abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204097224
We willen een storemax schuifdeur plaatsen op de overloop omdat er licht van lantaarn naar binnenschijnt. Echter het zolderluik zit in de weg. Kan ik een wegneembare balk erover plaatsen en dan het profiel zo maken zodat het naadloos overgaat? :+

En hoe zou ik de balk makkelijke afneembaar kunnen maken? :D

[ Bericht 20% gewijzigd door ManianMan op 16-03-2022 08:15:53 ]
  Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 08:36:47 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204097462
Je wil een schuifdeur vanwege licht van een lantaarn? Waardoor komt het licht naar binnen? Een raam of een deur?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204098238
Misschien een gek idee, maar plaats anders eens een foto en een schets van wat je plan is.
pi_204098615
Mijn reactie is verwijderd, snap wel waarom. Maar een ander idee is de gemeente benaderen als ze aan jouw zijde een plastic ondoorzichtige kap op de lamp willen plaatsen.
pi_204100459
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:36 schreef CoolGuy het volgende:
Je wil een schuifdeur vanwege licht van een lantaarn? Waardoor komt het licht naar binnen? Een raam of een deur?
We hebben een voordeur met raam en een raam erboven. Overdag en savonds is het lichtinval fijn maar snachts is het minder fijn. Ik houd van een donkere slaapkamer.

De roldeur biedt ook voor val preventie omdat het best een kleine overloop is :@
pi_204100467
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:58 schreef kingjotte het volgende:
Misschien een gek idee, maar plaats anders eens een foto en een schets van wat je plan is.
Ik zal vanavond eens kijken als ik eraan denk. :+
pi_204100480
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:31 schreef Sfancta het volgende:
Mijn reactie is verwijderd, snap wel waarom. Maar een ander idee is de gemeente benaderen als ze aan jouw zijde een plastic ondoorzichtige kap op de lamp willen plaatsen.
Dan is de stoep niet meer verlicht en onze trap voor het huis ook niet :@
pi_204100588
Ik zie geregeld zwarte tape op lantaarnpaallampen, dat kan je hier ook doen. Dan schijnt het niet meer naar binnen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204102982
Ik snap ook niet echt hoe de situatie is. Maar zou een gordijn of rolgordijn niet een veel praktischere e goedkoper oplossing zijn?
pi_204105286
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:22 schreef Nico987 het volgende:
Ik snap ook niet echt hoe de situatie is. Maar zou een gordijn of rolgordijn niet een veel praktischere e goedkoper oplossing zijn?
Dat vind ik armoedig uit zien zo'n rolgordijn of een gordijn...

We hebben een betere oplossing bedacht onderaan de trap komt een framewerk met roldeur en dat frame kan nog los gehaald worden als er iets groots naar boven moet _O_
pi_204111308
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:18 schreef ManianMan het volgende:

[..]
We hebben een voordeur met raam en een raam erboven. Overdag en savonds is het lichtinval fijn maar snachts is het minder fijn. Ik houd van een donkere slaapkamer.

De roldeur biedt ook voor val preventie omdat het best een kleine overloop is :@
En als je nou ehhh, de deur van je slaapkamer dicht doet? Wat sowieso een goed idee is als je slaapt?
  Moderator donderdag 17 maart 2022 @ 09:47:23 #12
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204111394
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 20:04 schreef ManianMan het volgende:

[..]

We hebben een betere oplossing bedacht onderaan de trap komt een framewerk met roldeur en dat frame kan nog los gehaald worden als er iets groots naar boven moet _O_
Maar, je wil dus omdat je wat licht op de overloop binnen krijgt , wat dus op de 1e verdieping is, iets maken wat het zolderluik niet in de weg zit, dus je hebt geen vaste trap naar de zolder, en de oplossing is om dan 'onderaan de trap' - ik neem dan aan de trap naar de 1e verdieping - een framewerk met een roldeur te maken :?

En als er dan een keer iets naar boven moet over diezelfde trap moet je dat hele framewerk gaan demonteren. En dat is dan de oplossing voor wat licht op de overloop wat door een raam naar binnen schijnt...

Ik zal het wel niet snappen, maar het lijkt me een enorm omslachtige oplossing. Maar goed, jij hebt ook al bij je achterdeur of zoiets een buitenlamp willen hebben die 'niet te hacken' was, en je hebt ook al een reservoir in je tuin willen ingraven om daar water in op te kunnen vangen zodat je geen kraanwater hoefde te gebruiken om je tuin water te geven, terwijl die hele installatie incl pomp en werkzaamheden veel duurder zou zijn geweest dan dat beetje kraanwater, dus op zich verbaast deze oplossingsrichting me niet, maar het lijkt me een enorm belachelijk overdreven 'oplossing' voor een heel simpel probleem.

Maar nogmaals, wellicht begrijp ik de situatie gewoon niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204122856
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 09:39 schreef kingjotte het volgende:

[..]
En als je nou ehhh, de deur van je slaapkamer dicht doet? Wat sowieso een goed idee is als je slaapt?
De deur moet open voor ventilatie (8>
pi_204156350
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 07:23 schreef ManianMan het volgende:

[..]
De deur moet open voor ventilatie (8>

De deur moet dicht voor de brandveiligheid. Ramen / ventilatieroosters zijn voor ventilatie.
  zondag 20 maart 2022 @ 21:29:20 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_204161209
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 17:32 schreef kingjotte het volgende:

[..]

De deur moet dicht voor de brandveiligheid. Ramen / ventilatieroosters zijn voor ventilatie.
Ze claimen in dat filmpje dat maar 29% van de mensen met hun deur dicht slaapt? :o zou dat echt zo zijn? Het komt niet eens in me op om met open deuren te slapen :')
disclaimer
  zondag 20 maart 2022 @ 22:42:11 #16
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_204162530
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2022 21:29 schreef SQ het volgende:

[..]
Ze claimen in dat filmpje dat maar 29% van de mensen met hun deur dicht slaapt? :o zou dat echt zo zijn? Het komt niet eens in me op om met open deuren te slapen :')
Hier precies het tegenovergestelde, ik denk er niet aan om met de deur dicht te slapen. Toen we bij mijn schoonmoeder sliepen moesten we wel, en dat was ook nog eens de kleinste slaapkamer waar ik ooit op geslapen heb en ik vond het verschrikkelijk. Zelfs op mijn studentenkamer (waarbij ik badkamer en keuken deelde met 1 huisgenoot) heb ik in de periode dat de kamer naast mij leegstond, de deur van mijn kamer richting het gangetje open laten staan. De "buitendeur" die uitkwam op de grote gang waar alle andere kamers op uitkwamen was dan natuurlijk wel dicht en op slot.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 20 maart 2022 @ 22:49:06 #17
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204162658
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 20:04 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Nee een roldeur ziet er lekker chique uit _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')