abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 maart 2022 @ 13:17:15 #1
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_204087460
Ik ben een Nederlander die in Nederland zijn hoofdverblijf heeft en wil een betaalrekening openen in Zwitserse francs.

Ik dacht aan Credit Suisse of aan UBS.

Wie heeft hier ervaring mee? Wat zijn de voorwaarden voor buitenlanders?

Ik moet waarschijnlijk een minimaal bedrag erop storten. Aan wat voor bedrag moet ik dan denken? Ik wilde zelf met een bedrag van 10.000 euro beginnen. Dat moet wel genoeg zijn lijkt mij.

Moet ik nog iets aan belastingen betalen in Zwitserland? Ook als ik beneden een bepaald bedrag blijf? Ik weet dat er bankgeheim is, maar mogelijk wordt dit via de bank geregeld.

Wie heeft er een Zwitserse rekening en wat is belangrijk om te weten?
pi_204087482
Een particulier kan dat volgens mij niet. Het zal dan een zakelijke rekening worden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204087561
Voor het bankgeheim hoef je niet meer bij een Zwitserse bank te zijn.
Dat is er al jaren niet meer.
Ook zij moeten tegenwoordig gegevens afstaan aan de belasingdienst van het woonland van de rekeninghouder

https://informatie.spaarr(...)ekeninghouder%20zelf.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 13:26:43 #4
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_204087617
je kan beter een brievenbus firma opzetten op de kaaimaneilanden
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  dinsdag 15 maart 2022 @ 13:56:59 #5
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_204088037
Als EU-ingezetene bezoek je hier gewoon een filiaal, je laat je paspoort zien en je kan een rekening openen. Zo moeilijk is dat niet. Alleen betaal je als buitenlander hier wel veel meer dan iemand die hier woont of een verblijfsvergunning heeft.
The more debt, the better
pi_204088334
Kijk op de website van de bank waar je heen wilt, sommige banken vragen extra documenten en je zal er bijna altijd in persoon moeten komen.

Denk goed na over het waarom. Om fiscale redenen hoef je het niet te doen, het bankgeheim is niet zo zeker meer.

Transactiekosten vermijden weegt al snel niet meer op tegen de maandelijkse kosten en het renteverschil.
pi_204094339
Heb je 5 ton aan vermogen dat je daar kan/wil plaatsen?
  dinsdag 15 maart 2022 @ 21:52:16 #8
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_204094358
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 21:51 schreef Bucketlist het volgende:
Heb je 5 ton aan vermogen dat je daar kan/wil plaatsen?
Nee, veel minder.
pi_204095070
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 21:52 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Nee, veel minder.
Met 10k (of enkele tientallen) zou ik er niet aan beginnen. De kosten van het aanhouden van een rekening zijn veel te hoog in verhouding tot dat bedrag. Nederland is eigenlijk een van de goedkoopste landen als het gaat om bankieren. Zwitserland een van de duurdere Europese landen
pi_204095134
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 21:52 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Nee, veel minder.
Wat is het doel om die rekening te hebben; en is het nodig om die in Zwitserland te hebben?
  dinsdag 15 maart 2022 @ 23:04:03 #11
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_204095891
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 22:34 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Wat is het doel om die rekening te hebben; en is het nodig om die in Zwitserland te hebben?
Ik heb een voorkeur voor Zwitserse francs in plaats van Euro's. Maar daar zijn ook andere mogelijkheden voor ben ik in de tussentijd achter.
pi_204096313
Wise?
pi_204096345
Credit Suisse heeft ook filialen in NL
_-L'avenir est déja là
pi_204097187
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 23:04 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Ik heb een voorkeur voor Zwitserse francs in plaats van Euro's. Maar daar zijn ook andere mogelijkheden voor ben ik in de tussentijd achter.
Dat kan gewoon bij Rabo of ING, bedoel je dat? Of moet het echt in Zwitserland zijn?
pi_204097215
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 23:04 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Datzelfde effect kun je ook bereiken met een financieel instrument bereiken. Het heeft erg weinig nut om een aparte rekening hiervoor te openen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_204097956
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:26 schreef cherrycoke het volgende:
je kan beter een brievenbus firma opzetten op de kaaimaneilanden
Want? Dan krijg je makkelijker een bankrekening in Zwitserland? :')
  woensdag 16 maart 2022 @ 20:17:20 #17
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_204105519
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:06 schreef miro86 het volgende:

[..]
Datzelfde effect kun je ook bereiken met een financieel instrument bereiken. Het heeft erg weinig nut om een aparte rekening hiervoor te openen.
Dit.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_204106424
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:06 schreef miro86 het volgende:

[..]
Hij zal wellicht een ander doel beogen?
pi_204106652
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 21:12 schreef Halcon het volgende:

[..]
Hij zal wellicht een ander doel beogen?
Gezien het geen bangeheim/belastingontduiking is, dan ben ik benieuwd wat TS zijn reden zou zijn, behalve valutarisico dekken (wat een moeilijke manier is om te zeggen: zijn geld in CHF hebben ipv in EUR)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_204106668
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 21:21 schreef miro86 het volgende:

[..]
Gezien het geen bangeheim/belastingontduiking is, dan ben ik benieuwd wat TS zijn reden zou zijn, behalve valutarisico dekken (wat een moeilijke manier is om te zeggen: zijn geld in CHF hebben ipv in EUR)
Ik ben ook wel benieuwd, want het valutarisico dekken kan ook wel zonder een rekening bij een Zwitserse bank.
pi_204109390
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:01 schreef appreciate het volgende:

[..]
Dat kan gewoon bij Rabo of ING, bedoel je dat? Of moet het echt in Zwitserland zijn?
Als particulier kan je bij de ING geen vreemde valuta rekening openen. Dit kan alleen bedrijfsmatig.
Ik keek zojuist even bij de Rabobank, en daar kan het ook alleen zakelijk zo te zien.

(Verder is dit even een volg post, aangezien ik al een tijdje op zoek ben naar een NL bank waar ik een USD rekening kan openen. Dit is me tot op heden nog niet gelukt).
pi_204110064
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 23:37 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Als particulier kan je bij de ING geen vreemde valuta rekening openen. Dit kan alleen bedrijfsmatig.
Ik keek zojuist even bij de Rabobank, en daar kan het ook alleen zakelijk zo te zien.

(Verder is dit even een volg post, aangezien ik al een tijdje op zoek ben naar een NL bank waar ik een USD rekening kan openen. Dit is me tot op heden nog niet gelukt).
ABN Amro had er vroeger een, maar dat was puur om te speculeren. Je kon er geen betalingen mee doen.
pi_204110565
quote:

[..]

ah je hebt gelijk, foutje!
pi_204114168
quote:

[..]

Waar wil je die rekening voor gebruiken? Betalen of speculeren? Speculeren kan ook op forex platforms. Betaalrekening kan je zo openen als je een Amerikaanse bank binnenloopt met twee ID's en als je een Amerikaans postadres hebt.
pi_204114722
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 14:32 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]
Waar wil je die rekening voor gebruiken? Betalen of speculeren? Speculeren kan ook op forex platforms. Betaalrekening kan je zo openen als je een Amerikaanse bank binnenloopt met twee ID's en als je een Amerikaans postadres hebt.
Betalen.
Met twee ID's bedoel je neem ik aan een NL en USA ID van mijzelf? Zo ja, dan loop ik daar alweer vast, want heb geen USA ID.

Feit is dat elke internationale betaling via USD gaat. Ik heb een inkomen in een valuta ongeveer gemaakt van aluminium folie, en wil mijn spaargeld/pensioenpotje dus in een hardere valuta hebben, of beleggen via NL aandelen brokers.
Als ik in NL een USD rekening zou hebben kan ik beter inspelen op koersschommelingen: aluminium geld >> USD als die koers gunstig is, en USD >> Euro als dat me aanstaat. En USD >> uitgaven, zonder extra omzetting.
Bij aluminium geld >> EUR wordt je hier door de lokale bank het vel over de oren gehaald.

Lokaal USD rekening "mag" hier ook niet voor privé personen.

Het irriteert me gewoon nogal (net zoals het TS irriteert) dat de flexibiliteit bij banken steeds minder wordt.
Het is "eng" of "verdacht" voor banken als je iets nodig hebt wat Jan met de pet niet nodig vind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')