abonnement Unibet Coolblue
pi_204512335
Zijn er nog mensen op Motel Mozaique te vinden dit weekend?
pi_204716806
Wat een fijne dierentuin hebben we toch O+

Doordeweeks een paar uurtjes er naartoe en ik kan er weer tegenaan. Heerlijk die rust.

We hadden vanmorgen ook een bonus: de leeuwinnen zaten alle 4 nog in het binnenverblijf. Zo gaaf om ze zo van dichtbij te zien!
pi_204899959
Het was geweldig over de loopbrug _O_
Teringveel trappen om te lopen met een gebroken stuitje maar ik doe dit gewoon als een baas _O_

Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  donderdag 11 augustus 2022 @ 21:26:57 #29
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_205611931
Hoihoi, heeft iemand zin om zaterdag 20 mei met een groep vrienden of familie of z'n hont mee te doen met een soort escape room/ spel in de stad? Max 6 personen.

Ik heb een kaartje gekocht, maar kan niet want ga inmiddels naar Lowlands dat weekend.

quote:
It's almost time for you to play the world's first (and best) immersive outdoor Alice in Wonderland game in Rotterdam on the 20th August.

Below are all the details you'll need to access the game on the day and set off on your topsy-turvy adventure...

GAME DETAILS
Date: 20th August

Start Point: Within 200 metres of Stadhuis Rotterdam, Coolsingel 40

Start Time: Any time from 9am (you must finish by 5pm to be entered into prize draws). Some events will start from 8am, this will be shown on your game card.

Game Name: Alice in Wonderland

Game Type: Self-guided, just start the app, log in to the game and set off

Fancy Dress Theme: Alice in Wonderland
  Admin vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:33:17 #30
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_205616640
Je bedoelt augustus. ;)

Ik iig niet, want ik zit ook op Lowlands. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_205618176
quote:
99s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 21:26 schreef egeltje1985 het volgende:
Hoihoi, heeft iemand zin om zaterdag 20 mei met een groep vrienden of familie of z'n hont mee te doen met een soort escape room/ spel in de stad? Max 6 personen.

Ik heb een kaartje gekocht, maar kan niet want ga inmiddels naar Lowlands dat weekend.
[..]

Ik heb er zelf al een (en zat te twijfelen of ik eigenlijk wel zin heb).
Sanity is (not) statistical
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:38:58 #32
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_205619855
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:33 schreef Breuls het volgende:
Je bedoelt augustus. ;)

Ik iig niet, want ik zit ook op Lowlands. :P
Ha ja idd. Geen idee waarom ik mei typte.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:40:44 #33
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_205619877
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:30 schreef Maeghan het volgende:

[..]
Ik heb er zelf al een (en zat te twijfelen of ik eigenlijk wel zin heb).
Het klinkt wel tof, alleen t weer lijkt inmiddels ook niet echt mee te zitten.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 00:27:44 #34
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_205818194
Ik las het al op Reddit: Rotterdam wordt langzaam overgenomen door ratten. Ratterdam that is.

Ik heb er al meerdere gespot in het Zuiderpark en ik durf daar gewoon niet meer normaal te lopen. Pas geleden in het donker een flinke unit gespot. Dacht in de verte dat het een egel was, was het een flinke rat :r Vreselijk.

Het schijnt in heel Rotterdam een probleem te zijn. Tuurlijk, waar water is zijn ratten dus zo opmerkelijk is het niet. Alleen moet het geen plaag worden. Rattengif is sindskort verboden dus wordt het steeds moeilijker ze te bestrijden. Het komt nu echt op mensen zelf aan, alle zooi weggooien in prullenbakken. Geen etenswaren meer buiten gooien voor de vogels. Helaas zie ik bij mij in de buurt veel troep op straat :{
pi_205823143
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 10:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik las het al op Reddit: Rotterdam wordt langzaam overgenomen door ratten. Ratterdam that is.

Ik heb er al meerdere gespot in het Zuiderpark en ik durf daar gewoon niet meer normaal te lopen. Pas geleden in het donker een flinke unit gespot. Dacht in de verte dat het een egel was, was het een flinke rat :r Vreselijk.

Het schijnt in heel Rotterdam een probleem te zijn. Tuurlijk, waar water is zijn ratten dus zo opmerkelijk is het niet. Alleen moet het geen plaag worden. Rattengif is sindskort verboden dus wordt het steeds moeilijker ze te bestrijden. Het komt nu echt op mensen zelf aan, alle zooi weggooien in prullenbakken. Geen etenswaren meer buiten gooien voor de vogels. Helaas zie ik bij mij in de buurt veel troep op straat :{
Ik hoor / lees zulke dingen gewoon bij Rijnmond :D
Die hadden er 3 jaar terug al veel aandacht voor (en eerder ook al wel):

https://www.rijnmond.nl/n(...)enplaag-eudokiaplein
https://www.rijnmond.nl/n(...)en-weg-uit-rotterdam
pi_205823605
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 18:38 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Ik hoor / lees zulke dingen gewoon bij Rijnmond :D
Die hadden er 3 jaar terug al veel aandacht voor (en eerder ook al wel):

https://www.rijnmond.nl/n(...)enplaag-eudokiaplein
https://www.rijnmond.nl/n(...)en-weg-uit-rotterdam
Echt, als ik alleen maar een foto van die beesten zie :r

Ik kan een hoop hebben, maar ratten vind ik echt de horror.
pi_205823703
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 19:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Echt, als ik alleen maar een foto van die beesten zie :r

Ik kan een hoop hebben, maar ratten vind ik echt de horror.
Wen er maar aan. Zolang mensen de vogeltjes voeren, het vuil naast de ondergrondse container zetten, een gemeente die hier niks aan doet en nog meer struiken gaat planten
:')....vette pech!

Ik heb 10 maanden in Moerwijk gewoond (oh oh Den Haag O+ ) en het was echt vreselijk daar. 2017.

Vriendin durfde de tuin niet eens in de ratten liepen over de tuinstoelen en vielen haar herdershond aan.

Ik zat lekker te chillen in de kloostertuin. Loopt er gewoon een rat voorbij. Ik gillen natuurlijk. Dat beest loopt gewoon op zijn gemakje door.

Zwembadje daar in de binnentuin zwom gewoon een rat in :X

Op mijn werk moest ik in 1 vd binnentuinen zijn om spelletjes te doen met de kinderen en ik wilde gewoon niet de binnentuin in. Overal rattenholen :r
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_205823817
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 19:49 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Wen er maar aan. Zolang mensen de vogeltjes voeren, het vuil naast de ondergrondse container zetten, een gemeente die hier niks aan doet en nog meer struiken gaat planten
:')....vette pech!

Ik heb 10 maanden in Moerwijk gewoond (oh oh Den Haag O+ ) en het was echt vreselijk daar. 2017.

Vriendin durfde de tuin niet eens in de ratten liepen over de tuinstoelen en vielen haar herdershond aan.

Ik zat lekker te chillen in de kloostertuin. Loopt er gewoon een rat voorbij. Ik gillen natuurlijk. Dat beest loopt gewoon op zijn gemakje door.

Zwembadje daar in de binnentuin zwom gewoon een rat in :X

Op mijn werk moest ik in 1 vd binnentuinen zijn om spelletjes te doen met de kinderen en ik wilde gewoon niet de binnentuin in. Overal rattenholen :r
Dat is het ja. Mensen gooien overal troep op straat. Mensen zijn wat dat betreft echt varkens :r Maar wat jij beschrijft is echt heftig. Zo erg is het hier gelukkig nog niet.
pi_205823866
Het rattenprobleem is gewoon een erg groot issue.

Ik heb meerdere keren met de gemeente moeten bellen en via app meldingen moeten maken dat of ze misschien de zooi konden vernietigen.

Eerste keer is aan de achterkant van de garages idd de brandnetels weggehaald. Die waren anderhalve meter hoog te zamen met ander onkruid.

Het voetgangerspad was overwoekerd met brandnetels, er was net aan 1 tegel loopruimte en aan de andere kant ook met onkruid vanuit het grasveld.

Inmiddels hebben ze de andere kant ook weggehaald maar in het steegje staat het nog steeds vol met onkruid en brandnetels.

Heb gegoogled op mijn huidige woonplaats en ook daar is dus een rattenprobleem wat niet serieus wordt genomen -O-
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_205823943
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 20:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Het rattenprobleem is gewoon een erg groot issue.

Ik heb meerdere keren met de gemeente moeten bellen en via app meldingen moeten maken dat of ze misschien de zooi konden vernietigen.

Eerste keer is aan de achterkant van de garages idd de brandnetels weggehaald. Die waren anderhalve meter hoog te zamen met ander onkruid.

Het voetgangerspad was overwoekerd met brandnetels, er was net aan 1 tegel loopruimte en aan de andere kant ook met onkruid vanuit het grasveld.

Inmiddels hebben ze de andere kant ook weggehaald maar in het steegje staat het nog steeds vol met onkruid en brandnetels.

Heb gegoogled op mijn huidige woonplaats en ook daar is dus een rattenprobleem wat niet serieus wordt genomen -O-
Ik heb het ook net gegoogled. Ratten zo groot als katten, mijn hemel :o
Ik las dus ook dat het aantal voedsel wat ze te pakken krijgen samen hangt met het aantal jongen die ze baren.

Doodeng. Ik ben al bang van muizen :')
pi_205824168
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 20:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb het ook net gegoogled. Ratten zo groot als katten, mijn hemel :o
Ik las dus ook dat het aantal voedsel wat ze te pakken krijgen samen hangt met het aantal jongen die ze baren.

Doodeng. Ik ben al bang van muizen :')
Zo groot als een kleine kat wat ook nog behoorlijk groot is :X

Ik durf mijn hond straks niet meer uit te laten in het donker.

Zal morgen eens foto's maken dan krijg je een beetje een idee.

Maar wat moet ik nu doen? Gemeente neemt me niet serieus als ik bel.

Activiste worden of mezelf bij een politieke partij aansluiten om dingen gedaan te krijgen.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_205824199
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 20:41 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Zo groot als een kleine kat wat ook nog behoorlijk groot is :X

Ik durf mijn hond straks niet meer uit te laten in het donker.

Zal morgen eens foto's maken dan krijg je een beetje een idee.

Maar wat moet ik nu doen? Gemeente neemt me niet serieus als ik bel.

Activiste worden of mezelf bij een politieke partij aansluiten om dingen gedaan te krijgen.
Misschien meerdere mensen uit de buurt zover krijgen dat ze een melding maken?
pi_205824362
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 20:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Misschien meerdere mensen uit de buurt zover krijgen dat ze een melding maken?
Ik ken hier echt niemand. Behalve mijn buren en die zijn allemaal stokoud op mijn naaste buren na. Die komen uit Syrië en spreken na 9 jaar nog geen woord Nederlands.

Waar al het onkruid is/was is aan de overkant. Die mensen boeit het gewoon niet dat ze een tokkiehuis hebben terwijl ze zelf ook gewoon door de poort naar buiten gaan.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_206188115
Sinds een paar weken Pernis ontdekt. Echt niet ver van Rotterdam (Zuid), maar soms kom je gewoon nooit op bepaalde plekken. Leuk dorpje wel!

Ze hebben er een hele leuke (en grote) openlucht speeltuin die dagelijks open is. Er ligt wel een hoop gras, dus of de laarzen aan of het moet een beetje droog weer zijn :) Entree 2 euro per kind. Bijna aangrenzend heb je een leuke kinderboerderij. Haske leuk ochtendje/middagje weg zo met de kinders!
pi_206277157
Koningsdag wordt volgend jaar in Rotterdam gevierd: 'We gaan er een onvergetelijke dag van maken'

https://www.rijnmond.nl/n(...)9c-ba05-834288270102

Hopelijk kost het niet te veel knaken...... :X
pi_206296834
Zijn er hier Rotterdammers die Rotterdam kennen in het pre-Erasmusbrug tijdperk?

Wat was toen de meest gebruikte route van Noord naar Zuid (en andersom)? Was dat via de Willemsbrug / Koninginnebrug? Of was dat toch via de Maastunnel? Verschilde dat voor fietsers, voetgangers en auto's. Of namen de meeste Rotterdammers toen gewoon de metro om onder de Maas door te komen? En hoe deden de trams dat dan?

Ik zat net naar een kaart van Rotterdam te kijken en het viel me op dat er niet zoveel mogelijkheden zijn om de Maas over te komen als bijvoorbeeld in Londen. Wat dat betreft was de Erasmusbrug zeker geen overbodige luxe volgens mijn. Afijn, naar aanleiding daarvan dus mijn vraag.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206296869
Andere vraag: als ik de tram neem van de Kuip naar Centraal Station, bij welke halte kan ik dan het beste uitstappen om ergens een hapje te gaan eten? Hoeft niet heel fancy, maar een lekkere Italiaan zou wel prima zijn.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206297284
quote:
6s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 13:56 schreef Nielsch het volgende:
Andere vraag: als ik de tram neem van de Kuip naar Centraal Station, bij welke halte kan ik dan het beste uitstappen om ergens een hapje te gaan eten? Hoeft niet heel fancy, maar een lekkere Italiaan zou wel prima zijn.
Bij Blaak stopt de tram zowat naast de Very Italian Pizza. Als je nog een stukje doorloopt richting de Pannekoekstraat heb je op het binnenpleintje de Nieuwemarkt Mangiare zitten, die hebben echt ontzettend goed eten voor echt niet duur. In de Markthal (ook bij Blaak) zal vast een Italiaan zitten maar daar betaal je de hoofdprijs.

Verder ken ik er niet zoveel in het centrum, je kunt altijd bij Beurs uitstappen en op goed geluk rondlopen.
What Would Goku Do
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')