abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204149789
In ons nieuwbouwhuis hebben we bijna 2 jaar geleden een Moduleo PVC vloer laten leggen, echter zit deze inmiddels helemaal vol met vegen en strepen. Het lijken rubberenvegen, echter zijn ze niet te verwijderen . We hebben zowel de leverancier als distributeur vorig jaar al laten kijken, helaas zonder succes, ze schuiven het af op gebruiksschade.

https://imgur.com/a/mXlWlg8

De strepen zijn door het lichtinval en de kijkhoek zeer zichtbaar.

Het vervelende is dat ik ook geen idee heb waar deze strepen vandaan komen, we hebben de speelgoedauto's met rubberen wielen, de stofzuiger en allerlei andere zaken al vervangen om uit te sluiten.

Iemand nog een gouden tip om de strepen te maskeren?
  Spellchecker zondag 20 maart 2022 @ 11:52:07 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204149851
Strepen kunnen ook van schoenzolen komen ....
Als de kinderen kruipen en de neuzen van de schoenen schuiven over de vloer.

Gummen helpt niet? Wondersponsje ook niet?
pi_204150356
Lijkt op een beschadiging van de slijtlaag. Doe je denk ik niet zo veel aan.

Gum of wonderspons inderdaad proberen. Desnoods met drupje dreft.
  zondag 20 maart 2022 @ 13:23:34 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_204151129
Geen schoenen dragen in huis, anders blijf je dit krijgen.
disclaimer
pi_204151143
Binnen op sokken/ slippers lopen ipv schoenen.
pi_204151234
En al die beweringen dat het slijtvaster is dan laminaat ;(
pi_204151335
Waarmee maak je het schoon? Wij kregen speciale reiniger van de leverancier, volgens mij ook speciaal voor plakpvc.
pi_204151418
Ik gebruik James. Echt de beste die ik tot nu toe gehad hebt voor de pvc vloer.

In die link is de milde variant. Volgens mij hebben wij een sterkere.

https://www.homedesignsho(...)H7vvIrRoCMKcQAvD_BwE
pi_204151700
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 13:31 schreef zoz het volgende:
Dat heb ik nooit gehoord? :? Juist dat PVC sneller slijt.
pi_204153574
Zomaar een random tip. Probeer eens een klein plekje met een druppeltje olie. Babyolie of zonnebloem- of olijfolie.
pi_204155231
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 13:31 schreef zoz het volgende:
Je moet geen plastic op de vloer leggen :') en al helemaal niet voor zo'n prijs _O-
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_204156928
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2022 16:42 schreef halfway het volgende:

[..]
Je moet geen plastic op de vloer leggen :') en al helemaal niet voor zo'n prijs _O-
Ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben. Er wordt gerend en speelgoed gegooid door de kleuters. Pvc heeft het voordeel dat het contactgeluid super laag is. Plus het is ideaal met vloerverwarming en schoonmaken.
pi_204164994
Dat zal inderdaad van de schoenzolen zijn, bekend probleempje... De verklaring dat het er moeilijk of niet vanaf gaat is wrijvingshitte. :) De schoenzool is zachter kunststof dan de vloer, trek je die 2 met kracht over elkaar heen ontstaat wrijvingshitte hierdoor versmelt er een heel dun laagje van het zachtere materiaal in de harde toplaag van de vloer. (Polymerisatie) Krijg je alleen maar eraf met polijsten of schuren waar dan ook weer niet elke vloer geschikt voor is. Bv. heeft je vloer een reliëf, zoals een fake houtnerf wordt het al erg lastig. En dan zie je weer de vlekken waar je gepolijst hebt.

Resultaat is een blijvende streep... Heel fijn wanneer je dat met zwarte schoenen doet op wit kunststof. Zie je veel bij witte kunststof plinten en deuren waar met zwarte schoenzolen langs af wordt geveegd. Je ziet het ook wel eens in sporthallen en je hoort het daar vooral piepen. Bij vele mag je dus niet naar binnen met gympen met gekleurde schoenzolen, liefst alleen met zaalschoenen die geven niet af.

Daar waar het wel mag is de vloer bezaaid met strepen.

Afijn, onder de streep... :') Alles van kunststof wat je met kracht over de kunststof vloer trekt kan strepen achterlaten.

Afhankelijk van de kwaliteit kan PVC min of meer bestand zijn tegen hogere temperaturen.
https://wsvkunststoffen.nl/hard-pvc-polyvinylchloride/
Maar het houd altijd ergens op uiteraard. Wrijvingshitte kan (kortstondig) behoorlijk warm worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Watuntrik op 21-03-2022 08:27:54 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')