abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204150706
Binnenkort is mijn vader jarig en ik wil een leuk sigaren pakket (sigaar/sigaren, snijder etc.) voor hem kopen. Ik ben zelf geen roker dus heb totaal geen idee wat een beetje goed is. Budget dus ook geen idee, dus iets van +-100¤ voor goede sigaren?

Tips, aanbevelingen etc. zijn welkom :)
pi_204150717
zou eerder investeren in een cursus om te stoppen
pi_204150730
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 12:48 schreef Jahr00n het volgende:
zou eerder investeren in een cursus om te stoppen
Hij moet ook afvallen, gaat allebei niet gebeuren tenzij er iets ingrijpends gebeurt.
pi_204150782
quote:
10s.gif Op zondag 20 maart 2022 12:49 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Hij moet ook afvallen, gaat allebei niet gebeuren tenzij er iets ingrijpends gebeurt.
klinkt alsof je beter een training doorzettingsvermogen kan regelen
hardcoholic
pi_204150792
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 12:54 schreef Ferdii het volgende:

[..]
klinkt alsof je beter een training doorzettingsvermogen kan regelen
Ja ik ga een vent van bijna 60 trainen.

Ontopic graag.
pi_204150804
quote:
10s.gif Op zondag 20 maart 2022 12:54 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Ja ik ga een vent van bijna 60 trainen.

Ontopic graag.
Nee niet trainen, maar een cursus regelen B:)B
hardcoholic
pi_204150939
Balmoral is altijd wel prima, dus als je het niet weet kan je die geven. Daarnaast moet je ook even nagaan hoe lang hij wil roken, wil hij 10 minuutjes roken geef je een andere sigaar dan wanneer hij een half uur wil roken.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_204150968
Ga naar een tabakszaak en vraag wat ze zoal hebben.

Ondanks dat roken duur is is 100 euro voor sigaren wel heel veel geld.

Ik haal 2x per jaar vanille sigaren bij de tabakszaak. Maar ik ben geen kenner. Meestal krijg ik ook een merk mee dat ik niet ken maar ik vind de vanillesmaak lekker. Het zijn wel van die hele dunne "vrouwen"sigaren. Die dikke sigaren kan ik echt niet roken.
  Spellchecker zondag 20 maart 2022 @ 13:14:20 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204151021
quote:
10s.gif Op zondag 20 maart 2022 12:49 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Iets ingrijpends? Geef jullie samen een sportschoolabonnement cadeau ^O^
pi_204151031
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 12:55 schreef Ferdii het volgende:

[..]
Nee niet trainen, maar een cursus regelen B:)B
Moeten ze er ook nog naartoe willen.
Je mag ze niet dwingen.
Werkt ook niet en zelf averechts. Iets met een kont en een krib en hakken en zand.
Sommige mensen willen gewoon roken. Het is een deel van hun identiteit.
Dan krijg je het nooit gewonnen.
Geloof me, ik had er zoeen.
pi_204151054
Ik vind trouwens de opmerkingen om te stoppen met roken onnodig en offtopic.
pi_204151236
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2022 13:14 schreef maily het volgende:

[..]
Iets ingrijpends? Geef jullie samen een sportschoolabonnement cadeau ^O^
Iets ingrijpends?
Komt ie.

Mijn vader had zwaar COPD. Zuurstofconcentrator en al.
Dat was nadat het hem al eens bijna fataal was geworden.
2 maanden in het ziekenhuis, waarbij hij amper van de afdeling kon lopen, waardoor hij niet kon roken, want dat moest buiten.

1 maand weg in een revalidatiecentrum, waar wij weigerden shag voor hem mee te nemen.
Hij lag nog net niet op de grond te trappelen en met zijn vuisten op de grond te slaan.

Ondertussen was hij op een andere patiënt zo aan het inpraten geweest, dat die zijn familie shag voor hem liet meenemen.

Eenmaal thuis, zat hij rustig 3 pakjes Zware Van Nelle per week weg te paffen, met een zuurstofbril in zijn neus.
  zondag 20 maart 2022 @ 13:35:04 #13
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_204151287
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 13:31 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Iets ingrijpends?
Komt ie.

2 maanden in het ziekenhuis, waarbij hij amper van de afdeling kon lopen, waardoor hij niet kon roken, want dat moest buiten.

1 maand weg in een revalidatiecentrum, waar wij weigerden shag voor hem mee te nemen.
Hij lag nog net niet op de grond te trappelen en met zijn vuisten op de grond te slaan.

Ondertussen was hij op een andere patiënt zo aan het inpraten geweest, dat die zijn familie shag voor hem liet meenemen.

Eenmaal thuis, zat hij rustig 3 pakjes Zware Van Nelle per week weg te paffen, met een zuurstofbril in zijn neus.
Achja, zo heeft iedereen wel verhalen, mijn opa rookte vanaf de tweede wereld oorlog vanaf zijn twaalfde tot zijn overlijden toen ie 86 was, afgezien van het hoestje ging het die man prima af.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_204151295
quote:

[..]
Iets ingrijpends?
Komt ie.

Heel triest.

Bij mijn opa was zijn rechterbeen afgezet door roken. Uiteindelijk overleden door longkanker. Mijn tante is 6 jaar geleden ook overleden door longkanker. Ook familie door leverkanker. Eigenlijk allemaal kanker. Komt veel voor in de familie.

Maar daar gaat het topic niet over.
pi_204151355
quote:

[..]
Iets ingrijpends?
Komt ie.

Jammer dat dit soort gasten niet de ziekenhuis/revalidatie rekening opgestuurd krijgen vanuit de zorgverzekering :N

ik snap werkelijk waar niet waarom deze figuren kostbare zorgtiijd innemen van welwillende patienten
hardcoholic
pi_204151394
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 13:39 schreef Ferdii het volgende:

[..]
Jammer dat dit soort gasten niet de ziekenhuis/revalidatie rekening opgestuurd krijgen vanuit de zorgverzekering :N

ik snap werkelijk waar niet waarom deze figuren kostbare zorgtiijd innemen van welwillende patienten
Die mensen betalen al extra solidairiteitsbelasting via de niet malse accijnzen.
pi_204151403
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 13:39 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Daar is juist zo'n verzekering voor, hè.
Dat je niet voor het leven falliet bent, als je ineens wat gaat mankeren.
pi_204151406
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 13:17 schreef stefanie1988x32vw het volgende:
Ik vind trouwens de opmerkingen om te stoppen met roken onnodig en offtopic.
Genoteerd
pi_204151425
Maar goed @TS ons aller Johan Derksen rookt volgens mij Olifant. Doe je voordeel met deze informatie
pi_204151436
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 13:44 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Daar is juist zo'n verzekering voor, hè.
Dat je niet voor het leven falliet bent, als je ineens wat gaat mankeren.
mwa, als je met je auto bewust tegen iemand aanramt mag je ook zelf betalen.

als je bewust je gezondheid ernstig in gevaar brengt niet
hardcoholic
pi_204151450
Ik zou dat niet doen omdat bij sigaren persoonlijke smaak heel erg telt. Dan zit je straks met 100 euro aan sigaren die je vader niet lekker vindt.
Mensen hebben ook de gewoonte om maar lukraak flessen wijn te geven of bierpakketten. Die staan dan in de kast nog ouder te worden, zoals bij mij. Is alleen erg vervelend. Zo'n sigarenboer heeft vast wel cadeaubonnen. Daar maak je zo'n man veel gelukkiger mee. Kan hij zelf gaan holladieen bij de sigarenman.
  Spellchecker zondag 20 maart 2022 @ 13:56:12 #22
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204151542
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 13:09 schreef stefanie1988x32vw het volgende:

Ik haal 2x per jaar vanille sigaren bij de tabakszaak. Maar ik ben geen kenner. Meestal krijg ik ook een merk mee dat ik niet ken maar ik vind de vanillesmaak lekker. Het zijn wel van die hele dunne "vrouwen"sigaren. Die dikke sigaren kan ik echt niet roken.
Zie mij dunne vanille sigaren roken-reactie.
  zondag 20 maart 2022 @ 14:16:47 #23
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_204151868
Ga naar een goede sigarenzaak zoals bijvoorbeeld Van Werven in Apeldoorn of De Oude Tijd in Utrecht. Zo zijn er wel meer.

Het meeste Cubaanse spul kan je overslaan. Vaak te duur voor de kwaliteit. Dominicaans en sigaren uit Nicaragua doen het momenteel lekker.

Persoonlijke aanrader: Arturo Fuente, altijd goed.
The more debt, the better
pi_204152180
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 13:09 schreef stefanie1988x32vw het volgende:

Dacht misschien met alle accessoires etc. die misschien nodig zijn (schaartje enz) ga je misschien snel naar de 100¤ maar goed, kijk nog wel even :P
pi_204152194
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2022 13:48 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik zou dat niet doen omdat bij sigaren persoonlijke smaak heel erg telt. Dan zit je straks met 100 euro aan sigaren die je vader niet lekker vindt.
Mensen hebben ook de gewoonte om maar lukraak flessen wijn te geven of bierpakketten. Die staan dan in de kast nog ouder te worden, zoals bij mij. Is alleen erg vervelend. Zo'n sigarenboer heeft vast wel cadeaubonnen. Daar maak je zo'n man veel gelukkiger mee. Kan hij zelf gaan holladieen bij de sigarenman.
Had gehoopt dat ze allemaal een beetje zelfde smaakte maar verschil zat in algemene kwaliteit :@ Ik zal nog wel even kijken
pi_204152200
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 14:16 schreef flyguy het volgende:
Ga naar een goede sigarenzaak zoals bijvoorbeeld Van Werven in Apeldoorn of De Oude Tijd in Utrecht. Zo zijn er wel meer.

Het meeste Cubaanse spul kan je overslaan. Vaak te duur voor de kwaliteit. Dominicaans en sigaren uit Nicaragua doen het momenteel lekker.

Persoonlijke aanrader: Arturo Fuente, altijd goed.
Thanks, genoteerd, zal we leven kijken :)
pi_204153562
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 14:36 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Had gehoopt dat ze allemaal een beetje zelfde smaakte maar verschil zat in algemene kwaliteit :@ Ik zal nog wel even kijken
Brood is ook alleen maar bloem, water en gist.
Hoeveel smaken brood zijn er?
Het is maar net hoe je de grondstoffen verwerkt.
pi_204154595
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 15:38 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Brood is ook alleen maar bloem, water en gist.
Hoeveel smaken brood zijn er?
Het is maar net hoe je de grondstoffen verwerkt.
Brood kent ook vele soorten. Smaken, grondstoffen, kwaliteit. Er is zoveel keus!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_204154745
quote:
99s.gif Op zondag 20 maart 2022 16:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Brood kent ook vele soorten. Smaken, grondstoffen, kwaliteit. Er is zoveel keus!
Die bedoel ik
pi_204155178
Ff inlichtingen bij een vriend aan het inwinnen.

So far:

Stap een gerenommeerde sigarenzaak binnen en laat je daar adviseren door de verkoper.
Rookt je vader al sigaren? Welke merken? Hoe vaak? Op welk moment van de dag? Hoe veel tijd heeft hij om een sigaar te roken (brandtijd gaat van 5 minuten tot een uur voor de grote zware joekels), etc. etc.

Cubaans en Dominicaans zijn altijd goede keuzes, maar dat kan de persoon in de tabakszaak ook vertellen. Als er geen luxe sigarenzaak in de beurt zit, zoek naar een tabakszaak waar ze een aparte sigaren humidor (airco kast) hebben en niet alleen maar blikjes en doosjes achter de balie.

Goede zaken:
Rotterdam: Van Dalen en Het Pijpenhuis
Den Haag: La Casa Del Habano en Hamilton
Amsterdam: Hajenius
Maastricht: ook Van Dalen en Casa del Habano
pi_204162977
Davidoff sigaren voor de echte liefhebber.
pi_204165859
Sigaren uit nicaragua zijn ook zeker het proberen waard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')