abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204061505
Ik las in een artikel dat het vaak voor komt dat een zelftest positief is, maar de pcr test negatief. Eigenlijk was ik in de veronderstelling dat dit vrijwel nooit voorkomt (wel andersom).

Iemand van jullie wel eens meegemaakt (of gehoord) dat een zelftest positief was, maar de pcr negatief?
En hoe kan dit dan? (PCR is m.i. stuk betrouwbaarder dan antigeen)
  Moderator zondag 13 maart 2022 @ 11:04:47 #2
5428 crew  miss_sly
pi_204061707
Vijf opeenvolgende zelftesten waren positief. Steeds ook een beetje duidelijker. De twee pcr-testen waren negatief. Overleg met GGD leverde op dat de pcr leidend is en er dus geen covid .
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204061725
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 11:04 schreef miss_sly het volgende:
Vijf opeenvolgende zelftesten waren positief. Steeds ook een beetje duidelijker. De twee pcr-testen waren negatief. Overleg met GGD leverde op dat de pcr leidend is en er dus geen covid .
Zulke verhalen. Hoe kan dat vraag ik mij dan af.
Juist omdat pcr betrouwbaarder zou zijn
pi_204061800
Ik heb dit gisteren toevallig gehad. Had opeens keelpijn en snotneus dus zelftest gedaan: positief. Ggd test zelfde dag, paar uur later bleek negatief. Vind het maar vreemd, ik vertrouw in deze meer op de positieve zelftest.
pi_204062023
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 11:14 schreef Farenji het volgende:
Ik heb dit gisteren toevallig gehad. Had opeens keelpijn en snotneus dus zelftest gedaan: positief. Ggd test zelfde dag, paar uur later bleek negatief. Vind het maar vreemd, ik vertrouw in deze meer op de positieve zelftest.
Zou de antigeen test bij omikron sneller detecteren dan de pcr?
  zondag 13 maart 2022 @ 11:33:16 #6
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_204062059
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 11:14 schreef Farenji het volgende:
WTF serieus? Ik heb hetzelfde, ook keelpijn en hoesten en twee keer een zelftest gedaan. Beide kerel positief. Geen GGD test gedaan, zag de noodzaak niet. Heb genoeg zooi in huis dus ik red me wel even. Maar als ik bij de GGD alat testen kan ik dus negatief zijn? :o
pi_204062135
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 11:33 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
WTF serieus? Ik heb hetzelfde, ook keelpijn en hoesten en twee keer een zelftest gedaan. Beide kerel positief. Geen GGD test gedaan, zag de noodzaak niet. Heb genoeg zooi in huis dus ik red me wel even. Maar als ik bij de GGD alat testen kan ik dus negatief zijn? :o
Inderdaad. Ik hoor het best vaak de laatste tijd.
En we lezen hier terug dat mensen het daadwerkelijk ervaren.

Die sneltest schijn je ook nauwkeuriger te moeten doen, voor dat hij aan slaat. Of pas na paar dagen hoor ik ook vaak.
Misschien bouwt omikron langzamer op dan delta
pi_204062137
In de weekrapportage van het RIVM wordt vermeld dat van de testen die door de GGD worden gedaan naar aanleiding van een positieve zelftest 93,5% (in week 8) tot 95% (in week 9) ook bij de GGD positief waren:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/weekcijfers
pi_204062184
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 11:30 schreef Zoev het volgende:

[..]
Zou de antigeen test bij omikron sneller detecteren dan de pcr?
Ik lees heel tegenstrijdige dingen op internet. Enerzijds dat antigeentest veel minder gevoelig is en dus veel false negatives geeft, maar ook dat pcr soms wel bij 1 op 5 een false negative geeft. Ik weet niet wat ik nu moet geloven. Vooralsnog ga ik er vanuit dat ik corona heb.
pi_204062194
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 10:45 schreef Zoev het volgende:
Ik las in een artikel dat het vaak voor komt dat een zelftest positief is, maar de pcr test negatief. Eigenlijk was ik in de veronderstelling dat dit vrijwel nooit voorkomt (wel andersom).

Iemand van jullie wel eens meegemaakt (of gehoord) dat een zelftest positief was, maar de pcr negatief?
En hoe kan dit dan? (PCR is m.i. stuk betrouwbaarder dan antigeen)
Waarom verwacht je wel andersom?

Ik zou verwachten dat men liever heeft dat een zelftest positief is en PCR negatief dan andersom. Als een zelftest negatief is als men wel corona heeft, dan kan dat leiden tot een situatie dat iemand toch naar buiten gaat (omdat hij/zij denkt niet ziek te zijn) en andere mensen kan besmetten.

De techniek die gebruikt wordt in een zelftest en PCR test is verschillend, wat tot een andere uitslag kan leiden.
pi_204062473
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 11:51 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik lees heel tegenstrijdige dingen op internet. Enerzijds dat antigeentest veel minder gevoelig is en dus veel false negatives geeft, maar ook dat pcr soms wel bij 1 op 5 een false negative geeft. Ik weet niet wat ik nu moet geloven. Vooralsnog ga ik er vanuit dat ik corona heb.
Denk dat bij zelftest echt het punt ligt of je ver genoeg gaat, goed draait etc
pi_204062486
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 11:52 schreef simonblue het volgende:

[..]
Waarom verwacht je wel andersom?

Ik zou verwachten dat men liever heeft dat een zelftest positief is en PCR negatief dan andersom. Als een zelftest negatief is als men wel corona heeft, dan kan dat leiden tot een situatie dat iemand toch naar buiten gaat (omdat hij/zij denkt niet ziek te zijn) en andere mensen kan besmetten.

De techniek die gebruikt wordt in een zelftest en PCR test is verschillend, wat tot een andere uitslag kan leiden.
Ik dacht dat pcr test altijd het juiste eruit pikte, omdat men zegt dat die heel betrouwbaar zijn
pi_204062552
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:28 schreef Zoev het volgende:

[..]
Ik dacht dat pcr test altijd het juiste eruit pikte, omdat men zegt dat die heel betrouwbaar zijn
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 11:45 schreef simonblue het volgende:
In de weekrapportage van het RIVM wordt vermeld dat van de testen die door de GGD worden gedaan naar aanleiding van een positieve zelftest 93,5% (in week 8) tot 95% (in week 9) ook bij de GGD positief waren:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/weekcijfers
Doet het dus ook in de meeste gevallen :)
  zondag 13 maart 2022 @ 14:18:01 #14
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_204063492
In de jaren vóór de coronamaatregelen had ik regelmatig (minstens 1x/jaar) flinke keelpijn en daarna ook een snotneus. Sinds de maatregelen niet meer, waarschijnlijk omdat ik nog amper met mensen in contact kom.
Was hetgeen wat ik had dan ook al corona?
pindazakje
pi_204075485
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:18 schreef Hyaenidae het volgende:
In de jaren vóór de coronamaatregelen had ik regelmatig (minstens 1x/jaar) flinke keelpijn en daarna ook een snotneus. Sinds de maatregelen niet meer, waarschijnlijk omdat ik nog amper met mensen in contact kom.
Waarschijnlijker een rhino virus maar een coronavirus kan ook
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204077120
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:18 schreef Hyaenidae het volgende:
Nee, Rhino of influcenca.

Geniet van het thuiswerken @haenidae
Ik herinner me nog steeds je post helemaal begin lockdown dat jij intens gelukkig was dat je niet naar je werk hoefde :)
  maandag 14 maart 2022 @ 15:55:58 #17
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_204077176
Mensen die zich laten testen.... :') |:(
Het in stand houden van 2,5 jaar nonsens.

Stop daar eens mee.

[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 14-03-2022 15:58:05 ]
pi_204077464
quote:
Kan inderdaad zo zijn, neemt niet weg een positieve zelftest wordt bijna altijd bevestigt door een PCR, vorige week was dit in 95% van de gevallen zo.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_204077604
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 15:52 schreef Zoev het volgende:

[..]
Nee, Rhino of influcenca.

Geniet van het thuiswerken @:haenidae
Ik herinner me nog steeds je post helemaal begin lockdown dat jij intens gelukkig was dat je niet naar je werk hoefde :)
Er was ook al een andere user die dat tegen me zei, of ben jij daar weer een kloon van? :D
Maar ik mag nog steeds 3-4 dagen per week thuiswerken en dat vind ik nog steeds net zo geniaal als in het begin. _O_
Al voelt het nu meer als 'normaal', maar nu ik weer bij stilsta prijs ik mezelf gelukkig dat het nog steeds kan.
Ik voel me geen gevangene meer die doordeweeks van 8 tot 17u opgesloten zit.

Moet er absoluut niet meer aan denken, die tijd voor de corona. Dat je in de winter vroeg op moest in het donker en dan 3 kwartier rijden naar je werk en daarna en in het donker weer 3 kwartier terug 's avonds. En niet even in het zonnetje buiten kunnen zitten af en toe. Het waren horrortijden, hoop het nooit meer mee te maken!
Het leven is 10x fijner zo.
pindazakje
  Moderator maandag 14 maart 2022 @ 16:46:25 #20
5428 crew  miss_sly
pi_204077704
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 16:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Kan inderdaad zo zijn, neemt niet weg een positieve zelftest wordt bijna altijd bevestigt door een PCR, vorige week was dit in 95% van de gevallen zo.
Dat bestrijd ik dan ook niet. Er werd gevraagd of iemand had meegemaakt dat de zelftest positief was en de pcr negatief. Ja dus.

Ook wel gehoord dat de pcr in eerste instantie nog negatief is en een paar dagen later wel positief.
pi_204078828
Zelf geen ervaring mee maar wel van iemand anders gehoord dat dit bij haar het geval was.
  Moderator maandag 14 maart 2022 @ 18:56:53 #22
236264 crew  capricia
pi_204079324
quote:
Was het je dochter?
Want ik hoor dit dus best vaak bij kinderen. Eind basisschool, begin middelbare, qua leeftijdscategorie.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator maandag 14 maart 2022 @ 19:02:42 #23
5428 crew  miss_sly
pi_204079377
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2022 18:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Was het je dochter?
Want ik hoor dit dus best vaak bij kinderen. Eind basisschool, begin middelbare, qua leeftijdscategorie.
Mijn dochter inderdaad. Ze was ook ziek, dus op zich kon het ook echt covid zijn. Na die testen niet meer getest, overigens.
  Moderator maandag 14 maart 2022 @ 19:33:29 #24
236264 crew  capricia
pi_204079743
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 19:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mijn dochter inderdaad. Ze was ook ziek, dus op zich kon het ook echt covid zijn. Na die testen niet meer getest, overigens.
Dat is dus inderdaad de leeftijd waarbij ik het ook hoor (van moeders op school).
Ook van die verhalen dat dochter ziek thuis komt van school en positief thuistest. Negatief bij de GGD. En twee dagen later vervolgens het hele gezin corona krijgt en zowel thuis als bij de GGD positief testen. En dochter dus officieel niet. :')
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator maandag 14 maart 2022 @ 20:34:34 #25
5428 crew  miss_sly
pi_204080671
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2022 19:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is dus inderdaad de leeftijd waarbij ik het ook hoor (van moeders op school).
Ook van die verhalen dat dochter ziek thuis komt van school en positief thuistest. Negatief bij de GGD. En twee dagen later vervolgens het hele gezin corona krijgt en zowel thuis als bij de GGD positief testen. En dochter dus officieel niet. :')
Bij ons toch niet. Wij bleven negatief op de zelftest en zijn niet naar de ggd gegaan. Volgens mij hebben wij het dan ook alle drie niet gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')