Een cultuurpessimist hoeft nog geen pessimist an sich te zjin. Maar ik sluit me volledig aan bij je inzicht dat pessimisme over de hele linie een easy way out is en het ontlopen van elke verantwoordelijkheid. In zekere zin nog verdergaand dan nihilisme.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:34 schreef Gellius het volgende:
Daar zit wat in, L. Daarom is het ook de easy way out. De pessimist, in iedere hoedanigheid, hoeft nooit kwetsbaar te zijn, mee te doen, of iets te verdedigen.
Ik zie wel iets in dat 'schaterlachend langs ravijnen' van IR.
De krekelzanger.quote:
Heb ik dat gemist?quote:Op zondag 19 juni 2022 21:52 schreef Z het volgende:
Ik vond laats m'n verzameling TTKTPLPT-vogeltjes weer.
De pestvogel was wel een goeie.quote:Op zondag 19 juni 2022 21:52 schreef Z het volgende:
Ik vond laats m'n verzameling TTKTPLPT-vogeltjes weer.
Ik herinner me de beer van de dag nog, maar geen vogeltjes.quote:Op zondag 19 juni 2022 22:13 schreef Z het volgende:
[..]
Lang geleden postte ik elke dag een vogeltje in TLKTPPLK.
Die andere is zonder spoor verdwenen, of hoe zat dat?quote:Op zondag 19 juni 2022 22:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik hoop van harte dat hier geen zeldzame vogels aan komen vliegen, want onze kat verorbert er dagelijks minstens één. Gelukkig hoeven we ons van Midas Dekkers daar niet schuldig om te voelen.
Ja, nooit meer teruggekomen en nooit meer iets over vernomen terwijl hij wel gechipt was.quote:Op zondag 19 juni 2022 22:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die andere is zonder spoor verdwenen, of hoe zat dat?
quote:Op zondag 19 juni 2022 22:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, nooit meer teruggekomen en nooit meer iets over vernomen terwijl hij wel gechipt was.
Wij hebben hier dus allemaal ornithologen lopen die helemaal rozig zijn van de krekelzanger. Wij op onze beurt zijn nog elke dag onder de indruk van het feit dat ruim tien jaar nadat we een ooievaarspaal hebben opgericht (twee eigenlijk), er deze lente op de ene nog bruikbare paal een stelletje uivers is neergestreken. En gebleven. En een nest gebouwd. En gaan broeden. En zowaar 2 levende jongen hebben!quote:Op maandag 20 juni 2022 01:36 schreef Ringo het volgende:
Ik was laatst in een park in Straatsburg en daar vlogen allemaal ooievaars. Wat een indrukwekkende beesten zijn dat.
SPOILER: dood ooievaarskuikenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Het is wel een apart slag volk, die vogelaars. Als ze geen amateur-ornitoloog waren zouden ze postzegelverzamelaar. pedofiel of iets dergelijks geworden zijn.quote:Op maandag 20 juni 2022 08:33 schreef Z het volgende:
Ik had een collega die een zeer fanatieke vogelaar was. Hij vertelde me dat veel van de bijzondere vogeltjes vaak snel doodgaan omdat ze ergens terecht gekomen zijn waar ze niet per se thuis horen. Dat kon hem niet zoveel schelen. Als hij maar een foto van de vogel in kwestie en het beestje in z'n boekje genoteerd had.
Met H.O.R.S.E. notabene. Da's alleen weggelegd voor de echte fanatiekelingen.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 22:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
Steve Albini heeft z'n 2e WSOP-bracelet gewonnen. Waarschijnlijk is er zelfs hier niemand die dat interessant vindt.
Harry Belafonte was 1 van de drie niet-klassieke platen die mijn ouders hadden. Yes, we have no bananas!quote:Op maandag 20 juni 2022 18:22 schreef Gellius het volgende:
Juist! Steve Albini! Laten we vooral dáár op doorgaan.
Of Brakman.
Mijn vader zaliger vond 'Songs about Fucking' een bepaald interessante keuze toen ik als zestienjarige met dat album thuis kwam. Zelf hield hij meer van Harry Belafonte.
Wat is ‘gehoekt gaan’ ? Is dat krom liggen van het lachen?quote:Op maandag 20 juni 2022 20:16 schreef Gellius het volgende:
Mijn kinderen gingen helemaal gehoekt toen ze BimBamBom voor het eerst hoorden. Daarom ben ik dan ook 'n cultuuroptimist.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 30% gewijzigd door Claudia_x op 20-06-2022 22:54:23 ]I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
quote:Op maandag 20 juni 2022 22:42 schreef Claudia_x het volgende:
Fucking hell, Lodewijk, wij hadden begin jaren '80 al een computer, in de bible belt nota bene.Dan waren jullie er toch vroeg bij. Wij kregen denk ik rond 1984 de eerste computer (c64).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toen mijn vader en moeder 12,5 jaar getrouwd waren (1982) kregen mijn zusje en ik een echte ( echte echte) flipperkast. Dat was dan weer extravagant.
The End Times are wild
Van een televisie in 1977 naar een computer in 1984. Wonderlijke ouders. Of visionair, want wie heeft er nu nog een tv nodig?quote:Op maandag 20 juni 2022 23:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan waren jullie er toch vroeg bij. Wij kregen denk ik rond 1984 de eerste computer (c64)
In 1984 kregen wij kinderen meer inspraak.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 07:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Van een televisie in 1977 naar een computer in 1984. Wonderlijke ouders. Of visionair, want wie heeft er nu nog een tv nodig?
quote:Op zondag 3 juli 2022 20:09 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik moet dan meteen aan het begin van (het album) Scary Monsters denken.
Je klinkt als een politicus.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:54 schreef Gellius het volgende:
Als ik moet kiezen sta ik aan de kant van degenen die een ingewikkelde kwestie als deze niet versimpelen tot een hunnie tegen hullie.
Jij hebt echt je usernaam tegen. Of het is ironisch bedoeld, maar dan nog.quote:Op maandag 4 juli 2022 13:22 schreef Complotwappie het volgende:
Domme Schipholbezoekers. Dat lijkt me pas een pleonasme.
Ik ben de digitale belichaming van de verheffing ervan.quote:Op maandag 4 juli 2022 13:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij hebt echt je usernaam tegen. Of het is ironisch bedoeld, maar dan nog.
In onze tijd in onze tijd zijn geen offers te maken. Er valt alles te verliezen. Er staan bakken met geld klaar om de boeren te verleiden. Dus gaat het niet gebeuren.quote:Op maandag 4 juli 2022 13:54 schreef Complotwappie het volgende:
Welke offers vallen er te maken? Je zit snel op het punt van geweld en de burger heeft besloten dat alleen de staat moreel gelegitimeerd is om er gebruik van te maken. Ze hebben zichzelf klem gestemd door karteltak CDA trouw te blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |