Het is gewoon een goede afmaker maar verder niet zo'n hele goede voetballer. Dat is niet uniek voor een spits toch?quote:Op maandag 14 maart 2022 08:28 schreef Caland het volgende:
Ik vind Dessers maar een raar geval, hij komt tekort voor Feyenoord maar maakt ook echt ontzettend goede goals. Die sleepbewegingen tegen NEC en Slavia, gisteren weer die bal met links. En verder is het wel een goed ventje natuurlijk.
Maar net zo vaak ziet het er zo ontzettend knullig uit.
Zou hem gewoon vastleggen. Spitsen zijn duur en bij Dessers heb je een garantie op goals.quote:Op maandag 14 maart 2022 08:32 schreef Scrummie het volgende:
Maar even afwachten met Dessers, ben wel benieuwd naar hem de komende wedstrijden die hij in de basis zal starten. Dan maar een oordeel vellen.
Nee maar voor iemand die zo vaak ruzie met de bal heeft zou je ook weer niet zo'n tweebenigheid verwachten. Beetje @aTypischquote:Op maandag 14 maart 2022 08:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het is gewoon een goede afmaker maar verder niet zo'n hele goede voetballer. Dat is niet uniek voor een spits toch?
Tweebenigheid is aardig trainbaar. Zeker als het om schieten gaat.quote:Op maandag 14 maart 2022 08:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee maar voor iemand die zo vaak ruzie met de bal heeft zou je ook weer niet zo'n tweebenigheid verwachten. Beetje @:atypisch
Zo hoor ik het graag makker.quote:Op maandag 14 maart 2022 08:52 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik ben het volledig met Pietje eens.
Een unicum!Wen er maar niet aan.
Een momentje? In de eerste helft mist hij nog het overzicht om de bal in te schieten nadat hij de keeper passeerde. Maar goed, ca. 3mln voelt als een acceptabel bedrag voor hem. Aan de andere kant snap ik ook dat we dat niet zomaar kunnen neertellen. Geld is nu eenmaal schaars bij ons.quote:Op maandag 14 maart 2022 08:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Kramer is geen goede vergelijking, die zette geen stap te veel. Dessers is altijd in beweging en dat maakt hem lastig te verdedigen. Heeft ook weer aan één momentje genoeg. Maar toch is bijna 3 miljoen wel erg veel voor een spits die aan de bal niks kan, zeker als je met een lopende 10 blijft spelen.
Dan zouden er toch heel wat meer tweebenige spitsen op de wereld zijn.quote:Op maandag 14 maart 2022 08:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tweebenigheid is aardig trainbaar.
Denk dat je ook moet kijken wat zijn percentage per minuut is. Hij heeft er voor Feyenoord nu 12 in 972 minuten gemaakt, dat is echt een heel goed gemiddelde. 1 goal per 81 minuten.quote:
Dit zei Makaay erover:quote:Op maandag 14 maart 2022 08:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan zouden er toch heel wat meer tweebenige spitsen op de wereld zijn.
Makaay heeft zich er ook altijd over verbaasd waarom spelers niet tweebeniger zijn.quote:Als geen ander kan ik zaken relativeren. legt Roy Makaay mij in het Rotterdamse spelershome uit. Ik raak ook niet
zo snel meer in de war. Ik kan geduld opbrengen en wachten op het juiste moment om toe te slaan. Die eigenschappen
had ik al toen ik als jongetje bij NEC werd afgetest.Ik bleef gewoon mijn goaltjes bij de amateurclub Blauw Wit binnenschieten,
en kwam op 14-jarige leeftijd in de Vitesse-jeugdopleiding terecht. En daar kwam ik oud-international Frans Thijssen als
jeugdtrainer tegen. Dagelijks trainde ik met hem om vooral mijn techniek te verbeteren. Ongelofelijk wat ik van hem heb
geleerd. Kappen, draaien, tweebenigheid, koppen en het juiste gevoel voor ruimte krijgen. Dagelijks ging mijn balvaardigheid
met sprongen vooruit.
Je hebt ook een tweede spits nodig dus ik denk dat ze hem wel vastleggen.quote:Op maandag 14 maart 2022 08:57 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Het enige probleem is even wat Feyenoord deze zomer kan en wil uitgeven voor een spits. Zal mij niet verwonderen als wij nog een jaar naar Linssen staan te kijken.
Of erger nog, Bozenik.
Ik ben het niet met die plofkop eens. Verder zegt hij ook helemaal niet dat het trainbaar is, maar dat er op werd getraind.quote:Op maandag 14 maart 2022 08:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dit zei Makaay erover:
[..]
Makaay heeft zich er ook altijd over verbaasd waarom spelers niet tweebeniger zijn.
Waar staat hier dat elke spits dat wel kan leren?quote:Op maandag 14 maart 2022 08:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dit zei Makaay erover:
[..]
Makaay heeft zich er ook altijd over verbaasd waarom spelers niet tweebeniger zijn.
announce zirkzeequote:Op maandag 14 maart 2022 08:57 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Het enige probleem is even wat Feyenoord deze zomer kan en wil uitgeven voor een spits. Zal mij niet verwonderen als wij nog een jaar naar Linssen staan te kijken.
Of erger nog, Bozenik.
Er zijn dit seizoen wel wedstrijden geweest waar de buitenspelers goed speelde maar de bal niet kwijt konden bij Linssen waar ik Bozenik liever in de punt van de aanval had gezienquote:Op maandag 14 maart 2022 08:57 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Of erger nog, Bozenik.
Als je niet kan voetballen is tweebenigheid in principe ook wat makkelijker.quote:Op maandag 14 maart 2022 08:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee maar voor iemand die zo vaak ruzie met de bal heeft zou je ook weer niet zo'n tweebenigheid verwachten. Beetje @:atypisch
Misschien trainen die er ook wel heel weinig op, omdat ze genoeg (denken te) hebben aan hun andere kwaliteiten.quote:Op maandag 14 maart 2022 09:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ben het niet met die plofkop eens. Verder zegt hij ook helemaal niet dat het trainbaar is, maar dat er op werd getraind.
Ik zie dat in de jeugd ook vaak, dat spelers die al een aardige basis hebben soms tweebenig zijn. Dan kan je dat wel verder ontwikkelen natuurlijk. Maar er zijn teveel ontzettend goede voetballers op de wereld die helemaal niks met hun chocoladebeen konden/kunnen, die bewijzen het tegendeel.
Ik denk dat het een combinatie is van er al aanleg voor hebben en het dan verder optrainen. Of je moet er echt heel vroeg mee beginnen, vanaf de pupillen. Eigenlijk ben je al te laat als je er vanaf je 16e ofzo mee begint.quote:Op maandag 14 maart 2022 09:09 schreef H.FR het volgende:
[..]
Misschien trainen die er ook wel heel weinig op, omdat ze genoeg (denken te) hebben aan hun andere kwaliteiten.
Als je zoals Dessers vrij traag bent, dan is het wel handig om dat op een manier te compenseren. Doordat hij met beide benen vrij goed uit de voeten kan lukt dat ook deels. Al weet ik bij hem niet of dat aanleg is, of training.
Maar ik ben er ook wel van overtuigd dat je het mindere been met veel training tot een acceptabel niveau kunt opwerken. Zonder de echte aanleg nooit zo goed als je natuurlijke been, maar accuraat passen tot 20-25 meter en een aardig schot rondom de 16 moet de meesten die er hard op trainen toch wel lukken.
Er zijn spelers die van nature rechts waren maar hun goede been afbonden zodat ze alleen maar hun slechte been konden trainen. Daarmee werden ze uiteindelijk beter met links. Dus er kan heel veel.quote:Op maandag 14 maart 2022 09:09 schreef H.FR het volgende:
[..]
Misschien trainen die er ook wel heel weinig op, omdat ze genoeg (denken te) hebben aan hun andere kwaliteiten.
Als je zoals Dessers vrij traag bent, dan is het wel handig om dat op een manier te compenseren. Doordat hij met beide benen vrij goed uit de voeten kan lukt dat ook deels. Al weet ik bij hem niet of dat aanleg is, of training.
Maar ik ben er ook wel van overtuigd dat je het mindere been met veel training tot een acceptabel niveau kunt opwerken. Zonder de echte aanleg nooit zo goed als je natuurlijke been, maar accuraat passen tot 20-25 meter en een aardig schot rondom de 16 moet de meesten die er hard op trainen toch wel lukken.
Ligt ook een beetje aan je aanleg en het type speler dat je bent/wil zijn.quote:Op maandag 14 maart 2022 09:09 schreef H.FR het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |