quote:
Dat kreeg ik ook niet in mijn eerste echte woning.
Ik woonde daar toen in een pand dat omgebouwd was van kantoorpand naar HAT eenheden, overigens netjes via een woningbouwvereniging dus geen schimmige verkameraar, we hadden daar gezamenlijk een industriėle water en elektra aansluiting/contract via de woningbouw. (Voordeligere tarieven.)
Terwijl iedereen eigen meter in de kast had hangen, hoefden we de standen niet elk jaar door te geven, het totaalbedrag van de afrekening werd gedeeld door het aantal woningen.
Het enige wat elk jaar werd opgenomen waren de metertjes van de centrale verwarming en daarmee kreeg je via een ingewikkelde formule elk jaar ook een poot uitgedraaid, terwijl het water/elektra gedeelte stabiel bleef steken op ongeveer hetzelfde bedrag. (Maar ja die prijzen waren toen wel stabiel en zeker voordelig, ik ben toen ook elektrisch gaan stoken met van die kacheltjes.)
Denk dat het in jouw geval toch op dat puntje 7.2 neer komt: En dan op "Of andere lasten" (Verder gelezen en dus waarschijnlijk niet, dan zal er een eindafrekening komen en worden verrekend met de voorshot van het elektra.)
Want waarom zou de woningbouw, of huisbaas, voor jouw energieverbruik en de gestegen kosten ervan moeten opdraaien?
Wat je wel kan vragen is om een eindafrekening, zo blijft het op zijn minst transparant.
[ Bericht 3% gewijzigd door PieterCornelis op 22-03-2022 14:17:50 ]