Denk dat je ook moet kijken wat zijn percentage per minuut is. Hij heeft er voor Feyenoord nu 12 in 972 minuten gemaakt, dat is echt een heel goed gemiddelde. 1 goal per 81 minuten.quote:
Dit zei Makaay erover:quote:Op maandag 14 maart 2022 08:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan zouden er toch heel wat meer tweebenige spitsen op de wereld zijn.
Makaay heeft zich er ook altijd over verbaasd waarom spelers niet tweebeniger zijn.quote:Als geen ander kan ik zaken relativeren. legt Roy Makaay mij in het Rotterdamse spelershome uit. Ik raak ook niet
zo snel meer in de war. Ik kan geduld opbrengen en wachten op het juiste moment om toe te slaan. Die eigenschappen
had ik al toen ik als jongetje bij NEC werd afgetest.Ik bleef gewoon mijn goaltjes bij de amateurclub Blauw Wit binnenschieten,
en kwam op 14-jarige leeftijd in de Vitesse-jeugdopleiding terecht. En daar kwam ik oud-international Frans Thijssen als
jeugdtrainer tegen. Dagelijks trainde ik met hem om vooral mijn techniek te verbeteren. Ongelofelijk wat ik van hem heb
geleerd. Kappen, draaien, tweebenigheid, koppen en het juiste gevoel voor ruimte krijgen. Dagelijks ging mijn balvaardigheid
met sprongen vooruit.
Je hebt ook een tweede spits nodig dus ik denk dat ze hem wel vastleggen.quote:Op maandag 14 maart 2022 08:57 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Het enige probleem is even wat Feyenoord deze zomer kan en wil uitgeven voor een spits. Zal mij niet verwonderen als wij nog een jaar naar Linssen staan te kijken.
Of erger nog, Bozenik.
Ik ben het niet met die plofkop eens. Verder zegt hij ook helemaal niet dat het trainbaar is, maar dat er op werd getraind.quote:Op maandag 14 maart 2022 08:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dit zei Makaay erover:
[..]
Makaay heeft zich er ook altijd over verbaasd waarom spelers niet tweebeniger zijn.
Waar staat hier dat elke spits dat wel kan leren?quote:Op maandag 14 maart 2022 08:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dit zei Makaay erover:
[..]
Makaay heeft zich er ook altijd over verbaasd waarom spelers niet tweebeniger zijn.
announce zirkzeequote:Op maandag 14 maart 2022 08:57 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Het enige probleem is even wat Feyenoord deze zomer kan en wil uitgeven voor een spits. Zal mij niet verwonderen als wij nog een jaar naar Linssen staan te kijken.
Of erger nog, Bozenik.
Er zijn dit seizoen wel wedstrijden geweest waar de buitenspelers goed speelde maar de bal niet kwijt konden bij Linssen waar ik Bozenik liever in de punt van de aanval had gezienquote:Op maandag 14 maart 2022 08:57 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Of erger nog, Bozenik.
Als je niet kan voetballen is tweebenigheid in principe ook wat makkelijker.quote:Op maandag 14 maart 2022 08:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee maar voor iemand die zo vaak ruzie met de bal heeft zou je ook weer niet zo'n tweebenigheid verwachten. Beetje @:atypisch
Misschien trainen die er ook wel heel weinig op, omdat ze genoeg (denken te) hebben aan hun andere kwaliteiten.quote:Op maandag 14 maart 2022 09:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ben het niet met die plofkop eens. Verder zegt hij ook helemaal niet dat het trainbaar is, maar dat er op werd getraind.
Ik zie dat in de jeugd ook vaak, dat spelers die al een aardige basis hebben soms tweebenig zijn. Dan kan je dat wel verder ontwikkelen natuurlijk. Maar er zijn teveel ontzettend goede voetballers op de wereld die helemaal niks met hun chocoladebeen konden/kunnen, die bewijzen het tegendeel.
Ik denk dat het een combinatie is van er al aanleg voor hebben en het dan verder optrainen. Of je moet er echt heel vroeg mee beginnen, vanaf de pupillen. Eigenlijk ben je al te laat als je er vanaf je 16e ofzo mee begint.quote:Op maandag 14 maart 2022 09:09 schreef H.FR het volgende:
[..]
Misschien trainen die er ook wel heel weinig op, omdat ze genoeg (denken te) hebben aan hun andere kwaliteiten.
Als je zoals Dessers vrij traag bent, dan is het wel handig om dat op een manier te compenseren. Doordat hij met beide benen vrij goed uit de voeten kan lukt dat ook deels. Al weet ik bij hem niet of dat aanleg is, of training.
Maar ik ben er ook wel van overtuigd dat je het mindere been met veel training tot een acceptabel niveau kunt opwerken. Zonder de echte aanleg nooit zo goed als je natuurlijke been, maar accuraat passen tot 20-25 meter en een aardig schot rondom de 16 moet de meesten die er hard op trainen toch wel lukken.
Er zijn spelers die van nature rechts waren maar hun goede been afbonden zodat ze alleen maar hun slechte been konden trainen. Daarmee werden ze uiteindelijk beter met links. Dus er kan heel veel.quote:Op maandag 14 maart 2022 09:09 schreef H.FR het volgende:
[..]
Misschien trainen die er ook wel heel weinig op, omdat ze genoeg (denken te) hebben aan hun andere kwaliteiten.
Als je zoals Dessers vrij traag bent, dan is het wel handig om dat op een manier te compenseren. Doordat hij met beide benen vrij goed uit de voeten kan lukt dat ook deels. Al weet ik bij hem niet of dat aanleg is, of training.
Maar ik ben er ook wel van overtuigd dat je het mindere been met veel training tot een acceptabel niveau kunt opwerken. Zonder de echte aanleg nooit zo goed als je natuurlijke been, maar accuraat passen tot 20-25 meter en een aardig schot rondom de 16 moet de meesten die er hard op trainen toch wel lukken.
Ligt ook een beetje aan je aanleg en het type speler dat je bent/wil zijn.quote:Op maandag 14 maart 2022 09:09 schreef H.FR het volgende:
[..]
Moet zeker gehaald worden maar het is echt maar de vraag of je snel een betere hebt hoor. Bij PSV en AZ renderen de spitsen ook matig, en bij Haller blijf ik me ook afvragen of hij vooral profiteert van het Ajax-voetbal (veel intikkers kort voor de goal) of dat hij er echt iets van kan.quote:Op maandag 14 maart 2022 09:53 schreef fetX het volgende:
Het is een beetje afhankelijk van wat je te besteden gaat hebben aankomende transferzomer natuurlijk. Als tweede spits (voor volgend seizoen) zou ik Dessers best prima vinden eigenlijk. Een nieuwe eerste spits moet sowieso gehaald worden natuurlijk, dat lijkt me duidelijk.
Ik vond Van Persie ook wel een aardige spits.quote:Op maandag 14 maart 2022 09:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Moet zeker gehaald worden maar het is echt maar de vraag of je snel een betere hebt hoor. Bij PSV en AZ renderen de spitsen ook matig, en bij Haller blijf ik me ook afvragen of hij vooral profiteert van het Ajax-voetbal (veel intikkers kort voor de goal) of dat hij er echt iets van kan.
Het blijft gewoon lastig. Als je over de laatste 15 jaar kijkt dan hebben alleen Pelle, Guidetti en Jorgensen (dat ene halfjaartje) aan de verwachtingen voldaan en was het met Kramer, Kazim, Te Vrede en Castaignos ook gewoon vaak huilen met de pet op.
Dessers is in ieder geval beter dan die 4. Het is geen Pelle, dat ziet iedereen. Maar haal maar eens een betere.
Speelde alleen niet altijd in de spits dacht ik. (Misschien in 2018-2019 wel, maar ook weleens niet volgens mij.)quote:Op maandag 14 maart 2022 10:18 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ik vond Van Persie ook wel een aardige spits.
Staat gewoon boven de 1 goal per 90 minuten, wat echt een dikke prima is voor iemand die nauwelijks basisplekken heeft gehad tegen laagvliegers. Zijn ook veel belangrijke goals geweest.quote:Op maandag 14 maart 2022 11:59 schreef Tomatenboer het volgende:
Dessers schijnt al 34 wedstrijden meegespeeld te hebben dit seizoen, en daarbij (mede)verantwoordelijk voor 17 doelpunten.
Dat wist ik niet eens. Lang niet slecht eigenlijk.
20 goals in minimaal 11 wedstrijden lijkt me ook niet onrealistisch.quote:Op maandag 14 maart 2022 11:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Feyenoord nu op 91 goals in alle competities. Even ter vergelijking de meest productieve andere seizoenen deze eeuw:
2002-2003: 108 goals.
2004-2005: 111 goals.
2016-2017: 102 goals.
Het kampioensjaar moet dus wel overtroffen kunnen worden. Er worden in ieder geval nog 11 wedstrijden gespeeld, een gemiddelde van 1 goal per wedstrijd lijkt me wel te halen.
Die is dus duurder dan een gearriveerde speler als Dessers met ongeveer hetzelfde gemiddelde. Ik zou het wel weten.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Botheim ophalen alsjeblieft. Heerlijk spitsje van Bodo, was opgepikt voor 5 miljoen door Krasnodar maar wegens de oorlog is hij daar eigenlijk nooit geweest en inmiddels traint hij alweer mee met Bodo Glimt.
Hij is ook 5 jaar jonger met iets meer potentie.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die is dus duurder dan een gearriveerde speler als Dessers met ongeveer hetzelfde gemiddelde. Ik zou het wel weten.
Man man man ...quote:Op maandag 14 maart 2022 12:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die is dus duurder dan een gearriveerde speler als Dessers met ongeveer hetzelfde gemiddelde. Ik zou het wel weten.
Was het niet een stuk meer dan 5 miljoen? Ik kan mij herinneren dat het verreweg de duurste uitgaande transfers was vanuit Noorwegen.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Botheim ophalen alsjeblieft. Heerlijk spitsje van Bodo, was opgepikt voor 5 miljoen door Krasnodar maar wegens de oorlog is hij daar eigenlijk nooit geweest en inmiddels traint hij alweer mee met Bodo Glimt.
pannenkoekquote:Op maandag 14 maart 2022 12:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |