelen of het te vroeg is voor een tweede kans en welke waarborgen nodig zijn om toekomstig wangedrag te voorkomen.
Er zijn specifieke klachten - je stapt op - en je stelt je diep te schamen voor je gedrag. Dat is toch toegeven?quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat heeft hij dan precies toegegeven? Als ik zijn verklaring bekijk, dan lees ik vage claims over "mijn gedrag", "hoe dit op anderen is overgekomen", " grenzen heb overschreden". Later kwamen er berichten waarin werd gesproken over dickpics en stalkingachtig gedrag, maar op die beschuldigingen wilde Overmars niet reageren.
Z'n nieuwe werkgever heeft goed met hem gesproken. Alsof het verstandig is om iemand die verdacht wordt van wangedrag op z'n woord te geloven. Beter is het af te wachten welke klachten er allemaal zijn. Dan kun je ook beoordelen of het te vroeg is voor een tweede kans en welke waarborgen nodig zijn om toekomstig wangedrag te voorkomen.
Hoe kun je iets toegeven wat nog niet volledig bekend is? Eerst was er een vage verklaring van beide kanten en een soort van mea culpa van Overmars, daarna kwamen de specifiekere klachten naar buiten waar Overmars niet op wilde reageren. Dat is iets anders dan toegeven.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zijn specifieke klachten - je stapt op - en je stelt je diep te schamen voor je gedrag. Dat is toch toegeven?
De klachten waren seksueel getinte appjes, tot stalkerig gedrag. Marc is opgestapt, ajax zei al jaren te weten van deze geruchten.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe kun je iets toegeven wat nog niet volledig bekend is? Eerst was er een vage verklaring van beide kanten en een soort van mea culpa van Overmars, daarna kwamen de specifiekere klachten naar buiten waar Overmars niet op wilde reageren. Dat is iets anders dan toegeven.
Bij mijn weten was het overigens de pers (het Parool) dat de specifiekere klachten naar buiten bracht. Ajax en Overmars wilden daar niet op reageren.
Volgens de pers. Heb je een verklaring van Ajax hierover?quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De klachten waren seksueel getinte appjes, tot stalkerig gedrag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |