abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 maart 2022 @ 15:01:44 #1
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204152776
De Klassieker

Er was al een topic over de ‘topper’ Ajax-Feyenoord, maar daar heb ik nog nooit van gehoord, dus ik dacht: ik maak een topic aan over de Klassieker. Want ondanks het eenzijdige verleden qua resultaat blijft het qua historie, rivaliteit en supporters een topwedstrijd. Voor het eerst sinds 2019 spelen we de Klassieker weer met supporters, overigens. Ook toen werd er in de Arena gespeeld, Ajax won toen met 4-0 en Jaap Stam was toen (voor de laatste keer) de trainer van Feyenoord. Berghuis was toen nog een speler van Feyenoord. Feyenoord stond 11e. Promes was een voetballer bij Ajax. Je leest het al, veel is veranderd sindsdien.

Ajax overklaste PSV in de Arena met 5-0, maar voelt nog steeds diens hete adem in de nek

Ajax

De thuisclub. Momenteel zullen de ogen meer gericht zijn op de kraker tegen Benfica vanavond, maar de wedstrijd tegen Feyenoord is ontzettend belangrijk. Ondanks dat PSV in de onderlinge duels tegen Ajax (en Feyenoord) steeds duidelijk tekort komt, pakken ze tegen de clubs onder de top 4 gewoonweg een stukkie meer punten dan Ajax. Dat vat ook het grote probleem samen bij Ajax, ze wisselen ontzettend dominante optredens af met veel wedstrijden waarin het niet zo lukt. 5-0 tegen PSV, 4-0 tegen Dortmund, 1-5 tegen Sporting, maar ook vijf verliespunten oplopen tegen de Eagles, het is niet zo consistent als eerdere jaren. Dat betekent dat de kampioensstrijd met PSV nog absoluut niet beslist is. Drie punten tegen Feyenoord zijn cruciaal, en zeker omdat het Amsterdamse publiek niet geheel tevreden zal zijn hoeveel meer tegendoelpunten het de laatste weken plots krijgt tegenover eerder dit jaar, zal de druk er vol op zitten. Gelukkig voor Ajax lijkt dat tegen Feyenoord nooit zo’n probleem te vormen.

Feyenoord won in 2005 in Amsterdam voor het laatst. Is dit weer het moment?

Feyenoord

Langzamerhand beginnen de eerste echte scheuren te ontstaan in de tot dusver zo geprezen ploeg van Slot. Waar de aanvallende instelling voor een hoop frisheid en blijheid zorgde aan Rotterdamse kant, wordt er inmiddels enorm geërgerd dat de vaak dominante optredens van Feyenoord niet leiden tot kansen, doelpunten en vaak ook overwinningen. Zeker tegen de subtop laat Feyenoord het vaak liggen, waardoor de aansluiting met PSV en Ajax verloren is geraakt en zelfs AZ en Twente weer een beetje in de buurt komen. Feyenoord zal dolgraag makkelijk derde willen worden en Europa League gaan spelen, maar veel jongens vinden niet meer hun vorm van de eerste seizoenshelft. Kökcü is geschorst, wat Slot ook nog een probleem op het middenveld geeft. Speelt Toornstra, of Hendrix? En wie staat er op rechtsbuiten, waar Nelson, Alireza én Toornstra het de laatste tijd laten afweten, is nieuwe aankoop Walemark er al klaar voor? Slot zal met een antwoord moeten komen, want net als Ajax heeft Feyenoord een aantal moeizame Eredivisie wedstrijden achter de rug en het tij dient gekeerd te worden.

Ajax haar beste speler verloor de laatste vijf Klassiekers in de Arena

Onderling

Wat er ook gebeurt, Ajax wint bijna altijd thuis van Feyenoord. Soms met een dominant optreden, soms laat Feyenoord het totaal liggen, en soms spelen beide ploegen niet goed maar ook dan trekt Ajax aan het langste eind. Dat laatste zagen we in de klassieker in december, waarin Ajax en Feyenoord elkaars spel totaal ontregelden maar zelf ook niks wisten te creëren. Een eigen goal van Senesi en een debiele overtreding van Nelson in het strafschopgebied zorgden er voor dat Ajax 0-2 won. In de Arena is Ajax al bijna zeventien jaar ongeslagen tegen Feyenoord, toen wonnen zij met 1-2 door goals van Kuyt en Kalou. Zelfs de laatste goal in de Arena van Feyenoord is alweer vijf jaar terug, in april 2017 schoot Kramer per toeval een afstandsschot achter Onana om het 2-1 te maken. Sindsdien werd het 2-0, 3-0, 4-0 en 1-0. Daar zat een 4-0 tussen toen Stam doodleuk met vier aanvallers begon en Ajax met Feyenoord speelde, maar ook een 1-0 waarbij Feyenoord een langere tijd zelfs het betere van het spel had en zich verzuimde te belonen. Om nog een beetje hoop aan de Feyenoorders te geven: Slot heeft zijn enige bezoek als hoofdtrainer aan de Arena winnend afgesloten met een dikverdiende 0-2 zege voor AZ. Wie weet flikt ie het wel weer.

De verwachting

Ondanks dat beide ploegen niet hun beste vorm laten zien en er misschien wel wat kansen liggen voor Feyenoord, rekenen we toch allemaal wel op een zege voor Ajax. Daar lopen, met name in de voorhoede, gewoon de betere spelers en de resultaten uit het verleden spreken voor zich. Maar makkelijk zal het waarschijnlijk niet gaan. De laatste paar keer creëerden beide ploegen gewoon erg weinig tegen elkaar, wat saaie wedstrijden oplevert waarbij bijna alle goals komen uit strafschoppen of eigen doelpunten. Uiteindelijk zal Feyenoord wel weer beter zijn, door domme fouten verliezen en dan post er één of andere ziedende mongool iets in deze trant:

quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:49 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ajax is echt achterlijk slecht. Verschil is nu zes punten maar we kunnen daar sowieso boven eindigen.
Zoals gewoonlijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 20 maart 2022 @ 15:01:50 #2
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204152780
quote:
6s.gif Op zondag 20 maart 2022 15:00 schreef Zorro het volgende:
Drie uur, de F1 voorbeschouwing begint, dus moet dit minder belangrijke gebeuren plaatsmaken.
Ik lees straks de uitslag wel.
quote:
Het is gewoon dramatisch saai en passieloos. En ook nog amateuristisch van die twee meisjes. Alsof ik weer verplicht naar de spreekbeurt in groep 8 van mijn 12 jarige klasgenootje moet kijken, het is echt afschuwelijk. De analisten zijn prima voor een kleine doelgroep, (die meisjes zijn écht te zwak) maar de massa wil dit absoluut niet, die willen gezelligheid en grapjes en oranje Max passie. Ik werk de hele week en heb dan al genoeg stress en gezeik, dan verheug ik me op een gezellig F1 weekend en vervolgens krijg ik deze extreem saaie bagger voorgeschoteld waar ze op een begravenis jaloers op zouden zijn. Ze ontnemen me met deze jaren ‘50 televisie gewoon een ontspannen gezellig en leuk F1 weekend en dat frustreert me echt enorm moet ik eerlijk bekennen, want hier keek ik afgelopen jaren echt enorm naar uit iedere werkweek.
Ik voel me persoonlijk genaaid door een of andere exorbitant rijke Scandinavier die even bedacht dat het een goed idee was de TV ervaring van 2 miljoen Nederlanders aan te passen. Het is pure dictatuur, er zouden altijd minstens twee opties voor mensen moeten zijn, je kunt mensen dit sowieso niet ontnemen achter een enorm hoge betaalmuur trouwens. Maar wees dan in elk geval oprecht naar de oude kijkers toe.
quote:
Dat ViaPlay is echt zo ongelofelijk dramatisch slecht, al mijn plezier is gewoon keihard weggenomen. De dagen van voorpret naar een nieuw F1 weekend, de frustratie van de onderbroekenlol van Kampheus en Doornbos..de hele gezellige sfeer het is allemaal gewoon WEG. ViaPlay heeft het gewoon gruwelijk verkracht, en dan zeg ik het nog netjes.
Ik had via Ziggo de eerste maand 4.99 om te testen maar was er vrijdag al meteen he le maal klaar mee. F1 TV kijkt lekker maar is allemaal in het Engels en toch wat afstandelijker, en die gezellige cafe sfeer van Ziggo is er niet net als het oranje sfeertje in de studio rondom Max zn prestaties. Ik wilde gewoon even KLAGEN dat me dat allemaal door een stel complete debielen uit Noord Europa is ontnomen, zonet nog voorzichtig met het hoofd boven de WC pot die voorbeschouwing gekeken op ViaPlay, maar ik was er LETTERLIJK na 30 seconden al klaar mee. Die vrouw kan gewoon totaal niet presenteren, “en nu zien we Alonso! “En nu zien we fans van Sainz” en nu zien we dat het zonnig weer is in Bahrein!!! Arghhhhh ik moet er alweer van kotsen.
Bah, heb me vaak geirriteerd aan Ziggo maar man man man wat mis ik ze zeg. Gelukkig nog wel savonds een terugblik, maar die voorpret van de voorbeschouwingen en directe nabeschouwingen zijn voorlopig een hele tijd verneukt.:(

Iedereen die twijfelt over dat ViaPlay: niet doen. Je krijgt net als ik spijt, maar gelukkig heeft het mij maar 4.99 gekost voor 1 maand.
  Redactie Sport zondag 20 maart 2022 @ 15:02:09 #3
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204152786
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 15:01 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
mnsen die naar een voorbeschouwing van de f1 gaan kijken _O- :W
Nu de GOAT er geen reet meer van kan lijkt het me inderdaad overbodig om het over F1 te hebben.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  FOK!fotograaf zondag 20 maart 2022 @ 15:02:10 #4
842 Zorro
Z
pi_204152787
quote:
2s.gif Op zondag 20 maart 2022 15:00 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Die is om 14:30 al begonnen
Op dat bagger Viaplee zeker?
F1TV *O*
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zondag 20 maart 2022 @ 15:02:14 #5
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204152788
Als je Gravenberch zo bezig ziet is het trouwens wel lachwekkond dat niet hij maar Clasie voor Oranje is geselecteerd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 20 maart 2022 @ 15:02:21 #6
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204152789
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 15:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Een voorbeschouwing verkiezen boven live sport :')
Zit Amber er? Dat verkies ik boven deze worstenparade.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_204152790
Vrije trappen vanaf die plek gaan er regelmatig in bij Ajax dacht ik....
  Redactie Sport zondag 20 maart 2022 @ 15:02:40 #8
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204152794
Hahahahaha
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator zondag 20 maart 2022 @ 15:02:45 #9
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_204152796
quote:
6s.gif Op zondag 20 maart 2022 15:02 schreef Zorro het volgende:

[..]
Op dat bagger Viaplee zeker?
F1TV *O*
Ja
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 20 maart 2022 @ 15:02:50 #10
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_204152801
:')
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_204152803
JJJAAAAAAA
  Moderator zondag 20 maart 2022 @ 15:02:54 #12
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_204152805
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_204152806
Hahahahhaha
pi_204152807
Man man man man man
pi_204152810
Man man man....

Goed afgemaakt wel.
  Moderator zondag 20 maart 2022 @ 15:02:58 #16
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_204152811
Topshow
What can change the nature of a man?
  Forum Admin zondag 20 maart 2022 @ 15:02:59 #17
35723 crew  GGMM
pi_204152814
1-2

Godverdomme zeg :')
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_204152818
Zo onverwacht *O*
pi_204152822
TILED
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_204152825
TILLED
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_204152828
WHAHAHAHAHAHAHA

COMMENTATOR GAAT NU HELEMAAL JANKEN

VUILE KLOOTZAK DIE LUL
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  FOK!fotograaf zondag 20 maart 2022 @ 15:03:15 #22
842 Zorro
Z
pi_204152830
Nou vooruit, dan zap ik nog even hiernaaar toe voor wat leedvermaak
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_204152834
jajaja 1-2
  Moderator zondag 20 maart 2022 @ 15:03:21 #24
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_204152836
Laten we door deze goal wel niet vergeten dat F1 geen sport is.
What can change the nature of a man?
  zondag 20 maart 2022 @ 15:03:22 #25
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204152837
12e man van Feyenoord slaat toe!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')