Nee, veel minder.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 21:51 schreef Bucketlist het volgende:
Heb je 5 ton aan vermogen dat je daar kan/wil plaatsen?
Met 10k (of enkele tientallen) zou ik er niet aan beginnen. De kosten van het aanhouden van een rekening zijn veel te hoog in verhouding tot dat bedrag. Nederland is eigenlijk een van de goedkoopste landen als het gaat om bankieren. Zwitserland een van de duurdere Europese landenquote:
Ik heb een voorkeur voor Zwitserse francs in plaats van Euro's. Maar daar zijn ook andere mogelijkheden voor ben ik in de tussentijd achter.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 22:34 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Wat is het doel om die rekening te hebben; en is het nodig om die in Zwitserland te hebben?
Dat kan gewoon bij Rabo of ING, bedoel je dat? Of moet het echt in Zwitserland zijn?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 23:04 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik heb een voorkeur voor Zwitserse francs in plaats van Euro's. Maar daar zijn ook andere mogelijkheden voor ben ik in de tussentijd achter.
Datzelfde effect kun je ook bereiken met een financieel instrument bereiken. Het heeft erg weinig nut om een aparte rekening hiervoor te openen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 23:04 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik heb een voorkeur voor Zwitserse francs in plaats van Euro's. Maar daar zijn ook andere mogelijkheden voor ben ik in de tussentijd achter.
Want? Dan krijg je makkelijker een bankrekening in Zwitserland?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:26 schreef cherrycoke het volgende:
je kan beter een brievenbus firma opzetten op de kaaimaneilanden
Dit.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:06 schreef miro86 het volgende:
[..]
Datzelfde effect kun je ook bereiken met een financieel instrument bereiken. Het heeft erg weinig nut om een aparte rekening hiervoor te openen.
Hij zal wellicht een ander doel beogen?quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:06 schreef miro86 het volgende:
[..]
Datzelfde effect kun je ook bereiken met een financieel instrument bereiken. Het heeft erg weinig nut om een aparte rekening hiervoor te openen.
Gezien het geen bangeheim/belastingontduiking is, dan ben ik benieuwd wat TS zijn reden zou zijn, behalve valutarisico dekken (wat een moeilijke manier is om te zeggen: zijn geld in CHF hebben ipv in EUR)quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij zal wellicht een ander doel beogen?
Ik ben ook wel benieuwd, want het valutarisico dekken kan ook wel zonder een rekening bij een Zwitserse bank.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:21 schreef miro86 het volgende:
[..]
Gezien het geen bangeheim/belastingontduiking is, dan ben ik benieuwd wat TS zijn reden zou zijn, behalve valutarisico dekken (wat een moeilijke manier is om te zeggen: zijn geld in CHF hebben ipv in EUR)
Als particulier kan je bij de ING geen vreemde valuta rekening openen. Dit kan alleen bedrijfsmatig.quote:Op woensdag 16 maart 2022 08:01 schreef appreciate het volgende:
[..]
Dat kan gewoon bij Rabo of ING, bedoel je dat? Of moet het echt in Zwitserland zijn?
ABN Amro had er vroeger een, maar dat was puur om te speculeren. Je kon er geen betalingen mee doen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:37 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Als particulier kan je bij de ING geen vreemde valuta rekening openen. Dit kan alleen bedrijfsmatig.
Ik keek zojuist even bij de Rabobank, en daar kan het ook alleen zakelijk zo te zien.
(Verder is dit even een volg post, aangezien ik al een tijdje op zoek ben naar een NL bank waar ik een USD rekening kan openen. Dit is me tot op heden nog niet gelukt).
ah je hebt gelijk, foutje!quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:37 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Als particulier kan je bij de ING geen vreemde valuta rekening openen. Dit kan alleen bedrijfsmatig.
Ik keek zojuist even bij de Rabobank, en daar kan het ook alleen zakelijk zo te zien.
(Verder is dit even een volg post, aangezien ik al een tijdje op zoek ben naar een NL bank waar ik een USD rekening kan openen. Dit is me tot op heden nog niet gelukt).
Waar wil je die rekening voor gebruiken? Betalen of speculeren? Speculeren kan ook op forex platforms. Betaalrekening kan je zo openen als je een Amerikaanse bank binnenloopt met twee ID's en als je een Amerikaans postadres hebt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:37 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Betalen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 14:32 schreef Gustaf86 het volgende:
[..]
Waar wil je die rekening voor gebruiken? Betalen of speculeren? Speculeren kan ook op forex platforms. Betaalrekening kan je zo openen als je een Amerikaanse bank binnenloopt met twee ID's en als je een Amerikaans postadres hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |