abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 maart 2022 @ 14:31:56 #1
416809 zeurtvaak
Niks lullen over mijn naam!!
pi_204168709
Hallo!

Ik wil met scripts leren en werken. Ik heb een script gevonden op github zoals https://github.com/stremio/stremio-shell en ik wil de script gaan bijwerken en zodat ik het live ook kan zien of ik het goed bewerk.

Beter gezegd. Ik zou graag een tool programmaatje willen maken.

Bijvoorbeeld een eigen F1 viewer. Waar je 4 beelden in een programma ziet
https://github.com/search?q=f1+viewer

Welke programma is goed?

Ik dacht aan visual code studio

Thanks

jeff

[ Bericht 9% gewijzigd door zeurtvaak op 21-03-2022 14:39:59 ]
CPU: Intel Core i7-6700K
Motherboard: ASUS Z170-A socket 1151
Video Card: EVGA GeForce GTX 770 Superclocked ACX Cooling
Monitor: LG 34UM67 60Hz 34.0" Monitor
  maandag 21 maart 2022 @ 14:36:08 #2
416809 zeurtvaak
Niks lullen over mijn naam!!
pi_204168769
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:31 schreef zeurtvaak het volgende:
Hallo!

Ik wil met scripts leren en werken. Ik heb een script gevonden op github zoals https://github.com/stremio/stremio-shell en ik wil de script gaan bijwerken en zodat ik het live ook kan zien of ik het goed bewerk.

Beter gezegd. Ik zou graag een tool programmaatje willen maken.

Bijvoorbeeld een eigen F1 viewer. Waar je 4 beelden in een programma ziet
https://github.com/SoMuchForSubtlety/f1viewer

Welke programma is goed?

Ik dacht aan visual code studio

Thanks

jeff
CPU: Intel Core i7-6700K
Motherboard: ASUS Z170-A socket 1151
Video Card: EVGA GeForce GTX 770 Superclocked ACX Cooling
Monitor: LG 34UM67 60Hz 34.0" Monitor
pi_204169617
Ik zou daar als ik jou was niet aan beginnen.
pi_204175983
Dan moet je eerst eens uitvogelen in welke taal het script is geschreven en dan zoek je daar de editor/debugger voor.

Met de editor maak je het script, met de debugger controleer je het op fouten. Worden er geen fouten gevonden installeer je het in de hardware en kijk je of het werkt... Dan kun je nog fouten gemaakt hebben waarmee het niet correct werkt maar die de debugger niet als fout aanmerkt. Dan is de cmd correct maar je hardware ziet het niet om welke reden dan ook.

Afhankelijk van wat je schrijft kun je het in verschillende talen doen die via verschillende modules communiceren, bv wanneer het programma een interface nodig heeft om opdrachten te geven.

Spring niet meteen in het diepe maar begin onder aan de ladder met simpele scripts en programma's. Bv. begin met Visual Basic Scripting en laat daarmee je PC opdrachten uitvoeren. Zoals bv geef me een lijst in Notepad van de inhoud van een map met sub mappen. Alhoewel VBS is sterk verouderd het heeft nog steeds een vergelijkbare structuur. Je kunt dit ook met Power Shell doen dat is wat moderner. Het is maar om inzicht te krijgen hoe die scripts zijn opgebouwd en werken met If, Else, Then, GoTo, Var, etc. etc.

Of verdiep je een beetje in EXCEL, ook daar kun je mee programmeren.

Dan heb je voorlopig geen externe hardware nodig om script te leren...

Of begin eens met Arduino of ATMEL chips te programmeren. Daarover vind je ook veel op Github. Dit werkt met LUA scripts wat bv, al sterk op VBS lijkt en snap je VBS dan snap je LUA ook wel. Met Arduino IDE heb je een gratis LUA editor en Debugger met veel voorbeelden. Arduino modules zijn redelijk goedkoop en zeer veelzijdig. Je kunt het zo gek niet verzinnen of het is al eens gemaakt en staat beslist al op Github klaar om te gebruiken en heeft misschien maar kleine aanpassingen nodig om naar je eigen behoeven te laten werken.

Bij TinkerCad vind je eventueel een gratis online Arduino Emulator met Editor en Debugger. Daarmee kun je kleine virtuele elektronische circuits bouwen met Arduino of ATMEL micro controllers. Ook zijn er zat Arduino community's online te vinden waar je vragen kunt stellen of inspiraties kunt op doen.

Zoals ik al aangaf, je kunt het zo gek niet bedenken je bent maar zelden uniek en zowat alles wat je maar kunt bedenken is al eens bij benadering gemaakt of zelfs al vele malen beter dan je zelf in gedachte had. ^O^

Wil je jou geposte link eventueel op WIndows toepassen en je deze onderweg niet gezien hebt.
https://github.com/Stremio/stremio-shell/blob/master/WINDOWS.md
Geeft er blijk van dat je te snel naar de top van de ladder bent geklommen en het diepe in wilt springen.
Wil je het ergens anders toepassen staat alles wat je nodig hebt onder het kopje README.md Build

[ Bericht 1% gewijzigd door Watuntrik op 22-03-2022 06:07:55 ]
pi_204226673
Ibnstalleer een Linux distributie en leer bash scripting.

De wereld van mogelijkheden wordt dan in ene eindeloos.
  zaterdag 26 maart 2022 @ 13:43:44 #6
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_204226823
Vscode is een prima editor voor de meeste gangbare programmeertalen, wat je verder in feite beschrijft is dat je wil leren programmeren...

Ik zou zeggen kijk eens naar een python tutorial oid, en of je het wat vindt.

Dat gezegd hebbende, de meeste mensen beginnen met een hello world programma niet met een f1 viewer.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')